AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Jeg har en jente på snart 2 år. Barnehagen har lagt ut et par ganger om at vi må kle barna etter været, og jeg prøver, men synes det er veldig vanskelig akurrat nå.. om morningen er det "kaldt" og vått her jeg bor, men det blir opptil 28 grader i løpet av dagen. Jeg har sagt flere ganger til de ansatte at det ligger klær i skifte tøyet hennes som hun kan bytte til hvis det blir for varmt, og de nikker og smiler, men de har ennå ikke gjort det.. mannen henter henne og hun har da kanskje brettet opp armene og buksen, men er kjempe varm! Er det ikke vanlig at barnehagen skifter til litt lettere klær utover dagen når det blir så varmt? Må jeg kle henne som om det er 28 grader, selv om det bare er 15 grader her om morningen? Anonymkode: 2c926...41b
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Hos oss skifter de ved behov. Men vi kler i klær som passer utover dagen, og har heller på litt ekstra på vei til barnehagen. Det er jo stort sett samme temperatur inne hele året. Anonymkode: 6f0fb...526 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Vi skifter på barna ved behov. Nå om sommeren er det veldig kjekt om ungene kommer i shorts og tskjorte, og heller med en god genser over. Det går kjapt å ta av genseren. Og at barnet er ferdig smurt under den. 😀 Anonymkode: 19b98...797 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #4 Skrevet 18. juli Der jeg jobbet og der mine gikk skiftet vi. Kunne jo være 10 pluss på morgenen og utover dagen ble det shorts vær. Så lenge det var klær så gjorde vi det. Noen ganger hvis barn ikke hadde så løp derunder i trusa bare for å slippe å renne bort av svette Anonymkode: 843d9...b7e
AnonymBruker Skrevet 18. juli #6 Skrevet 18. juli Ja, de skifter her. Men når det er skiftende vær, så tar vi på lette sommerklær med en jakke over e.l. Anonymkode: 981c4...c36
AnonymBruker Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Jeg jobber i barnehage,og vi skifter på barna ved behov. Men om det er 15 grader om morgenen kan vel barnet ha sommerklær,med en jakke eller genser over? Som er lett og ta av. 15 grader er jo ikke kaldt.. Hvis ungen din er veldig varm ved henting,så si fra. Anonymkode: ea2e8...230 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli På småbarnsavdeling er det beste tynn bukse og tshirt , så kan de ha en genser over. På stor avdelingen kan de ha shorts og tshirt, og genser over. Men noen foreldrene kler fortsatt barna i 4 lag med klær. Så ja vi ser jo på alle barna , og skifter på de som trenger det. Men veldig greit når foreldrene og hjelper til . Anonymkode: c429f...390
AnonymBruker Skrevet 18. juli #9 Skrevet 18. juli Skifter selvsagt, men om det er 15 grader på morningen så sender jeg i shorts Anonymkode: 45855...0ca 2
Stacy__ Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli Barnehagen skifter ved behov, men hvis det er en liten flekk på genseren så henger jeg meg ikke oppi det. Nå er vår såpass at står at han skifter på seg selv etter å ha fått beskjed av voksne.
AnonymBruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en jente på snart 2 år. Barnehagen har lagt ut et par ganger om at vi må kle barna etter været, og jeg prøver, men synes det er veldig vanskelig akurrat nå.. om morningen er det "kaldt" og vått her jeg bor, men det blir opptil 28 grader i løpet av dagen. Jeg har sagt flere ganger til de ansatte at det ligger klær i skifte tøyet hennes som hun kan bytte til hvis det blir for varmt, og de nikker og smiler, men de har ennå ikke gjort det.. mannen henter henne og hun har da kanskje brettet opp armene og buksen, men er kjempe varm! Er det ikke vanlig at barnehagen skifter til litt lettere klær utover dagen når det blir så varmt? Må jeg kle henne som om det er 28 grader, selv om det bare er 15 grader her om morningen? Anonymkode: 2c926...41b Kan ikke du gjøre en liten jobb selv her, for allés del? Kle på noe lett under, slik at de kan kle av henne? Ta for eksempel på kjole, med strømpebukse under og en strikkejakke eller genser over? Så må da og bhgklare å samarbeide, og få av henne jakken/gensere og strømpebuksa når det blir varmt? Begynn og hjemme å trene på å gå på do selv. I varmen er det ingenting som er mer varmeholdende enn bleier med plast. De dekker store deler av kroppen til et lite barn. Ikke heldig i varmen når der i tillegg er for mye tøy på. Toåringer er store nok til å trene på do. Anonymkode: 86d2d...868 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli Jeg jobber i barnehage og det er slik hos oss også. 15 grader om morgenen og opptil 28 grader senere på dagen. Mange foreldre leverer barna med shorts og t-skjorte med en løs bukse og genser over. Da kan vi bare ta av ytterste laget før vi går ut. Eventuelt tar foreldrene av det øverste laget når de leverer og vi ikke skal ut med en gang. Anonymkode: ee251...8fd 1
Anim92 Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli Har lettere Klær i skiftetøyet, men jeg henger alltid opp en ekstra shorts om morgenen ved fint vær på knaggen der jeg ville hengt mellomlag på vinterstid (som en ulldress etc). Sier gjerne i fea i tillegg. Da bytter de alltid. Men ikke alltid de bytter hvis jeg ikke har hengt opp for dagen. T-skjorte tar jeg under en genser/jakke, så er det løst 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli Nå går mine på storbarnavdeling, så de fikser selv. Men de de var på småbarn (1-2 år), så ble de noen ganger skiftet på, andre ganger ikke. Var litt avhengig av hvor varmt det var, og om barnet ville eller ikke. Men når det er 15 grader om morgenen og spådd varmere, så ser jeg jo de aller fleste leverer med shorts og t-skjorte, men med jakke/genser over. Evt jentene i kjole med tights under. Og synes jo selv det er den beste og mest praktiske måten å løse det på, for alle parter. Anonymkode: 82cf8...710 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli De skiftet veldig sjelden. og ene gangene de skiftet, så tenkte jeg ikke over at det kom til å bli såpass varmt og sol så hadde selvfølgelig ikke smurt henne på armene og hun ble brent. Hun hadde solkrem stående i bhg men jeg skjønner jo at de ikke har ressurser til å smøre 12 barn og at de heller ikke har tid til å skifte på alle. Ville ha levert henne ferdig smurt med t-skjorte og genser/tynn jakke over. Shorts er ikke viktig hvis ikke barnet liker å gå i shorts. Går greit med en luftig/tynn bukse. Anonymkode: 0d18d...bca
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Barnet får på seg en genser eller jakke, evt også bukse, med sommerklær under. Jeg kler av i garderoben før barnet går inn i bhg. De er ikke ute før senere på dagen, når det er blitt varmt uansett. Det er regulert innetemp. Barnehagen skifter ved behov, men de oppmuntrer sterkt til å la barna være "ferdigskifta" når de ankommer, slik at de blir mer effektive og får mer ut av dagen sammen med barna. Anonymkode: 140d4...83f 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Ikke lever i kun genser og bukse og legg short og t-skjorte på hylla. Ha shorts og t -skjorte under, så tar de av når barmen kommer. Mye enklere for alle. Anonymkode: 95d79...19b 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Hvor er barnehagen åpen i fellesferien? Her er den stengt i 5 uker. Anonymkode: cbac3...3c3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor er barnehagen åpen i fellesferien? Her er den stengt i 5 uker. Anonymkode: cbac3...3c3 Mange steder. Noen kommuner slår de sammen barnehager, andre har åpent som vanlig. Anonymkode: 6f85b...338
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en jente på snart 2 år. Barnehagen har lagt ut et par ganger om at vi må kle barna etter været, og jeg prøver, men synes det er veldig vanskelig akurrat nå.. om morningen er det "kaldt" og vått her jeg bor, men det blir opptil 28 grader i løpet av dagen. Jeg har sagt flere ganger til de ansatte at det ligger klær i skifte tøyet hennes som hun kan bytte til hvis det blir for varmt, og de nikker og smiler, men de har ennå ikke gjort det.. mannen henter henne og hun har da kanskje brettet opp armene og buksen, men er kjempe varm! Er det ikke vanlig at barnehagen skifter til litt lettere klær utover dagen når det blir så varmt? Må jeg kle henne som om det er 28 grader, selv om det bare er 15 grader her om morningen? Anonymkode: 2c926...41b Jeg jobber i barnehage (har en stilling som gjør at jeg ikke er så mye med i garderobe-situasjoner, men får likevel et inntrykk). Mitt inntrykk er at i vår barnehage er det vanlig at man skifter på barna. Jeg er mest på storbarn, da. De kan jo i større grad skifte selv, så er mulig det er annen praksis i småbarnsavdelingene. Det er jo ofte manko på bemanning i barnehagene og det kan være at det er derfor det ikke blir skifta. Men skjønner jo egentlig ikke helt hvorfor det skal være så mye mer annerledes enn å f.eks ta på regntøy eller vinterdress. Anonymkode: 5d52d...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå