Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kaze89
Skrevet

I går møtte jeg ei jente på badestranda. Første gang jeg så henne, ble jeg så sjokkert at jeg måtte snu meg og gå. For 15 år siden mistet jeg min samboer i en tragisk bilulykke, og hun jeg så på badestranda var så  lik henne i ansiktet at en skulle tru at det var henne. Jeg ble både utrolig glad og samtidig fylt av en  sorg etter å ha sett henne.  Etter at hun var ferdig på badestranda, gikk jeg bort og snakket litt med henne. Jeg håper virkelig ikke at hun følte at jeg var påtrengende. I natt er det første gang på lenge jeg har sovet godt. Jeg har lyst til å bli bedre kjent med henne. Er det feil av meg å gå bort og prate med henne neste gang jeg ser henne?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er jo om du klarer å se på henne som en egen person. Ikke jage et spøkelse som du vil prøve å tillegge personlighet og egenskaper til avdød kjæreste.

Anonymkode: e8910...a45

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Du skriver at hun er en jente og at hun lignet samboeren din som døde for 15 år siden. Det høres da ut som om det er ganske stor aldersforskjell på dere og at hun er veldig ung?

Jeg hadde ikke likt å bli kontaktet av en vesentlig eldre mann på stranda som syntes at jeg lignet på den avdøde samboeren fra 15 år siden. Dette er virkelig ikke et godt utgangspunkt.

Klarer du å sette deg inn i denne siutasjonen og se dette fra en ung kvinnes ståsted? Eller snu på det, da du var bare var en gutt selv, hadde du syntes det var stas om en middelaldrende kvinne begynte å snakke med deg på stranda fordi du minte henne om den avdøde samboeren og hun ville bli kjent med deg av den grunn? Eller hadde du tenkt hun var sprø?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Gjest Kaze89
Skrevet (endret)

Beklager det kom litt feil ut. Hun er cirka like gammel som meg men slik som jeg husker min samboer så så hun akkurat sånn ut. Jeg er 36 år. Jeg forklarte også henne hvorfor jeg kontakter henne. Vi snakket sammen i en halv time.

Endret av Kaze89
Skrevet
Kaze89 skrev (4 minutter siden):

Beklager det kom litt feil ut. Hun er cirka like gammel som meg men slik som jeg husker min samboer så så hun akkurat sånn ut. Jeg er 36 år. Jeg forklarte også henne hvorfor jeg kontakter henne. Vi snakket sammen i en halv time.

Hvis dere snakket så lenge, så gikk nok helt fint at du kontaktet henne.

Syntes det er fint at du tok kontakt og forklarte hvorfor du stirret og snudde deg etter henne.

Men som en annen sa. Hvis du skulle fått mer kontakt hadde du klart å sett på henne som et eget individ, eller vil hun være kvinnen som ligner på din avdøde samboer?

• Liker 1
Gjest Kaze89
Skrevet
Miss Clara skrev (28 minutter siden):

Hvis dere snakket så lenge, så gikk nok helt fint at du kontaktet henne.

Syntes det er fint at du tok kontakt og forklarte hvorfor du stirret og snudde deg etter henne.

Men som en annen sa. Hvis du skulle fått mer kontakt hadde du klart å sett på henne som et eget individ, eller vil hun være kvinnen som ligner på din avdøde samboer?

Jeg hadde nok sett på henne som egen individ. I sorgprosessen så jeg kommet ganske langt. Jeg har jo prøvd aktivt å få meg en ny dame. Men det er ikke lett. Det er jo heller ikke sånn at jeg forteller det med en gang om min erfaring. 

Skrevet
Kaze89 skrev (7 timer siden):

Da hadde du flaks, en del mennesker hadde syntes dette var rart. Men spiller det egentlig så stor rolle at hun ligner på samboeren? Det er 15 år siden så dette må ha vært da du var 21. Dere kan ikke ha hatt et langvarig forhold. Jeg ville ikke ha fokusert på den avdøde samboeren for 15 år siden som du hadde et kortvarig forhold til i det hele tatt.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke akkurat blitt smigret over å bli sjekket opp fordi jeg var kopi av en avdød kjæreste. Samtalen var ok, men nei jeg synes ikke du skal gå videre med dette på det grunnlaget. Av respekt for henne. 

Anonymkode: e2743...f31

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å se strand jenta som egen person? Eller minner personligheten også om din eks?

Om du vil bli kjent så trå varsomt frem. Om du lærer deg å kjenne hun som hun er, og ikke spøkelse av din eks, så er det greit. Om det også er greit for Strand jenta 

Anonymkode: 1e36c...177

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok sett på henne som egen individ. I sorgprosessen så jeg kommet ganske langt. Jeg har jo prøvd aktivt å få meg en ny dame. Men det er ikke lett. Det er jo heller ikke sånn at jeg forteller det med en gang om min erfaring. 

Hadde du det? Vil du møte henne igjen fordi dere har felles interesser? Eller fordi hun ligner på din avdøde samboer? Hva med den halvtimes samtalen gjør at du ønsker møte akkurat henne igjen, utenom at hun ligner på din avdøde samboer? 

Du mistet samboeren din for snart en halv livstid siden. Jeg skjønner at sorg kan sitte i hardt og lenge. Men å ta kontakt med damer som ligner tyder på at du er langt i fra så langt i sorgprosessen som du tror. 

Anonymkode: 6d28f...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en enkemann.

Gudskjelov verken ligner utseendet eller personlighetene våre.

Hadde funnet det noe creepy.

Anonymkode: e8910...a45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Kaze89
Skrevet

Jeg skjønner at dette var dumt å ta det opp i dette forumet. Det virker som om ting skal dra ut i proporsjoner. Men allikevel takk for alle kommentarene.

AnonymBruker
Skrevet

Du spør. Vi svarer. :)  Personlig syns jeg at det blir feil å ville ha kontakt og enda mere kontakt, kanskje bli sammen-kontakt, fordi hun minner deg veldig om en helt annen. Hun er ikke det og fortjener å bli kontaktet for at hun er den hun er. 

Hva gjør man? Man fikk en liten prat, takker for den og går videre i sitt eget liv. Lykke til.

Anonymkode: b892b...008

• Nyttig 3
Skrevet

Ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer.

Chantielle mod.

Skrevet
Kaze89 skrev (På 18.7.2025 den 7.35):

Er det feil av meg å gå bort og prate med henne neste gang jeg ser henne?

Ja. Du har kun feil grunner til å oppsøke henne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...