AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Jeg lurer oppriktig her, dømmer ikke. Men det må være et klart overtall innen fotball vs andre lagsporter? Anonymkode: 73964...4e1 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Spør deg heller hvorfor så mange mannlige fotballspillere ikke tør å komme ut. Anonymkode: 90744...fb4 22 1 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg lurer oppriktig her, dømmer ikke. Men det må være et klart overtall innen fotball vs andre lagsporter? Anonymkode: 73964...4e1 Fordi fotball er vel av de minst feminine idretter. Typisk guttesport. Klærne man går i med løse skjorter og shortser er ikke akkurat noen fryd for øyet. Når det kommer til feminint antrekk. Og når en idrett allerede har rykte på seg for å ha mange lesber så blir det en arena for de lesbiske å begynne med idrett. Man finner likesinnede. Anonymkode: a6e4e...1e5 1 9
Valeriouz Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spør deg heller hvorfor så mange mannlige fotballspillere ikke tør å komme ut. Anonymkode: 90744...fb4 ? 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Jeg tror bare de representerer folket generelt. Lagidrett krever jo mange deltakere, så at et par av dem er skeive er vel bare som forventet. Anonymkode: 60ba2...63e 9
Brunello Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spør deg heller hvorfor så mange mannlige fotballspillere ikke tør å komme ut. Anonymkode: 90744...fb4 Det er ikke relevant i denne sammenheng. Det er helt rett at homofile menn er underrepresentert innen fotball for menn når en ser på antall homofile totalt og antall homofile i seniorfotballen. Det skyldes antakelig dels at homofile menn skjuler sin legning i fotballmiljøet og dels at homofile menn ikke trekkes mot fotball. Innen kvinnefotball er imidlertid lesbiske grovt overrepresentert. Det må være en grunn til det. 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli Men tror det var mye flere lesbiske i fotballen før. På 90-tallet, var vel omtrent 90% av kvinnelandslaget lesber. Har hørt en del historier hva de holdt på med i dusjen på den tiden. Anonymkode: a6e4e...1e5 1 1
Brunello Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror bare de representerer folket generelt. Lagidrett krever jo mange deltakere, så at et par av dem er skeive er vel bare som forventet. Anonymkode: 60ba2...63e Et par av de? Det er langt flere lesbiske innen toppfotballen enn det skulle vært om det var statistisk etter hvor mange som er lesbiske. 4
pressplay Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Det er et relevant spørsmål. Det er rundt 12% av samfunnet som ikke føler seg hetrofil. For kvinner er det rundt 14% som føler seg i stor grad tiltrukket til kvinner, men det inkluderer lesbiske, bifile, panseksuelle etc. Det er en forholdsmessig stor andel av kvinner i lagsport som lever som lesbiske og det er interessant å vite hvorfor. Har lesbiske et genetisk fortrinn over hetrofile kvinner når det kommer til konkurranseidrett? Det går an å stille disse spørsmålene uten å være fordømmende. 4 3
Nowayback Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Fordi det er en mannesport. Akkurat som det er mange homofile menn innenfor dans. 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Brunello skrev (18 minutter siden): Et par av de? Det er langt flere lesbiske innen toppfotballen enn det skulle vært om det var statistisk etter hvor mange som er lesbiske. Hvordan vet du det egentlig? Anonymkode: 60ba2...63e
Brunello Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan vet du det egentlig? Anonymkode: 60ba2...63e Fordi så mange kvinnelige fotballspillere er åpent lesbisk. 3
norw Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør deg heller hvorfor så mange mannlige fotballspillere ikke tør å komme ut. Anonymkode: 90744...fb4 For et merkelig svar. La oss si at maks 1/20 mannlige fotballspillere er homofile. Hvordan er det med kvinner? 1/5, flere?
AnonymBruker Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli norw skrev (2 minutter siden): For et merkelig svar. La oss si at maks 1/20 mannlige fotballspillere er homofile. Hvordan er det med kvinner? 1/5, flere? Hvor får du dette "maks 1/20"-tallet ditt fra? Anonymkode: 47e90...811 3
Nowayback Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør deg heller hvorfor så mange mannlige fotballspillere ikke tør å komme ut. Anonymkode: 90744...fb4 Fordi fotball er en idrett som i hovedsak er maskulin. Maskuline menn vil oftere spille fotball, og maskuline menn er som oftest heterofile. Jeg tror det er langt færre homofile i toppfotballen enn ellers i samfunnet. Uansett så kan nok maskuliniteten sørge for at de få homofile ikke står frem. Hvis man skal sammenligne med antall lesbiske damer i fotballen, må sammenligne med menn i en feminin sport. F.eks dans, ballett. Der er antallet homofile langt høyere, vil jeg tro. 5 2
norw Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor får du dette "maks 1/20"-tallet ditt fra? Anonymkode: 47e90...811 Det er jo antagelig færre enn i befolkningen generelt, herrefotball er ganske langt i fra et typisk homofilt miljø. 1/20 vil fortsatt være flere enn mange tror. Ca 1 per A-lag i snitt, det er kanskje ikke så langt i fra sannheten. I kvinnefotball ville det ikke overrasket meg om hver fjerde spiller er lesbisk eller bifil. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Brunello skrev (18 minutter siden): Fordi så mange kvinnelige fotballspillere er åpent lesbisk. De er kjente mennesker som er skeive. Derfor kjenner du til dem. Ellers så tror jeg neppe du kjenner alle som er lesbiske rundt om i landet. Men hva vet jeg. Anonymkode: 60ba2...63e 3
Anonym11223344 Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Man beveger seg på en lite yndig måte, gjerne i gjørme og grus. Det er hard jargong i garderoben, og utøverne er stygt kledt. I tillegg kreves det stor styrke i bakbeina. Dette favoriserer ikke feminine damer. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli norw skrev (48 minutter siden): Det er jo antagelig færre enn i befolkningen generelt, herrefotball er ganske langt i fra et typisk homofilt miljø. 1/20 vil fortsatt være flere enn mange tror. Ca 1 per A-lag i snitt, det er kanskje ikke så langt i fra sannheten. I kvinnefotball ville det ikke overrasket meg om hver fjerde spiller er lesbisk eller bifil. Du kan jo ikke bare anta at det er færre homofile i fotballen enn det er ellers. Det er jo slett ikke sikkert det er slik. Anonymkode: 47e90...811
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli Det er gjerne to typer homofile kvinner. Søte feminine damer med feminine interesser og mer tøffe damer, ofte kalt ‘traktor lesber. Disse faller ofte for det motsatte enn de er selv. Altså feminine trekkes mot de mer tøffe og motsatt. Fotballspillere er gjerne blant de tøffe. Blant menn ser vi det samme. Enten de feminine, litt jålete homsete og manne-mann homofile. Mannemann homofile ser vi gjerne innen kampsport og annen mannsdominerende idrett som fotball. Hadde en diskusjon med en lesbisk venninne rundt disse tingene. Det ironiske rundt at mange homofile menn tiltrekkes av andre feminine menn og lesbiske damer tiltrekkes av damer med maskuline trekk. Men slik er det altså blant mange. Selv er jeg hetorfil, men kan ta meg av å tiltrekkes av andre damer uten at det er noen seksuelle tanker inni bildet. Da har det oftest vært damer med litt klassisk pent litt maskulint utseende. Og blant menn tiltrekkes jeg gjerne av de billedskjønne klassisk pene aka Johnny Depp i 20 årene. Anonymkode: bc38f...c2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå