Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er inne og jobber fysisk resten av uka og renner bort og så må man tilbringe fridager inne under varmepumpe,så er det ikke deilig! Det er tortur og ikke minst veldig kjedelig. Jeg kunne gitt høyrearmen min for 5 kuldegrader og snø nå! 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er født og oppvokst her. Ikke så lett å flytte fra venner/ familie og få ny jobb/nettverk et annet sted fordi jeg liker sommer og varme. 

Jeg var på ferie i Østerrike og Nederland i juni/starten av juli og i Amsterdam var det 37 grader. Det var litt mye midt i en storby, men det gikk det også. Fikk både sommervær på ferie og når jeg kom hjem. Det er meldt 37 grader i Oslo i dag så det skal nytes. 😊 Neste uke skal det bli lavere temperaturer og noe regn. 

Anonymkode: ceda1...b24

Nå skremte du meg skikkelig. Hvor har du sett at det skal slå alle varmerekorder i Oslo i dag? Yr.no melder 30 grader maks i Oslo i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nyter hvert sekund, også om natten. En vifte blåsende lett på kroppen løser problemet.

Når jeg tenker på at denne varmen ikke varer evig blir jeg faktisk litt deprimert.

Anonymkode: 4b8f7...51a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg digger sommeren,blir det for ille i sola setter jeg meg i skyggen eller bader.Nå klager vi snart på høst og regn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har hatt over 30 varmegrader utenfor Drammen. Varmepumpa eller air-condition klarer fint å kjøle ned et hus på 140 kvadratmeter til 17 grader inne. Så nesten kaldt å stå opp 😅

Har sol på huset hele dagen. Så det er mulig 🙂

Anonymkode: 903e3...ae0

Som om jeg skulle skrevet det selv, bor også i hus litt utenfor Drammen. Klokka er 10 på morgningen og det er allerede 25°c ute. Vi skrudde opp farta på varmepumpa  i stad og har 21°c i stua oppe og på hovedsoverommet. Solskjermingen er nede på alle vinduer i begge etasjer, vi har sol på huset fra soloppgang til solnedgang.

Eneste kjipe er at det går ikke an å være ute i hagen når det er så varmt, skulle gjerne få klippet plenen, men får ta det etappevis om ikke vi sparer det til sent i kveld. 

Anonymkode: 41d2a...e3c

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (2 timer siden):

Kommer fra måneder i 30 grader + hele døgnet,så dette er bare deilig for min del. De fleste som syter å klager nå er uansett folk som syter å klager når regnet å kjøligere vær kommer,og er de første til å sette seg på flyet ut av Norge. 

Jeg syter og klager kun når gradestokken passerer 25 pluss eller 15 minus - dvs noen få dager i året. Sist jeg fløy ut av landet var i 1991, og da var jeg for ung til å velge selv. 

Jeg liker sommer, men jeg liker en vanlig norsk kystsommer med 22-26 grader og kald nordavind. 

Bælfeit skrev (4 minutter siden):

Jeg digger sommeren,blir det for ille i sola setter jeg meg i skyggen eller bader.Nå klager vi snart på høst og regn.

Snakk for deg sjæl, regn er ikke noe jeg klager på.

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er begynt å si min ærlige mening om dette også. Dvs, ikke på en voldsomt negativ måte. Men når folk kjører i gang med "såååå fint vær vi har dette må vi nyyyyte og koooose oss" så sier jeg bare at det er sikkert fint for de som tåler varme. 

Anonymkode: 7a25e...a0d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt tåler heller ikke varmen.  Gleder oss til helvete er over så vi kan sove igjen. Ikke morsomt med utslitt barn som gråter om natta og som ikke klarer å spise pga kvalme. Satans varme.

Anonymkode: 7a25e...a0d

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Lukk vindu og dra for gardiner.IKKE slipp varmen inn i hus før solen har gått ned,da kan det luftes.

Anonymkode: ef935...d54

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (33 minutter siden):

Nå skremte du meg skikkelig. Hvor har du sett at det skal slå alle varmerekorder i Oslo i dag? Yr.no melder 30 grader maks i Oslo i dag?

Skrivefeil! Skulle stått 30. ❤️

Anonymkode: ceda1...b24

AnonymBruker
Skrevet

Klage på været er så bortkastet. En får ikke endret det.

Anonymkode: 5c5d9...fac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER varmen!❤️☀️ Det finnes faktisk ingenting bedre enn å ta et kveldsbad på varme sommerkvelder. Gå og sitte ute i sommerkjole på kveldstid uten å fryse. Priceless. 

Jeg tror kroppen min har feil temperatur, for jeg synes bare det er behagelig om nettene også jeg. Dette nytes, for jeg fryser ni måneder i året. 

Anonymkode: d6921...9e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Varmepumpe står i stua, så vi har 21 grader inne. Det føles kjølig nok det når det er 30 grader ute. På soverommet har vi putta alle i den svære dobbeltsenga vår, og der står en AC maskin rett i nærheten. Med tanke på at den viser 27 grader på kvelden før AC skrus på, er den ganske nødvendig… Derfor går det veldig greit. Vi er inne og ute om hverandre og koser oss . Men maling av huset utgår. Det orker jo ikke ute i varmen. Den som sliter mest hos oss er huskyen vår. Hun blir så rastløs inne hvor ACen står på og vil ut og løpe, men der er det jo alt for varmt til det. Så hun skjønner nok virkelig ikke greia. 

Anonymkode: 23240...98d

AnonymBruker
Skrevet

Det har konsekvent vært over 30 grader i Trøndelag den siste tiden og det er ikke hverdagskost for trøndere. Er i utgangspunktet ikke veldig glad i varme, men i år prøver jeg å ta det inn og nyte naturen som finnes rundt omkring oss. :) Må dusje i kaldere vann og mye oftere da.

Anonymkode: 686b3...703

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lukk vindu og dra for gardiner.IKKE slipp varmen inn i hus før solen har gått ned,da kan det luftes.

Anonymkode: ef935...d54

Pass på å lukke opp vinduer der det er skygge utenfor så kan det gå. 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 1
Skrevet

Det er bare folk som er frysepinner med dårlig blodsirkulasjon som elsker denne vanvittige varmen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hater hetebølge. Blir fysisk dårlig av det. Hodepine og løs avføring. Soleksem til tross for skygge og solfaktor 30-50. Har varmepumpe med kjøling og sitter inne for å ikke krepere. Det er virkelig ikke sånn jeg ønsker å tilbringe ferien min.

Anonymkode: 9f13b...12a

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Det er bare folk som er frysepinner med dårlig blodsirkulasjon som elsker denne vanvittige varmen.

😂😂 Gi deg! Ikke glem at enkelte også er dekt av mer hår og noen har mer ''isolasjon'' i form av fettvev.

Anonymkode: 686b3...703

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er det nesten 40 grader om dagen og 30 grader om kvelden og vi går fortsatt ut.

Og hvem installerer AC i Norge. Det er nesten aldri over 25 om natten.

Anonymkode: 44823...b61

Vi med varmepumpe har AC 

Adrenalina1 skrev (7 minutter siden):

jeg er en frysepinn og hater denne varmen. 

Anonymkode: dfa1a...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler folie på soveromsvinduet som reflekterer vekk sollyset. Ble mye mindre varmt da💕 Kjøpte 1 rull, nok til 2 vindu på temu til 45 kr. Men tar en stund før du får det i posten da😐 

Man kan også lage "hjemmelaget AC" med ei vifte med iskaldt vann foran (putt oppi isbiter). 

Anonymkode: 6a1f0...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...