AnonymBruker Skrevet 18. juli #61 Skrevet 18. juli Jeg har heldigvis varmepumpe på kjøling på soverommet. Det er magisk 😄. Kan anbefale å kjøpe en billig, liten luftavfukter til soverom, på f.eks Power. Den suger ut et par liter vann pr natt, så lufta blir mye bedre. Anonymkode: 239bb...db9
AnonymBruker Skrevet 18. juli #62 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har heldigvis varmepumpe på kjøling på soverommet. Det er magisk 😄. Kan anbefale å kjøpe en billig, liten luftavfukter til soverom, på f.eks Power. Den suger ut et par liter vann pr natt, så lufta blir mye bedre. Anonymkode: 239bb...db9 Jeg har luftavfukter. Men den blåser jo ut varm luft mens den jobber, så den orker jeg i hvert fall ikke ha på. Da må dessuten vinduet lukkes, da en luftavfukter (avhengig av modell) kun klarer å avfukte et visst antall kubikk med luft i et rom. Det funker altså ikke om vinduet står åpent. Anonymkode: 4d14d...44e 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #63 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har luftavfukter. Men den blåser jo ut varm luft mens den jobber, så den orker jeg i hvert fall ikke ha på. Da må dessuten vinduet lukkes, da en luftavfukter (avhengig av modell) kun klarer å avfukte et visst antall kubikk med luft i et rom. Det funker altså ikke om vinduet står åpent. Anonymkode: 4d14d...44e Min lille tar rom på 20 kvm. Du kan jo la den stå på noen timer før du legger deg, og slå den av/åpne vindu når du legger deg. Har ikke merket noe til at vår blåser ut varm luft. Kanskje fordi vi har varmepumpa på soverommet på 16 grader. Anonymkode: 239bb...db9
AnonymBruker Skrevet 18. juli #64 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hater det. Ordentlig ubehagelig, føles som jeg ikke får puste. Jeg takler ikke ekstremtemperaturer noen vei.. Sa forrige uke hvor deilig våren og sommeren har vært-tidlig mild vår og stabilt 20-22 grader ganske lenge, helt perfekt. Dette er tortur Anonymkode: ca7e9...cb2 Hvor bor du? Her har våren vært iskald med regn praktisk talt hver eneste dag. Nå rett før helga bikket maks-temperaturen over 25 grader i døgnet. Dvs så langt 7 sommerdager her i Trondheim. Senest for to uker siden lå maks-temperaturen på 14-15 grader. Anonymkode: 31ccb...838 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #65 Skrevet 18. juli Mens jeg synes dette er himmelsk. Det er tanken på sånt som dette som holder meg oppe midt på vinteren. Jeg hater kulde, snø mørke og all elendighet som hører til vinteren, og jeg synes vi har alt for mye av det. Og dessverre er sommeren ofte ganske skuffende når den endelig kommer, det stopper liksom på 17 grader og regn. Jeg merker med hele meg nå at dette er det som gir meg velvære, jeg er roligere, mer balansert og harmonisk, og i godt humør. Og ja, vi har hatt 30 grader her de siste dagene. Min fordel er kanskje at jeg bor i en enebolig i skogkanten, og om jeg åpner vinduene mot skogen er det enkelt å kjøle ned inne. Jeg har varmepumpe mef kjølemulighet også, men jeg har faktisk ikke hatt behov for å bruke den. I går var det 21 grader ute og 25 grader inne da jeg lå meg, og jeg sovnet som en stein og har sovet godt i hele natt. Anonymkode: 90277...ed2 3 1
Fant80 Skrevet 18. juli #66 Skrevet 18. juli Kommer fra måneder i 30 grader + hele døgnet,så dette er bare deilig for min del. De fleste som syter å klager nå er uansett folk som syter å klager når regnet å kjøligere vær kommer,og er de første til å sette seg på flyet ut av Norge. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #67 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): "Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!! Er folk helt tullerusk? Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet? Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller?????? Faensjævlafuckings hete! Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen.... Anonymkode: e561a...8c3 Hvorfor vi bor i norge? Familien og vennene våre og forpliktelsene vi har er her. Det er ikke like enkelt å bare å flytte til varmere land for alle. Hadde flyttet for lengst om det var mulig. Anonymkode: bdf64...427 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #68 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): "Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!! Er folk helt tullerusk? Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet? Anonymkode: e561a...8c3 Jeg er født og oppvokst her. Ikke så lett å flytte fra venner/ familie og få ny jobb/nettverk et annet sted fordi jeg liker sommer og varme. Jeg var på ferie i Østerrike og Nederland i juni/starten av juli og i Amsterdam var det 37 grader. Det var litt mye midt i en storby, men det gikk det også. Fikk både sommervær på ferie og når jeg kom hjem. Det er meldt 37 grader i Oslo i dag så det skal nytes. 😊 Neste uke skal det bli lavere temperaturer og noe regn. Anonymkode: ceda1...b24 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #69 Skrevet 18. juli Dette er helt grusomt. Sitter og jobber på hjemmekontor med to vifter rettet mot meg og er fortsatt varm. Gleder meg til høsten! Anonymkode: 6b32e...763 4 4
MarianneE Skrevet 18. juli #70 Skrevet 18. juli Gav HusetsHerre beskjed i går kveld om at han fikk pent finne seg en alternativ soveplass for natta (hadde allerede diskutert at han lurte selv på en slik løsning) for jeg orket ikke tanken på å dele seng med noen i varmen. Fungerte veldig bra 😄 Stod opp kl 7 for å gjøre husarbeid og oppvasken før det blir for jævlig varmt. 1
Peanut Skrevet 18. juli #71 Skrevet 18. juli Så lenge det ikke fører til kaldere vintre da, slik at de som kan må dra til varmere land for å overleve. -47 grader i Oslo noen? 🥶
AnonymBruker Skrevet 18. juli #72 Skrevet 18. juli Hjelpe meg. Det er bare å spenne seg fast altså! Resten av Europa har hatt varmebølger i mange år nå, dette er bare sutring i forhold. Hvert eneste år de siste ti årene har vært det varmeste noen sinne, og mye verre skal det bli. Dette er bare flyskammen som slår tilbake i form av varme. Skulle ha kjent mer på den før. Anonymkode: e2eef...62d 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #73 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjelpe meg. Det er bare å spenne seg fast altså! Resten av Europa har hatt varmebølger i mange år nå, dette er bare sutring i forhold. Hvert eneste år de siste ti årene har vært det varmeste noen sinne, og mye verre skal det bli. Dette er bare flyskammen som slår tilbake i form av varme. Skulle ha kjent mer på den før. Anonymkode: e2eef...62d De fleste nordmenn sutrer over været 300 dager i året. Jeg har ingenting i mot vind og regn, så jeg forbeholder meg retten til å sutre de få dagene/ukene det er hetebølge. Jeg flyr særdeles sjelden, det kan gå år mellom hver gang jeg sitter i et fly. Anonymkode: 6b32e...763 11 2
enkefru Skrevet 18. juli #74 Skrevet 18. juli Det er helt nydelig å kunne sette seg ut med kaffen i bare tynn nattkjole…. Samme om kvelden, helt fantastisk nå! i dag er det en liten bris her… digg 😍 2 2
Bbbb Skrevet 18. juli #75 Skrevet 18. juli (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er født og oppvokst her. Ikke så lett å flytte fra venner/ familie og få ny jobb/nettverk et annet sted fordi jeg liker sommer og varme. Jeg var på ferie i Østerrike og Nederland i juni/starten av juli og i Amsterdam var det 37 grader. Det var litt mye midt i en storby, men det gikk det også. Fikk både sommervær på ferie og når jeg kom hjem. Det er meldt 30* grader i Oslo i dag så det skal nytes. 😊 Neste uke skal det bli lavere temperaturer og noe regn. Anonymkode: ceda1...b24 Skrivefeil. Mente 30 grader i Oslo* ☀️😊 Endret 18. juli av Bbbb
AnonymBruker Skrevet 18. juli #76 Skrevet 18. juli Syns det er herlig, er 30 grader ute 😁. Men har jo muligheten til å ha mye lavere temperatur inne i leiligheten pga av varmepumpen. Har en som er beregnet for 250 m2, leiligheten er bare 70 m2. Så den er mildt sakt svært effektiv ^^ Anonymkode: 3146c...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #77 Skrevet 18. juli Syntes det er helt fantastisk. Er kronisk syk og mensen. Var ute i hele går og håper å få vært ute i hele dag og i morgen også. Har aircondition på varmepumpa som kjøler ned over 200kwm. Eneste jeg syntes er slit er det tykke håret jeg har på hodet, ønsker å klippe det bort.. Anonymkode: 94068...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #78 Skrevet 18. juli Fant80 skrev (1 time siden): Kommer fra måneder i 30 grader + hele døgnet,så dette er bare deilig for min del. De fleste som syter å klager nå er uansett folk som syter å klager når regnet å kjøligere vær kommer,og er de første til å sette seg på flyet ut av Norge. Også har vi sånne som deg da. Som generelt klager på folk og deres meninger. Og klarer ikke utelukke det ene fra det andre. Enkel.Må være herlig å være så perfekt som deg. Kos deg i varmen du 🤓 Anonymkode: e561a...8c3 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli #80 Skrevet 18. juli Jeg har tidligere bodd og arbeidet på ei tropisk øy med 360 soldager i året. Varmen plaget meg aldri slik den plager meg her hjemme. Norge er ikke skapt for slik varme, varme trehus og offentlige steder uten AC. For min del også sterk pollenallergi. Kjenner at hele familien får kortere lunte for hver dag som går med svette søvnløse netter selv om samtlige har vifter på rommene sine. Heldigvis vet vi at denne varmen er midlertidig. Anonymkode: 35a56...cf0 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå