Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det i Oslo spådd 27 fram til Torsdag. Blir da 3 uker uten søvn.
Er dette slik klimaet skal fortsett må bygårdene få ac, nytter ikke med alle vifter i verden.
28 grader på soverommet er ikke til å sove i.

Anonymkode: 57603...528

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I stua vår er det 33 grader og på soverommet vårt er det 31. 

Luftfuktigheten er høy og alt er bare klamt og ekkelt. Enda en slik dag i morgen 😭😭

Anonymkode: ae777...fe7

Jeg vil gjerne tipse om luftavfuktere. Livet med varme har blitt lettere å leve etter at jeg i fjor investerte i to skikkelige luftavfuktere. De er nyttige på flere plan, men når det er varmt er de fantastiske! For jævelvarme med tørr luft og jævelvarme med høy luftfuktighet er som å henholdsvis være bare halvveis til helvete og å være helt framme. Og jeg velger halvveis framme en hvilken som helst hetebølgedag...

Anonymkode: bdb04...9b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (22 minutter siden):

Alt er omtrent utsolgt. Fant en på jula til 2200 og noen kr. Den funker som bare det. Bruker den på ett større område enn hva den klarer sånn egentlig. Men den kjøler bra. Alle bråker, men ikke noe særlig mer enn vifter synes jeg da 

Takk. Ser ut som alt er utsolgt her. Får satse på å skaffe noe før neste sommer. Godt å vite at man ikke er helt bundet av områdestørrelsen som oppgis.

Anonymkode: 2cbe8...c9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere som sliter mer med allergi i varmen?

Jeg har PMDD og det er endelig over, men så ødelegger selvfølgelig denne varmen for at jeg kan gjøre alt jeg har måttet utsette pga PMDD ( jeg får kraftig fatique ). Så jeg kjenner at jeg er veldig lite happy nå. Insomnia får jeg også av PMDD og nå skulle jeg vanligvis endelig fått sove godt igjen siden PMDD er over for denne gang. Men neida, her ligger jeg og svetter bort. Vondt å se hunden min også slite i varmen. 

Anonymkode: 1cbe3...3c2

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kom tilbake fra Marokko for ett par uker siden. 

28grader natte temperatur. Og opp i 48 og 49grader på dagtid. Knapt under 38 grader på dagtid. Nesten 50 var insane, min kropp responderte med gåsehud.. 48 og 49 ved overskyet. Ikke aircondition engang. Men en HELT annen oppførsel i solen. 

28 er deilig, om man lever rett. 

Anonymkode: 06632...8c9

La meg gjette: du var i innlandet, sant?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Flere som sliter mer med allergi i varmen?

Jeg har PMDD og det er endelig over, men så ødelegger selvfølgelig denne varmen for at jeg kan gjøre alt jeg har måttet utsette pga PMDD ( jeg får kraftig fatique ). Så jeg kjenner at jeg er veldig lite happy nå. Insomnia får jeg også av PMDD og nå skulle jeg vanligvis endelig fått sove godt igjen siden PMDD er over for denne gang. Men neida, her ligger jeg og svetter bort. Vondt å se hunden min også slite i varmen. 

Ja, jeg sliter langt mer med allergisymptomer og angioødem. Har elveblest konstant på kroppsdeler jeg ikke engang visste eksisterte... 🤢

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor må man sove så mye nå om sommeren? Kan jo heller nyte det og sitte oppe lenge 🥰

Anonymkode: 24e7e...ece

Fordi jeg blir sur og grinete om jeg ikke får nok søvn..... Og det er ingen rundt meg tjent med 😄 

Nei, takke meg til høst og vår ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, jeg sliter langt mer med allergisymptomer og angioødem. Har elveblest konstant på kroppsdeler jeg ikke engang visste eksisterte... 🤢

Det er så «moro» når ikke denne varmen er ille nok i seg selv, men jammen skal man slite mer med helsa også! 
Så det er derfor jeg er så ille av allergien om dagen og til tider må bruke inhalator ( allergien gir meg kløe i halsen og verste fall pustebevær, Jippi ). 

Høres forferdelig ut med den elveblesten! Håper den varmen her slutter snart, men her ser det ut som den holder på i minst en uke til. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor må man sove så mye nå om sommeren? Kan jo heller nyte det og sitte oppe lenge 🥰

Anonymkode: 24e7e...ece

Uten nok søvn blir jeg direkte mannevond. Den varmen her er ille nok i seg selv, med søvnunderskudd blir den enda verre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er så «moro» når ikke denne varmen er ille nok i seg selv, men jammen skal man slite mer med helsa også! 
Så det er derfor jeg er så ille av allergien om dagen og til tider må bruke inhalator ( allergien gir meg kløe i halsen og verste fall pustebevær, Jippi ). 

Høres forferdelig ut med den elveblesten! Håper den varmen her slutter snart, men her ser det ut som den holder på i minst en uke til. 

Her skulle den liksom slutte i morgen, men ser det er forskjøvet til søndag. Sånn har de holdt på i to dager nå, og det forskyves stadig med disse par dagene. Så blir det bedre på søndag? Neppe. Da sier de nok at det blir bedre på tirsdag.

Jeg har i og for seg sluppet billig unna i år siden jeg bor i kjellerleilighet og har avfuktete og store vifter. Det har ikke vært skikkelig grusomt med mindre jeg må ut, og det må man jo dessverre nå og da. Men nå begynner varmen å srtte seg i murveggene og det nærmer seg 30 her inne også... 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Men klimaet er du sikkert ikke interessert i? Vet du hva din jævls grinch😭 , fuck off!

Anonymkode: 879be...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Her skulle den liksom slutte i morgen, men ser det er forskjøvet til søndag. Sånn har de holdt på i to dager nå, og det forskyves stadig med disse par dagene. Så blir det bedre på søndag? Neppe. Da sier de nok at det blir bedre på tirsdag.

Jeg har i og for seg sluppet billig unna i år siden jeg bor i kjellerleilighet og har avfuktete og store vifter. Det har ikke vært skikkelig grusomt med mindre jeg må ut, og det må man jo dessverre nå og da. Men nå begynner varmen å srtte seg i murveggene og det nærmer seg 30 her inne også... 

Mente de har drevet og forskjøvet mer levelige temperaturer i to uker nå, ikke i to dager. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den følelsen når du tar en kald dusj, men blir dyvåt av svette før du er ute av badet...

Anonymkode: 897e2...4a5

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den følelsen når du tar en kald dusj, men blir dyvåt av svette før du er ute av badet...

Det er noe av det verste med hetebølgen. Å være svett og klam hele tiden. 

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå går jeg snart på veggen 😭

Er så sliten og høygravid og har sovet så dårlig de siste ukene. En helt grusom «oppvarming» til fødsel 😔

Samtidig får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke orker å være ute… 🫠 Føler at jeg kaster bort ferien på en måte. 

Gleder meg til høsten, da skal jeg be de som klager over at det blir kaldere og mørkere om å bare nyyyte det. 

Anonymkode: ce859...6c7

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Elendigheten drar jo bare ut! 😭 23 grader på søndag har blitt til 27 på Yr. Holder ikke ut!

Anonymkode: 6c0be...dbd

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er evig takknemlig for at hetebølgen tok slutt her i går kveld. I dag har vi hatt 20-21 grader og overskyet. Utrolig deilig, har følt meg elendig hele hetebølgen, tross at jeg har fulgt alle råd. Jeg har hatt mye mer smerter enn vanlig, så det har vært vondt og veldig ubehagelig. 

Dere som fortsatt har hetebølge har min fulle sympati! 

Anonymkode: 9bee5...d7e

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huffja! Det er ille! Beste er hvis man vasker håret og går ned vått hår,det svaler en stund. 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (15 timer siden):

Når du har fri kan du velge om du vil reise eller ikke. Norge er et av de landene det er lettest å bli rik i så det har vel en del med prioriteringer å gjøre, men vet det er en upopulær mening :) 

Ok, da tok jeg feil i min antagelse. Du skjønner faktisk ikke såpass.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er evig takknemlig for at hetebølgen tok slutt her i går kveld. I dag har vi hatt 20-21 grader og overskyet. Utrolig deilig, har følt meg elendig hele hetebølgen, tross at jeg har fulgt alle råd. Jeg har hatt mye mer smerter enn vanlig, så det har vært vondt og veldig ubehagelig. 

Dere som fortsatt har hetebølge har min fulle sympati! 

Anonymkode: 9bee5...d7e

Idag har vi overskyet vær og knappe 22 grader, og både jeg og kattene koser oss! Nydelig! :strix:

All sympati til dere som fremdeles har hetebølge! ❤️ 

Anonymkode: 01041...145

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når Astrid S sin «det regner i Oslo i dag» spilles på radio føles det som ett hån. Jeg sier -ikke faen og skrur av 😄

Nå er dyna pakket bort og kjølepledd funnet fram. Skal legge det i fryseren før sengetid.

Tipper ikke de som synes dette er digg har bodd i blokk i Oslo.

Nå lever jeg i Oslo luksus, altså har eget soverom, så når vinteren kommer kjøper jeg to stk. av de kraftigste airconditionene man kan ha inne 👍, skjønner at dette er slik det kommer til å bli fremover så like greit å forberede seg. 

Anonymkode: 57603...528

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...