Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (59 minutter siden):

Er såååå himmelsk deilig nå🌞 kunne sitte ute til midnatt og mer med et glass vin og gode venner uten å fryse 🥰 Hvor ofte kan man det her i Norge ? 🌸

Hjelper lite at man kan sitte ute halve natta uten å fryse når det ikke går an å bevege seg utendørs på dagtid fordi det er for varmt. 

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Nydelig🌞sitter ute og nyter sommernatten. Håper det varer i flere uker 🌞

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Discomus sier vi i Oslo. 

Anonymkode: 5b688...d16

Festivalmus sier vi i Asker.

Anonymkode: 57a7b...47a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (1 time siden):

Er såååå himmelsk deilig nå🌞 kunne sitte ute til midnatt og mer med et glass vin og gode venner uten å fryse 🥰 Hvor ofte kan man det her i Norge ? 🌸

Akkurat den biten er jeg enig i. Sitte i sommerkjole ute med en coctail som om man var i syden kl 24. Utenom det er jeg ikke fan av sol og varme over 25 grader. 

Anonymkode: 09998...da2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som syns det er deilig kan umulig ha hatt 28-35grader den siste uka+😂

Selv med varmepumpe på kjøling så fikk vi ikke ned tempen under 30. 

Anonymkode: 156b9...010

Da ville jeg vurdert service eller bytte av varmepumpen. Her har varmepumpen vært så effektiv at jeg har kost meg med ullteppe, en god bok og en kopp te. 

Er selvsagt ute i godværet også, men må inn å kjøle meg ned iblant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, fy flate er mye verre uten! Har en enkel bomullsBH som tørker opp svetten, uten hadde jo de bare glidd rundt i sitt eget svettebad! 

Anonymkode: ad4b4...3f6

🤣

Anonymkode: 60373...721

Skrevet

28 grader her i dag. Eller i går blir det jo. Syns ikke det var så ille. Jeg pleier å klage fælt på varmen.

Ble kjølig nok i kveld til at jeg fikk luftet godt inne. Kun 24 grader inne, det funker.

Skal bli like varmt de 3 neste dagene. Regn til uka blir meget bra!

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal legge meg nå i ca 17 graders soverom. Pga AC og en svær vifte som står rett fremfor den igjen. Har nok rim i håret i morgen tidlig.. 

Har et par naboer her som har kopiert denne løsningen i løpet av de siste 14 dagene..😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Norge er ikke vant med så høy varme, leiligheten min koker med 29 grader på soverommet nå. Da med to vifter som føles som hårfønere... Aller vinduer åpene.  Bor i gammel bygård som blir som en badstu når solen steker, så sykt varmt. 

Var ute og spiste middag på restaurant i dag. Så varmelampene henge på uteserveringen,  skulle vært vifter som i "Syden".  Men sånn blir kanskje normalen fremover, og vi må tilpasse oss med vifter og ac fremover.  

Føler heten i Norge er mer intens enn i Syden, der går solen ned tidligere.  

Anonymkode: 1f435...04d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som syns det er deilig kan umulig ha hatt 28-35grader den siste uka+😂

Selv med varmepumpe på kjøling så fikk vi ikke ned tempen under 30. 

Anonymkode: 156b9...010

Vi har hatt over 30 varmegrader utenfor Drammen. Varmepumpa eller air-condition klarer fint å kjøle ned et hus på 140 kvadratmeter til 17 grader inne. Så nesten kaldt å stå opp 😅

Har sol på huset hele dagen. Så det er mulig 🙂

Anonymkode: 903e3...ae0

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som å ligge i ei badstu på soverommet. Vi har to vifter her og vifter på barnas rom. Men det er like jævla varmt. 

Anonymkode: 07aee...fd7

Du fulgte ikke noe særlig med når thermodynamikkens lover ble lært på skolen du vel...

Anonymkode: 9cc5f...0d1

Skrevet

Jeg har snudd døgnet. Er våken om natten med åpne vinduer og altandør, sover på dagtid med AC.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

elsker det og har mensen! 😀 jeg er vant til å reise i tropiske land så kanskje det har noe å si. Man må jo omstille seg og måten man gjør ting på da. Man kan ikke ligge med dyne for eksempel, eller gjøre alt man ellers gjør på samme måte. Er bare å roe ned, å flytte litt rundt på døgnet, sove litt mindre. Er jo en grunn til hvorfor folk har siesta på dagen i varme land. Hvis man aksepterer situasjonen, slutter å være negativ og bare prøve å nyte fordelene så skal dere se at det ikke er så gæli. 30 grader er virkelig ikke helt krise. 

Anonymkode: 784d1...339

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Norge er ikke vant med så høy varme, leiligheten min koker med 29 grader på soverommet nå. Da med to vifter som føles som hårfønere... Aller vinduer åpene.  Bor i gammel bygård som blir som en badstu når solen steker, så sykt varmt. 

Var ute og spiste middag på restaurant i dag. Så varmelampene henge på uteserveringen,  skulle vært vifter som i "Syden".  Men sånn blir kanskje normalen fremover, og vi må tilpasse oss med vifter og ac fremover.  

Føler heten i Norge er mer intens enn i Syden, der går solen ned tidligere.  

Anonymkode: 1f435...04d

Ja altså, hvis du hadde over 30 grader inne hele dagen så tar det jo litt tid å få ned temp med vinduer åpne hvis det 20 grader ute... 

Anonymkode: 784d1...339

AnonymBruker
Skrevet

Har bare vært inne. Har en 5 uker gammel baby og ikke sjans i havet om vi er ute i denne varmen. Takk gud for at vi har en knall god AC, merker ikke noe til hetebølgen inne hos oss. Sover godt om natten og er ikke redd for overoppheting mtp gutten vår. 

Anonymkode: 20b38...1c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Svetter på plasser jeg ikke visste at man kunne svette 😭 Har tilsammen sovet ca 10 timer de siste dagene 😔 Er helt utslitt. 

Anonymkode: 65926...14c

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det nesten 40 grader om dagen og 30 grader om kvelden og vi går fortsatt ut.

Og hvem installerer AC i Norge. Det er nesten aldri over 25 om natten.

Anonymkode: 44823...b61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er høygravid, er bare halvannen uke til termin og jeg takler denne varmen ekstremt dårlig 😰 Dagene går som regel til at jeg sitter i senga foran vifta, kun iført truse, og har beina høyt. Alikevel føler jeg at jeg renner bort. Dusjer i kaldt vann flere ganger i løpet av dagen, og så fort jeg har beina litt ned hovner de opp som bare det. Det er nesten ikke til å holde ut. Men hva skal man gjøre 🤷‍♀️

Anonymkode: ff6e2...657

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet (endret)

Hehehe, jeg holder på å dævve. Vi har bare én vifte og én vognvifte. Begge disse står inne hos datteren vår. Venter på at det skal komme noen å installere en varmepumpe, men virker som om det blir etter sommeren

Pls send help

Hilsen høygravid

Endret av Fame
  • Hjerte 7
Skrevet

Jeg er ikke glad i varme og har av den grunn ikke reist til "syden" på mange år.

Klokka er halv sju på morgenen, vinduene står oppe, og likevel er det 26 grader her inne. Det tegner til å bli en like glohet dag som i går.

Jeg liker det ikke. Hater å føle meg svett. Komme ut av dusjen og så være like svett igjen 20 minutter etterpå...!

• Liker 7
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...