Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En uke med regn og 15 grader er mitt ønske. Da kan JEG være ute og! 

Anonymkode: 1db32...a6f

Ikke bare være ute men ha det behagelig når man er ute på tur. :ler: De siste dagene når jeg har vært på tur har jeg vært svett på steder jeg aldri har tenkt på.:svett:

Anonymkode: ed8a5...ab4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kun 20 gr her i dag og nå er jeg sur. Jeg elsker 25-30 gr. Har ferie nå og trenger solen og varmen. Håper temperaturen stiger utover ferien. Forstår ikke dere som syter og klager. Vi har så få soldager i året her i kuling og regntiden, og da sytes det også. Slutt og klag, omfavn varmen, solen og gleden. ☀️❤️☀️❤️☀️❤️

Anonymkode: 5b48e...51d

Bare å bestill deg en billett til det østlige Middelhavet. Har hørt det skal bli ganske varmt og godt der nå!

Anonymkode: 9f13b...12a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker både vinter og sommer, høst og vår. Er jo ikke jeg som har problemer med været her 😅

Rekord i nord Trøndelag. 

Varmen er bra for kroppen og psyken. Nok vann, nok salt, roe ned, ikke oppholde seg i solen på det verste, kjøle seg ned og ikke minst et positivt sinn så kommer man mye lengre enn å sutre 🥴

Anonymkode: 15819...9d1

Jeg har kanskje problemer med helsa og været. Men er på en måte bedre det enn å mangle empati. Men hver sin smak. 

Anonymkode: ad4b4...3f6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det gått under 23 grader her, skyene er på vei, håper på styrtregn. I morgen er det meldt bare 19 grader. Kroppen nærmer seg hvilepuls for første gang på to uker. Bare lettelse i å vite at det er over for denne gang. 

Det denne tråden har gjort er å gjøre meg innmari oppmerksom på hvor syke en del folk er. Fullstendig blottet for empati. At verden er som den er skjønner jeg godt når folk som liker varmen ens ærend går inn her for å gnage og mase om det i en tråd om det motsatte, der vi ønsker å "sutre i fred". "Såpass må en tåle", for all del jeg tåler innmari mye mer enn noen rævhull på KG, men det sier så mye om dem synes jeg. Å sitte og si til noen som er dehydrert og syk AV varmen at du må bare ditt og datt og egentlig er heldig. Skulle likt å se dem stå i det jeg, og sikkert flere, har gjort av reaksjoner på varmen og sitte med et smil om munnen. Det er ikke bare holdning det er snakk om, det er fysiologi. Kanskje noen tenker jeg overdriver men jeg synes oppriktig det er noe galt med dem. I empatien. Svekkede sjelsevner var det noe som het. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har vært helt jævlig. Når det eneste man makter er å ligge kliss naken som en sjøstjerne i kåkens kaldeste rom er det helt pyton - spesielt å høre hvor 'feil' vi tar som plages.

Jeg flyr rundt i T-skjorte året rundt og fikk en vinter høre fra jobbens frossenpinn hvor heldig jeg var som ikke fryser. Heldig og heldig, den som fryser om vinteren kan kle på seg mer, men den som er for varm om sommeren kommer før eller senere inn til huden - og er fortsatt for varm.

Anonymkode: df8e7...8a0

Men det dere varmblodige ikke forstår, det er at for mange av oss som liker varme, så er det en utfordring å bli skikkelig varm om vinteren. Det er jo gjerne en grunn til at vi tolererer varme så godt som vi gjør.

På vinteren tror jeg at jeg kan kle på meg alt jeg eier samtidig, og jeg vil fortsatt fryse. Jeg kan ha hundre lag ull, og fortsatt hutre. Fordi kulda sitter i kroppen, og det eneste som kan hjelpe på det er varme utenfra. Og 15 grader og regn er ikke nok til å tine meg opp. 

Anonymkode: 90277...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det dere varmblodige ikke forstår, det er at for mange av oss som liker varme, så er det en utfordring å bli skikkelig varm om vinteren. Det er jo gjerne en grunn til at vi tolererer varme så godt som vi gjør.

På vinteren tror jeg at jeg kan kle på meg alt jeg eier samtidig, og jeg vil fortsatt fryse. Jeg kan ha hundre lag ull, og fortsatt hutre. Fordi kulda sitter i kroppen, og det eneste som kan hjelpe på det er varme utenfra. Og 15 grader og regn er ikke nok til å tine meg opp. 

Anonymkode: 90277...ed2

Jeg forstår det, men syt om det et annet sted og på et annet tidspunkt enn når vi som blir for varme har det jævlig! En tråd om 'vinterhelvete' i desember for eksempel! Så skal jeg - i motsetning til deg - evne å holde meg unna så du får syte sammen med dine likesinnede i fred!

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har kanskje problemer med helsa og været. Men er på en måte bedre det enn å mangle empati. Men hver sin smak. 

Empati har jeg og forstår at for noen kan varmen være veldig utfordrende av ulike grunner. De kommenterer jeg heller ikke på 😊

Men sånn syting, klaging og "vi mot dere" holdning som enkelte her har, har de færreste noe til overs med. Tviler sterkt på at det kun er varmen de klager over, og derfor også ønsker ekkokammeret da det må være veldig flaut å sutre, kjefte og håne andre over noen dager med varme, eller hva annet det måtte være. 

Det er stor forskjell på sutring og påpeke at varmen er utfordrende/dele vanskene med det. 🤗

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Empati har jeg og forstår at for noen kan varmen være veldig utfordrende av ulike grunner. De kommenterer jeg heller ikke på 😊

Men sånn syting, klaging og "vi mot dere" holdning som enkelte her har, har de færreste noe til overs med. Tviler sterkt på at det kun er varmen de klager over, og derfor også ønsker ekkokammeret da det må være veldig flaut å sutre, kjefte og håne andre over noen dager med varme, eller hva annet det måtte være. 

Det er stor forskjell på sutring og påpeke at varmen er utfordrende/dele vanskene med det. 🤗

Basert på innleggene dine får jeg virkelig ikke inntrykk av du, med flere, eier empati. Om det er sutring eller "påpeke at varmen er utfordrende/dele vanskene med det" er det vel heller ikke du som har definisjonen på. Å gå inn her, kjenne på fellesskapet i at det er faktisk ikke bare jeg som er skikkelig dårlig av dette har vært fint og aktivt blitt ødelagt av deg med flere som gnir inn alt dere koser dere og hvordan alle utfordringene er bare å gjøre ditt eller datt med og at egentlig er vi heldig osv osv. Oss og dem-sjargongen kommer i stor grad av de motbydelige innleggene til dine meningsfeller. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Bare å bestill deg en billett til det østlige Middelhavet. Har hørt det skal bli ganske varmt og godt der nå!

Det er nok for kaldt for henne. Jeg foreslår Death Valley eller Bagdad. 

Anonymkode: 3c8b0...0e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For øvrig vil jeg legge til, dette innlegget understreker din manglende evne til empati. Ingen bryr seg om du og dine ikke har noe til overs for syting og klaging, tråden er ikke for deg. Tråden er for oss som mistrives med det. Hvordan tror du det er å ligge syk inne nesten hver dag når alle rundt er rundt omkring og farter, ikke særlig hyggelig. Og det å ha da et sted der vet du hva andre folk forstår hvor kjipt der er, det hjelper. Selv om det er syting. Å ha lov å klage litt, felles, jo, det er en støtte. Ikke for deg, for MEG. Sett deg inn i det. Men så i stedet for å gå inn i denne tråden og se innlegg av andre som kommer gjennom dagen er det side opp og ned av deg og folk som deg som påpeker løsninger som at vi som ikke liker varme er dumme. Så da tar dere fra oss det. Sug litt på den, hvis du har empati som du påstår. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du ikke har noe til overs for sytingen i denne tråden, hvorfor leser du den??

Nei, jeg heller mot teorien om at du er en sadist, sosiopat eller fjortis som kjeder seg og koser deg med å pirke på folk som har det jævlig nok fra før.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For øvrig vil jeg legge til, dette innlegget understreker din manglende evne til empati. Ingen bryr seg om du og dine ikke har noe til overs for syting og klaging, tråden er ikke for deg. Tråden er for oss som mistrives med det. Hvordan tror du det er å ligge syk inne nesten hver dag når alle rundt er rundt omkring og farter, ikke særlig hyggelig. Og det å ha da et sted der vet du hva andre folk forstår hvor kjipt der er, det hjelper. Selv om det er syting. Å ha lov å klage litt, felles, jo, det er en støtte. Ikke for deg, for MEG. Sett deg inn i det. Men så i stedet for å gå inn i denne tråden og se innlegg av andre som kommer gjennom dagen er det side opp og ned av deg og folk som deg som påpeker løsninger som at vi som ikke liker varme er dumme. Så da tar dere fra oss det. Sug litt på den, hvis du har empati som du påstår. 

Helt enig med deg. Denne tråden har reddet meg fra å klikke på familien og de andre rundt meg. Det har vært godt å få det ut her!

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jubler over overskyet og tordenvær! Men både regn og lavere temperatur lar vente på seg..

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.39):

"Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!!

Er folk helt tullerusk?  Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet?

Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller??????

Faensjævlafuckings hete! 

Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen....

Anonymkode: e561a...8c3

😂😂

Ta deg en kald dusj, en is, en kald brus. Det her er deilig, og noe vi sjeldent opplever. Det er mørkt og kaldt i dette landet i i hvertfall 8 mnd i året. 

Hvorfor jeg bor her? Vel, er født og oppvokst her, har familie her. Men du og du som jeg skulle ønske jeg bodde i et varmt land året rundt. 

Anonymkode: 1f799...901

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (Akkurat nå):

Jubler over overskyet og tordenvær! Men både regn og lavere temperatur lar vente på seg..

Det kommer, det kommer! Det må bare buldre litt først! Jeg kan ikke forestille meg hvor klamt det må være hos deg nå...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Varmen er bra for kroppen og psyken. Nok vann, nok salt, roe ned, ikke oppholde seg i solen på det verste, kjøle seg ned og ikke minst et positivt sinn så kommer man mye lengre enn å sutre 🥴

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enda en ting, bare for å banke det hjem. Du sier du ikke kommenterer på at for noen kan varmen være veldig utfordrende, vel, jeg synes du gjør det. Når du kommer med en generell "varmen er bra for kropp og psyken", og skriver som at det er et negativt sinn som gjør at en ikke takler det. Da tenker jeg det er en kommentar mot at faktisk er vi mange der varmen er direkte skadelig for kropp og psyken, og et positivt sinn til tross så blir vi negativt PGA varmen. Hvor positiv ville du vært med 5 timer dårlig søvn hver natt siste 2 ukene. Hvor positiv ville du vært når kroppen har vært i konstant alarm i to uker med medfølgende symptomer. Dine generelle "gode råd" er nedlatende, mangler empati og i mitt syn motbydelige. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂😂

Ta deg en kald dusj, en is, en kald brus. Det her er deilig, og noe vi sjeldent opplever. Det er mørkt og kaldt i dette landet i i hvertfall 8 mnd i året. 

Hvorfor jeg bor her? Vel, er født og oppvokst her, har familie her. Men du og du som jeg skulle ønske jeg bodde i et varmt land året rundt. 

Det her var ikke deilig, og takke himmelen at det er sjeldent! Om du ikke liker deg her, så flytt! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Det har vært for mye av det gode. Vi er nordfolk, er ikke vant til dette her! 🥵

Denne type temperatur skal man reise til, ikke leve i 🤭 Gleder meg VILT til høsten!! 😍

Anonymkode: bfe5f...a71

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂😂

Helt fantastisk 😁🌞 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...