Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Litt forskjell på 2 uker med varme og flere måneder med vinter kanskje? 

Anonymkode: 15819...9d1

Ja, forskjellen er at klimaet i Norge tilsier at vi skal ha temperaturer tundt/under null i vinterhalvåret, men ikke at vi skal ha temperaturer over 24 grader i uker i strekk. Og i alle fall ikke temperaturer over 30 grader i flere dager i strekk. 

Forrige rekord var 30 grader i 12 dager i 1982, den ble slått i dag. Og det er en svært stedsspesifikk rekord. Her jeg bor pleier det ikke å være over 24 grader mer enn noen få dager i året, og det passer meg utmerket. Dermed klager jeg når det er mye varmere enn jeg liker i flere dager enn jeg liker.

Hvis du ikke liker klimaet der du bor, så flytt til et annet klima eller slutt å sutre.

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke bare å ta seg en lang vinterferie på kanariøyene da?

Anonymkode: 9f13b...12a

Det hadde selvsagt vært digg 😃 men flere måneder ferie har de færreste råd eller mulighet til. 

Dere som ikke liker varmer er jo ganske heldige der. Litt lettere å dra noen uker på ferie i sommeren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde selvsagt vært digg 😃 men flere måneder ferie har de færreste råd eller mulighet til. 

Dere som ikke liker varmer er jo ganske heldige der. Litt lettere å dra noen uker på ferie i sommeren. 

Da kan du jo bare kle på deg. Klær må du ha uansett. Og mange arbeidsgivere liker at noen tar ut all ferien på vinteren, så en måned burde du jo få til i alle fall.

Anonymkode: 9f13b...12a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, forskjellen er at klimaet i Norge tilsier at vi skal ha temperaturer tundt/under null i vinterhalvåret, men ikke at vi skal ha temperaturer over 24 grader i uker i strekk. Og i alle fall ikke temperaturer over 30 grader i flere dager i strekk. 

Forrige rekord var 30 grader i 12 dager i 1982, den ble slått i dag. Og det er en svært stedsspesifikk rekord. Her jeg bor pleier det ikke å være over 24 grader mer enn noen få dager i året, og det passer meg utmerket. Dermed klager jeg når det er mye varmere enn jeg liker i flere dager enn jeg liker.

Hvis du ikke liker klimaet der du bor, så flytt til et annet klima eller slutt å sutre.

Jeg liker både vinter og sommer, høst og vår. Er jo ikke jeg som har problemer med været her 😅

Rekord i nord Trøndelag. 

Varmen er bra for kroppen og psyken. Nok vann, nok salt, roe ned, ikke oppholde seg i solen på det verste, kjøle seg ned og ikke minst et positivt sinn så kommer man mye lengre enn å sutre 🥴

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi er heldige?! Det er provoserende å lese,jeg føler meg ikke heldig. Idag gikk jeg en tur i hagen og innså hvor mye jeg har gått glipp av fordi jeg ikke orker å være ute lenge i varmen. Skjønnheten i blomster som nå er avblomstret, opplevelsen av å se ting vokse. Det er en sorg å gå glipp av, så ikke kall meg heldig! 

Hvorfor greier ikke folk å se at andre er forskjellige fra dem selv? Hæ! 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun 20 gr her i dag og nå er jeg sur. Jeg elsker 25-30 gr. Har ferie nå og trenger solen og varmen. Håper temperaturen stiger utover ferien. Forstår ikke dere som syter og klager. Vi har så få soldager i året her i kuling og regntiden, og da sytes det også. Slutt og klag, omfavn varmen, solen og gleden. ☀️❤️☀️❤️☀️❤️

Anonymkode: 5b48e...51d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er heldige?! Det er provoserende å lese,jeg føler meg ikke heldig. Idag gikk jeg en tur i hagen og innså hvor mye jeg har gått glipp av fordi jeg ikke orker å være ute lenge i varmen. Skjønnheten i blomster som nå er avblomstret, opplevelsen av å se ting vokse. Det er en sorg å gå glipp av, så ikke kall meg heldig! 

Nå tok du jo ting litt ut av perspektiv 🥴 

Uff, stakkars ❤️ Må jo være vanvittig forferdelig. Stor sorg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kunne du ikke vanne? Sette deg i skyggen? Hvorfor lage ting verre enn det er???

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kun 20 gr her i dag og nå er jeg sur. Jeg elsker 25-30 gr. Har ferie nå og trenger solen og varmen. Håper temperaturen stiger utover ferien. Forstår ikke dere som syter og klager. Vi har så få soldager i året her i kuling og regntiden, og da sytes det også. Slutt og klag, omfavn varmen, solen og gleden. ☀️❤️☀️❤️☀️❤️

😁❤️ Krysser fingrene for flere dager med 25-30 grader. Må nytes de få dagene vi har ja 🌞 Livet er for kort til å sutre over litt go vær. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😁❤️ Krysser fingrene for flere dager med 25-30 grader. Må nytes de få dagene vi har ja 🌞 Livet er for kort til å sutre over litt go vær. 

Godt vi er flere. 💕💕

P.S Jeg trener i denne varmen. Det går helt fint det også. Hopper i havet etterpå og det er bare helt fantastisk. ☀️❤️☀️❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt vi er flere. 💕💕

P.S Jeg trener i denne varmen. Det går helt fint det også. Hopper i havet etterpå og det er bare helt fantastisk. ☀️❤️☀️❤️

Jeg å 😁 Gull å trene i varmen og avslutte med et bad 🥰 

Varmen er helt herlig 😍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg liker både vinter og sommer, høst og vår. Er jo ikke jeg som har problemer med været her 😅

Rekord i nord Trøndelag. 

Varmen er bra for kroppen og psyken. Nok vann, nok salt, roe ned, ikke oppholde seg i solen på det verste, kjøle seg ned og ikke minst et positivt sinn så kommer man mye lengre enn å sutre 🥴

Å bli overopphetet og få søvnmangel er ikke godt for verken kropp eller psyke. Temperaturen hadde ikke gått ned noe fortere av å droppe sutringen, så jeg sutret.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så reis/flytt et sted med 25-30 grader da. Det går an å ha sol uten å ha hetebølge. Jeg syter og klager ikke over regn og kuling, jeg liker regn og kuling. De som syter over kuling er de galningene som har sittet her i tråden og klaget over at vi som heller vil ha kuling og hetebølge har klaget over at vi er for varme. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I en hetebølge med 30 grader i skyggen er selvsagt også skyggen for varm. Bruk hodet litt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt vi er flere. 💕💕

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg å 😁 Gull å trene i varmen og avslutte med et bad 🥰 

Varmen er helt herlig 😍

Det finnes en egen tråd for dere. Den ligger litt lengre ned i Generell debatt og har en passende tittel i tråd med innholdet. Gå dit. Her skal vi kose oss med at det endelig går an å bevege seg, tenke og puste i normalt gode temperaturer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er i feil tråd. Er en tråd for dere som digger varmen også. Dessuten kaster du stein i glasshus siden du syter du også. Sur for normale, behagelige sommertemperaturer, gud bedre. Slutt og klag, omfavn normal behagelig sommertemperatur og glede ☀️❤️☀️❤️☀️❤️

Anonymkode: 3c8b0...0e3

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hold kjeft og innse at ikke alle er som deg! Fled deg heller til å nyte vinteren. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det har vært helt jævlig. Når det eneste man makter er å ligge kliss naken som en sjøstjerne i kåkens kaldeste rom er det helt pyton - spesielt å høre hvor 'feil' vi tar som plages.

Jeg flyr rundt i T-skjorte året rundt og fikk en vinter høre fra jobbens frossenpinn hvor heldig jeg var som ikke fryser. Heldig og heldig, den som fryser om vinteren kan kle på seg mer, men den som er for varm om sommeren kommer før eller senere inn til huden - og er fortsatt for varm.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vanne? Klart jeg vannet, men sommeren og blomstringen varer ikke evig for det. Selv i skyggen er det for varmt,holder ut i fem minutter. Tror du ikke jeg har prøvd alt? Kan umulig bli verre,dette er mareritt!! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vanne? Klart jeg vannet, men sommeren og blomstringen varer ikke evig for det. Selv i skyggen er det for varmt,holder ut i fem minutter. Tror du ikke jeg har prøvd alt? Kan umulig bli verre,dette er mareritt!! 

Det eneste som kunne gjort det verre er om det var enda varmere eller varte enda lengre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitter her og venter på det gode vestlandsværet med regn , vind og 15 grader. :D 

Anonymkode: ed8a5...ab4

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En uke med regn og 15 grader er mitt ønske. Da kan JEG være ute og! 

• Liker 2
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...