AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Vet ikke om denne tråden er plassert under riktig emne, men jeg lurer altså på hvordan forholdet vårt skal overleve nå som han har fått veggedyr. Han har ikke innboforsikring (helt idiotisk, I know), og nå har han sett veggedyr flere steder i leiligheten sin. Jeg tør ikke gå på besøk til ham og ikke tør jeg ha ham hos meg heller, for veggedyrene kan jo følge med både i bagasje og klær🥺. Han har tenkt å ordne opp selv og fjerne dem med en steamer osv, men han kan jo ikke vite om problemet er borte, før om mange måneder? Jeg synes det er galskap å skulle ordne opp i det selv og har rådet ham til å ta kontakt med profesjonelle, pluss sagt at han kan bo hos meg akkurat nå, men det vil han ikke, fordi han må gå over hele leiligheten sin, bytte ut sofa og seng og vaske alt, osv. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå med kun kafé og parktreff i et halvt år fremover... Ikke kan han bytte alle klærne utenfor huset mitt heller, for jeg bor urbant. Er det andre her som har vært i samme situasjon? Anonymkode: b43cc...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Han måå ha profesjonell hjelp for å bli kvitt de! Spar dere de månedene med et helvette, usikkerhet og et forhold som ikke fungerer, og ring anticimex med en gang. En steamer tar ikke rotta på de skal jeg si deg! Anonymkode: c10bf...137 4 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Hvis han har et skift klær i fryseren hjemme og tar ut de klærne og skifter rett før han går ut døra, så vil han jo ikke ha veggdyr når han kommer til deg. Så kan han ha et skift eller to hos deg liggende fast hvis han skal overnatte. Anonymkode: 4afe4...763 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Det må jo være billigere å leie ett profesjonelt firma til å fjerne veggedyra,enn å bytte ut alt av møbler og klær? Anonymkode: ea557...7d5 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Kan han ha fått det på en jobbtur og ta det på reiseforsikringen? Anonymkode: 70244...f96 3
mommyaka Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Sikker på at det er veggdyr? Disse kan ses på madrassen etc mye bedre. Om du har vært der i det siste er det mulig du har fått med deg. Men igjen..finnes må skje dyr som ligner på veggedyr
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli Ja, han er en idiot 😭. Det er selvfølgelig sinnsykt latterlig idiotisk å skulle ordne opp i det selv. De kan jo bo overalt. Bak lister og inni stikkontakter. Jeg er redd for at veggedyrene skal være i bilen hans også. Da må han i tilfelle ta trikken hjem til meg. Men klær rett fra fryseren tror jeg ikke går, i og med at de da vil kunne knekke... Han har ikke tørketrommel, så klær rett fra trommelen er heller ingen løsning. Han har tenkt på å bytte seng lenge, så akkurat det er penger han hadde regnet med å bruke uansett. Sofaen har han også vært misfornøyd med, men det er billige sofaer på Finn, så akkurat det blir ikke nødvendigvis noe problem. Jeg synes det er trist at han ikke heller velger å la et skadedyrfirma fjerne alt 😔. Anonymkode: b43cc...a0e 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli mommyaka skrev (4 minutter siden): Sikker på at det er veggdyr? Disse kan ses på madrassen etc mye bedre. Om du har vært der i det siste er det mulig du har fått med deg. Men igjen..finnes må skje dyr som ligner på veggedyr Jeg har ikke vært hjemme hos ham på mange måneder. Han har vært bortreist lenge og kom hjem for en uke siden. Etter det har vi bare truffet hverandre ute pluss en kveld hos meg, og da kom han uten noenting og ville ikke overnatte. Nå forstår jeg jo hvorfor... Jeg var så glad for at han endelig var hjemme igjen og så skjer dette 🥺. Anonymkode: b43cc...a0e
AnonymBruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Han er helt sikker på at det er veggedyr, sier han. Han har sjekket grundig. Anonymkode: b43cc...a0e
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Jeg hadde takket disse veggdyrene som fikk meg til å innse at denne mannen ikke er noe å satse på for et forhold, og så hadde jeg takket for meg. Han virker ikke helt rasjonell, og han velger løsninger som ikke vil løse problemet, han nekter å søke hjelp hos fagfolk når det er nødvendig, og han var nok ikke ærlig med deg da han trolig unnlot å fortelle deg med det samme at han hadde oppdaget at han har veggdyr. Kort oppsummert - vær sjeleglad for at du oppdager hvordan han er nå, og kan komme deg unna nå! Anonymkode: 04e7d...f98 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde takket disse veggdyrene som fikk meg til å innse at denne mannen ikke er noe å satse på for et forhold, og så hadde jeg takket for meg. Han virker ikke helt rasjonell, og han velger løsninger som ikke vil løse problemet, han nekter å søke hjelp hos fagfolk når det er nødvendig, og han var nok ikke ærlig med deg da han trolig unnlot å fortelle deg med det samme at han hadde oppdaget at han har veggdyr. Kort oppsummert - vær sjeleglad for at du oppdager hvordan han er nå, og kan komme deg unna nå! Anonymkode: 04e7d...f98 Ja, jeg synes det er litt rart og jeg er litt skuffet, ja. Jeg tror egentlig ikke at han forstår hvor alvorlig det er med veggedyr😔. Anonymkode: b43cc...a0e
AnonymBruker Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men klær rett fra fryseren tror jeg ikke går, i og med at de da vil kunne knekke... Anonymkode: b43cc...a0e De fryser ikke til pinner når de ikke er våte... Anonymkode: 164e0...83b 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #13 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke om denne tråden er plassert under riktig emne, men jeg lurer altså på hvordan forholdet vårt skal overleve nå som han har fått veggedyr. Han har ikke innboforsikring (helt idiotisk, I know), og nå har han sett veggedyr flere steder i leiligheten sin. Jeg tør ikke gå på besøk til ham og ikke tør jeg ha ham hos meg heller, for veggedyrene kan jo følge med både i bagasje og klær🥺. Han har tenkt å ordne opp selv og fjerne dem med en steamer osv, men han kan jo ikke vite om problemet er borte, før om mange måneder? Jeg synes det er galskap å skulle ordne opp i det selv og har rådet ham til å ta kontakt med profesjonelle, pluss sagt at han kan bo hos meg akkurat nå, men det vil han ikke, fordi han må gå over hele leiligheten sin, bytte ut sofa og seng og vaske alt, osv. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå med kun kafé og parktreff i et halvt år fremover... Ikke kan han bytte alle klærne utenfor huset mitt heller, for jeg bor urbant. Er det andre her som har vært i samme situasjon? Anonymkode: b43cc...a0e Steamer?? Naboene fikk veggedyr og måtte kle huset i et sånt telt og bombe det med gift i flere dager... lykke til med steamer. Anonymkode: 0d2b8...0be 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg synes det er litt rart og jeg er litt skuffet, ja. Jeg tror egentlig ikke at han forstår hvor alvorlig det er med veggedyr😔. Anonymkode: b43cc...a0e Han virker helt virkelighetsfjern. Ønsker du virkelig å fortsette i et forhold med en mann som ikke lar seg realitetsorientere? Anonymkode: 04e7d...f98 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #15 Skrevet 17. juli Han må reise til deg naken. Du bør ikke besøke han før veggedyrene borte for godt. Anonymkode: acda7...59f 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Jeg må si jeg syntes det var dårlig gjort å komme på besøk til meg og først fortelle sent om kvelden at han hadde fått veggedyr. Da var det liksom litt for sent, og nå er jeg redd for at han bragte med seg noen dyr. Jeg har ringt Folkehelseinstituttet og fått til svar at det er veldig lite sannsynlig, samtidig som risikoen ikke er fullstendig borte. I tillegg tenker jeg på jobben hans og barna hans som kommer hjem fra ferie med mor om noen uker. Anonymkode: b43cc...a0e
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Steamer?? Naboene fikk veggedyr og måtte kle huset i et sånt telt og bombe det med gift i flere dager... lykke til med steamer. Anonymkode: 0d2b8...0be Veggedyret dør av høye temperaturer, så man kan drepe dem med varm damp, det er derfor han har kjøpt en sånn steamer. Problemet er jo at fyren ikke egentlig vet hvor de befinner seg. Eller hvor lenge de har vært der. Sannsynligvis kom de med ham fra utlandet nå for en uke siden og da har de forhåpentligvis ikke spredt seg til hele huset, men det kan jo være mye egg der allerede... Personlig hadde jeg ikke tatt en eneste liten sjanse engang. Og jeg har selvfølgelig en god forsikring mot alle slags kakkiser. Jeg synes det er en veldig vanskelig situasjon 😔. Ts Anonymkode: b43cc...a0e
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, han er en idiot 😭. Det er selvfølgelig sinnsykt latterlig idiotisk å skulle ordne opp i det selv. De kan jo bo overalt. Bak lister og inni stikkontakter. Jeg er redd for at veggedyrene skal være i bilen hans også. Da må han i tilfelle ta trikken hjem til meg. Men klær rett fra fryseren tror jeg ikke går, i og med at de da vil kunne knekke... Han har ikke tørketrommel, så klær rett fra trommelen er heller ingen løsning. Han har tenkt på å bytte seng lenge, så akkurat det er penger han hadde regnet med å bruke uansett. Sofaen har han også vært misfornøyd med, men det er billige sofaer på Finn, så akkurat det blir ikke nødvendigvis noe problem. Jeg synes det er trist at han ikke heller velger å la et skadedyrfirma fjerne alt 😔. Anonymkode: b43cc...a0e Tror du at klær knekker om man har de i fryseren? 😂😂 Anonymkode: d8a8d...ae8
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror du at klær knekker om man har de i fryseren? 😂😂 Anonymkode: d8a8d...ae8 Nei, når jeg tenker etter så gjør de nok neppe det 😁. Tenkte ikke så mye da jeg skrev det. Er litt i panikkmodus, dessverre. Anonymkode: b43cc...a0e
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli Altså.. Det å få veggdyr er jo uheldig og kan skje den beste, men måten han ordner det på, viser noen holdninger som jeg ikke hadde likt. Han virker veldig tafatt! De fleste hadde lagt ut kofferten med en gang de kom hjem.. Man ringer forsikringsselskapet og får hjelp av dem. Man kontakter skadedyrkontroll. Tipper egenandelen er rimeligere enn å kjøpe en steamer selv... Er han like tafatt på andre områder? Anonymkode: b942b...793
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå