Gå til innhold

Fått sydentur i 30-års gave - barnemor kjempesint fordi ikke barna skal være med

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din gave og du bestemmer! Syns du ikke skal bry deg med at hun blir sur 😉 Bare reis sammen med din kjære og nyt turen ☺️

Anonymkode: 8d02f...4d5

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er en gave du har fått fra din familie, så tenker at det er helt innenfor. Man må jo ikke dra til syden for at barna skal få en fin ferie. Hadde derimot reagert om faren til barna hadde dratt på ferietur til syden med bare stebarn og utelatt egne barn, men det er jo ikke tilfellet her.

Anonymkode: 0ef75...0f7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tja tar dere med barna på ferie når der har de? Om dere gjør det så trenger du ikke bry deg 

Anonymkode: f97a4...779

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke urimelig i det heletatt. Dette er noe dere har fått fra din familie. 

Det er urimelig av barnemor. Dra på tur å kos dere.

Anonymkode: ebc16...3f3

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Barna har allerede to foreldre, en mor og en far. Det er ikke din oppgave som stemor å tre inn i deres rolle, og du har lov å sette egne grenser og ønske ting for deg selv. Det er ikke sånn at du skal ofre alt med en gang du trer inn i denne relasjonen. Du sier selv at dere flere ganger har tatt barna med på andre feriereiser, så unn deg selv dette med god samvittighet. Mor er potensielt sjalu fordi hun ikke får denne opplevelsen.

Anonymkode: d9e5a...e9d

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Typisk barnemødre. Du må bare ignorere.

Anonymkode: 01cbe...474

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke urimelig, og barnas mor har ingenting med dette å gjøre. Helt sprøtt i min verden at mor tror at det er innafor å kritisere dette, har hun ikke sosial kompetanse?

Jeg tipper det handler om at barna kan bli skuffa, og mor er opptatt av å skjerme barna for vonde følelser? Hvis mor er av den typen er det desto viktigere at dere reiser alene, og hjelper barna å bearbeide skuffelsen.

Anonymkode: 6e35f...786

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Barnemors dramatendenser hadde jeg ikke brukt en eneste kalori på, dra på tur og kos deg!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja tar dere med barna på ferie når der har de? Om dere gjør det så trenger du ikke bry deg 

Spiller ingen rolle

Anonymkode: 4cf33...8bf

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke kjip her. Dette er din gave og din tur i anledning 30 år.

Men det viser dessverre hvilket minefelt livet med bonusbarn er. Det blir feil uansett hva du gjør høres det ofte uts om.

Anonymkode: f8320...5d9

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du sier selv at dere flere ganger har tatt barna med på andre feriereiser, så unn deg selv dette med god samvittighet. 

Du kan unne deg dette med god samvittighet om du aldri har tatt med hans barn på ferie også.

Denne turen har ingen ting med hans barn å gjøre.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud, hva dere velger å gjøre av ferie når dere ikke har barna er opp til dere. Alt man skal legge seg opp i. Merkelig at hun tror hun har noe hun skulle ha sagt over hva dere gjør når dere har "barnefri". 

Kos dere på tur da. :strålende:

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan unne deg dette med god samvittighet om du aldri har tatt med hans barn på ferie også.

Denne turen har ingen ting med hans barn å gjøre.

Meg du siterer, og jeg er helt enig! Formulerte meg sånn for at ts ikke skulle føle seg egoistisk (noe hun ikke er, men er stemor selv og vet at disse følelsene kan være vanskelig).

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om min egen mor som var kjempesint fordi far og kone ikke tok med meg på sydenferie. Så tok de meg med på sydenferie året etter og det ble et helvete av det og, fordi hun mente far og kona ikke klarte å passe på meg og at jeg garantert kom til å drukne. 

Damned if you do, damned if you don't

Anonymkode: f63c0...f3b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg fyller 30 år om en måned, og har vært så heldig å få et gavekort på en sydentur fra hele familien. Samboeren min og jeg har vært sammen i fem år, men vi har aldri unnet oss en ordentlig ferie sammen, bare vi to. Han har to barn fra før, som vi alltid reiser med – stort sett i Norge eller på korte turer til Sverige eller Danmark. Det blir gjerne dyrt og ganske stressende, men vi har prioritert å gjøre noe sammen med barna.

I fjor var barna på sydentur med moren sin, og det var visst alt annet enn hyggelig. Ifølge både barna og moren var det mye krangling og dårlig stemning gjennom hele oppholdet. Alle tre ringte hjem daglig og fortalte hvor ille det var. Etter den turen sa barnas mor at hun aldri kom til å ta dem med på sydentur igjen før de ble eldre og kunne oppføre seg bedre. Barna er begge åtte år gamle.

Derfor ble jeg utrolig glad og rørt da familien min overrasket meg med denne gaven – en tur bare for samboeren min og meg. Endelig får vi muligheten til å koble av sammen, uten ansvar og stress, noe vi aldri har hatt tidligere.

Vi planla turen slik at den ikke skulle kollidere med samboerens ferieuker med barna. Det eneste var at vi kommer hjem ganske sent dagen før vi skal hente dem, så vi informerte moren om dette – bare for å holde henne oppdatert. Reaksjonen hennes var voldsom. Hun ble sint og kjeftet oss ut for at vi skulle dra uten barna.

Min samboer forklarte at dette er en gave jeg har fått, og at det er mitt valg hvordan og med hvem jeg bruker den. Men situasjonen utviklet seg til en konflikt, og nå blir jeg nærmest fremstilt som en dårlig stemor fordi barna ikke er inkludert på denne ene turen.

Jeg lurer derfor: Er det virkelig urimelig å ønske seg en voksenferie uten barn, spesielt når dette er en bursdagsgave og ikke går på bekostning av barna eller samværet med dem?

Anonymkode: 74659...d56

Altså, det er jo helt vanlig at foreldre drar på ferie uten barn så skjønner ikke hvorfor det skal være galt at forelder og steforelder drar på parferie. Er det noe sjalusi fra barnas mor som kan ligge bak?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Barnemors dramatendenser hadde jeg ikke brukt en eneste kalori på, dra på tur og kos deg!

Spiller ingen rolle

Anonymkode: 4cf33...8bf

Klart det spiller en rolle 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke dårlig av dere! Det er jo ikke deres uker hvor dere har barna! 

Blås i henne og kos dere på tur!! ❤

Anonymkode: eddf8...be9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro alene på sydentur uten barnet mitt, når barnet var hos far.  Uten dårlig samvittighet. Vi har gjort mye annet gøy i sommerferien.

kos dere med ferie i syden!

Anonymkode: e77f3...088

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt! Her må din samboer ta ansvar og sette henne på plass. Det er ingen diskusjon rundt dette. Det er ikke hennes business. 
Får håpe hun ikke baksnakker deg/dere til ungene. 

Anonymkode: d02e1...631

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...