Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd sammen med kjæresten min i snart ett år nå. Hun har beholdt leiligheten sin for sikkerhetens skyld til å begynne med. Det går fint med forholdet, men merker det blir mye gnisninger når vi holder på med skikkelig flytting og salg av leiligheten hennes. Jeg har jo bodd alene i lengre tid og har etablert meg i min leilighet. Det er ikke bare å skulle finne plass til alle hennes ting for eksempel. Vi har blitt enig om at vi skal begynne å se etter noe sammen når leiligheten hennes er solgt. Men føler likevel at hun forventer at mange av hennes ting skal på plass hos meg. Jeg har foreslått å plassere det vi ikke trenger nå på et lager, og ta tingene som er viktigst for henne hjem her. Jeg plasserer også mine ting som jeg ikke bruker på lager, men kan ikke tømme alt. Siden vi bare skal bo her midlertidig syns jeg det er upraktisk å skulle innrede med mye av hennes møbler. Vi har også vidt forskjellig stil. Hun liker litt gammel stil, men jeg liker det mer enkelt og moderne. 

Anonymkode: 8b06b...494

Skrevet

Nei, altså drit i om hun føler det ikke er sitt hjem så lenge du føler det er ditt og det er enklest og mest praktisk å putte hennes ting på lager.

Det er hun som flytter for deg. Du kan kanskje strekke deg noen millimeter, eller?

Anonymkode: 34638...4d5

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Men du visste vel om stilen hennes før hun flyttet inn til deg, eller? Klart hun også må få ha sine ting hos deg, nå blir det jo også hennes hjem.

Anonymkode: d1df8...2fe

• Liker 4
Skrevet

I min omgangskrets har det vært vanlig at det er den som flytter inn i den andre sin leilighet sine møbler som prioriteres. Dette for at den som flytter inn også skal føle seg hjemme der. Da blir det på en måte 50/50, og nytt hjem for begge. Mennene har vært mest opptatt av at kvinnen skal føle det som sitt hjem, når kvinnen har flyttet inn i det som var deres hjem først. 

Anonymkode: e4d65...f89

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi har også vidt forskjellig stil. Hun liker litt gammel stil, men jeg liker det mer enkelt og moderne. 

Så hun skal få lov til å ta del i ditt liv men si farvel til alt hun liker?

Anonymkode: 4be93...d67

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har bodd sammen med kjæresten min i snart ett år nå. Hun har beholdt leiligheten sin for sikkerhetens skyld til å begynne med. Det går fint med forholdet, men merker det blir mye gnisninger når vi holder på med skikkelig flytting og salg av leiligheten hennes. Jeg har jo bodd alene i lengre tid og har etablert meg i min leilighet. Det er ikke bare å skulle finne plass til alle hennes ting for eksempel. Vi har blitt enig om at vi skal begynne å se etter noe sammen når leiligheten hennes er solgt. Men føler likevel at hun forventer at mange av hennes ting skal på plass hos meg. Jeg har foreslått å plassere det vi ikke trenger nå på et lager, og ta tingene som er viktigst for henne hjem her. Jeg plasserer også mine ting som jeg ikke bruker på lager, men kan ikke tømme alt. Siden vi bare skal bo her midlertidig syns jeg det er upraktisk å skulle innrede med mye av hennes møbler. Vi har også vidt forskjellig stil. Hun liker litt gammel stil, men jeg liker det mer enkelt og moderne. 

Klassisk eksempel på å være dust. Hvordan tror du det går når hun har solgt "hjemmet" sitt og nå føle at hun er bare på "besøk" hos deg ? Du legger jo opp til at hun skal mistrives. Er du glad i henne, så la henne lage "redet" sitt selv om det bare er kortsiktig før dere kjøper noe sammen (om dere i det hele tatt kommer dit med den holdningen du har....)

Anonymkode: 7ba11...684

• Liker 3
Skrevet

Dere har bodd sammen i ett år, uten at hun har flyttet tingene sine? Altså har hun ikke flyttet inn, hun har bare vært gjest hos deg i ett år? Og nå begynner hun ta litt mer plass, og det passer ikke deg? 

Hun flytter inn hos deg. Selv om du står som eier, så er det ikke lengre din leilighet, det er deres. Du sier det ikke er plass til tingene hennes hos deg, men det du egentlig mener er at det ikke er plass til hennes ting hos dere. I deres felles bolig så må ditt prioriteres, for du har tross alt bodd alene lenge (uten hele siste året da) 

Kan hun få stoppet salget? Det er ganske tydelig at det å beholde den for sikkerhet skyld var smart, men at hun har begynt selge for tidlig... For om du fortsetter slik du gjør nå, så bor du alene fremover, uten gjesten... 

Anonymkode: 41ff6...e80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du visste vel om stilen hennes før hun flyttet inn til deg, eller? Klart hun også må få ha sine ting hos deg, nå blir det jo også hennes hjem.

Men hun viste vel om stilen hans før hun flyttet?

Anonymkode: 13ec8...340

Skrevet

jeg hadde flyttet tilbake til meg selv om du vsr min kjæreste... 

• Liker 1
Skrevet

Det er idioti å flytte inn til en. Man bør kjøpe ny bolig sammen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun viste vel om stilen hans før hun flyttet?

Anonymkode: 13ec8...340

Ja, men det står ingenting om at ikke hun vil mikse stilene.

Skrevet

Jeg har ikke problem med å la hun få ta med seg en del av møblene, men slik som spisegruppen  og salongbordet mitt er svindyre designer ting som ikke er mulig å få tak i lengre. Det er dessuten arvegods.  Hun på sin side har vanlige ikea møbler, med unntak av sofa som er en designer sofa. Hun får jo ta med seg en svær sofa, flere skap og en skjenk. Så det er ikke slik at hun ikke får ta med seg noe. Jeg kvitter meg også med masse servise, glass, bestikk osv slik at det blir plass til mesteparten av kjøkkenutstyret hennes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke problem med å la hun få ta med seg en del av møblene, men slik som spisegruppen  og salongbordet mitt er svindyre designer ting som ikke er mulig å få tak i lengre. Det er dessuten arvegods.  Hun på sin side har vanlige ikea møbler, med unntak av sofa som er en designer sofa. Hun får jo ta med seg en svær sofa, flere skap og en skjenk. Så det er ikke slik at hun ikke får ta med seg noe. Jeg kvitter meg også med masse servise, glass, bestikk osv slik at det blir plass til mesteparten av kjøkkenutstyret hennes. 

Hvorfor er det gnisninger da ?

Er det ting som betyr noe for henne som hun vil ha, for å få en hjemmefølelse ? Hvis det er slik, tenker jeg at hun må få ha disse tingene og du rydde vekk dine. Det er jo uansett midlertidig.

Anonymkode: 7ba11...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...