Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja det synes jeg også. Bv fulgte også godt opp. 

Anonymkode: 427b0...23a

Godt å høyre :) 

Anonymkode: d4e21...141

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du skriver en veldig godt skrevet bekymring går det fint å være anonym. Jeg meldte naboen anonymt og sendte til barnevernet per brevpost. De tok den særdeles alvorlig fordi den var veldig godt skrevet med både gode begrunnelser og gode eksempler. Det vet jeg fordi mor og jeg prater ofte sammen og hun fortalte om meldingen etter at de hadde vært på møte med bv, samt at det var åpenbart at familien fikk hjelp fordi det de slet med ble mye bedre/forsvant til slutt.

Anonymkode: 8bd4a...346

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 22.22):

Jeg har bestemt meg for å melde en familie til bv. Jeg tenkte at jeg skulle signere med navn for at de skal ta det seriøst, men hva skjer i praksis da? Vil de ringe meg med spørsmål da? Får familien vite navnet mitt eller får de kun vite det dersom det blir en nemd sak? 

Anonymkode: 4fef2...9b5

Familien får innsyn i og kopi av din klage slik at de skal kunne forsvare seg mot dine anklager mot dem. Om navnet ditt står der eller ikke, gjør bare den forskjellen at de med sikkerhet vet at du er klageren. 

Anonymkode: 46713...113

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 8.37):

Så lenge du skriver en veldig godt skrevet bekymring går det fint å være anonym. Jeg meldte naboen anonymt og sendte til barnevernet per brevpost. De tok den særdeles alvorlig fordi den var veldig godt skrevet med både gode begrunnelser og gode eksempler. Det vet jeg fordi mor og jeg prater ofte sammen og hun fortalte om meldingen etter at de hadde vært på møte med bv, samt at det var åpenbart at familien fikk hjelp fordi det de slet med ble mye bedre/forsvant til slutt.

Anonymkode: 8bd4a...346

Fy faen noe så jævlig råtten der står mor og betror seg til deg uvitende om du er den som meldte ! Meldt med navn eller hold deg unna feige faen! Må karma komme til deg! 

Anonymkode: 53451...acb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fy faen noe så jævlig råtten der står mor og betror seg til deg uvitende om du er den som meldte ! Meldt med navn eller hold deg unna feige faen! Må karma komme til deg! 

Du hoppet over den biten hvor det står at familien fikk hjelp og problemene ble bedre og til slutt borte?

Det er mange grunner til at det i noen tilfeller er riktig og melde anonymt. I ditt tilfelle, f.eks., får jeg inntrykk av at du sliter med selvregulering, sinnemestring og kommunikasjon. Da er det ofte bedre for naboer å melde anonymt.

Anonymkode: e90de...f27

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, mener du å melde fordi du er oppriktig bekymret og vil redde barna eller er du mer at du vil hevne deg? Siden du er redd for at de skal vite det var deg

Kjøp deg en ryggrad 

Anonymkode: ee395...614

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, mener du å melde fordi du er oppriktig bekymret og vil redde barna eller er du mer at du vil hevne deg? Siden du er redd for at de skal vite det var deg

Kjøp deg en ryggrad 

Jeg er redd for konsekvensene fordi de er så intense mennesker. Barna mine vil betale prisen. Og de vil isolere seg mer. Jeg ønsker at de skal få hjelp. Og håper at de får det og at det blir nogenlunde bra etterpå. 

Kjøp deg litt folkeskikk. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er redd for konsekvensene fordi de er så intense mennesker. Barna mine vil betale prisen. Og de vil isolere seg mer. Jeg ønsker at de skal få hjelp. Og håper at de får det og at det blir nogenlunde bra etterpå. 

Kjøp deg litt folkeskikk. 

Du bryr deg jo ikke om barna, 

you’re a towel

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

you’re a towel

Oida, du tar dette personlig? Sier veldig mye om deg. Klikket deg inn her for å lage kvalme. Har ikke dere en egen facebook side? Er vel bedre å snakke med likesinnede.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oida, du tar dette personlig? Sier veldig mye om deg. Klikket deg inn her for å lage kvalme. Har ikke dere en egen facebook side? Er vel bedre å snakke med likesinnede.

Eh… tror du roter litt nå

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du hoppet over den biten hvor det står at familien fikk hjelp og problemene ble bedre og til slutt borte?

Det er mange grunner til at det i noen tilfeller er riktig og melde anonymt. I ditt tilfelle, f.eks., får jeg inntrykk av at du sliter med selvregulering, sinnemestring og kommunikasjon. Da er det ofte bedre for naboer å melde anonymt.

Anonymkode: e90de...f27

Dette har jeg ingen tro på at har rot i virkeligheten. Den du har meldt har nok forstått hvem melder er og å da stå og betro seg til melder, det gjør ingen. Men fantasien til enkelt kan lett løpe løps på forumet. 

Anonymkode: 46713...113

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her løste det seg. De fikk hjelp. Hva er råttent med det? Alternativet hadde kanskje vært at familien i stede for å ta til seg hjelpen hadde kjempet mot melder. 
Og skjerp språkbruken din.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

you’re a towel

Hun melder fra PGA at hun er bekymret for barna. På hvilken måte mener du at hun ikke bryr seg om de? Hva mener du hun burde ha gjort om hun vurderer foreldrene som veldig intense? Intense folk er skremmende, ikke noe jeg ville ha hatt på døra.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig feigt og lite tillitsvekkende å melde anonymt

Anonymkode: f4fdf...5b8

Feigt å terrorisere nabolaget og egne barn også.

Det ble anonymt. 

ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 22.27):

De kommer nok til å kontakte deg med spørsmål, ja. I hovedsak blir ikke navn på varsler kjent for familien det varsles på. Jeg har selv varslet på en person i min egen familie, og da ble jeg informert om at navnet mitt måtte opplyses om ved opprettelse av sak fordi det var så mye av saken som var bygd på min egen historie. Det ble lagt frem som at det er uvanlig og uønsket. 

Anonymkode: d1bc5...d7f

Da jeg meldte, sto navnet mitt i brevet de fikk fra BV

Anonymkode: a1144...4f6

AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (5 timer siden):

Hun melder fra PGA at hun er bekymret for barna. På hvilken måte mener du at hun ikke bryr seg om de? Hva mener du hun burde ha gjort om hun vurderer foreldrene som veldig intense? Intense folk er skremmende, ikke noe jeg ville ha hatt på døra.

Hun bryr seg mer om konsekvenser mot seg selv, en med ryggrad står alltid opp for barna, det finnes besøksforbud

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feigt å terrorisere nabolaget og egne barn også.

Det ble anonymt. 

ts

Godt du gjorde noe

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun bryr seg mer om konsekvenser mot seg selv, en med ryggrad står alltid opp for barna, det finnes besøksforbud

Er det bedre å få ett besøksforbud enn å varsle anonymt? Hvilken forskjell gjør dette for barna?

AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (19 minutter siden):

Er det bedre å få ett besøksforbud enn å varsle anonymt? Hvilken forskjell gjør dette for barna?

Poenget er at DU skal aldri være redd for å gripe inn i noe eller være vitne fordi du tenker på kanskje konsekvenser(altså angst)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Poenget er at DU skal aldri være redd for å gripe inn i noe eller være vitne fordi du tenker på kanskje konsekvenser(altså angst)

Man skal aldri være redd for å gripe inn, men man må kunne beskytte seg selv, om det så gjelder å melde anonymt. Det viktige er at noen melder fra, om det ikke kan gjøres anonymt, så er jeg redd for at det er mye som ikke blir meldt i fra om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...