AnonymBruker Skrevet 18. juli #21 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja det synes jeg også. Bv fulgte også godt opp. Anonymkode: 427b0...23a Godt å høyre Anonymkode: d4e21...141
AnonymBruker Skrevet 19. juli #22 Skrevet 19. juli Så lenge du skriver en veldig godt skrevet bekymring går det fint å være anonym. Jeg meldte naboen anonymt og sendte til barnevernet per brevpost. De tok den særdeles alvorlig fordi den var veldig godt skrevet med både gode begrunnelser og gode eksempler. Det vet jeg fordi mor og jeg prater ofte sammen og hun fortalte om meldingen etter at de hadde vært på møte med bv, samt at det var åpenbart at familien fikk hjelp fordi det de slet med ble mye bedre/forsvant til slutt. Anonymkode: 8bd4a...346 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #23 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 22.22): Jeg har bestemt meg for å melde en familie til bv. Jeg tenkte at jeg skulle signere med navn for at de skal ta det seriøst, men hva skjer i praksis da? Vil de ringe meg med spørsmål da? Får familien vite navnet mitt eller får de kun vite det dersom det blir en nemd sak? Anonymkode: 4fef2...9b5 Familien får innsyn i og kopi av din klage slik at de skal kunne forsvare seg mot dine anklager mot dem. Om navnet ditt står der eller ikke, gjør bare den forskjellen at de med sikkerhet vet at du er klageren. Anonymkode: 46713...113 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #24 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 8.37): Så lenge du skriver en veldig godt skrevet bekymring går det fint å være anonym. Jeg meldte naboen anonymt og sendte til barnevernet per brevpost. De tok den særdeles alvorlig fordi den var veldig godt skrevet med både gode begrunnelser og gode eksempler. Det vet jeg fordi mor og jeg prater ofte sammen og hun fortalte om meldingen etter at de hadde vært på møte med bv, samt at det var åpenbart at familien fikk hjelp fordi det de slet med ble mye bedre/forsvant til slutt. Anonymkode: 8bd4a...346 Fy faen noe så jævlig råtten der står mor og betror seg til deg uvitende om du er den som meldte ! Meldt med navn eller hold deg unna feige faen! Må karma komme til deg! Anonymkode: 53451...acb 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #25 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fy faen noe så jævlig råtten der står mor og betror seg til deg uvitende om du er den som meldte ! Meldt med navn eller hold deg unna feige faen! Må karma komme til deg! Anonymkode: 53451...acb Du hoppet over den biten hvor det står at familien fikk hjelp og problemene ble bedre og til slutt borte? Det er mange grunner til at det i noen tilfeller er riktig og melde anonymt. I ditt tilfelle, f.eks., får jeg inntrykk av at du sliter med selvregulering, sinnemestring og kommunikasjon. Da er det ofte bedre for naboer å melde anonymt. Anonymkode: e90de...f27 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #26 Skrevet 20. juli Altså, mener du å melde fordi du er oppriktig bekymret og vil redde barna eller er du mer at du vil hevne deg? Siden du er redd for at de skal vite det var deg Kjøp deg en ryggrad Anonymkode: ee395...614 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #27 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, mener du å melde fordi du er oppriktig bekymret og vil redde barna eller er du mer at du vil hevne deg? Siden du er redd for at de skal vite det var deg Kjøp deg en ryggrad Anonymkode: ee395...614 Jeg er redd for konsekvensene fordi de er så intense mennesker. Barna mine vil betale prisen. Og de vil isolere seg mer. Jeg ønsker at de skal få hjelp. Og håper at de får det og at det blir nogenlunde bra etterpå. Kjøp deg litt folkeskikk. Anonymkode: 4fef2...9b5 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #28 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er redd for konsekvensene fordi de er så intense mennesker. Barna mine vil betale prisen. Og de vil isolere seg mer. Jeg ønsker at de skal få hjelp. Og håper at de får det og at det blir nogenlunde bra etterpå. Kjøp deg litt folkeskikk. Anonymkode: 4fef2...9b5 Du bryr deg jo ikke om barna, you’re a towel Anonymkode: ee395...614
AnonymBruker Skrevet 20. juli #29 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du bryr deg jo ikke om barna, you’re a towel Anonymkode: ee395...614 Oida, du tar dette personlig? Sier veldig mye om deg. Klikket deg inn her for å lage kvalme. Har ikke dere en egen facebook side? Er vel bedre å snakke med likesinnede. Anonymkode: 4fef2...9b5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #30 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oida, du tar dette personlig? Sier veldig mye om deg. Klikket deg inn her for å lage kvalme. Har ikke dere en egen facebook side? Er vel bedre å snakke med likesinnede. Anonymkode: 4fef2...9b5 Eh… tror du roter litt nå Anonymkode: ee395...614 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #31 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Du hoppet over den biten hvor det står at familien fikk hjelp og problemene ble bedre og til slutt borte? Det er mange grunner til at det i noen tilfeller er riktig og melde anonymt. I ditt tilfelle, f.eks., får jeg inntrykk av at du sliter med selvregulering, sinnemestring og kommunikasjon. Da er det ofte bedre for naboer å melde anonymt. Anonymkode: e90de...f27 Dette har jeg ingen tro på at har rot i virkeligheten. Den du har meldt har nok forstått hvem melder er og å da stå og betro seg til melder, det gjør ingen. Men fantasien til enkelt kan lett løpe løps på forumet. Anonymkode: 46713...113
Brunello Skrevet 20. juli #32 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fy faen noe så jævlig råtten der står mor og betror seg til deg uvitende om du er den som meldte ! Meldt med navn eller hold deg unna feige faen! Må karma komme til deg! Anonymkode: 53451...acb Her løste det seg. De fikk hjelp. Hva er råttent med det? Alternativet hadde kanskje vært at familien i stede for å ta til seg hjelpen hadde kjempet mot melder. Og skjerp språkbruken din.
Jadaomatte Skrevet 21. juli #33 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du bryr deg jo ikke om barna, you’re a towel Anonymkode: ee395...614 Hun melder fra PGA at hun er bekymret for barna. På hvilken måte mener du at hun ikke bryr seg om de? Hva mener du hun burde ha gjort om hun vurderer foreldrene som veldig intense? Intense folk er skremmende, ikke noe jeg ville ha hatt på døra. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #34 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så utrolig feigt og lite tillitsvekkende å melde anonymt Anonymkode: f4fdf...5b8 Feigt å terrorisere nabolaget og egne barn også. Det ble anonymt. ts Anonymkode: 4fef2...9b5 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #35 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 22.27): De kommer nok til å kontakte deg med spørsmål, ja. I hovedsak blir ikke navn på varsler kjent for familien det varsles på. Jeg har selv varslet på en person i min egen familie, og da ble jeg informert om at navnet mitt måtte opplyses om ved opprettelse av sak fordi det var så mye av saken som var bygd på min egen historie. Det ble lagt frem som at det er uvanlig og uønsket. Anonymkode: d1bc5...d7f Da jeg meldte, sto navnet mitt i brevet de fikk fra BV Anonymkode: a1144...4f6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #36 Skrevet 21. juli Jadaomatte skrev (5 timer siden): Hun melder fra PGA at hun er bekymret for barna. På hvilken måte mener du at hun ikke bryr seg om de? Hva mener du hun burde ha gjort om hun vurderer foreldrene som veldig intense? Intense folk er skremmende, ikke noe jeg ville ha hatt på døra. Hun bryr seg mer om konsekvenser mot seg selv, en med ryggrad står alltid opp for barna, det finnes besøksforbud Anonymkode: ee395...614
AnonymBruker Skrevet 21. juli #37 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Feigt å terrorisere nabolaget og egne barn også. Det ble anonymt. ts Anonymkode: 4fef2...9b5 Godt du gjorde noe Anonymkode: ee395...614 1
Jadaomatte Skrevet 21. juli #38 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun bryr seg mer om konsekvenser mot seg selv, en med ryggrad står alltid opp for barna, det finnes besøksforbud Anonymkode: ee395...614 Er det bedre å få ett besøksforbud enn å varsle anonymt? Hvilken forskjell gjør dette for barna?
AnonymBruker Skrevet 21. juli #39 Skrevet 21. juli Jadaomatte skrev (19 minutter siden): Er det bedre å få ett besøksforbud enn å varsle anonymt? Hvilken forskjell gjør dette for barna? Poenget er at DU skal aldri være redd for å gripe inn i noe eller være vitne fordi du tenker på kanskje konsekvenser(altså angst) Anonymkode: ee395...614
Jadaomatte Skrevet 21. juli #40 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Poenget er at DU skal aldri være redd for å gripe inn i noe eller være vitne fordi du tenker på kanskje konsekvenser(altså angst) Anonymkode: ee395...614 Man skal aldri være redd for å gripe inn, men man må kunne beskytte seg selv, om det så gjelder å melde anonymt. Det viktige er at noen melder fra, om det ikke kan gjøres anonymt, så er jeg redd for at det er mye som ikke blir meldt i fra om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå