Thyra Skrevet 12. august #81 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 1.57): Beklager med bestemoren din, men å kritisere grusomme handlinger er ikke å snakke stygt om de døde. Og det hun gjorde var både kultent og slemt. Har bare gode minner om måsen jeg. Husker vi var ute på sjøen og fisket da jeg var liten og vi renset fisken ute på sjøen og slang ut til måsene. De var helt ville og jeg syntes det var så gøy. En gang ble jeg frarøvet en is, men da lo jeg godt og kjøpte en ny. Eneste irriterende med måsen er at de skriker på sommeren når man skal sove, men det forsvarer ikke å torturere dem, drepe dem og ødelegge eggene deres. Får heller bruke ørepropper, det går helt fint. Anonymkode: f8ccf...f7d Enig i alt bortsett fra at jeg elsker lyden av måker! Det hører sommeren til og er i samme kategori som bølgeskvulp, vind, regn, ruslende vann osv, lyder det er deilig å sovne til. 1
Thyra Skrevet 12. august #82 Skrevet 12. august NakenPanda skrev (På 8.8.2025 den 7.50): Det er så fantastisk arrogant at noen tror det vet bedre hva jeg har observert over et langt liv. Det er fremdeles store mengder måker og andre sjøfugl der fordi dette er Nord Norge og ingen fiskere har tømt kysten for fisk så fuglene faktisk har mat å spise, som jo er direkte relaterbart til hvorfor Oslo bare har Kebab måker snart. Så en sånn uttalelse er mer en mangel av din innsikt i hva som egentlig skjer med måkene, og hvis du føler for å komme opp her i nord og fortelle meg hvordan myggen oppleves i august i forhold til tidligere år kan jeg trygt si at det føles likt som for 40 år siden. MDG miljøvern tullet ditt er bare trist og overdrevet smb Jo da, myggen er sikkert plagsom fortsatt. Men det er ingen tvil om at det er stor nedgang i insekter. Ikke minst pollinerende insekter, noe som kan bli til et stort problem. 1
Thyra Skrevet 12. august #83 Skrevet 12. august NakenPanda skrev (31 minutter siden): Du er vel en som tror at kjøttdeigen kommer fra REMA 1000 ikke sant? Hun gjorde som var nødvendig med massive mengder måser som var sterkt aggressive i lange perioder av året. SMB Nødvendig? På hvilken måte var det nødvendig? Mange oppfatter måker som agressive når de skal beskytte ungene sine, men de angriper strengt tatt ikke. Det er skinnangrep, og de utgjør ingen trussel for oss mennesker. Og å mene at måker har livets rett er det samme som å tro at kjøttdeigen kommer fra RRMA 1000? Den var ny.. 1
norw Skrevet 12. august Forfatter #84 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): De konkurerer med rottene om matavfall. Færre måker betyr fort flere rotter. Anonymkode: 542bf...d0f Nesten så jeg heller ville tatt sjansen på flere rotter, men rotter bør det også gå greit å hanskes med.
NakenPanda Skrevet 12. august #85 Skrevet 12. august Thyra skrev (54 minutter siden): Jo da, myggen er sikkert plagsom fortsatt. Men det er ingen tvil om at det er stor nedgang i insekter. Ikke minst pollinerende insekter, noe som kan bli til et stort problem. Du vet hvis vi bare hadde gitt mer myggnett til Afrika så hadde ikke så mange mygg trengt å dø av AIDS.
NakenPanda Skrevet 12. august #86 Skrevet 12. august Thyra skrev (1 time siden): Enig i alt bortsett fra at jeg elsker lyden av måker! Det hører sommeren til og er i samme kategori som bølgeskvulp, vind, regn, ruslende vann osv, lyder det er deilig å sovne til. Lyden av døde måser er også avslappende, her er et bilde fra hvor jeg vokste opp, Tromsø, de er skikkelig utrydningstruet der, sånn går det når søringer lager blanko forbud over hele landet. Du vet i nord hvor det enda finnes fisk til måsene, de skyter jo duer på loftet på Nationaltheatret ser ingen god grunn til at man ikke kan skyte måser når de overtar hele byen på sommeren. Egon i Itromsø kommenterte "Det eneste som nytter er en pistol"
AnonymBruker Skrevet 12. august #87 Skrevet 12. august Bor her ved sjøen i Moss. Å skulle gjerne hatt mye mere lyder fra måker og sett flere. Enn disse båtene og vannskutere som bråker her. Det er det som er støy . Anonymkode: 9778a...f44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå