Floriamint Skrevet lørdag kl 22:14 #61 Skrevet lørdag kl 22:14 Bor ved oslofjorden har de hos meg. Å jeg har ikke noe i mot de. De oppfører seg. De gir beskjed når unger i nærheten . Å det er helt greit. Folk breier seg ut på land og i sjøen. Bråk og støy fra folk med vannskutere båter og fyll er mye verre en litt måke lyd . Det hører sommeren til. 1
Kjetil E Skrevet lørdag kl 22:21 #62 Skrevet lørdag kl 22:21 norw skrev (På 17.7.2025 den 22.07): Hvorfor er det ikke mer aktiv forvaltning av måkebestanden? Måkene begynner å bli et stort problem både i Oslo sentrum og andre steder i Oslo. Jeg bor i ullevålsområdet og til og med her er det plagsomt med måkene. Det er ikke så lett å redusere bestanden, men det er noe som bør prioriteres. Sperr av områder, selv om det er upraktisk for folk som ferdes hit og dit, og sett inn skyttere. La oss si en søndag i måneden, en dag som er godt varslet. Om man får tatt ut nok måker på en økt, trenger det ikke å være særlig ofte. Opp i høyden og ta dem ut på bakkenivå for å ikke skyte mot bygninger etc. Kanskje Oslo skulle låne den Amurtigeren fra Dyreparken. Ser jo ut til at den er grusomt efektiv på måkejakt.
norw Skrevet lørdag kl 22:35 Forfatter #63 Skrevet lørdag kl 22:35 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mere støy fra folk. Les deg opp hvordan måkene egentlig har det. Anonymkode: 9778a...f44 Jeg trenger overhodet ikke å lese meg opp på hvordan måkene har det 😑
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:57 #64 Skrevet lørdag kl 23:57 NakenPanda skrev (2 timer siden): Vel med tanke på at måker ble fredet i 2016 og min bestmor har vært døde i 20 år så snakker du dårlig om de døde, og jeg foreslår at du tar en lang tur på ei kort kai for å kjøle deg litt ned. Måker er færre fordi vi spiser all maten deres og ikke noe annet, tenk på det neste gang du spiser fisk du. Beklager med bestemoren din, men å kritisere grusomme handlinger er ikke å snakke stygt om de døde. Og det hun gjorde var både kultent og slemt. Har bare gode minner om måsen jeg. Husker vi var ute på sjøen og fisket da jeg var liten og vi renset fisken ute på sjøen og slang ut til måsene. De var helt ville og jeg syntes det var så gøy. En gang ble jeg frarøvet en is, men da lo jeg godt og kjøpte en ny. Eneste irriterende med måsen er at de skriker på sommeren når man skal sove, men det forsvarer ikke å torturere dem, drepe dem og ødelegge eggene deres. Får heller bruke ørepropper, det går helt fint. Anonymkode: f8ccf...f7d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå