Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte en kort adidas løpetights på nettet (adidas.com). I dag tidlig fikk jeg beskjed på "annet" boksen på email om at de hadde forsøkt å levere pakka i natt men ikke lyktes,  og at de vil prøve igjen. Er det ikke bare å legge den i postkassen min da? Flere med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være mange grunner til at de ikke lyktes. Hvem er e-posten fra? Helthjem? 

Anonymkode: 511c2...0f8

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hvem som leverer. Posten legger i postkassen, postnord og andre som leverer via avisbudet leverer på dørmatten, og da hender det at budet sliter litt med å finne fram (eller ikke gidder anstrenge seg...), særlig hvis døra/huset ikke er tydelig merket mrd navn/nummer.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan jo være mange grunner til at de ikke lyktes. Hvem er e-posten fra? Helthjem? 

eposten var fra Adidas , og det var dpd som hadde forsøkt å levere...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Daria skrev (1 time siden):

Det kommer an på hvem som leverer. Posten legger i postkassen, postnord og andre som leverer via avisbudet leverer på dørmatten, og da hender det at budet sliter litt med å finne fram (eller ikke gidder anstrenge seg...), særlig hvis døra/huset ikke er tydelig merket mrd navn/nummer.

Min erfaring er at det er Posten som ikke lykkes, får stadig slike meldinger. «Sendingen var for stor for postkassen og vil bli levert til hentested». Når man så henter pakken ser man at den hadde fint passet oppi postkassen med god margin. Kjipt når man har betalt litt mer for å få den hjem.

Anonymkode: ad0e8...135

• Liker 1
Skrevet
oslomaraton skrev (2 timer siden):

eposten var fra Adidas , og det var dpd som hadde forsøkt å levere...

Høres mer ut som svindel. 

Hvis du følger sporingslenke i bestillingsbekreftelsen, får du opp da at den er forsøkt levert?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min erfaring er at det er Posten som ikke lykkes, får stadig slike meldinger. «Sendingen var for stor for postkassen og vil bli levert til hentested». Når man så henter pakken ser man at den hadde fint passet oppi postkassen med god margin. Kjipt når man har betalt litt mer for å få den hjem.

Anonymkode: ad0e8...135

Tusen takk for at du deler denne idioti måten til postene levere pakke, eller retter ikke levere pakker på. 
Jeg har trodd vi hadde en lat postombærer, som ikke hadde å levere pakkene vår. Nå ser jeg at her er flere med samme late postbud. 
Mangler postbudene øyemål? Eller er gangsynet deres ubrukelig? 

Anonymkode: 1cb70...fd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad for postbudet her jeg bor. Jeg får pakken levert på døren hvis den er for stor til postkassen 👍

Anonymkode: 74818...8df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er svindel-epost? Jeg har fått den type meldinger om å hente pakker, selv om jeg aldri har bestilt noe. 

Anonymkode: 2413e...e27

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk for at du deler denne idioti måten til postene levere pakke, eller retter ikke levere pakker på. 
Jeg har trodd vi hadde en lat postombærer, som ikke hadde å levere pakkene vår. Nå ser jeg at her er flere med samme late postbud. 
Mangler postbudene øyemål? Eller er gangsynet deres ubrukelig? 

Anonymkode: 1cb70...fd9

Jeg leste en artikkel for noen uker siden om dette. Budene tar ikke med alle pakkene fra sorteringssentralen. Det har de ikke plass til/mulighet til, for å teste alle og se om de kanskje får plass hos mottakers postkasse. De tar det på øyemål sånn ca, og tenker at "den får ikke plass", og lar den være igjen på sorteringssentralen. Mange pakker som aldri blir med budet ut på ruten pga dette.

De gidder ikke heller alltid å drasse med seg pakker i bøtter og spann, og bare lar det være og skylder istedet på at den "ikke fikk plass" når den faktisk aldri var med på ruten. Bare latskap.

Forsøkte å google for å finne igjen den artikkelen, men husker ikke ordlyden i overskriften eller noe på den, så fant den ikke.

Anonymkode: 7adba...c35

Skrevet (endret)

Rutene for postbud har er lange, med rute to eller tre ganger pr uke. Det er stor andel pakker, svært få brev. Pluss reklame, som avsender betaler for å bli delt ut bestemte dager.

Er postkassen på et samlestativ, eller inne i en oppgang kan det være transportselskap mangler nøkkel. Posten og PostNord har nøkler. Andre transportselskap har ikke nøkler.

https://nkom.no/aktuelt/nkom-gir-postnord-tilgang-til-sonenokler

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er glad for postbudet her jeg bor. Jeg får pakken levert på døren hvis den er for stor til postkassen 👍

Her også, er veldig lettvint. Har dårlig erfaring med Helthjem og Postnord. Noen pakker er bare borte, andre pakker har blitt levert til noen andre med samme etternavn, som ikke bor i samme område engang. Heldigvis for meg var det snakk om min onkel. Vi har samme etternavn, men ikke samme fornavn selvsagt, og ikke samme gateadresse. Noen blir levert til random naboer. Helt håpløst.

Anonymkode: 30e72...770

AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (49 minutter siden):

Rutene for postbud har er lange, med rute to eller tre ganger pr uke. Det er stor andel pakker, svært få brev. Pluss reklame, som avsender betaler for å bli delt ut bestemte dager.

Er postkassen på et samlestativ, eller inne i en oppgang kan det være transportselskap mangler nøkkel. Posten og PostNord har nøkler. Andre transportselskap har ikke nøkler.

https://nkom.no/aktuelt/nkom-gir-postnord-tilgang-til-sonenokler

Mulig det er lokale forskjeller, men her hvor jeg bor (en av de større byene) er det ikke samme budet som kommer med brev som kommer med pakker. Selv om begge er fra Posten. Postens pakkebud er her tidlig på morgenen, brevbudet er her senere på dagen. Reklamebud er en tredje person, og det kommer ikke fra Posten.

Anonymkode: 44313...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres mer ut som svindel. Jeg får ofte sånne mailer. Kan være helt tidlfeldig at den kommer fra "adidas".

Anonymkode: 2a1bf...e70

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mulig det er lokale forskjeller, men her hvor jeg bor (en av de større byene) er det ikke samme budet som kommer med brev som kommer med pakker. Selv om begge er fra Posten. Postens pakkebud er her tidlig på morgenen, brevbudet er her senere på dagen. Reklamebud er en tredje person, og det kommer ikke fra Posten.

Anonymkode: 44313...e15

Det er trolig lokale forskjeller. Reklame leveres her søndag av Posten de uker det ikke leveres post mandag. Men, det er også andre selskaper som leverer både reklame og pakker.

Helthjem henger pakkene utenfor postkassen, de har ikke sonenøkkel til stativene. 

Endret av TBL12
Skrevet

Idag lå den i postkassen heldigvis  !

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Klarer ikke helt å se relevansen mellom ditt postbud, DPD og mottakers adresse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...