Gå til innhold

Tjukke damer med kjolebadedrakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på Lalandia i Danmark, og ser at veldig mange av de tjukke damene bruker badedrakt som ser ut som en kjole, eller har et skjørt i er badedrakta. Har forsåvidt også sett det samme hjemme, flere ganger.

Jeg skjønner at de sikkert går med det for å ikke vise kroppen sin/skjule at de er feite - men jeg føler det virker fullstendig mot sin hensikt. En tjukk dame i bikini eller i badedrakt legger jeg knaptnok merke til. Men de der svære kjolene, ofte til og med i litt spreke mønstre, er så himla iøynefallende, at de blir det jo automatisk til at man glor på… Selv de som er helt svarte, blir jo veldig massive og «synlige» på et badeland der de aller fleste har lite klær og dermed fremstår veldig lyse/lite synlige.

Dere som bruker sånne badekjoler- tror dere at man ikke legger merke til fedmen deres hvis dere går med det? Det er dessverre tvert imot… 😅

Anonymkode: a60a6...c44

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dem, men finner sjelden noen med spreke farver, mest i svart og trist.

Anonymkode: 77d03...7f6

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De bruker de fordi de føler seg mer vel i de. Rart spørsmål.

Anonymkode: 70487...9f8

• Liker 29
  • Nyttig 20
Skrevet

Sannsynligvis føler de seg mer vel i det og bryr seg katta om hva du ser og tenker og mener om det. Alle er ikke like komfortable med å vise så mye hud og kropp (også uavhengig av størrelse) - men jeg kan love deg at de vet hvor store de er og at det ikke finnes den badedrakt i verden som får XXL til å se ut som M...

• Liker 14
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det spiller noen rolle at de går med de, mange fine. Så lenge de føler seg vel og koser seg med barna er det vel viktigst? Syns det er verre med de som absolutt må gå med string overalt og tror de er så deilig.. (asså seriøst, du får ikke farge på badeland inne og det er faktisk ikke lov på lalandia(les reglene)! 

Var selv en del kg for mye en stund og brukte badekjole, følte meg vel og turde og bade. Masse celluitter på lårene og strekkmerker, oppblåst mage pga sykdom. La folk bruke det de vil. Trist at noen alltid må kommentere negativt!

Anonymkode: 338e4...bb3

• Liker 29
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Følte du deg vel med å skrive dette, TS? Hva ønsket du at "tjukke damer" skulle føle når de leste innlegget ditt?

Anonymkode: b2774...077

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sånne badedrakter de må ha på seg for å være komfortabel, klare å nyte stranda, været og tid med familien, så spiller det virkelig ingen rolle.

Anonymkode: 869d6...f97

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Klager du over at du ikke får sett mer av kroppene deres? 

Anonymkode: f1946...e8a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er på Lalandia i Danmark, og ser at veldig mange av de tjukke damene bruker badedrakt som ser ut som en kjole, eller har et skjørt i er badedrakta. Har forsåvidt også sett det samme hjemme, flere ganger.

Jeg skjønner at de sikkert går med det for å ikke vise kroppen sin/skjule at de er feite - men jeg føler det virker fullstendig mot sin hensikt. En tjukk dame i bikini eller i badedrakt legger jeg knaptnok merke til. Men de der svære kjolene, ofte til og med i litt spreke mønstre, er så himla iøynefallende, at de blir det jo automatisk til at man glor på… Selv de som er helt svarte, blir jo veldig massive og «synlige» på et badeland der de aller fleste har lite klær og dermed fremstår veldig lyse/lite synlige.

Dere som bruker sånne badekjoler- tror dere at man ikke legger merke til fedmen deres hvis dere går med det? Det er dessverre tvert imot… 😅

Veldig vanlig i usa særlig i relgiøse miljøer, man kler seg moderat og viser ikke frem kroppen. Det het seg før der at man så hvem som hørte til gud eller ikke på badetøyet 

Anonymkode: 95d8e...905

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klager du over at du ikke får sett mer av kroppene deres? 

Anonymkode: f1946...e8a

Ja det jeg tenkte også? Du vil se under skjørtet ts? :P

Anonymkode: e34ad...26a

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

For et stusslig menneske du er.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, din idoiti og dumskap kan du ikke desverre ikke slanke vekk.  Fikk nesten lyst til å sprade rundt og spille på luftgitar på stranden i bare nettoen, bare for å irritere deg 🥳

Anonymkode: 73f17...bcb

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Så trist at det er dette du får ut av ferien TS.... Om du faktisk lurer på dette (og ikke bare ville kritisere folk sine kler og kroper), så tror jeg du bør reflektere litt rundt hvorfor du forventer at voksne folk skal kle seg ut i fra hva andre synes om dem? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De bruker de fordi de føler seg mer vel i de. Rart spørsmål.

Anonymkode: 70487...9f8

Nettopp! Akkurat som når jeg (mager kjerring uten rumpe) bruker bikini med bestemortruseunderdel fordi jeg føler meg mest vel i det.

De fleste har nok med å minde seg selv og evt egne avkom i badeland, ts. Du burde prøve det. 

Jeg blir glad når jeg ser kropper i ulike størrelser i basseng og på stranda. De fleste av oss har noen skavanker, men er forhåpentligvis trygge nok til å kose oss med bading likevel.

God sommer!

Anonymkode: c69e3...c75

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

det er nok mere det at man ikke er konfertable med å vise så mye hud å det er ikke så rart når man blir kaldt tjukke, hadde jeg blitt kaldt det så hadde jeg ikke ville gå ut døra 

Anonymkode: 22087...10b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Vel, vi kan ikke gjøre alle fornøyde heller. Det er krise når vi har på bikini, kriminelt når vi bruker badedrakt, merkverdig om vi bruker shorts og tankini og nå  helt latterlig at noen bruker badekjole. 

Feite folk kan ikke gjøre noe riktig uansett hva de gjør. 

Hvor tragisk er man ikke om man er på ferie og dette er det man sitter igjen med av tanker på kvelden. Det er jævlig kjipt da, kanskje prøve å reflektere litt mer innover enn utover.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Så ekkel du er ts. Hvis de føler seg komfortabel i det er det bra. Hva bruker du da?

Anonymkode: 03555...04d

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg bedre nå, TS? Var det godt å få ut? 

Anonymkode: aa028...476

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De skjønner da helt sikkert at ikke badedraktene er slankende, men de ønsker nok å dekke til mest mulig av cellulittene sine. 

Anonymkode: 54b93...d10

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...