AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Kunde hos DNB, men finner ikke bitcoin ETF / ETP. Ser at Nordnet har tilbud: https://itavisen.no/nordnet-bitcoin/ Hva er fordeler / ulemper? Har egentlig lite lyst å sette meg inn men innser det kan være lurt å være eksponert. Noen som vet? Anonymkode: 77071...d10
test1e Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli (endret) Det første du bør vite er at kryptovaluta ikke er valuta. Du må se på det som aksjer. Spekulasjon. Etterspørsel styrer verdi. Det er selvfølgelig viktig for de som har krypto å snakke dette opp. Ingen sentralbank i verden går god for verdien av krypto. (Egentlig er det uetisk å drive med krypto i verden hvor vi har for lite strøm, men det er en helt annen debatt) Sett deg godt inn i krypto. Ikke sats "siste krona", for den komme til å være verdt noe etter kryptoen Endret 17. juli av test1e
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Ønsker å eksponere 5% mot krypto på en enkel måte og det er derfor jeg spør om ETFn. Krypto er kanskje hypet men nå når institusjonelle går inn med milliarder, så er det snakk om at krypto reguleres inn fremfor å bli politisk bekjempet. Jeg mener at krypto har lite verdi men ønsker å ta del i vekst i alt uansett så med de verdiene i svingen er det vanskelig å ikke være eksponert. Samtidig vil jeg ikke lære om krypto eller har wallet eller hashes eller whutever. Jeg trenger noe som kan kjøpes enkel og som også kan lett arves. En ETF er flott for det. Så om noen har tips eller erfaringer med handel hos DNB? Ts Anonymkode: 77071...d10
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 20.11): Kunde hos DNB, men finner ikke bitcoin ETF / ETP. Anonymkode: 77071...d10 AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.26): Så om noen har tips Anonymkode: 77071...d10 ingen erfaring å dele, men mulig et tips: har du prøvd å skrive "ib1t" i søkefeltet i DNB ? kommer den ikke opp hos deg? (gjør det hos meg). ETP ikke ETF https://www.blackrock.com/no/individual/products/337088/ishares-bitcoin-etp Siden du ikke fant ETFene heller (de er der de også, men pga EU lover får en ikke kjøpt de lenger i EU, kun solgt om du kjøpte før forbudet) antar jeg du har prøvd å scrolle i menyene isteden for å bruke søkefunksjonen. Anonymkode: a817c...b27
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Så ETP er tingen ... hva er risikoen i forhold til etf? Ser at de skriver at de holder byc fysisk. Anonymkode: 77071...d10
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli Tror ikke det er noen praktisk forskjell på risiko for btc-only-etf og btc-etp, du må stole på de involverte enhetene både for eventuell inkompetanse, og eventuelle kriminelle handlinger de hypotetisk kan utføre. I prospektet på blackrock websiden jeg la ut kan du lese mer om risikoene for "ib1t", men kortversjonen er om utstederen roter bort pengene dine, er det ingenting du får gjort for det er et nyformet "special purpose vehicle" selskap som er utsteder, uten verdier ut over innbetalte penger for ETPene, så er ingenting å hente fra dem ved eventuelle hendelser. Om coinbase roter bort bitcoinsa kan du tape også, det vil avhenge av deres forsikringsordning, noe dekkes noe ikke, så blir case by case basis på en slik eventuell situasjon. Les hele prospektet og forstå og aksepter alle risikoene Anonymkode: a817c...b27
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Om en handler hos DNB, hvilken kontotype bør velges? Ser denne ikke kan handles på ASK. Anonymkode: 77071...d10
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Jeg tenker at man er for sen til å hoppe på toget nå. De som vare med fra starten er blitt steinrik, men nå vil det nok bli vesentlig mindre avkasning fremover. Anonymkode: e30be...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå