AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Vi har en liten hund som nærmer seg 10 år, legger merke til at enkelte barn har lyst til å gå tur med bla vår hund, vi sa det som det var at det er bare vi i familien som skal gå tur med ham, at de får leie ham når vi kanskje er i nærheten er helt ok. Er jeg smålig som tenker dette ? Anonymkode: 064c0...125 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Jeg tenker at du er en ansvarsfull hundeeier. Anonymkode: ac5f2...396 15 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Nei, absolutt ikke. Hunden min er det mest dyrebare jeg har, og når jeg ser hvor mange idioter som beveger seg ute ville jeg aldri risikert det. Anonymkode: 55a5c...46c 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Du tenker rett! Jeg ga etter for presset og lot noen passe min hund. De var ikke snille. Dette var da hun var ung, og etter dette liker hun ikke gutter. Din hund er eldre og fremmede barn skal du ikke stole på. Anonymkode: e1597...657 1 1
kissmequick Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Nei absolutt ikke. Min gamle hund var lettere å låne bort, litt mer stabil psyke😅 Han kunne jeg låne ut uten store bekymringer, hadde nok ikke lånt han ut til barn uten videre, men det var ikke noe stress å finne noen som kunne passe han, han oppførte seg alltid. Min nåværende har få hundepassere, og egentlig bare to jeg slapper helt av med at passer han. Har noen flere som kan gå en tur eller passe han i krisetilfeller, men han er skarp i kantene og ikke lett å låne ut.
AnonymBruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Dersom hunden setter pris på det kan barn få leke med den ute og gå i gata der jeg ser dem. Barn skal ikke utsettes for ansvaret om noe går galt alene, på lik linje med at jeg ikke utsetter hunden for det. Anonymkode: e3c20...b80
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli Nei, låner aldri bort hundene mine til andre. Anonymkode: 92131...c77 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Har aldri lånt bort noen av hundene mine til andre en foreldrene mine. Han jeg har nå, kan ikke andre gå tur med. Har ikke helt kontroll på han enda. I tillegg er han litt engstelig og stressa type på 55 kg med muskler. Anonymkode: 20ee3...d24 1
StormogFrost Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Nei. Lar ikke mange gå med mine. De er veldig snille men sterke gutter. Flere av de har også sterke instinkter. En annen ting er jo også om en løs hund angriper. Er jo begrenset hva ett barn greier å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Vår hund er type 10 kg, men trenger ikke å løpe, å jeg vet barn har lyst å løpe, vet også en mor la ut på fb at hennes barn ville gjerne gå tur med hunder, men jeg vet de ikke har hund og heller ikke har tenkt å få det selv da det er mye arbeid, slitasje i boligen osv Ts Anonymkode: 064c0...125
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Absolutt ikke. Jeg har sett unge barn gå med nabolagets hunder, og de er ikke alltid greie med dem selv om de tror det! Anonymkode: 3217d...103 1
Myrmica Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli Nei, ingen får gå med hundene mine med mindre både jeg og hundene kjenner dem godt! Og kun voksne, aldri barn. Selv om man tenker at hunden er snill og nabobarna fint kan takle den - man vet aldri hva eller hvem de kan møte på der ute. Om det oppstår en situasjon må jeg være trygg på at vedkommende som har ansvar for hunden er voksen nok og hundevant nok til å takle det. Jeg synes selv det er litt synd, for jeg husker hvor stor glede jeg selv hadde av å gå med nabolagets hunder da jeg var liten. Men jeg husker også den gangen jeg var ute med naboens golden retriever, verdens snilleste - og den ble angrepet av en stor, løs newfoundland. Jeg hadde jo ingen ting å stille opp med, eieren av newfoundland'en var ikke særlig behjelpelig, og hele opplevelsen var veldig skummel for meg på 11 år. Det gikk bra med hunden bortsett fra et opprevet øre, men ikke en opplevelse jeg vil risikere for min hund eller barn som er ute med den. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #13 Skrevet 17. juli Nei. Lar ikke barn gå med hunden. Uansett om jeg kjenner dem eller ikke. En gang ble forrige hunden vi hadde angrepet mens vi gikk med han i bånd. Mannen hadde sine problemer med å få seg og hunden unna, et barn hadde aldri klart det. Seneste for et par uker siden ble jeg vitne til en hund som slet seg, krysset veien og angrep en annen hund i bånd. Ble et skikkelig basketak med begge eiere og 2 hunder for å skille de.... Så nei...barn skal ikke gå med hunder alene. De skal slippe det ansvaret om noe slik skulle skje...Også frykten for hvordan han skulle bli behandlet av folk jeg ikke kjenner godt... Anonymkode: b35f5...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli Ingen barn, unntatt min 13 år gamle datter får gå med min hund. Hun får kun lov å gå med han alene og ikke sammen med venner. Det handler om fokus. Ut over det så har det hendt at familiemedlemmer har lånt hunden, da han er en hyggelig turkammerat. Anonymkode: 1f494...d21 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli Her får heller ingen gå tur med hunden vår. Den er 26kg med muskler, hater katter og drar i båndet. Jeg tenker at sånne regler gjør at man er sitt ansvar bevisst som hundeeier. Jeg hadde ikke latt ungene mine feks gå tur med en fremmed hund heller. Anonymkode: 5faea...c02 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Ingen får gå tur med min hund. Anonymkode: 5a4e0...682 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Nei, kun familie og venner. Hadde aldri latt et barn gå tur med hunden min, hva om de mistet taket på båndet. Hva om en løs hund kom bort, hva om de lot hunden min løpe opp til andre hunder eller redde mennesker, hva om hundene begynte å krangle..? Ungen kan ikke gjøre noe som helst i en slik situasjon. De kan heller ikke stå ansvarlige om de lot min hund løpe bort til noen, det hadde falt tilbake på meg. Pluss, jeg har flere ganger møtt hunder som er på tur med barn. Den ene gangen lot ungen hunden løpe bort, og den gikk rett til angrep på min hund. Etter det måtte jeg jobbe i 2 år for å få ham trygg på hunder igjen. Nå, om jeg ser et barn går tur med hund er jeg alltid på vakt. Fordi mange ganger, må jeg stille meg foran hunden min og blokkere den andre hunden. Så til dere som lar barn gå tur med hund, MINIMUM lær dem å ikke la hunden løpe bort til andre dyr og mennesker. Anonymkode: 0ac0b...7b0
bitmog Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli Lar du hvem som helst passe barnet ditt? Der har du svaret.
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli jeg fikk gå med naboens hund flere ganger alene når jeg var 7år og nei jeg skjente dem ikke Anonymkode: af7d0...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå