Gå til innhold

Vurdere botox selv om jeg alltid har sagt at jeg ikke skal ta det

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fatter ikke at folk gidder alt dette.

For det første må jo slike som tanta di bruke utrolig mye tid på å studere seg selv i speilet og finne ting hun er misfornøyd med. For det andre må alle disse behandlingene koste henne veldig mye penger (som heller kunne vært brukt på andre ting). For det tredje er hun et dårlig forbilde for jenter og unge kvinner. For det fjerde vil omgivelsene hennes se på henne som usikker og selvopptatt. For det femte er det helserisiko forbundet med mange av disse inngrepene. For det sjette opptar hun helsepersonell som heller burde jobbet på sykehus med mennesker som er reelt syke, og dette skaper lengre helsekøer for oss alle.

Anonymkode: 49126...e3d

Det blir et oppheng for mange. Og det sprer seg. Pengene er en ting, men all energien det koster da...og masse komplikasjoner som oppstår.
Som mange skriver er det på tide at kvinner ser seg selv i speilet, forbi rynker og utseende, og begynner å tenke på hva slags forbilde de vil være for andre, og da spesielt de yngre. "Litt botox er ikke så farlig" , "ingen ser det", "ser helt naturlig ut". Nei det gjør ikke det. Og jo, det er farlig. Bare å se rundt seg, og høre på ungdommen som beskriver at de føler seg utsatt for kroppspress daglig. Se på influensere og kjendiser. Alle ser klin like ut. Tenna er ikke lenger bare bleket hvite, de er laget av den hviteste porselen, ansiktene er helt glatte, kinn og lepper minner om dukker,  brystene står ut som ballonger, og det lukter vaffelrøre av den alle (selftan). Sentralbanksjefen gjør meg glad faktisk, selv om hun aldri setter ned rentene, rett og slett fordi hun ser naturlig ut! 

Anonymkode: c1552...332

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal jeg la huden bli tynn og rynkete når det finnes alternativer 🤷‍♀️ For meg er det helt åpenbart at jeg bremser forfallet der jeg kan, så får andre gjøre som de selv vil med sin kropp. Leppefiller, pupper og tenner driver ikke jeg med, og ikke bruker jeg selvbruning heller, så det får noen andre eventuelt forsvare.

Anonymkode: a31c9...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 15.16):

Hvorfor skal jeg la huden bli tynn og rynkete når det finnes alternativer 🤷‍♀️ For meg er det helt åpenbart at jeg bremser forfallet der jeg kan, så får andre gjøre som de selv vil med sin kropp. Leppefiller, pupper og tenner driver ikke jeg med, og ikke bruker jeg selvbruning heller, så det får noen andre eventuelt forsvare.

Anonymkode: a31c9...374

Botox og slike behandlinget gjør at det får motsatt effekt i det lange løp. Les om det og mye nyere forskning. 

Veldig trist å se hvor mange som er så usikre på seg selv. Selv etter å ha tippet 30. Selvtilliten og selvfølelsen blir vanligvis bedre i den alderen, men sosiale medier har gjort noe med mange kvinner. Et psykologisk studium man vil se tilbake på med fascinasjon. 2025 ,tiden folk sluttet å tenke selv og ikke greide stå imot sosiale medier. 

Anonymkode: 86567...a8a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...