Gå til innhold

Vurdere botox selv om jeg alltid har sagt at jeg ikke skal ta det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall forsøkt å akseptere at jeg blir eldre og kan se like vakker ut selv om det vises at jeg har levd. Jeg synes fortsatt det er fint å style håret i en frisyre som kler en, god hudpleie og lett sminke. Men å sprøyte en nervegift i ansiktet, hvor bivirkningene har kommer mer og mer frem, det føles fremmed. Spesielt hvis man har døtre, som ser at moren ikke synes hun er fin nok. Det er jo ofte et tegn på at man ikke aksepterer eller godtar seg selv.

Anonymkode: c4c14...3a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 17.42):

Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) 

Anonymkode: b6c3a...4d6

hvilken hudpleierutine har du og hvilke produkter bruker du? Svært mange kan unngå fillers og botox ved å tenke på huden sin i større grad, kan du være en av dem? Kosttilskudd, kollagen, riktige vitaminer og regime for vask, rens, fukt osv kan hjelpe mye! 
For eksempel merket jeg stor forbedring på huden ved å bruke DrGross produkter og maske sammen med Zo medical fra Obagi, koster riktignok en del men det virket. 

Anonymkode: 4c7a8...541

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 22.48):

Skjønner du ikke at du når helt feil målgruppe her? Det er ingen som kommer til å droppe botox bare fordi du ikke liker det. Hver eneste tråd her inne om botox blir forsøplet av hysteriske motstandere som ingen tar seriøst uansett.

Anonymkode: a31c9...374

Hun skrev det nok ikke fordi hun tror at hun kan stoppe de som allerede har blitt hjernevasket av skjønnhetsindustrien (som er en milliardindustri), men kanskje for å hjelpe de yngre til å reflektere før de tar slike valg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

at man har dårlig selvtillit er ikke så merkelig at mange tenker.

Kunstige og unaturlige er ikke personangrep , man snakker om en  gruppe som bevisst har gått inn for å endre utseendet. At man blir tar og kunstig når man lammer ansiktsmuskulatur eller får lepper som ligger unaturlig kan man ta som en varselstegn for man blir ikke seende sjarmerende eller karismatisk ut.

Anonymkode: 86567...a8a

Det er jo to forskjellige grupper som tar kosmetiske behandlinger; de som vil endre utseendet, og de som bare vil se ut som seg selv for 5-10 år siden. Det er fullt mulig å ta en lav dose botox som ikke lammer musklene fullstendig, og jeg tipper de aller, aller fleste vanlige norske kvinner som bruker botox gjør nettopp dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 8.49):

Jeg for min del gjør nesten ingenting av det du nevner her. Jeg farger håret et par ganger i året og sminker meg når jeg skal noe spesielt. Det er det eneste.

Jeg reagerer på at vi må gjøre så mye med oss selv for å føle oss "freshe" og "bedre". Hvorfor synes vi kvinner at vi ikke er gode nok som vi er? Jeg forstår selvsagt at det er kjekt å pynte seg innimellom, jeg gjør som sagt det samme, men at man må bruke en haug med produkter hver eneste dag, og til og med sprøyte ting inn under huden, for å føle seg vel. Det synes jeg er kritikkverdig.

Men skjønnhetsindustrien ler jo hele veien til banken på vegne av de kvinner som føler de må gjøre alt det du nevner og mer til for å være en kvinne som føler seg vel med seg selv.

Anonymkode: 89d9a...a70

Nå lager du jo bare falske dikotomier her. Det går fint an å føle seg bra nok som man er og fremdeles elske sminke. Jeg sminker meg ikke fordi jeg har dårlig selvtillit, men fordi jeg elsker det! 

Anonymkode: 94cd6...490

AnonymBruker
Skrevet

Botoxbruk i kosmetisk sammenheng er et symptom på en dyptliggende krise hos mennesker, på en dekadense og et forfall der kun det ytre teller. Det er selvdestruktivt og ødeleggende på alle måter.  Dyreforsøk der hundretusener av mus dør, et uoppnåelig skjønnhetsideal som skaper angst og press. Botoxbruk har økt med458% siste årene i Norge. Samtidig øker spiseforstyrrelser, selvskading, alkoholisme og shoppingavhengighet. Jeg tror det henger sammen. Folk mangler noe essensielt:  Selvfølelse. 
Håper du klarer å stå imot. Alderdommen kommer for oss alle. Få hjelp til å akseptere endringene, istedenfor å jage etter rynkefritt ansikt. Det vil alltid oppstå mer du ikke er fornøyd med. Ikke la livet bestå av "nedetid" og dyre behandlinger. Ikke vær med på å øke presset. 

Anonymkode: c1552...332

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bor et sted hvor det blir mer og mer utbredt, i alle aldre, og blant kvinner med forskjellig bakgrunn. 

Jeg vet ikke om jeg bare er fordomsfull eller ei, men jeg synes det ser så rart ut når kvinner i 40-50-årsalderen har «angrybirdsbryn», er babyglatte i pannen, har store fyldigelepper, men er «naturlige» ellers.

Kontrasten blir veldig stor når man ser de i grupper med jevnaldrende menn og kvinner som ikke har fikset på utseendet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden):

Jeg bor et sted hvor det blir mer og mer utbredt, i alle aldre, og blant kvinner med forskjellig bakgrunn. 

Jeg vet ikke om jeg bare er fordomsfull eller ei, men jeg synes det ser så rart ut når kvinner i 40-50-årsalderen har «angrybirdsbryn», er babyglatte i pannen, har store fyldigelepper, men er «naturlige» ellers.

Kontrasten blir veldig stor når man ser de i grupper med jevnaldrende menn og kvinner som ikke har fikset på utseendet.

Hugh Grant og Nicole Kidman i serien The undoing. Hun digitalt retusjert,  og i tillegg operert og full av botox og  fillers. Han naturlig. Er vel ca 5-6 år mellom dem. Hun så ut som en slags AI-figur. En robot.  Han helt naturlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sier mye rart om botox her. Jeg tar en dose botox i sinnarynken mellom øynene 3-4 ganger i året. Det gir meg selvfølgelig glattere panne enn det jeg eller hadde hatt, og jeg håper jeg unngår å få et permanent «søkk» i huden mellom øynene sånn som mamma har. Jeg bruker ellers minimalt på frisør, hudpleie, sminke og negler. Klipper meg på Cutters og lar det grå håret vokse. Sier jeg til noen at jeg tar botox er reaksjonen alltid den samme «det trodde jeg ikke, du er ikke typen». Så det kan ikke være så synlig, for andre enn meg da. Men så er det liksom jeg som tar feil her fordi jeg sprøyter NERVEGIFT i ansiktet. De fleste av oss drikker alkohol, som jo faktisk er en gift. Folk er rare.

Anonymkode: b4a55...6d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Botoxbruk i kosmetisk sammenheng er et symptom på en dyptliggende krise hos mennesker, på en dekadense og et forfall der kun det ytre teller. Det er selvdestruktivt og ødeleggende på alle måter.  Dyreforsøk der hundretusener av mus dør, et uoppnåelig skjønnhetsideal som skaper angst og press. Botoxbruk har økt med458% siste årene i Norge. Samtidig øker spiseforstyrrelser, selvskading, alkoholisme og shoppingavhengighet. Jeg tror det henger sammen. Folk mangler noe essensielt:  Selvfølelse. 
Håper du klarer å stå imot. Alderdommen kommer for oss alle. Få hjelp til å akseptere endringene, istedenfor å jage etter rynkefritt ansikt. Det vil alltid oppstå mer du ikke er fornøyd med. Ikke la livet bestå av "nedetid" og dyre behandlinger. Ikke vær med på å øke presset. 

Det eneste kan stoppe alderdom er døden, og det er åpenbart ikke det som er poenger med botox.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det sier mye rart om botox her. Jeg tar en dose botox i sinnarynken mellom øynene 3-4 ganger i året. Det gir meg selvfølgelig glattere panne enn det jeg eller hadde hatt, og jeg håper jeg unngår å få et permanent «søkk» i huden mellom øynene sånn som mamma har. Jeg bruker ellers minimalt på frisør, hudpleie, sminke og negler. Klipper meg på Cutters og lar det grå håret vokse. Sier jeg til noen at jeg tar botox er reaksjonen alltid den samme «det trodde jeg ikke, du er ikke typen». Så det kan ikke være så synlig, for andre enn meg da. Men så er det liksom jeg som tar feil her fordi jeg sprøyter NERVEGIFT i ansiktet. De fleste av oss drikker alkohol, som jo faktisk er en gift. Folk er rare.

Så hvis du ikke hadde brukt ca 10 tusen kr i året ville du hatt et "søkk" i pannen? Er det stygt? Botox såpass ofte i "sinnarynken" vil endre muskulaturen, andre ansiktsmuskler overkompenserer. Folk ser at du tar Botox. Det er bare vanlig å være høflig å si at det hadde man aldri trodd. 

https://www.aerzte-gegen-tierversuche.de/en/news/mice-continue-to-suffer-in-cruel-botox-animal-experiments

"All production units (batches) are usually tested using the so-called LD50 test, in which different concentrations of the BoNT neurotoxin are injected into the abdominal cavity of groups of mice with in order to determine the dose at which half of the animals die. These tests are carried out at several production stages. The new study, co-authored by Dr Dilyana Filipova, scientific officer at DAAE, and Dr Katy Taylor, ECEAE staff member, shows that more than 200,000 mice across Europe still die in agony every year in cruel Botox experiments - often while fully conscious ."

Anonymkode: b9602...57f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 7.57):

Jeg hadde i hvert fall forsøkt å akseptere at jeg blir eldre og kan se like vakker ut selv om det vises at jeg har levd. Jeg synes fortsatt det er fint å style håret i en frisyre som kler en, god hudpleie og lett sminke. Men å sprøyte en nervegift i ansiktet, hvor bivirkningene har kommer mer og mer frem, det føles fremmed. Spesielt hvis man har døtre, som ser at moren ikke synes hun er fin nok. Det er jo ofte et tegn på at man ikke aksepterer eller godtar seg selv.

Nettop. Og det er uendelig trist å se så usikre voksne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettop. Og det er uendelig trist å se så usikre voksne. 

De blir bare mer usikre også. Bekreftelsen de søker, og får er falsk, og det vet de jo innerst inne. Blir helt sjokkert når jeg leser at plastisk kirurgi har økt med over 20%. Men de sier at de som starter tidlig med botox og fillers vil ta ansiktsløft før 40 år. De "foryngende" behandlingene ødelegger vev og hud og gjør så de ser eldre ut. Det migrerer og ødelegger opprinnelig ansiktsform, og de mister mimikk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hvis du ikke hadde brukt ca 10 tusen kr i året ville du hatt et "søkk" i pannen? Er det stygt? Botox såpass ofte i "sinnarynken" vil endre muskulaturen, andre ansiktsmuskler overkompenserer. Folk ser at du tar Botox. Det er bare vanlig å være høflig å si at det hadde man aldri trodd. 

https://www.aerzte-gegen-tierversuche.de/en/news/mice-continue-to-suffer-in-cruel-botox-animal-experiments

"All production units (batches) are usually tested using the so-called LD50 test, in which different concentrations of the BoNT neurotoxin are injected into the abdominal cavity of groups of mice with in order to determine the dose at which half of the animals die. These tests are carried out at several production stages. The new study, co-authored by Dr Dilyana Filipova, scientific officer at DAAE, and Dr Katy Taylor, ECEAE staff member, shows that more than 200,000 mice across Europe still die in agony every year in cruel Botox experiments - often while fully conscious ."

Anonymkode: b9602...57f

Som om 10k er mye penger på noe som gir en bedre livskvalitet. Jeg bruker sikkert 50k på botox, fillers, skinbooster og microneedling. Fettsugd dobbelthaken har jeg og gjort. Men hvis det gjør at jeg ikke føler meg suicidal når jeg ser meg i speilet så anser jeg det som penger vel anvendt. Det går jo ikke på bekostning av noe annet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner virkelig ikke poenget, rynker er det som følger med når du blir eldre. At du blir eldre er ikke en negativ ting, det betyr du ikke har dødd ung og fortsatt er her. Men å gjøre inngrep for å late som man ikke har aldringstegn og prøve å se yngre it, synes jeg virkelig blir patetisk. Hvorfor skal man det, du lurer jo bare deg selv om du ikke klarer å akseptere alderen din.

Endret av k4ren
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 17.50):

:popcorn: Denne tråden kommer nok til å eksplodere med sinte meninger.

Anonymkode: f0b3e...479

Ikke sinte, bare dønn ærlige. 

Anonymkode: 54c4f...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som om 10k er mye penger på noe som gir en bedre livskvalitet. Jeg bruker sikkert 50k på botox, fillers, skinbooster og microneedling. Fettsugd dobbelthaken har jeg og gjort. Men hvis det gjør at jeg ikke føler meg suicidal når jeg ser meg i speilet så anser jeg det som penger vel anvendt. Det går jo ikke på bekostning av noe annet.

Det er forferdelig trist å høre. Jeg vil si det går på bekostning av selvfølelsen din. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det skjer mye med ansikt og kropp etter 50 år, og det vil bli mer og mer du ikke er fornøyd med. Det er ikke pengene som er viktig. Men tankekjøret og stresset du opplever rundt det. Og som også smitter. Jeg hadde heller søkt hjelp. Jeg tror mange kvinner kunne hatt godt av gruppeterapi når det kommer til kroppspresset de opplever. Det har blitt så ødeleggende og massivt. Jeg har en tante som var veldig opptatt av utseende. Det startet med fettsuging, så brystforstørrelse, så hårtransplantasjon, så fillers, så  veneers, så laserbehandlinger som skal stramme opp, øyekokksoperasjon, botox og intimkirurgi ...stadig oppstår det noe mer hun er misfornøyd med, eller kirurgien ble mislykket. Nå skal hun ta halsløft og må få nye silikoninnlegg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En ørliten forskjell her er vel at alkohol er ute av kroppen etter 24 timer.. Og alkohol er ikke en nervegift som gir lammelser.

Anonymkode: 49126...e3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er forferdelig trist å høre. Jeg vil si det går på bekostning av selvfølelsen din. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det skjer mye med ansikt og kropp etter 50 år, og det vil bli mer og mer du ikke er fornøyd med. Det er ikke pengene som er viktig. Men tankekjøret og stresset du opplever rundt det. Og som også smitter. Jeg hadde heller søkt hjelp. Jeg tror mange kvinner kunne hatt godt av gruppeterapi når det kommer til kroppspresset de opplever. Det har blitt så ødeleggende og massivt. Jeg har en tante som var veldig opptatt av utseende. Det startet med fettsuging, så brystforstørrelse, så hårtransplantasjon, så fillers, så  veneers, så laserbehandlinger som skal stramme opp, øyekokksoperasjon, botox og intimkirurgi ...stadig oppstår det noe mer hun er misfornøyd med, eller kirurgien ble mislykket. Nå skal hun ta halsløft og må få nye silikoninnlegg

Fatter ikke at folk gidder alt dette.

For det første må jo slike som tanta di bruke utrolig mye tid på å studere seg selv i speilet og finne ting hun er misfornøyd med. For det andre må alle disse behandlingene koste henne veldig mye penger (som heller kunne vært brukt på andre ting). For det tredje er hun et dårlig forbilde for jenter og unge kvinner. For det fjerde vil omgivelsene hennes se på henne som usikker og selvopptatt. For det femte er det helserisiko forbundet med mange av disse inngrepene. For det sjette opptar hun helsepersonell som heller burde jobbet på sykehus med mennesker som er reelt syke, og dette skaper lengre helsekøer for oss alle.

Anonymkode: 49126...e3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 17.42):

Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) 

Anonymkode: b6c3a...4d6

Tja jeg tok botox i sinnarynken da jeg var 39 første gang. Men jeg hadde en dyp rynke der,stor fold! Hatt siden 22 års alder da begynte det. Dette pga traumer,mysing, bekymring ikke alder så jeg mener det var meget god grunn.

Etter det startet jeg med migrene botox da mitt liv har vært et helvete pga migrene. Selvfølgelig ser jeg yngre ut nå,glattere både i sinnarynke og panne. 

Gjør det du føler for. Har du dype rynker skjønner jeg deg. Det er ikke krise med litt botox. 

Anonymkode: 3d207...273

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...