I Grosny Skrevet 18. juli #81 Skrevet 18. juli Imsdalen skrev (19 minutter siden): Jeg trener og spiser sunt også, men takk for tipset. Da er mye grunnleggende i orden. Det burde gi tilstrekkelig bra selvtillit og selvbilde. Jeg mener at det beste er å justere mentaliteten. I begynnelsen er man ung og vakker. Senere er man ikke lenger ung, men bare vakker. Det burde holde. 4 1
Littelulla Skrevet 18. juli #82 Skrevet 18. juli (endret) Jeg syns at dette "skjønnhetsfokuset" med å se "ung" ut reduserer oss kvinner til objekter. Våre levde liv, vår livserfaring skal ikke syns. Vi skal bare være stramme og pene for å være "vakre" Jeg skulle ønske skjønnheten kunne ses i form av levd liv: rynker, grå hår, pupper som har flyttet noen cm nedover. Verdien vår må være i erfaringene vi har, ikke i hvor stram huden er.. Selvsagt er det fint å se på pene kropper, men hvis man tar vare på seg selv (spiser sunt, mosjonerer, reduserer stress og sover godt) så burde det være hva vi etterstreber. Å fylle opp kroppen mes diverse remedier fordi man sitter fast i tjueårene er egentlig ganske trist. Heldigvis trenger man ikke gjøre det selv, men man blir jo ofte "sett ned på" hvis man lar kroppen aldres naturlig. Endret 19. juli av Littelulla 3 5
Mandagsunge Skrevet 18. juli #83 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 20.23): Gjør det noe? Hvorfor se gammel ut hvis man ikke må 🤷♀️Jeg synes det er helt supert at det finnes alternativer for de som har lyst til å bremse utvikling av rynker. Det får da være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre med sin egen kropp. Anonymkode: a31c9...374 Det burde jo ikkje overraske meg at synleg aldring er eit fattigdomsteikn.
AnonymBruker Skrevet 19. juli #84 Skrevet 19. juli Mandagsunge skrev (5 timer siden): Det burde jo ikkje overraske meg at synleg aldring er eit fattigdomsteikn. I likhet med f.eks. dårlige tenner. Anonymkode: a31c9...374 2
Imsdalen Skrevet 19. juli #85 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Problemet er jo at det har blitt normalt. Så det er vi som står på utsiden som er blitt de unormale, og det er til tider vanskelig å forholde seg til. Det er menneskelig å ikke ville stå på utsiden. Anonymkode: 50f09...009 Det høres jo ikke helt bra ut å være så sykelig opptatt av hva andre gjøre med sine kropper. Blir litt som med brystimplantater, jeg driter jo i om 99% av verdens befolkning tar det, jeg synes det er stygt og vil ikke ha det uansett. Men jeg føler meg jo ikke "på utsiden" av den grunn. Din kropp har ingenting med meg å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #86 Skrevet 19. juli Imsdalen skrev (10 timer siden): Det høres jo ikke helt bra ut å være så sykelig opptatt av hva andre gjøre med sine kropper. Blir litt som med brystimplantater, jeg driter jo i om 99% av verdens befolkning tar det, jeg synes det er stygt og vil ikke ha det uansett. Men jeg føler meg jo ikke "på utsiden" av den grunn. Din kropp har ingenting med meg å gjøre. Gruppepress og konformitet finnes selv om ikke du kjenner det på akkurat dette temaet. Det er vel det jeg er enig med trådstarter i. Det er bra du ikke kjenner på det, kunne ønske jeg var som deg på akkurat dette punktet. Dog, fint å kunne lufte dette med andre likesinnede; oss som kjenner på gruppepress mot botox. Anonymkode: 50f09...009
I Grosny Skrevet 19. juli #87 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): oss som kjenner på gruppepress mot botox. Anonymkode: 50f09...009 Tenk litt over hvem som presser hva. Skal man ta seg litt botox så bør årsaken være hva man selv har lyst til, og ikke hva man tror andre mener eller liker. 1 1
Gjest Nådeløs Skrevet 19. juli #88 Skrevet 19. juli Littelulla skrev (På 18.7.2025 den 23.53): Jeg syns at dette "skjønnhetsfokuset" med å se "ung" ut reduserer oss kvinner til objekter. Våre levde liv, vår livserfaring skal ikke syns. Vi skal bare være stramme og pene for å være "vakre" Jeg skulle ønske skjønnheten kunne ses i form av levd liv: rynker, grå hår, pupper som har flyttet noen cm nedover. Verdien vår må være i erfaringene vi har, ikke i hvor stram huden er.. Selvsagt er det fint å se på pene kropper, men hvis man tar vare på seg selv (spiser sunt, mosjonerer, reduserer stress og sover godt) så burde det være hva vi etterstreber. Å fylle opp kroppen mes diverse remedier fordi man sitter fast i tjueårene er egentlig ganske trist. Heldigvis trenger man ikke gjøre det selv, men man blir jo ofte "sett ned på" hvis man lar kroppen aldres naturlig. Nå skal jeg fortelle deg noe, som du sikkert har hørt før, men... Livet, og verden, er faen så urettferdig. Det ville vært ideelt og verden et mye bedre sted om det var slik, men nei. Beste man kan gjøre er å holde fast på egne verdier.
AnonymBruker Skrevet 20. juli #89 Skrevet 20. juli Botox har endret livet mitt! Med alderen (37 år) fikk jeg tyngre og tyngre øyenbryn, til slutt gråt jeg hver kveld over hodepine og tyngdefølelse over øynene. Ble så desperat at jeg fikk konsultasjon hos plastikkirurg, men kom over øyenbrynsløft med botox og valgte å hoppe i det. Alle problemene mine forsvant, i tillegg til at sinnarynka ble borte og jeg så mer våken ut. Etter 3 mnd begynte det å gå ut og jeg kjente igjen på tyngdefølelsen, så her blir det å opprettholde. Ikke mange som vet det, og eneste gangen man kan se det er om jeg prøver se sint ut, ellers har jeg full mimikk. I ettertid legger jeg veldig merke til folk som ikke har rynker i pannen og det er gjerne de folka jeg har tenkt holder seg merkelig godt. Nå innser jeg det er botox, og det er MYE mer utbredt enn folk tror. Anonymkode: 4391c...600 1
Littelulla Skrevet 20. juli #90 Skrevet 20. juli Nådeløs skrev (8 timer siden): Nå skal jeg fortelle deg noe, som du sikkert har hørt før, men... Livet, og verden, er faen så urettferdig. Det ville vært ideelt og verden et mye bedre sted om det var slik, men nei. Beste man kan gjøre er å holde fast på egne verdier. Det handler ikke om urettferdighet, men om bevisste valg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #91 Skrevet 21. juli Skjønner at det er fristende å fjerne rynker, men tenk over hva botox ER: nervegift! Det er viktigere å ha et fungrerende bindevev og god kroppsholdning for å se ung ut. Anonymkode: 789dc...a78 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #92 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner at det er fristende å fjerne rynker, men tenk over hva botox ER: nervegift! Anonymkode: 789dc...a78 Alt med måte. Vann er også dødelig hvis man inntar for mye. Anonymkode: a31c9...374 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:29 #93 Skrevet tirsdag kl 21:29 AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 8.26): Jeg tar botox for migrene, og det er jo en lavere dose en kosmetisk. Pannen min er veldig fin. Den er ikke det tjukke «botox» utseende, men ser veldig naturlig ut. Så prøv med en liten dose først? Man trenger jo ofte ikke kjøre på med max dose. Anonymkode: 6dddb...562 Lavere?😅 Migrene botox er 1000000 ganger høyere dose enn det lille du får kosmetisk. Bare spør dem. Fordi migrene botox skal begrense migrene, kosmetikk er det meget små doser basert kun på det ytre. Jeg får max dose 37 stikk mot migrene. Hele panne,sinnarynken osv..det ser naturlig ut. Har muligens med ansiktet mitt å gjøre, noen tåler jo mye mer uten at det vises,men mimikk er borte. Jeg liker ikke mimikk så helt ok,men dosene er store. Mye større enn hos kosmetisk sykepleier. Anonymkode: 3d207...273 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:31 #94 Skrevet tirsdag kl 21:31 AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 22.19): Skjønner at det er fristende å fjerne rynker, men tenk over hva botox ER: nervegift! Det er viktigere å ha et fungrerende bindevev og god kroppsholdning for å se ung ut. Anonymkode: 789dc...a78 Botox er fantastisk mot så mye. Du tar helt feil. Mange bruker botox,blant annet barn med crp mot spasmer osv. Aldri hatt bivirkninger, får store doser botox mot migrene og har fått et nytt liv😍 Anonymkode: 3d207...273 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:46 #95 Skrevet tirsdag kl 21:46 AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 20.57): Det er jo akkurat det man gjør når man begrenser forfallet. Men hvis du vil eldes naturlig så er det vel ingen som nekter deg det? Jeg skjønner ikke problemet. Liker du ikke botox lar du bare vær å ta det, det er da ikke noe du trenger å forholde deg til i det hele tatt. Anonymkode: a31c9...374 Jo,vi må se alle med botox,fillers og Gud vet hva. Det blir normalisert og dyttet på oss - og ikke minst unge mennesker. Det er egentlig helt hinsides sykt at det i det hele tatt er oppfunnet. Altså,sprøyte nervegift og annen galskap i kroppen. Folk er jaggu ukritiske og tankeløse. Og dette betaler man i dyre dommer for. Helt tullete og absolutt ikke bra. Husk at dere er forbilder for barna deres ! Anonymkode: 0f725...c5b 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:04 #96 Skrevet torsdag kl 03:04 Sonit skrev (På 17.7.2025 den 21.15): Om man bruker botox og fillers i stor skala, ja. Gjennom alle tider har mennesker ønsket å pynte seg, se pene ut. Nå har vi en del muligheter som vi ikke hadde før. Kjør på, de fleste behandlere i Norge er kritiske for altfor mye botox/fillers. Man kan få gjort det pent og diskret. Jeg skammer meg ikke over å benytte meg av slike tjenester, jeg er ingen sau eller har mangel på selvfølelse. Jeg bare liker å holde meg penest mulig, uten at jeg mister utseendet mitt. Noen stikk en gang i blant, litt fillers, laserbehandlinger, god hudpleie og bra make-up. Og dett var dett. Orker ikke å forsvare det. Mitt liv, mine valg, ingen har noe med det og jeg er meg uansett. Gigaforskjell mellom å pynte seg og å endre utseendet for alltid (fillers og Botox har de funnet ut varer i mange flere år enn tidligere beregnet). Om du har lyst til å ta sjansen på nerveskader, be my guest. Men en sau jo- det er en grunn til at Botox har explodert, influensere og reklame. Såklart du er påvirket. Mangel på selvfølelse, ja de fleste som tar det. De jeg kjenner stemmer det på. Så vet man jo at mennesker med god selvfølelse ikke lar seg så lett påvirke av slike ting eller er redd for å eldes med verdighet. Fordi de har tryggheten og god selvfølelse i bunn. Anonymkode: 86567...a8a 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:08 #97 Skrevet torsdag kl 03:08 AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 7.06): Alt med måte. Vann er også dødelig hvis man inntar for mye. Anonymkode: a31c9...374 Lett å si når lymfesystemet ditt blir svekket. Kos deg med å lese om det, tenker du visste det allerede hvis at du bruker Botox eller filler. Hvis ikke, flott. Men vet hva du får i deg. Jeg hadde ikke tatt i dette med ildtang. Anonymkode: 86567...a8a 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:43 #98 Skrevet torsdag kl 03:43 Imsdalen skrev (På 18.7.2025 den 9.57): Sier ikke at du spesifikt kommer med personangrep, men 99% av kritikken mot botox på dette forumet handler om at vi som bruker det ser rare og unaturlige ut, og at vi har dårlig selvtillit. at man har dårlig selvtillit er ikke så merkelig at mange tenker. Kunstige og unaturlige er ikke personangrep , man snakker om en gruppe som bevisst har gått inn for å endre utseendet. At man blir tar og kunstig når man lammer ansiktsmuskulatur eller får lepper som ligger unaturlig kan man ta som en varselstegn for man blir ikke seende sjarmerende eller karismatisk ut. Anonymkode: 86567...a8a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:56 #99 Skrevet torsdag kl 03:56 Tar dere botox rundt øynene? Anonymkode: a5ee5...656
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:17 #100 Skrevet torsdag kl 04:17 Å ta botox er litt av det samme som de damene som har kaloriangst, trener som gærninger og slanker seg radmagre. Man er livredd for å bli gammel eller tjukkas. Anonymkode: 66f89...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå