Gå til innhold

Vurdere botox selv om jeg alltid har sagt at jeg ikke skal ta det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Imsdalen skrev (8 timer siden):

Sier ikke at du spesifikt kommer med personangrep, men 99% av kritikken mot botox på dette forumet handler om at vi som bruker det ser rare og unaturlige ut, og at vi har dårlig selvtillit.

Har du en kommentar til det jeg skrev som går på sak og som er relevant for tråden? 

Anonymkode: 89d9a...a70

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du en kommentar til det jeg skrev som går på sak og som er relevant for tråden? 

Jeg er helt uenig i at botox er et samfunnsproblem, folk må få velge selv hva de gjør med sin egen kropp. Hva jeg gjør med mitt utseende angår ingen andre. Og hvis noen er så lettpåvirkelige at de begynner med botox fordi «alle andre» gjør det får de heller jobbe med sin egen usikkerhet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Imsdalen skrev (56 minutter siden):

Jeg er helt uenig i at botox er et samfunnsproblem, folk må få velge selv hva de gjør med sin egen kropp. Hva jeg gjør med mitt utseende angår ingen andre. Og hvis noen er så lettpåvirkelige at de begynner med botox fordi «alle andre» gjør det får de heller jobbe med sin egen usikkerhet. 

Det er lett å si, men dette gjelder mer enn bare botox. Det er en grunn til at det er masse søkelys på influensere og fokus på thinspo, overtrening, dårlige kostholdsråd osv. Folk blir påvirket, enten man liker det eller ikke. Og de valg man tar er med og styrer samfunnet i en retning, enten man liker det eller ikke.

Så da er spørsmålet - kan man stå for å være delaktig i å styre samfunnet mot en holdning hvor man naturlig aldring havner i mindretall og blir sett på som "forfall"?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (På 17.7.2025 den 17.57):

Jeg har også alltid tenkt at jeg ikke skal ta noe som helst for å forynge utseende mitt. Men jeg blir forvirret, for alle venninnene mine bruker botox, og opererer både mage og bryst, så jeg begynner å tro at det er normal. Og så begynner man å lure på sine egne prinsipper. Veldig rart hvor lett det er å bli påvirket!! 😳😳

Jeg også! 

Anonymkode: 50f09...009

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også! 

Det er ikke normalt. Det er usikre kvinner som desperat forsøker å se yngre ut enn de er. Det er egentlig ganske trist. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt til det er snakk om medisinsk bruk. Da er det plutselig ikke så farlig lengre, eller hur?

Anonymkode: a31c9...374

Selvfølgelig er medisinsk bruk farlig, men selv om medisinen er farlig så må den være vesentlig mindre farlig enn den sykdommen den skal bekjempe for at en lege skal kunne ordinere den.   Medisiner har virkninger og bivirkninger. Tar man botox mot rynker så anser man rynkene som farligere enn botoxen, og man velger å leve med bivirkningene fordi man anser de som vesentlig mindre uheldige enn virkningen.

Jeg er generelt ganske forsiktig med medisin. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke normalt. Det er usikre kvinner som desperat forsøker å se yngre ut enn de er. Det er egentlig ganske trist. 

Problemet er jo at det har blitt normalt. Så det er vi som står på utsiden som er blitt de unormale, og det er til tider vanskelig å forholde seg til. Det er menneskelig å ikke ville stå på utsiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er jo at det har blitt normalt. Så det er vi som står på utsiden som er blitt de unormale, og det er til tider vanskelig å forholde seg til. Det er menneskelig å ikke ville stå på utsiden. 

I akkurat dette er så er jeg veldig stolt med å stå på utsiden.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bruker man høy solfaktor siden tidlig i 20-årene  trenger man ikke botox når man er 40.

Anonymkode: 79d27...f53

Hvorfor må noen alltid fordumme debatten på denne måten. Det er selvfølgelig mange andre faktorer enn solkrem/soleksponering som spiller inn for hvordan folk eldes. 

Anonymkode: 52db6...817

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så da er spørsmålet - kan man stå for å være delaktig i å styre samfunnet mot en holdning hvor man naturlig aldring havner i mindretall og blir sett på som "forfall"?

Ja, vi som benytter ulike behandlingsmetoder for bremsing av aldringstegn har jo allerede tatt det valget. Det er ikke oss du må diskutere dette med.

• Liker 2
Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 17.42):

Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) 

Anonymkode: b6c3a...4d6

Er nok riktig alder, jeg syns ærlig talt ikke man ser særlig yngre ut både med botox og fillers, har til gode å gjette at en 40-åring bare er 30 år eller noe i den dur. Kommer sikkert til å vurdere botox selv i den alderen, samtidig så tenker jeg at det ikke er verdt det. Jeg blir aldri 20 år igjen og alderen vil komme før eller siden. Jeg har mer tro på å ta vare på huden sin, unngå sol, ha selvtillit og la gløden komme innenfra. Har hatt flere kollegaer i slutten av 50-årene som har sett kjempe flotte ut selv om de ikke har botox eller fillers. Og så kjenner jeg et par andre damer i samme alder, som åpenbart har restylane og botox, de ser like "gamle" ut som de andre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du vil ha botox tar du jo bare det. Hvis ikke er det vel fordi du har det bra med deg selv uten. Det er ingen «sider» her, det er individuelle valg man tar for egen velferd, og hva man velger burde ikke angå noen andre.

Anonymkode: a31c9...374

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor må noen alltid fordumme debatten på denne måten. Det er selvfølgelig mange andre faktorer enn solkrem/soleksponering som spiller inn for hvordan folk eldes. 

Anonymkode: 52db6...817

Men sol har mye å si. Men det er det ingen som vil høre på, fordi det er så viktig å være solbrun. Så da fornekter man heller fakta når man blir gammel og full i solskader og rynker.  

https://www.medicalnewstoday.com/articles/sunlight-aging

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3790843/

AnonymBruker
Skrevet
Imsdalen skrev (8 minutter siden):

Ja, vi som benytter ulike behandlingsmetoder for bremsing av aldringstegn har jo allerede tatt det valget. Det er ikke oss du må diskutere dette med.

Slutt å forsøke å stoppe debatten. Som nevnt tidligere:

1. Dette er en tråd for de som egentlig er mot bruk av botox, men vurderer å bruke det pga press og normalisering. Ergo passer det jeg skriver veldig bra her.
2. Som nevnt tidligere, skriver jeg like mye for de stille leserne som de som faktisk skriver i tråden.

Det er interessant at det meste jeg har fått av svar av de som bruker botox i denne tråden er hersketeknikker, brukerdebatt og forsøk på å stoppe debatten. Veldig få har faktisk forsøkt å ta debatten og komme med argumenter som har med tema å gjøre.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å forsøke å stoppe debatten. Som nevnt tidligere:

1. Dette er en tråd for de som egentlig er mot bruk av botox, men vurderer å bruke det pga press og normalisering. Ergo passer det jeg skriver veldig bra her.
2. Som nevnt tidligere, skriver jeg like mye for de stille leserne som de som faktisk skriver i tråden.

Det er interessant at det meste jeg har fått av svar av de som bruker botox i denne tråden er hersketeknikker, brukerdebatt og forsøk på å stoppe debatten. Veldig få har faktisk forsøkt å ta debatten og komme med argumenter som har med tema å gjøre.

Nei, det er tydeligvis ingen andre som er interessert i å diskutere dette med deg uansett, så når jeg slutter å svare er debatten per definisjon død enten du vil eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve og se om du liker effekten? Jeg tok botox da jeg ble 40, og gjorde det i 4 år. Nå har jeg ikke tatt botox på flere år, og jeg liker ansiktet mitt bedre uten botox😄 En god ansiktsbehandling og litt sminke gir en bedre effekt på utseendet og selvfølelsen🩷 Som andre sier; en ser ikke yngre ut med botox/filler, en ser fortsatt ut som sin alder - bare med et stivere utseende i ansiktet😬

Anonymkode: 2c99d...b8c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Imsdalen skrev (6 minutter siden):

Nei, det er tydeligvis ingen andre som er interessert i å diskutere dette med deg uansett, så når jeg slutter å svare er debatten per definisjon død enten du vil eller ikke.

Det gjør ingenting. Innleggene står for de som vil lese dem.

• Nyttig 2
Skrevet
Imsdalen skrev (21 minutter siden):

Botoxen er en temmelig overfladisk aldringsbrems, jeg anbefaler å kjøre på med sterkere greier, som f.eks. yoga, pilates, styrketrening, svømming, sykling, bra kosthold, bra søvn...  Dette virker ikke  akkurat på rynker, men en trent kropp opprettholder energien, og energi er sjarmerende. Trening krever forøvrig stor egeninnsats, men jeg mener det er verdt det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
I Grosny skrev (1 minutt siden):

Botoxen er en temmelig overfladisk aldringsbrems, jeg anbefaler å kjøre på med sterkere greier, som f.eks. yoga, pilates, styrketrening, svømming, sykling, bra kosthold, bra søvn...  Dette virker ikke  akkurat på rynker, men en trent kropp opprettholder energien, og energi er sjarmerende. Trening krever forøvrig stor egeninnsats, men jeg mener det er verdt det.

Jeg trener og spiser sunt også, men takk for tipset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. Du vil ikke se yngre ut enn du er, du vil bare se ut som en på din egen alder som har tatt botox. Med andre ord, litt smådesperat. 
Mimikk, naturlige uttrykk osv blir borte, og det gjør at du slett ikke ser yngre ut. 

Anonymkode: 4c787...bb4

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...