AnonymBruker Skrevet 18. juli #41 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo du som slår fast at botox er "et samfunnsproblem". Så hvem er det som har problemer med å forstå ulike meninger? Anonymkode: a31c9...374 Jeg mener det er et samfunnsproblem, ja. Det fremmer enda større fokus på skjønnhetshysteriet og skaper press på folk. Fordi det blir mer og mer normalisert. Folk i tråder som dette bruker ord som "forfalle" og "masse rynker" på damer i førtiårene uten botox. Det viser, mener jeg, et skremmende syn allerede på naturlig aldring som begynner å snike seg inn i samfunnet og kvinners holdninger. Anonymkode: 89d9a...a70 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #42 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener det er et samfunnsproblem, ja. Det fremmer enda større fokus på skjønnhetshysteriet og skaper press på folk. Fordi det blir mer og mer normalisert. Folk i tråder som dette bruker ord som "forfalle" og "masse rynker" på damer i førtiårene uten botox. Det viser, mener jeg, et skremmende syn allerede på naturlig aldring som begynner å snike seg inn i samfunnet og kvinners holdninger. Anonymkode: 89d9a...a70 Jeg har ikke noe problem med å forstå og respektere at mange ikke ønsker botox. Du og dine likesinnede er derimot kun ute etter å kritisere de som vil ha botox. Dere er ikke interessert i å diskutere noe som helst, dere er kun ute etter å fremme eget syn som det eneste riktige. Anonymkode: a31c9...374 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #43 Skrevet 18. juli Herlighet, la nå folk gjøre som dem vil. De fleste av oss gjør ting for å se bedre ut, sminke, extensions, falske negler, pushup bh, hudpleie osv. i tillegg til botox, lurer på hvor mange dropper alt dette.. Anonymkode: 23d9f...fba 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #44 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke noe problem med å forstå og respektere at mange ikke ønsker botox. Du og dine likesinnede er derimot kun ute etter å kritisere de som vil ha botox. Dere er ikke interessert i å diskutere noe som helst, dere er kun ute etter å fremme eget syn som det eneste riktige. Anonymkode: a31c9...374 Jeg vet ikke hvem "dere" er, for jeg snakker ikke for andre enn meg selv. Men du tar feil når det kommer til at jeg (kan ikke snakke for et "vi" jeg ikke vet hva er) ikke vil diskutere, det er jo det jeg har forsøkt å si til deg gjennom flere innlegg nå. Og forsøkte å ta opp tråden og gå tilbake til tema, og du fortsetter bare å angripe. Anonymkode: 89d9a...a70
AnonymBruker Skrevet 18. juli #45 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herlighet, la nå folk gjøre som dem vil. De fleste av oss gjør ting for å se bedre ut, sminke, extensions, falske negler, pushup bh, hudpleie osv. i tillegg til botox, lurer på hvor mange dropper alt dette.. Anonymkode: 23d9f...fba Jeg for min del gjør nesten ingenting av det du nevner her. Jeg farger håret et par ganger i året og sminker meg når jeg skal noe spesielt. Det er det eneste. Jeg reagerer på at vi må gjøre så mye med oss selv for å føle oss "freshe" og "bedre". Hvorfor synes vi kvinner at vi ikke er gode nok som vi er? Jeg forstår selvsagt at det er kjekt å pynte seg innimellom, jeg gjør som sagt det samme, men at man må bruke en haug med produkter hver eneste dag, og til og med sprøyte ting inn under huden, for å føle seg vel. Det synes jeg er kritikkverdig. Men skjønnhetsindustrien ler jo hele veien til banken på vegne av de kvinner som føler de må gjøre alt det du nevner og mer til for å være en kvinne som føler seg vel med seg selv. Anonymkode: 89d9a...a70 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #46 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hvem "dere" er, for jeg snakker ikke for andre enn meg selv. Men du tar feil når det kommer til at jeg (kan ikke snakke for et "vi" jeg ikke vet hva er) ikke vil diskutere, det er jo det jeg har forsøkt å si til deg gjennom flere innlegg nå. Og forsøkte å ta opp tråden og gå tilbake til tema, og du fortsetter bare å angripe. Anonymkode: 89d9a...a70 Nei, du har ikke forsøkt å diskutere noe som helst, det eneste du gjør er å presse meningene dine på alle andre. Du er overhodet ikke åpen for at botox kan være positivt for de som velger slike behandlinger, du har slått fast at botox er et samfunnsproblem for samtlige. Det er ikke å diskutere. Anonymkode: a31c9...374 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #47 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, du har ikke forsøkt å diskutere noe som helst, det eneste du gjør er å presse meningene dine på alle andre. Du er overhodet ikke åpen for at botox kan være positivt for de som velger slike behandlinger, du har slått fast at botox er et samfunnsproblem for samtlige. Det er ikke å diskutere. Anonymkode: a31c9...374 Jeg skrev nettopp et innlegg om tema der jeg flere ganger gjentok "jeg mener". Men jeg orker ikke bruke mer tid på noen som ikke forstår konseptet "diskusjon" på et "diskusjonstema". Anonymkode: 89d9a...a70
Imsdalen Skrevet 18. juli #48 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg for min del gjør nesten ingenting av det du nevner her. Jeg farger håret et par ganger i året og sminker meg når jeg skal noe spesielt. Det er det eneste. Jeg reagerer på at vi må gjøre så mye med oss selv for å føle oss "freshe" og "bedre". Hvorfor synes vi kvinner at vi ikke er gode nok som vi er? Jeg forstår selvsagt at det er kjekt å pynte seg innimellom, jeg gjør som sagt det samme, men at man må bruke en haug med produkter hver eneste dag, og til og med sprøyte ting inn under huden, for å føle seg vel. Det synes jeg er kritikkverdig. Men skjønnhetsindustrien ler jo hele veien til banken på vegne av de kvinner som føler de må gjøre alt det du nevner og mer til for å være en kvinne som føler seg vel med seg selv. Anonymkode: 89d9a...a70 Hvorfor er du ikke like aktiv motstander i tråder om f.eks. profhilo da? Og vi "må" ingenting. Det er helt frivillig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #49 Skrevet 18. juli Imsdalen skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du ikke like aktiv motstander i tråder om f.eks. profhilo da? Og vi "må" ingenting. Det er helt frivillig. Er det et krav om at man må være aktiv i andre tråder for å kunne si noe i denne tråden? Nei, du har helt rett i at vi ikke "må". Men det er et press om å gjøre det, som kommer av at de fleste gjør det. Og det er bare mer og mer ting som kvinner (og noen menn) gjør som blir en del av det presset. Nå også botox og fillers. Hvorfor kan vi ikke være fornøyd med hvordan vi er og ser ut? Og, ja, dette er også et voksende problem for menn, spesielt unge menn, men dette "lookmaxxing". Helt horribelt. Anonymkode: 89d9a...a70 1 3
Imsdalen Skrevet 18. juli #50 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det et krav om at man må være aktiv i andre tråder for å kunne si noe i denne tråden? Nei, du har helt rett i at vi ikke "må". Men det er et press om å gjøre det, som kommer av at de fleste gjør det. Og det er bare mer og mer ting som kvinner (og noen menn) gjør som blir en del av det presset. Nå også botox og fillers. Hvorfor kan vi ikke være fornøyd med hvordan vi er og ser ut? Og, ja, dette er også et voksende problem for menn, spesielt unge menn, men dette "lookmaxxing". Helt horribelt. Anonymkode: 89d9a...a70 Det fremstår jo som en smule hyklersk å alltid angripe botox, men ikke andre behandlinger av samme type. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #51 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har veldig lyst til å prøve profhilo, og lurer litt på hvordan det virker. Har forstått at det skal gi mer fuktighet dypere inn i huden? Gir det også mer fylde? Og hvordan blir man seende ut rett etterpå? Blåmerker? Rød etter stikkene? Anonymkode: 8a164...ca8 Det gir fuktighet ned i huden. For min del med tørr hud som aldri fikk nok fukt etterhvert som jeg ble eldre- så var den fantastisk. Den slettet ut litt smårynker, og huden ser mye bedre ut. Den gir ikke fylde. Og jeg liker ikke fylde, fordi jeg har nok- og jeg synes fylde i form av filler ser pløsete ut. Så nei, bare fukt og glans til huden. Anonymkode: 3b03a...9d2
Tvist Skrevet 18. juli #52 Skrevet 18. juli Jeg har sett noen med botox, der jeg ikke skjønte at de brukte botox, men det var noe jeg ikke likte ved dem, som gjorde at jeg ikke følte jeg kunne stole på dem. I etterkant gikk det opp for meg at de hadde nok botox, og dermed så ikke ansiktsmimikken deres ærlig ut. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli #53 Skrevet 18. juli Tvist skrev (6 minutter siden): Jeg har sett noen med botox, der jeg ikke skjønte at de brukte botox, men det var noe jeg ikke likte ved dem, som gjorde at jeg ikke følte jeg kunne stole på dem. I etterkant gikk det opp for meg at de hadde nok botox, og dermed så ikke ansiktsmimikken deres ærlig ut. Det tror jeg på. Og det føles litt sånn ut. Litt lite autentisk. Særlig om du fjerner smilerynker. Alt som skjer i ansiktet har en sammenheng, og gir en helhet. Jeg har vært redd for at jeg har fjernet noe av dette. Anonymkode: 3b03a...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #54 Skrevet 18. juli Imsdalen skrev (12 minutter siden): Det fremstår jo som en smule hyklersk å alltid angripe botox, men ikke andre behandlinger av samme type. Nei, det gjør det ikke. Det er bare en dårlig hersketeknikk. Det er ingenting som tilsier at man må skrive i alle tråder for å kunne ha en mening. Jeg har faktisk aldri hørt om profhilo, aner ikke hva det er og har aldri sett en tråd om det. Hva med å diskutere saken fremfor å diskutere brukere? Anonymkode: 89d9a...a70 2 2
Imsdalen Skrevet 18. juli #55 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det gjør det ikke. Det er bare en dårlig hersketeknikk. Det er ingenting som tilsier at man må skrive i alle tråder for å kunne ha en mening. Jeg har faktisk aldri hørt om profhilo, aner ikke hva det er og har aldri sett en tråd om det. Hva med å diskutere saken fremfor å diskutere brukere? Anonymkode: 89d9a...a70 I motsetning til kritikk av botox som nærmest utelukkende er personangrep mener du? 😅 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #56 Skrevet 18. juli Imsdalen skrev (1 minutt siden): I motsetning til kritikk av botox som nærmest utelukkende er personangrep mener du? 😅 Jeg kritiserer det overordente samfunnsproblemet jeg mener bruk av botox er. Hvordan det spiller inn på skjønnhetsspresset og at det blir mer og mer normalisert å bruke det, slik at naturlig aldring omtales (som vi har sett i denne og andre tråder) som "forfall" og "masse rynker" når man såvidt ser noen. Det gir et skjevt og ødeleggende syn på naturlig aldring, mener jeg. Hva er personangrep her? Anonymkode: 89d9a...a70 1 2
Imsdalen Skrevet 18. juli #57 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kritiserer det overordente samfunnsproblemet jeg mener bruk av botox er. Hvordan det spiller inn på skjønnhetsspresset og at det blir mer og mer normalisert å bruke det, slik at naturlig aldring omtales (som vi har sett i denne og andre tråder) som "forfall" og "masse rynker" når man såvidt ser noen. Det gir et skjevt og ødeleggende syn på naturlig aldring, mener jeg. Hva er personangrep her? Anonymkode: 89d9a...a70 Sier ikke at du spesifikt kommer med personangrep, men 99% av kritikken mot botox på dette forumet handler om at vi som bruker det ser rare og unaturlige ut, og at vi har dårlig selvtillit. 2 1
I Grosny Skrevet 18. juli #58 Skrevet 18. juli Imsdalen skrev (7 timer siden): I motsetning til kritikk av botox som nærmest utelukkende er personangrep mener du? 😅 Kritikk av botox trenger ikke være personangrep, men botox er personangrep, et personangrep med lav dose av et giftstoff, såpass lav dose at skaden er ganske minimal. 1
Fant80 Skrevet 18. juli #59 Skrevet 18. juli Er jo ofte de som er mest kritiker av botox,eller som snakker det mest ned,som oftest ender opp med å ta det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #60 Skrevet 18. juli I Grosny skrev (49 minutter siden): Kritikk av botox trenger ikke være personangrep, men botox er personangrep, et personangrep med lav dose av et giftstoff, såpass lav dose at skaden er ganske minimal. Helt til det er snakk om medisinsk bruk. Da er det plutselig ikke så farlig lengre, eller hur? Anonymkode: a31c9...374 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå