Gå til innhold

Vurdere botox selv om jeg alltid har sagt at jeg ikke skal ta det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo akkurat det man gjør når man begrenser forfallet. Men hvis du vil eldes naturlig så er det vel ingen som nekter deg det? Jeg skjønner ikke problemet. Liker du ikke botox lar du bare vær å ta det, det er da ikke noe du trenger å forholde deg til i det hele tatt.

Anonymkode: a31c9...374

Det er jo noe man bør forholde seg til da det er andre kvinner og jenter der ute, som man bryr seg om. Vi har søstre, døtre, nieser, venninner og barnebarn. Du ønsker vel ikke en verden der skjønnhetshysteriet fører til at barnebarnet ditt må forgifte seg selv for å være relevant og føle seg verdifull?! 

Anonymkode: 7cf8a...20b

• Liker 10
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er jo noe man bør forholde seg til da det er andre kvinner og jenter der ute, som man bryr seg om. Vi har søstre, døtre, nieser, venninner og barnebarn. Du ønsker vel ikke en verden der skjønnhetshysteriet fører til at barnebarnet ditt må forgifte seg selv for å være relevant og føle seg verdifull?! 

Men da er det jo bare å lære døtrene dine at de ikke trenger å forgifte seg for å føle seg verdifull. Det er din jobb som foresatt. Du kan ikke forvente at samfunnet skal slutte med alt du ikke liker for at ungene dine skal slippe å forholde seg til det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da er det jo bare å lære døtrene dine at de ikke trenger å forgifte seg for å føle seg verdifull. Det er din jobb som foresatt. Du kan ikke forvente at samfunnet skal slutte med alt du ikke liker for at ungene dine skal slippe å forholde seg til det.

Det er ikke snakk om å forvente, men om å bevisstgjøre og diskutere hva slags samfunn vi ønsker å ha. 

Anonymkode: 89d9a...a70

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke snakk om å forvente, men om å bevisstgjøre og diskutere hva slags samfunn vi ønsker å ha. 

Du får diskutere det med dine søstre, døtre, nieser, venninner og barnebarn da. Å diskutere det med de som bruker botox er i alle fall fullstendig meningsløst.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får diskutere det med dine søstre, døtre, nieser, venninner og barnebarn da. Å diskutere det med de som bruker botox er i alle fall fullstendig meningsløst.

Du vet at dette er et diskusjonsforum?

Jeg skriver vel så mye, om ikke mer, for de som leser, ikke de som svarer.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet at dette er et diskusjonsforum?

Jeg skriver vel så mye, om ikke mer, for de som leser, ikke de som svarer.

Skjønner du ikke at du når helt feil målgruppe her? Det er ingen som kommer til å droppe botox bare fordi du ikke liker det. Hver eneste tråd her inne om botox blir forsøplet av hysteriske motstandere som ingen tar seriøst uansett.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også sagt jeg aldri skal ta. Men den sinnarynka blir tydeligere og tydeligere for hvert år😰 44 år her

Anonymkode: dbea9...f31

AnonymBruker
Skrevet

Bruker man høy solfaktor siden tidlig i 20-årene  trenger man ikke botox når man er 40.

Anonymkode: 79d27...f53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et dilemma ja. Min mor har mye rynker mormor hadde.. Slikt er jo genetisk, tildels. Jeg jobbet mye, stresset mye...og  arver min mors fallende munnviker. Så sur ut og det gikk liksom nedover tidlig. Ca 33- 35.år.Så jeg tok restylane i den der munnvika, og botox i sinnarynken.. Det tok 5 år mellom hver gang jeg tok restylane, for det forebygger jo på en måte ogs. Resultater15 år senere at jeg ikke har viker ned til haka. Jeg har en munn uten viker. 

Men det har jo definitivt endret hvordan jeg ser ut. Og jeg synes jo min mor og mormor var flotte! Så jeg er litt sånn; Jeg angrer ikke, men jeg er ikke autentisk. Samtidig: vil man det da? Hvis det er dype sinnarynker eller nedadgående viker? Etterhvert ja, me  kanskje 60 pr! så jeg utsetter litt... og jeg har rynker ved øyne og ulikt. 

Botox sitter jo ikke så lenge i hos noen, men det sitter lenge hos meg. Du avlærer jo musklene fra å jobbe så mye, og ergo får man litt release på feks sinnarynken selv når botoxen har gått ut. Jeg har brukt det hvert 2- 3. år ca.Rynkene er der, men ikke så dype. Jeg vil jo ikke så yngre ut, bare egentlig litt fresh og som mine jevnaldrende. Mine venninner vet ikke at jeg har gjort det. Min mann vet det ikke....ingen vet det. 

Vil jeg ha det presset på mine døtre. Nei. Samtidig ønsker jeg jo ikke at de skal slite med alt for tidlig plagsom aldringstegn, når det er relativt lett og fikse. Og jeg er jo redd for at de hadde overdrevet. Ikke utsatt og mildere rynker, men tatt helt av.

Nå er det vel mest profhilo jeg tar hvert år, som gjør underverker for hud ...inkludert rynker. Så dem anbefaler jeg.

Anonymkode: 3b03a...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) 

Anonymkode: b6c3a...4d6

Jeg er mot botox fordi det demper mimikk/ sjarm. Bedre med sjarm og litt rynker enn glattere uttrykkssvak skjønnhet.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er et dilemma ja. Min mor har mye rynker mormor hadde.. Slikt er jo genetisk, tildels. Jeg jobbet mye, stresset mye...og  arver min mors fallende munnviker. Så sur ut og det gikk liksom nedover tidlig. Ca 33- 35.år.Så jeg tok restylane i den der munnvika, og botox i sinnarynken.. Det tok 5 år mellom hver gang jeg tok restylane, for det forebygger jo på en måte ogs. Resultater15 år senere at jeg ikke har viker ned til haka. Jeg har en munn uten viker. 

Men det har jo definitivt endret hvordan jeg ser ut. Og jeg synes jo min mor og mormor var flotte! Så jeg er litt sånn; Jeg angrer ikke, men jeg er ikke autentisk. Samtidig: vil man det da? Hvis det er dype sinnarynker eller nedadgående viker? Etterhvert ja, me  kanskje 60 pr! så jeg utsetter litt... og jeg har rynker ved øyne og ulikt. 

Botox sitter jo ikke så lenge i hos noen, men det sitter lenge hos meg. Du avlærer jo musklene fra å jobbe så mye, og ergo får man litt release på feks sinnarynken selv når botoxen har gått ut. Jeg har brukt det hvert 2- 3. år ca.Rynkene er der, men ikke så dype. Jeg vil jo ikke så yngre ut, bare egentlig litt fresh og som mine jevnaldrende. Mine venninner vet ikke at jeg har gjort det. Min mann vet det ikke....ingen vet det. 

Vil jeg ha det presset på mine døtre. Nei. Samtidig ønsker jeg jo ikke at de skal slite med alt for tidlig plagsom aldringstegn, når det er relativt lett og fikse. Og jeg er jo redd for at de hadde overdrevet. Ikke utsatt og mildere rynker, men tatt helt av.

Nå er det vel mest profhilo jeg tar hvert år, som gjør underverker for hud ...inkludert rynker. Så dem anbefaler jeg.

Anonymkode: 3b03a...9d2

Har veldig lyst til å prøve profhilo, og lurer litt på hvordan det virker. Har forstått at det skal gi mer fuktighet dypere inn i huden? Gir det også mer fylde? Og hvordan blir man seende ut rett etterpå? Blåmerker? Rød etter stikkene?

Anonymkode: 8a164...ca8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fillers vile jeg vært forsiktig med, hvis du tenker på aldring. Det er ikke noe som egentlig gjør at du ser yngre ut. Det kan fort strekke ut huden og gjøre at den sagger. 

Jeg kjører på med botox og sparer heller til et ordentlig ansiktsløft enn å prøve å løfte noe via fillers. 

Anonymkode: 94cd6...490

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

OMG 🙈🙉🙊

Du skjønner ikke poenget! 

Men jo, jeg lærer i hvert fall sønnene mine om kroppspress, skjønnhetsindustrien og alt det andre syke som finnes der ute, og håper jo at de vokser opp til å bli gode rollemodeller som er trygge på seg selv og har gode holdninger generelt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

OMG 🙈🙉🙊

Du skjønner ikke poenget! 

Men jo, jeg lærer i hvert fall sønnene mine om kroppspress, skjønnhetsindustrien og alt det andre syke som finnes der ute, og håper jo at de vokser opp til å bli gode rollemodeller som er trygge på seg selv og har gode holdninger generelt.

Jeg skjønner i hvert fall at dette ikke angår meg i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner du ikke at du når helt feil målgruppe her? Det er ingen som kommer til å droppe botox bare fordi du ikke liker det. Hver eneste tråd her inne om botox blir forsøplet av hysteriske motstandere som ingen tar seriøst uansett.

Nei, jeg når riktig målgruppe. Dette er tråden for de som vurderer botox selv om de egentlig var i mot det. Den riktige tråden for å diskutere dette. 

Dette handler om hva slags samfunn man ønsker å ha og hva slags holdninger man ønsker å stå for og på et forum så diskuterer man nettopp slike ting. Du kan ikke styre hva andre skal skrive i en tråd, du er ikke forumpoliti.

Det er bra at tråder om botox blir problematisert, fordi dette er et etisk diskutabelt og et samfunnsproblem.

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg når riktig målgruppe. Dette er tråden for de som vurderer botox selv om de egentlig var i mot det. Den riktige tråden for å diskutere dette. 

Dette handler om hva slags samfunn man ønsker å ha og hva slags holdninger man ønsker å stå for og på et forum så diskuterer man nettopp slike ting. Du kan ikke styre hva andre skal skrive i en tråd, du er ikke forumpoliti.

Det er bra at tråder om botox blir problematisert, fordi dette er et etisk diskutabelt og et samfunnsproblem.

Det bestemmer vel ikke du. De som bruker botox synes åpenbart ikke det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det bestemmer vel ikke du. De som bruker botox synes åpenbart ikke det.

Det er ikke snakk om å bestemme. Det virker som om du har litt problemer med å forstå ting som "ulike meninger" og "diskusjonsforum".

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar botox for migrene, og det er jo en lavere dose en kosmetisk. Pannen min er veldig fin. Den er ikke det tjukke «botox» utseende, men ser veldig naturlig ut. Så prøv med en liten dose først? Man trenger jo ofte ikke kjøre på med max dose. 

Anonymkode: 6dddb...562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke snakk om å bestemme. Det virker som om du har litt problemer med å forstå ting som "ulike meninger" og "diskusjonsforum".

Det er jo du som slår fast at botox er "et samfunnsproblem". Så hvem er det som har problemer med å forstå ulike meninger?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) 

Anonymkode: b6c3a...4d6

Du tar botox og fillers hvis du vil, men ikke ta for mye. Når jeg ser mennesker som har overdrevet, ser det bare kunstig ut, og man blir ikke finere som vel er grunnen til at man gjør det.

Anonymkode: 23d9f...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...