AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) Anonymkode: b6c3a...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Denne tråden kommer nok til å eksplodere med sinte meninger. Anonymkode: f0b3e...479 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Og dette er hvorfor jeg reagerer på folk som tar botox og fillers. Det normaliserer at man ser yngre ut enn man er og gjør at naturlig aldring er det færre og færre som takler. Det er en trist utvikling. Anonymkode: 89d9a...a70 17 1 11
FrkSolsikke Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Jeg har også alltid tenkt at jeg ikke skal ta noe som helst for å forynge utseende mitt. Men jeg blir forvirret, for alle venninnene mine bruker botox, og opererer både mage og bryst, så jeg begynner å tro at det er normal. Og så begynner man å lure på sine egne prinsipper. Veldig rart hvor lett det er å bli påvirket!! 😳😳 6 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Jeg tror det er vansekelig å se om man ser naturlig ut på sikt, og selv om man ser bra ut i begynnelsen tror jeg at du vil se bedre ut uten på sikt. Men botox forsvinner jo, og man trenger ikke ta en lammende stor dose. Prøv hvordan det føles? Men det er viktig å reflektere over hva du føler er riktig selv. Ikke gjør noe fordi andre gjør det bare 😊 Anonymkode: 52996...7fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg nærmer meg 40. Mulig jeg har en slags identitetskrise, men jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Har venninner som har tatt fillers og botox og de ser nesten 10 år yngre ut! Er dette riktig alder å gjøre det på? Eller er det tåpelig? Dere som har gjort det i samme alder, så dere mye yngre ut? Erfaringer mottas med takk:) Anonymkode: b6c3a...4d6 Enda en sau går inn i rekkene, og lyder flokkens trender. Ingen er overrasket om du trodde det. Anonymkode: 588f3...083 11 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli Har du råd, kjør på. Noens nød, andres brød. Anonymkode: 5bd74...3b1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Har ikke tatt selv. En i familien tar jevnlig litt botox og hun ser bedre ut. Veldig naturlig og hadde ikke lagt merke til det viss hun ikke nevnte det. Null fillers på henne. De som holder på med begge deler synes det mer på. Er ikke alle som automatisk ser mye yngre ut. Antar at jeg en gang også vil ta litt botox viss sinna rynken blir fremtredende. Anonymkode: 17a95...a9a 4
k4ren Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Du kan jo bare la være også, hvorfor så lav selvtillit? 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Enkelt med prinsipper i godværsdager ja 😆 Anonymkode: 4be5f...444 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Jeg skulle aldri ha elbil, nå har jeg hatt i et år. Botox begynte jeg med rett etter 40, ti år senere holder jeg fremdeles på. Det går litt i perioder. Sist var i november, så løper ikke ned dørene på salongen akkurat. Anonymkode: 57bf2...eef 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og dette er hvorfor jeg reagerer på folk som tar botox og fillers. Det normaliserer at man ser yngre ut enn man er og gjør at naturlig aldring er det færre og færre som takler. Det er en trist utvikling. Anonymkode: 89d9a...a70 Gjør det noe? Hvorfor se gammel ut hvis man ikke må 🤷♀️Jeg synes det er helt supert at det finnes alternativer for de som har lyst til å bremse utvikling av rynker. Det får da være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre med sin egen kropp. Anonymkode: a31c9...374 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli #13 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gjør det noe? Hvorfor se gammel ut hvis man ikke må 🤷♀️Jeg synes det er helt supert at det finnes alternativer for de som har lyst til å bremse utvikling av rynker. Det får da være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre med sin egen kropp. Anonymkode: a31c9...374 Ja, det gjør så absolutt noe. Man ser ikke "gammel" ut når man begynner å få de første rynkene, det er jo skjønnhetsindustrien som har gjort at folk har så forvridd syn på naturlig aldring som du viser her. Du synes det er supert, jeg synes det er uhorvelig trist. At man ikke kan eldes med verdighet og desperat forsøker å se yngre ut enn man er. Anonymkode: 89d9a...a70 14 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli De ser jo eldre ut med botox. Ikke pent. Vær deg selv og naturlig. Anonymkode: 4ef7f...726 4 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli #15 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, det gjør så absolutt noe. Man ser ikke "gammel" ut når man begynner å få de første rynkene, det er jo skjønnhetsindustrien som har gjort at folk har så forvridd syn på naturlig aldring som du viser her. Du synes det er supert, jeg synes det er uhorvelig trist. At man ikke kan eldes med verdighet og desperat forsøker å se yngre ut enn man er. Anonymkode: 89d9a...a70 Det er jo akkurat det man gjør når man begrenser forfallet. Men hvis du vil eldes naturlig så er det vel ingen som nekter deg det? Jeg skjønner ikke problemet. Liker du ikke botox lar du bare vær å ta det, det er da ikke noe du trenger å forholde deg til i det hele tatt. Anonymkode: a31c9...374 3
Sonit Skrevet 17. juli #16 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): De ser jo eldre ut med botox. Ikke pent. Vær deg selv og naturlig. Anonymkode: 4ef7f...726 Om man bruker botox og fillers i stor skala, ja. Gjennom alle tider har mennesker ønsket å pynte seg, se pene ut. Nå har vi en del muligheter som vi ikke hadde før. Kjør på, de fleste behandlere i Norge er kritiske for altfor mye botox/fillers. Man kan få gjort det pent og diskret. Jeg skammer meg ikke over å benytte meg av slike tjenester, jeg er ingen sau eller har mangel på selvfølelse. Jeg bare liker å holde meg penest mulig, uten at jeg mister utseendet mitt. Noen stikk en gang i blant, litt fillers, laserbehandlinger, god hudpleie og bra make-up. Og dett var dett. Orker ikke å forsvare det. Mitt liv, mine valg, ingen har noe med det og jeg er meg uansett. 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #17 Skrevet 17. juli Kjør på med botox og fillers! Får meg til å se yngre ut det. Anonymkode: a69d1...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #18 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og dette er hvorfor jeg reagerer på folk som tar botox og fillers. Det normaliserer at man ser yngre ut enn man er og gjør at naturlig aldring er det færre og færre som takler. Det er en trist utvikling. Anonymkode: 89d9a...a70 Ikke egentlig. En andel av befolkningen har alltid valgt og vil alltid velge å lenke egenverdi til estetikk. Botox er ikke ulikt sminke, hold-inn undertøy eller hårextentions. De tre siste er midlertidige, ja. Men de er alle designet for å få mennesker til å fremstå rent estetisk som noe de ikke er. Botox er som … tatoveringer. De endrer ditt utseende, permanent. Og det gir deg et annet estetisk utseende samtidig som det har kjente negative konsekvenser. Som individet står fritt til å velge å bære. (Slik vi bærer konsekvensene av usunne kosthold, manglende trening, soling uten solkrem, stress, etc, etc) Anonymkode: d75c4...c97 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #19 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er jo akkurat det man gjør når man begrenser forfallet. Men hvis du vil eldes naturlig så er det vel ingen som nekter deg det? Jeg skjønner ikke problemet. Liker du ikke botox lar du bare vær å ta det, det er da ikke noe du trenger å forholde deg til i det hele tatt. Anonymkode: a31c9...374 Botox er valgfritt, og man velger selv hvor mye penger man vil bruke og sprøytestikk/operasjoner man ønsker gjennomgå. Men ordbruken din er nedsettende om alle som velger å ikke gjøre inngrep. «Forfall» skjer med bygninger som ikke vedlikeholdes. Drikker du forfallen vin kanskje? Anonymkode: 6bc0d...8d9 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #20 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er jo akkurat det man gjør når man begrenser forfallet. Men hvis du vil eldes naturlig så er det vel ingen som nekter deg det? Jeg skjønner ikke problemet. Liker du ikke botox lar du bare vær å ta det, det er da ikke noe du trenger å forholde deg til i det hele tatt. Anonymkode: a31c9...374 Dette handler om hvilken retning samfunnet går i, hvor botox blir mer og mer normalisert. Det er en retning jeg er sterk motstander av. Nei, man eldes ikke med verdighet når man har falt for skjønnhetskulten og desperat forsøker å se yngre enn man er. Det er ikke verdighet, det er usikkerhet og desperasjon. Anonymkode: 89d9a...a70 8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå