Snok1 Skrevet 18. juli #42 Skrevet 18. juli Nei. Trekker ned. Sørger for at det er rent etter meg og lukker lokket før jeg vasker hendene. Jeg er også en plebeier som står og tisser. Aldri hørt om noen som blir syke av sprut fra toalettspyling, og hos meg vet jeg at det aldri har skjedd. Dette er hysteri. Vanlige hygienerutiner fordrer at man vasker hendene godt. Ikke mer.
Brukernavn84 Skrevet 18. juli #43 Skrevet 18. juli Snok1 skrev (35 minutter siden): Nei. Trekker ned. Sørger for at det er rent etter meg og lukker lokket før jeg vasker hendene. Jeg er også en plebeier som står og tisser. Aldri hørt om noen som blir syke av sprut fra toalettspyling, og hos meg vet jeg at det aldri har skjedd. Dette er hysteri. Vanlige hygienerutiner fordrer at man vasker hendene godt. Ikke mer. Du vet at det aldri har skjedd, faktisk. Imponerende. 5
Snok1 Skrevet 18. juli #44 Skrevet 18. juli Brukernavn84 skrev (Akkurat nå): Du vet at det aldri har skjedd, faktisk. Imponerende. Det er ikke spesielt imponerende, men takk. 1
Brukernavn84 Skrevet 18. juli #45 Skrevet 18. juli Snok1 skrev (Akkurat nå): Det er ikke spesielt imponerende, men takk. Enten har du aldri vært syk med smittsom sykdom eller så vet du nøyaktig hvilken smittekilde som gjorde deg syk hver gang gjennom hele livet. Ellers kunne du nemlig ikke visst at du aldri har blitt syk av toalettbakterier, og det skriver du at du vet. Som sagt, det er ekstremt imponerende. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #46 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke vanlig å gjøre det (unntatt de perfekte på KG da) Ikke er sjel på jobb gjør det og ingen som er på besøk her. Kommer jeg til et toalett som er lukket vet jeg at det er fordi det nettopp er vasket. Anonymkode: 8cf10...823 Jeg gjør alltid det. Men tar selvfølgelig opp lokket etterpå, både for å sjekke at alt er klart og for at toalettet er klart til nestemann. Perfekte her på kg?? Fordi det ikke gjøres på offentlige toalett, gjøres det i de fleste hjem. Anonymkode: 68a64...056 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #47 Skrevet 18. juli Snok1 skrev (44 minutter siden): Nei. Trekker ned. Sørger for at det er rent etter meg og lukker lokket før jeg vasker hendene. Jeg er også en plebeier som står og tisser. Aldri hørt om noen som blir syke av sprut fra toalettspyling, og hos meg vet jeg at det aldri har skjedd. Dette er hysteri. Vanlige hygienerutiner fordrer at man vasker hendene godt. Ikke mer. Dette er ikke hysteri. Har du sett hvordan partiklene sprer seg? Her står tannbørstene fremme, og jeg vil helst ikke pusse tenner i enkelte partikler 🤭 Bare fordi noe ikke var vanlig før, er det ikke hysteri å oppdage noe nytt. Før brukte vi ikke bilbelte og jeg kjenner faktisk ikke er barn som døde. Ergo kan vi slå fast at bilen er trygg nok i seg selv..? Anonymkode: 68a64...056 2
Snok1 Skrevet 18. juli #48 Skrevet 18. juli (endret) Brukernavn84 skrev (14 minutter siden): Enten har du aldri vært syk med smittsom sykdom eller så vet du nøyaktig hvilken smittekilde som gjorde deg syk hver gang gjennom hele livet. Ellers kunne du nemlig ikke visst at du aldri har blitt syk av toalettbakterier, og det skriver du at du vet. Som sagt, det er ekstremt imponerende. Bingo! Ingen i mitt hus har noensinne hatt omgangssyke. Vi vasker hendene etter dobesøk og før vi spiser og praktiserer helt vanlige hygieneregler stort sett alltid. Nei, det er ikke spesielt imponerende. Det er så enkelt at barn lærer det i tre-årsalderen. Endret 18. juli av Snok1 1
Vibelator Skrevet 18. juli #49 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Så klart! Har du ikke sett hvordan bakteriene spres hvis man ikke gjør det? Anonymkode: da9cb...dda Sykt uhygienisk og trekke ned ja uten og legge ned lokket.ÆÆÆÆÆSSSSJJJJ 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #50 Skrevet 18. juli Jeg trekker ned uten å legge ned lokket når jeg er på besøk hos andre. Anonymkode: 41159...d34
Snok1 Skrevet 18. juli #51 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Før brukte vi ikke bilbelte og jeg kjenner faktisk ikke er barn som døde. Ergo kan vi slå fast at bilen er trygg nok i seg selv..? Sikkerhet i trafikken er et ekte problem. I 1969 døde 103 barn i trafikken i Norge. I 2019 døde ingen barn i trafikken og i samme periode er trafikken mangedoblet. Det systematiske arbeidet med trafikksikkerhet er et -bokstavelig talt- livsviktig arbeid mot et ekte problem. Det var et ekstremt dårlig bilde du brukte til sammenligning der. Sorry. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #52 Skrevet 18. juli Jeg tar alltid ned lokket når jeg spyler, løfter etterpå og sjekker at alt ser greit ut, og lukker livet igjen så det er klart til neste. Å spyle med lokket oppe synes jeg er ekkelt, så jeg gremmes hver gang jeg ser at noen har spylt med lokket oppe hos meg. Alle barna er opplært til å sitte nede når de tipser, og lukke før de spyler, og det gjør de konsekvent. (Sjekker selvsagt ikke at de sitter, men jeg ser fort når en nabogutt har vært på besøk🤢, så jeg har ingen grunn til å betvile at mine sitter) Anonymkode: e0222...8b6 3
Brukernavn84 Skrevet 18. juli #53 Skrevet 18. juli Snok1 skrev (24 minutter siden): Bingo! Ingen i mitt hus har noensinne hatt omgangssyke. Vi vasker hendene etter dobesøk og før vi spiser og praktiserer helt vanlige hygieneregler stort sett alltid. Nei, det er ikke spesielt imponerende. Det er så enkelt at barn lærer det i tre-årsalderen. Vi snakker ikke bare om omgangssyke, vi snakker om smittsomme sykdommer. Hvis det du sier stemmer så kan ingen i din familie noen gang ha blitt smittet med covid, forkjølelse eller noen annen smittsom sykdom heller. Det er selvsagt ekstremt usannsynlig - eller ekstremt imponerende hvis det er sant. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #55 Skrevet 18. juli Ja, her legger alle ned lokket. det er estetisk mye finere, er ikke noe særlig å komme inn på et toalett/bad, og se rett ned i skåla. det er en sikkerhet for at man ikke mister noe i do. det føles mindre ekkelt. Syk blir man ikke - men det blir man neppe av å drikke fra toalettskåla heller. Anonymkode: 52537...82d 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli #57 Skrevet 18. juli Gjør det aldri. Og ser aldri noen andre gjør det heller når jeg er på besøk. Anonymkode: 412f5...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #58 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg tar alltid ned lokket når jeg spyler, løfter etterpå og sjekker at alt ser greit ut, og lukker livet igjen så det er klart til neste. Å spyle med lokket oppe synes jeg er ekkelt, så jeg gremmes hver gang jeg ser at noen har spylt med lokket oppe hos meg. Alle barna er opplært til å sitte nede når de tipser, og lukke før de spyler, og det gjør de konsekvent. (Sjekker selvsagt ikke at de sitter, men jeg ser fort når en nabogutt har vært på besøk🤢, så jeg har ingen grunn til å betvile at mine sitter) Anonymkode: e0222...8b6 Hva tror du skjer med de fæle bakteriene når du løfter lokket igjen? Anonymkode: 493d4...187 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #59 Skrevet 18. juli Brukernavn84 skrev (22 minutter siden): Vi snakker ikke bare om omgangssyke, vi snakker om smittsomme sykdommer. Hvis det du sier stemmer så kan ingen i din familie noen gang ha blitt smittet med covid, forkjølelse eller noen annen smittsom sykdom heller. Det er selvsagt ekstremt usannsynlig - eller ekstremt imponerende hvis det er sant. Det er vel større sjanse for å bli smittet av covid hvis alle tar på dolokket enn om man ikke gjør det? Anonymkode: 493d4...187 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #60 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør alltid det. Men tar selvfølgelig opp lokket etterpå, både for å sjekke at alt er klart og for at toalettet er klart til nestemann. Perfekte her på kg?? Fordi det ikke gjøres på offentlige toalett, gjøres det i de fleste hjem. Anonymkode: 68a64...056 Har ikke sett det i private hjem heller jeg. Anonymkode: 8cf10...823 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå