Gjest Maddy Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Er det virkelig så ille som det ser ut inne på diverse fora her. Ser hele tia at det er klaging på svigermødre/fedre, ekskoner og stebarn. Synes nesten det er skremmende mye jeg da
Gjest Gamle Alex Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Det er vel steder som dette at man kan få utløp for frustrasjonene sine da. Letter å klage over svigermor her inne enn og gjøre det i RL Endret 23. mars 2006 av Gamle Alex
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Det er dessverre en del av oss som ikke har verdens beste forhold til alle i familien. Det hadde selvsagt vært fint, men i mitt tilfelle er det slik at svigermor blander seg i alt. Derfor har jeg også bedt om råd her om hvordan jeg kan takle det. Det er vel det man har et forum for? En mulighet til å spørre andre om råd og innspill. Fordelen her inne er jo at dere ikke er forutinntatt siden dere ikke kjenner partene personlig. Spør jeg bestevenninna mi, støtter hun meg helt ut. Spør jeg svigerfar, støtter han kona si. Her får jeg ofte nye innspill.
Gjest dada Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 jeg har spurt utallige ganger her inne,men får ike svar. er det bare svigermor? Alle svigerdøtre skal bli svigermødre,men slik de er her mange så sier jeg stakkars svigerbarn. Noen eier jo ikke respekt og kaller svigers og hele fam de styggeste ting. jeg trur ikke at alle svigerdøtre er helt perfekte.
Elle Melle Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 At man kan ha et anstrengt forhold til exer og stebarn er vel ikke så underlig? Det er jo et mislykket kjærlighetsforhold som ligger til grunn for at man er nettopp ex`er, og at man har stebarn. Slikt blir det ofte vonde følelser av som ikke nødvendigvis forsvinner selv om man skulle ønske at de gjorde nettop det. Å ha et dårlig forhold til svigers er kanskje mer uflaks. Det finnes hyggelige folk her i verden og det finnes slike som man helst ikke vil ha noe med å gjøre. Har man svigers i siste kategori har man uflaks, man er ikke nødvendigvis slem, ego og lite samarbeidsvillig.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 jeg har spurt utallige ganger her inne,men får ike svar. er det bare svigermor? Noen eier jo ikke respekt og kaller svigers og hele fam de styggeste ting. ← Nei, her er det svigerfar som er problemet. Og han er et veldig stort ett, også!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Det er dessverre en del av oss som ikke har verdens beste forhold til alle i familien. Det hadde selvsagt vært fint, men i mitt tilfelle er det slik at svigermor blander seg i alt. Derfor har jeg også bedt om råd her om hvordan jeg kan takle det. Det er vel det man har et forum for? En mulighet til å spørre andre om råd og innspill. Fordelen her inne er jo at dere ikke er forutinntatt siden dere ikke kjenner partene personlig. Spør jeg bestevenninna mi, støtter hun meg helt ut. Spør jeg svigerfar, støtter han kona si. Her får jeg ofte nye innspill. ← jeg har spurt utallige ganger her inne,men får ike svar. er det bare svigermor? Alle svigerdøtre skal bli svigermødre,men slik de er her mange så sier jeg stakkars svigerbarn. Noen eier jo ikke respekt og kaller svigers og hele fam de styggeste ting. jeg trur ikke at alle svigerdøtre er helt perfekte. ← Det er jeg som er gjesten over. Siden jeg har et fint forhold til resten av svigerfamilien, vil jeg si at ja, i dette tilfellet er det svigermor som er problemet. Jeg holder meg tilbake, men aksepterer ikke at hun blander seg i alt fra hvor mange kaffekopper jeg drikker til innredningen av leiligheten. Og jeg liker ikke at folk kommanderer meg rundt. Hun kan gjerne spørre, men må også akseptere et nei en gang i blant.
Gjest Lizzi Skrevet 23. mars 2006 #8 Skrevet 23. mars 2006 Jeg har ingen problemer med stebarn eller sambos eks. Hadde det vært sånn at jeg skulle gått og irritert meg over det ville jeg aldri orket å være i forholdet. Stebarn ser jeg på som en berikelse i livet. Jeg har egne barn jeg også og det er utrolig flott å få oppleve hvor forskjellig alle individer er, og å få lov til å se flere enn sine egne barn vokse opp - helt på nært hold
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #9 Skrevet 24. mars 2006 Jeg liker ikke at andre legger seg opp hvordan vår husstand organiserer seg. De færreste har interesse av det, med unntak av foreldre som ikke har skjønt at navlestrengen forlengst er klippet over. Mannen min har hatt en annet behov for innblanding fra sine foreldre enn jeg - han fikk barn i ung alder og forholdet gikk til helvete. Skilt da han var 24 år. Nå er han gift med meg, vi har god økonomi osv. Men DET er det noen som ikke har skjønt.....
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #10 Skrevet 24. mars 2006 Dette er vel et sted man kan få ut frustrasjon som man bærer inni seg uten at man trenger å "leve" med utbruddene IRL. Syns egentlig at det er et godt tegn jeg da, at folk heller øser ut av seg på nettet enn IRL. Men når det er sagt - det er jo ikke bra at det er så mange som sliter med forholdet til familiemedlemmer, men igjen så tror jeg at konsentrasjonen blir større på nettsteder som dette, siden folk kanskje søker et sted å få ut frustrasjonen sin på. Tenk på alle de som IKKE øser ut av seg, og ikke har noe problem. De skriver vel stort sett ikke her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå