AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Har jeg sjans? Eller vil jeg bli utelukket fordi de tenker jeg vil kreve for mye lønn (noe jeg ikke tenker å gjøre) Er det vits å søke? Anonymkode: fac08...31b 1
kissmequick Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Det er jo ikke noe i veien for å søke? Jeg ville fremhevet relasjonskompetanse og klesinteresse mer enn sykepleierutdanning, men det er jo alltid kjekt med noen som ikke mister hodet hvis en kunde får hjerteinfarkt ☺️ 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Jah, jeg hadde ansatt deg. Du har erfaring med mennesker i utfordrende situasjoner og jeg tror du vil være flink til å snakke med kunder og takle litt vanskelige kunder også Dette er jo veldig viktig innen salg. Anonymkode: 8db81...cbe 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Altså de ansetter jo 16 åringer uten jobberfaring til klesbutikkjobber daglig i dette landet, så hvorfor en med spl utdanning skulle utelukkes klarer jeg ikke forstå. Du har jo isåfall allerede klart og fullføre vgs + 3 år med høyere utdanning osv. Men hvorfor en spl skal gidde ta seg jobb i klesbutikk er vel heller det jeg hadde stussa over? Lønna vil jo gå ned betraktelig og arbeidsoppgavene klarer jeg ikke se for meg at er kjekkere enn det man kan finne innenfor sykepleien? Anonymkode: db972...007 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså de ansetter jo 16 åringer uten jobberfaring til klesbutikkjobber daglig i dette landet, så hvorfor en med spl utdanning skulle utelukkes klarer jeg ikke forstå. Du har jo isåfall allerede klart og fullføre vgs + 3 år med høyere utdanning osv. Men hvorfor en spl skal gidde ta seg jobb i klesbutikk er vel heller det jeg hadde stussa over? Lønna vil jo gå ned betraktelig og arbeidsoppgavene klarer jeg ikke se for meg at er kjekkere enn det man kan finne innenfor sykepleien? Anonymkode: db972...007 Jeg passer ikke til omsorgsyrker tror jeg. Ønsker å finne noe annet. Men jeg er sosial, liker folk og elsker klær og mote. Anonymkode: fac08...31b 1 1
AdonisFFM Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Du kan jo se etter jo ber innen salg med kosmetikk, helsekost eller hvis du finner en hudklinikk er jo det helt topp. Jeg støtter enhver sykepleier som vil finne på noe annet. Som oss andre føler jeg de har veldig dårlig kompensasjon for den jobben de gjør.
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Du kan jo se etter jo ber innen salg med kosmetikk, helsekost eller hvis du finner en hudklinikk er jo det helt topp. Jeg støtter enhver sykepleier som vil finne på noe annet. Som oss andre føler jeg de har veldig dårlig kompensasjon for den jobben de gjør. Takk! Skrev feil i HI, jeg er mann 😅 er svært dårlig på hud osv så jeg styrer unna de jobbene tror jeg🙉 Anonymkode: fac08...31b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Altså de ansetter jo 16 åringer uten jobberfaring til klesbutikkjobber daglig i dette landet, så hvorfor en med spl utdanning skulle utelukkes klarer jeg ikke forstå. Du har jo isåfall allerede klart og fullføre vgs + 3 år med høyere utdanning osv. Men hvorfor en spl skal gidde ta seg jobb i klesbutikk er vel heller det jeg hadde stussa over? Lønna vil jo gå ned betraktelig og arbeidsoppgavene klarer jeg ikke se for meg at er kjekkere enn det man kan finne innenfor sykepleien? Anonymkode: db972...007 Fordi man da er overkvalifisert. En med en slik utdannelse vil ikke bli lenge i en slik jobb. Derfor ansettes de ikke. Anonymkode: 54004...ce3 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi man da er overkvalifisert. En med en slik utdannelse vil ikke bli lenge i en slik jobb. Derfor ansettes de ikke. Anonymkode: 54004...ce3 Kanskje jeg heller skal gå videre på skole og ta lederutdanning. Men folk rømmer jo fra de jobbene også, hvertfall kommunalt Anonymkode: fac08...31b
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi man da er overkvalifisert. En med en slik utdannelse vil ikke bli lenge i en slik jobb. Derfor ansettes de ikke. Anonymkode: 54004...ce3 Men han er jo kjempegod i matte, innkjøpsskjef osv masse du kan gjøre innen salg. Da får du også jobbe med klær. Anonymkode: 8db81...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli jeg er spl, søkte jobb som postbud, fikk avslag fordi de regnet med at jeg ikke ble lenge i jobben. Anonymkode: cd9cb...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli Hva med å søke innen forsikringsbransjen? Der ansettes sykepleiere for å vurdere søknader om helseforsikring, bistand i utlandet osv. Anonymkode: cc64a...2aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 16.28): Altså de ansetter jo 16 åringer uten jobberfaring til klesbutikkjobber daglig i dette landet, så hvorfor en med spl utdanning skulle utelukkes klarer jeg ikke forstå. Du har jo isåfall allerede klart og fullføre vgs + 3 år med høyere utdanning osv. Men hvorfor en spl skal gidde ta seg jobb i klesbutikk er vel heller det jeg hadde stussa over? Lønna vil jo gå ned betraktelig og arbeidsoppgavene klarer jeg ikke se for meg at er kjekkere enn det man kan finne innenfor sykepleien? Anonymkode: db972...007 Mye mindre slitsomt å jobbe i klesbutikk enn som sykepleier. Du blir ikke dratt alle veier på en en gang. Men lønna er ikke bra, nei. Men kanskje ts har partner som tjener greit og bare er lei yrket. Helt innafor. Anonymkode: 19a15...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 18.50): Hva med å søke innen forsikringsbransjen? Der ansettes sykepleiere for å vurdere søknader om helseforsikring, bistand i utlandet osv. Anonymkode: cc64a...2aa Ekstremt vanskelig å få disse jobbene. Anonymkode: 19a15...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 19.41): Mye mindre slitsomt å jobbe i klesbutikk enn som sykepleier. Du blir ikke dratt alle veier på en en gang. Men lønna er ikke bra, nei. Men kanskje ts har partner som tjener greit og bare er lei yrket. Helt innafor. Anonymkode: 19a15...b2c Trivsel trumfer lønn så lenge man kan leve greit Anonymkode: fac08...31b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli Støtter deg, ts. Jeg leker også med tanken om butikkjobb på tunge dager. Hilsen sykepleier. Anonymkode: e2141...90d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 16.28): Altså de ansetter jo 16 åringer uten jobberfaring til klesbutikkjobber daglig i dette landet, så hvorfor en med spl utdanning skulle utelukkes klarer jeg ikke forstå. Du har jo isåfall allerede klart og fullføre vgs + 3 år med høyere utdanning osv. Men hvorfor en spl skal gidde ta seg jobb i klesbutikk er vel heller det jeg hadde stussa over? Lønna vil jo gå ned betraktelig og arbeidsoppgavene klarer jeg ikke se for meg at er kjekkere enn det man kan finne innenfor sykepleien? Anonymkode: db972...007 Ts skriver jo hvorfor selv? hvis ts er fornøyd med samme lønn som 16 åringer og butikken ikke har tariffavtale så er det jo greit . Anonymkode: 302ff...72d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli Du har sjans og det er vits i og søke, men forbered deg på mange avslag. Alder spiller også inn. Jo yngre jo bedre. Anonymkode: 302ff...72d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har sjans og det er vits i og søke, men forbered deg på mange avslag. Alder spiller også inn. Jo yngre jo bedre. Anonymkode: 302ff...72d 27 Anonymkode: fac08...31b
AnonymBruker Skrevet 24. juli #20 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts skriver jo hvorfor selv? hvis ts er fornøyd med samme lønn som 16 åringer og butikken ikke har tariffavtale så er det jo greit . Anonymkode: 302ff...72d Jeg må ha lønn nærmere 200 kr timen hvertfall Anonymkode: fac08...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå