Gå til innhold

Jeg lot min bonusdatter smake på bittelitt Baileys. Nå er hennes mor forbannet på meg

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, latterliggjøring og innlegg tilknyttet dette.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Det største problemet her er vel at stemor drikker sånt søtt skvip. Kan du ikke i det minste lære stedatteren å drikke noe med litt kvalitet?

Anonymkode: 016a3...4c2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske irritert og sint når hun som er flere år for ung fikk smake Bayleys. Det var totalt unødvendig synes jeg.

Anonymkode: 5398f...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig hadde deg påvirket min relasjon til bonusdatter når hun løper rett til mor og forteller alt.

Anonymkode: 4aa04...80d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å drikke noe som frister barna?

Anonymkode: 800c7...d2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.59):

Hva slags bonusdatter er det som sladrer om sånt til mora? Her er det noe feil i oppdragelsen. Kan du involvere faren?

Anonymkode: ebe8d...361

Det er vel motsatt? At det er noe feil i oppdragelsen hvis barn og foreldre ikke har et åpent nok forhold til å kunne snakke om slikt? Det viser jo bare at hun og mor har et nært forhold.

Og jenta hadde vel uansett ingen grunn til å tro at det var noe ille de hadde gjort, når det tross alt var greit for ts?

Anonymkode: 5a740...ea7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 17.7.2025 den 16.09):

Dumt av dere alle tre. Hun burde ikke fått smake, hun burde ikke fortalt det og moren bør slappe av selv om hun altså ikke burde fått smake.

Jeg fikk smake på øl da jeg var liten, og faren til en kompis ga meg Gammel Dansk da jeg var syk og kanskje rundt denne jentas alder, men tenker at man bør droppe alkohol fra voksne inntill man er gammel nok.

Hvorfor burde hun ikke fortalt det? Jenta hadde vel all grunn til å tenke at dette var greit, når det var ts som ga det til henne? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.45):

dagens foreldre er så hysteriske at jeg gremmes. Da jeg var 16 hadde jeg eksperimentert med det meste, og gjort det meste. Å smake pittelitt baileys fra en skje er ingenting.

Anonymkode: 24065...5dd

Samme her! Når jeg var 16 snakker vi skikkelig grøftfyll! Helte ut sprit fra barskapet til foreldrene mine og erstattet med vann. Løy om at jeg skulle ha en rolig filmkveld med venninner og var borte hele natta hos fremmede gutter isteden😂 for en tid 😅 en skjerm med baileys,  herregud det er jo helt uskyldig. På 90 tallet fikk jeg smake en slurk med øl av faren min når jeg var fem år fordi jeg var så innmari nysgjerrig 😅 

Anonymkode: 05981...8f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.50):

Vi drakk alkohol fra vi var 13-14 år på 80-tallet. Bedre det enn den syntetiske dritten de får i seg på fest i dag.

Anonymkode: 01def...ba3

Det gjør tenåringene idag også.

Anonymkode: 40757...a21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.43):

Jeg har en bonusdatter på 16 år som er veldig grei og ordentlig, har aldri drukket alkohol eller gjort noe tull som vi foreldre har vært bekymret over.

I går kveld hadde jeg en nabo over på besøk og naboen fikk et lite shotglass med Baileys til kaffen, og jeg drakk det samme.

Jenta kom inn til oss og spurte hva vi drakk, og jeg sa at det var en veldig god likör som heter Baileys.

Hun ønsket å lukte på glasset og det fikk hun, og sa at det luktet som karameller.

Så spurte hun om hun fikk smake, og jeg ga henne 1/3 del av en teskje med Baileys, men jenta spyttet det ut og sa at det var ekkelt.

Jeg hadde drukket alkohol et par ganger når jeg var 16 år, men da drakk vi til vi ble beruset, og jeg er ikke redd for at hun nå ønsker å drikke seg full på Baileys.

I dag fikk jeg telefon fra hennes mor, som var sint for at jeg hadde latt henne smake på Baileys.

Nå i ettertid tenker jeg at det kanskje ikke var så lurt med tanke på mitt og morens forhold, men det var jo ikke snakk om å drikke alkohol.

Hva mener dere?

Anonymkode: f1b09...744

Alkohol med 18. års aldersgrense gir ingen voksne, med hodet på rette plassen, til mindreårige.

Der er 18. års grense for en grunn, uansett hvilken eksperimentering ungdommene har når de voksne ikke er tilstede. 
Måten du har svart på, at det er en veldig god likør er heller ikke ok. 

Bonusmødre må begynne å skjerpe seg, både med hvordan de håndterer andres barn, og med hva de lager trolletråder av. 

Anonymkode: 8d951...242

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.59):

Hva slags bonusdatter er det som sladrer om sånt til mora? Her er det noe feil i oppdragelsen. Kan du involvere faren?

Anonymkode: ebe8d...361

Dette!! Hun her prøver bare å sette voksne opp mot hverandre.

Anonymkode: 1e2e0...d2f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette!! Hun her prøver bare å sette voksne opp mot hverandre.

Anonymkode: 1e2e0...d2f

Tullete svar 

Anonymkode: 4f3f1...eb3

Skrevet

I dagens samfunn så er foreldre hysteriske. Er det noe rart at barnet deres utvikler diagnoser. 

KG er flott eksempel på hysteri. Bare å se på alle de innleggene som blir postet her inne

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.43):

Jeg har en bonusdatter på 16 år som er veldig grei og ordentlig, har aldri drukket alkohol eller gjort noe tull som vi foreldre har vært bekymret over.

I går kveld hadde jeg en nabo over på besøk og naboen fikk et lite shotglass med Baileys til kaffen, og jeg drakk det samme.

Jenta kom inn til oss og spurte hva vi drakk, og jeg sa at det var en veldig god likör som heter Baileys.

Hun ønsket å lukte på glasset og det fikk hun, og sa at det luktet som karameller.

Så spurte hun om hun fikk smake, og jeg ga henne 1/3 del av en teskje med Baileys, men jenta spyttet det ut og sa at det var ekkelt.

Jeg hadde drukket alkohol et par ganger når jeg var 16 år, men da drakk vi til vi ble beruset, og jeg er ikke redd for at hun nå ønsker å drikke seg full på Baileys.

I dag fikk jeg telefon fra hennes mor, som var sint for at jeg hadde latt henne smake på Baileys.

Nå i ettertid tenker jeg at det kanskje ikke var så lurt med tanke på mitt og morens forhold, men det var jo ikke snakk om å drikke alkohol.

Hva mener dere?

Problemet er at som stemor er det ikke i ditt sted å introdusere henne for alkohol - det uavhengig av om det er en skje, et glass eller en flaske! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Grüner skrev (56 minutter siden):

Problemet er at som stemor er det ikke i ditt sted å introdusere henne for alkohol - det uavhengig av om det er en skje, et glass eller en flaske! 

En teskje går helt greit. Selv for stemor.

Endret av Brunello
  • Liker 3
Skrevet
Grüner skrev (57 minutter siden):

Det kommer helt an på. Det finnes sikkert en del barn/ungdommer der ute der stemor er den personen som står nærmest barnet/ungdommen. Biologi er ikke alt her i verden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor burde hun ikke fortalt det? Jenta hadde vel all grunn til å tenke at dette var greit, når det var ts som ga det til henne? 

Man forteller ikke sånt just in case

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.45):

Hadde verken blitt fornøyd eller imponert om voksne ga alkohol til mine mindreårige barn

Anonymkode: d8029...a38

"Ga alkohol"? En halv teskje? Det kunne selv en 4-åring smakt på uten det minste problem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 15.58):

Jeg visste ikke at moren ikke likte det, og tenkte ikke på moren akkurat da det skjedde

Jeg drikker alkohol kanskje 5-6 ganger i året og sjelden mer enn bittelitt brisen.

Moren drikker vin nesten hver kveld og drikker seg ofte full i selskap.

Hvis min sønn hadde spurt om å få smake bittelitt når han var 16 år, så hadde jeg latt han få en liten teskje også.

Ts

Alkohol er ufarlig for deg, men for mor er det skremmende farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Tipper at moren ønsket å ha den «kontrollen» selv. Jeg for min del hadde nok heller ikke likt at tenåringen fikk smake litt alkohol hos bonus mor. 

Anonymkode: e0921...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...