Gå til innhold

Jeg lot min bonusdatter smake på bittelitt Baileys. Nå er hennes mor forbannet på meg

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bonusdatter på 16 år som er veldig grei og ordentlig, har aldri drukket alkohol eller gjort noe tull som vi foreldre har vært bekymret over.

I går kveld hadde jeg en nabo over på besøk og naboen fikk et lite shotglass med Baileys til kaffen, og jeg drakk det samme.

Jenta kom inn til oss og spurte hva vi drakk, og jeg sa at det var en veldig god likör som heter Baileys.

Hun ønsket å lukte på glasset og det fikk hun, og sa at det luktet som karameller.

Så spurte hun om hun fikk smake, og jeg ga henne 1/3 del av en teskje med Baileys, men jenta spyttet det ut og sa at det var ekkelt.

Jeg hadde drukket alkohol et par ganger når jeg var 16 år, men da drakk vi til vi ble beruset, og jeg er ikke redd for at hun nå ønsker å drikke seg full på Baileys.

I dag fikk jeg telefon fra hennes mor, som var sint for at jeg hadde latt henne smake på Baileys.

Nå i ettertid tenker jeg at det kanskje ikke var så lurt med tanke på mitt og morens forhold, men det var jo ikke snakk om å drikke alkohol.

Hva mener dere?

Anonymkode: f1b09...744

• Liker 6
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, jeg fikk mitt eget lille eggeglass (ikke fullt) med eggelikør når vi var på påskeferie, fra jeg var 6-7 vel… 😂

Anonymkode: e63ee...21d

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en bonusdatter på 16 år som er veldig grei og ordentlig, har aldri drukket alkohol eller gjort noe tull som vi foreldre har vært bekymret over.

I går kveld hadde jeg en nabo over på besøk og naboen fikk et lite shotglass med Baileys til kaffen, og jeg drakk det samme.

Jenta kom inn til oss og spurte hva vi drakk, og jeg sa at det var en veldig god likör som heter Baileys.

Hun ønsket å lukte på glasset og det fikk hun, og sa at det luktet som karameller.

Så spurte hun om hun fikk smake, og jeg ga henne 1/3 del av en teskje med Baileys, men jenta spyttet det ut og sa at det var ekkelt.

Jeg hadde drukket alkohol et par ganger når jeg var 16 år, men da drakk vi til vi ble beruset, og jeg er ikke redd for at hun nå ønsker å drikke seg full på Baileys.

I dag fikk jeg telefon fra hennes mor, som var sint for at jeg hadde latt henne smake på Baileys.

Nå i ettertid tenker jeg at det kanskje ikke var så lurt med tanke på mitt og morens forhold, men det var jo ikke snakk om å drikke alkohol.

Hva mener dere?

Herregud for en hysterisk mor! Ingen fare skjedd.. I Frankrike så drikker barn utvannet vin til middag, så litt Baileys på en teskje går nok heeelt fint.

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi drakk alkohol fra vi var 13-14 år på 80-tallet. Bedre det enn den syntetiske dritten de får i seg på fest i dag.

Anonymkode: 01def...ba3

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde verken blitt fornøyd eller imponert om voksne ga alkohol til mine mindreårige barn

Anonymkode: d8029...a38

Jeg ga henne en tredjedel av en teskje som hun så vidt fikk på tungespissen og spyttet det ut.

Min egen sønn drakk ikke alkohol før han var 18 år, og jeg er ikke den type mor som sender med alkohol på fest.

Hvis hun kommer til å drikke alkohol i den nærmeste fremtid, så er det ikke på grunn av at jeg lot henne smake Baileys med tungespissen.

Hun forteller meg at flere av hennes venninner drikker rusbrus eller cider som de rapper i matbutiken eller får eldre søsken til å kjøpe for seg.

Jeg vet at hvis hun har lyst å drikke seg full så klarer hun å gjøre det uansett hva vi sier til henne, men hun er en ærlig og skikkelig jente som vi kan stole på.

Kan til en viss grad skjønne at moren ikke likte det, men å bli rasende sint synes jeg er litt unødvendig.

Ts

• Liker 13
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke reagert på så lite

Anonymkode: 97e4a...98f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ta deg friheter når det faktisk er ganske sansynlig at moren ikke liker det. Det visste du og nå skal kg støtte deg i det. Skjerp deg. Ikke krise med drinken i seg selv men det bak er sært. Vær kul voksen på en annen måte.

Det er faktisk ikke lov heller. Hysterisk eller ikke. 

Anonymkode: fa397...5d8

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

dagens foreldre er så hysteriske at jeg gremmes. Da jeg var 16 hadde jeg eksperimentert med det meste, og gjort det meste. Å smake pittelitt baileys fra en skje er ingenting.

Anonymkode: 24065...5dd

Hva legger du i "det meste"?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avholdsdame og mor, men jeg synes ikke akkurat dette var så mye å skape bølger for. 

Anonymkode: 0f2aa...fbe

Hadde jeg ikke kjent jenta og visst hva hun står for, så hadde jeg ikke latt henne smake Baileys.

Hadde hun sagt at det var veldig godt så hadde jeg angret på det, men når hun spyttet det ut og sa at det var ekkelt og måtte skylle munnen sin etterpå, så er jeg litt lettet.

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke du skal ta deg friheter når det faktisk er ganske sansynlig at moren ikke liker det. Det visste du og nå skal kg støtte deg i det. Skjerp deg. Ikke krise med drinken i seg selv men det bak er sært. Vær kul voksen på en annen måte.

Det er faktisk ikke lov heller. Hysterisk eller ikke. 

Anonymkode: fa397...5d8

Jeg visste ikke at moren ikke likte det, og tenkte ikke på moren akkurat da det skjedde

Jeg drikker alkohol kanskje 5-6 ganger i året og sjelden mer enn bittelitt brisen.

Moren drikker vin nesten hver kveld og drikker seg ofte full i selskap.

Hvis min sønn hadde spurt om å få smake bittelitt når han var 16 år, så hadde jeg latt han få en liten teskje også.

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

dagens foreldre er så hysteriske at jeg gremmes. Da jeg var 16 hadde jeg eksperimentert med det meste, og gjort det meste. Å smake pittelitt baileys fra en skje er ingenting.

Anonymkode: 24065...5dd

Ja da jeg var 16 hadde jeg type på 22 og drakk hjemmebrent med kaffe i helgene. 

Anonymkode: 31065...c3f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags bonusdatter er det som sladrer om sånt til mora? Her er det noe feil i oppdragelsen. Kan du involvere faren?

Anonymkode: ebe8d...361

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva mener dere?

Det er uansett ikke din beslutning om hun skal smake på alkohol eller ikke. Det er foreldrenes ansvar. Du tråkket over grenser så det sang. 

Anonymkode: cc445...d63

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det tror jeg også.

Hvis det var jentas far så hadde hun blitt mindre sint, og hvis det var tanten eller jentas besteforeldre så hadde hun kanskje ikke reagert på det.

Gjort er gjort, og jeg skal aldri mer gjøre noe som kan provosere jentas mor.

Ts

Hun har sikkert gått rundt og vært sur for noe, og plutselig fikk hun mulighet for utløp, tenkte hun. 

Anonymkode: 31065...c3f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er så fryktelig farlig etter du har beskrevet hennes reaksjon, men fakta er at du ikke kunne vite om hun likte det eller ikke. Hva om hun syntes det var skikkelig digg? Hva om dette åpnet opp for at hun ønsker å smake på mer? Hva om hun tolker dette som en tillatelse til at det er ok å smake på all alkohol, og så smaker hun til hun finner noe hun liker? 

med andre ord er jeg enig med mor her. Og ja, jeg har to 16 år gamle jenter selv. Jeg hadde også sagt klart ifra om en annen voksen, uavhengig av relasjon til barnet og meg, hadde tatt avgjørelsen om at det er ok for mitt barn å smake alkohol. Det er ikke din rett. 

Anonymkode: 858b7...ec9

Jeg har tenkt i de samme baner som deg og vi har tatt alkoholpraten flere ganger med henne.

Hun har venninner som har drukket rusbrus siden 9 klasse, og har fått tilbud om å smake flera ganger, men hun har ikke lyst.

Vi foreldr/e bonusforeldre kan ikke overvåke tenåringer, og har de lyst til å drikke alkohol så gjør de det før eller siden.

Ts

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg overdriver ikke og skriver bare hva som skjedde.

Jeg kan godt forstå at det smaker litt sterkt på tungen første gangen man smaker alkohol med sprit i, og jenta har jo aldri drukket alkohol før. Dessuten er hun tenåring  og vi har vel alle vært slik☺️

Ts

Men hvorfor sladra hu til mora si? For å skape enda mer konflikt mellom dere? 

Anonymkode: 68803...563

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...