Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er kun kvinner som klarer å lage et problem ut av dette. Komplett uforståelig for en mann å forstå seg på dette. 

Anonymkode: bdc89...73e

Du tenker her på kjønnet som har skapt «æresdrap» fordi koner, døtre og søstre ikke gjorde som de ville? 

Anonymkode: 11a0c...e06

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skrev det sånn for å skrive mest mulig nøytralt. Mente ikke å skjule at jeg er A. Ønsket bare at dere skulle få en mer nøytral forklaring, uten for mye av mine følelser.
For jeg er veldig lei meg over at hun ikke unner meg den legetimen. Jeg er faktisk skikkelig skuffet, og føler at dette vennskapet er helt tomt og ferdig.
Men jeg ville gjerne høre fra utenforstående hvordan dere ville reagert om dere var B.
Noen ganger hender det at mange følelser og lang historie gjør at man overreagerer på ting som egentlig ikke er så stort. Da kan det være nyttig å få tilbakemelding fra utenforstående. 

Anonymkode: 46d6c...34a

Når du har mye detaljer fra A sin side, og null detaljer fra B sin side, så er det veldig tydelig at du er A. 

Men hvordan jeg hadde reagert om jeg var B? Jeg hadde ønsket venninnen min lykke til med timen, og sagt hun kunne ringe etterpå. 

Anonymkode: 65c04...937

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som eier følelser. Så om hun er sur, har hun rett til å være det. På samme side har du rett til å ikke bry deg noe om det. Folk som lager så mye drama, får redusert plass i mitt liv. 

Anonymkode: 70d35...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

“B” står tydeligvis for “bitch”, og dette er mennesker livet er for kort til å bruke tid eller energi på. Spesielt dersom du er kronisk eller alvolig syk, da trenger du kvalitetsmennesker i livet ditt ♥️

Anonymkode: 2cb2c...632

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker her på kjønnet som har skapt «æresdrap» fordi koner, døtre og søstre ikke gjorde som de ville? 

Det var en veldig god sammenligning. 

Anonymkode: bdc89...73e

AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo selv at det er du som har rett. Uansett virker det vennskapet deres ufattelig kjipt når dere konkurrerer om rettigheten til å være sur. Er dere veldig unge?

Anonymkode: 103ec...668

Skrevet

B kan føle hva hun vil. Det betyr ikke at A skal bruke energi på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev det sånn for å skrive mest mulig nøytralt. Mente ikke å skjule at jeg er A. Ønsket bare at dere skulle få en mer nøytral forklaring, uten for mye av mine følelser.
For jeg er veldig lei meg over at hun ikke unner meg den legetimen. Jeg er faktisk skikkelig skuffet, og føler at dette vennskapet er helt tomt og ferdig.
Men jeg ville gjerne høre fra utenforstående hvordan dere ville reagert om dere var B.
Noen ganger hender det at mange følelser og lang historie gjør at man overreagerer på ting som egentlig ikke er så stort. Da kan det være nyttig å få tilbakemelding fra utenforstående. 

Hvordan var tonen i meldingen du sendte? Jeg er helt enig i at du prioriterer spesialisttimen, men kanskje det skjer ting i livet til B som gjør at hun hadde ekstra behov for å treffe deg i dag. Som gjør at hun ikke klarer å reagere på en god måte. Kanskje hun ikke forstod meldingen din? Har du prøvd å snakke med henne for å finne ut hvorfor hun var så opprørt?

Når dere hadde planer på ettermiddagen, hva gjøre at du ikke rakk både legetime og treffe venninnen din?

Anonymkode: 997ff...d4f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

B er åpenbart en bitch i denne situasjonen! 

Anonymkode: a7db2...358

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder A i det hele tatt være venn med B? 

Anonymkode: 5a0dd...b74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

A burde aldri bedt B om unnskyldning - det er jo en innrømmelse av skyld/å ha gjort feil.

A har gjort det rette, både for egen helse og samfunnet så avlyste legetimer ikke står ubrukte.

B er ei burugle.

Hva skal du med ei ‘venninne’ som er så selvsentrert og egoistisk at hun ikke heier på deg når du får innpass hos spesialisthelsetjenesten…..?

B tenker faktisk at det var viktigere å treffe henne enn å få vanskelig tilgjengelig hjelp for helsen din, slå den!

Anonymkode: b3498...8f8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og B burde unnskyldt til A for sin overreaksjon og baksnakking - selv om det er greit å bli skuffa bør et voksent menneske kunne tenke litt lengre enn sin egen nesetipp.

Anonymkode: b3498...8f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har «rett» til å bli sur. Å bli sur er noe man velger. Ja, vi lever i en fri verden. Du kan velge å bli sur for absolutt alt. Men det er aldri et rasjonelt valg.

Ingen av dem har rett til å bli sur. Å velge å bli sur er alltid uønsket adferd.

I dette tilfellet? Det spiller ingen rolle. A og B er ikke og har trolig aldri vært venner. De kommer ikke til å ha kontakt videre i livet. 

Hvorfor er de ikke venner? Fordi det absolutt laveste innsteget til vennskap er å velge å være vennlig. Tar man ikke det valget er man ingens venn.

Anonymkode: 14864...ebf

Skrevet

Synes det er helt merkverdig at B kan blir sur på A  fordi hun prioriterte en legetime hos spesialist som hun har ventet lenge på og tilfeldigvis fikk tilbud om en time hos samtidig som de hadde en avtale. Hva slags venner er det du har? En ting er denne venninna di som går å baksnakker deg til felles venner etterpå og er kjempesur på deg men at de ikke klarer å snakke henne til fornuft, helt fjernt. De ser vel at B overreagerer her og at du gjorde riktig valg?

B hadde jeg dumpet og så hadde jeg tenkt godt over hva slags vennskap du egentlig har med de andre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

A har sendt en unnskyld-melding til B, men ikke prøvd å rydde opp mer enn det. 

Det er ikke noe å si unnskyld for. Og absolutt ikke noe å rydde opp mer.

Det er B som bør si unnskyld.

Anonymkode: d0528...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en venninne får en beklagelsemelding for dette, velger å ikke svare og heller baksnakker meg til andre er hun ikke lenger min venninne. 

Anonymkode: fbec6...5fc

• Liker 4
Skrevet (endret)

Helsa først. Å bli sur for noe sånt er bare umodent og barnslig.

Glad ikke folk i min vennekrets reagerer sånn på ting som dette 

Endret av LilleMy_09
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hjelpe meg! 

Anonymkode: 14270...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Drit i hele dama, at hun ikke har forståelse for slikt er hennes problem. 

Bare kutt hun ut av livet ditt. Bedre med ingen venner enn venner som drar en ned. For det er ikke ekte venner. 

Anonymkode: b1650...d15

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helse går over sosiale ting, selvfølgelig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...