AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:17 #1 Skrevet torsdag kl 12:17 Kommer nordmenns virkelige tanker og meninger frem på KG? Syns det er noe skremmende i så fall Anonymkode: e547e...500
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:22 #2 Skrevet torsdag kl 12:22 Jeg tror anonymitet gjør at mange ekstreme og syke meninger får fritt spillerom. De fleste har ikke så ekstreme holdninger i virkeligheten, men vanlige folk ser ofte ikke poenget med å dele sine meninger på nettet. Resultatet blir at de ekstreme stemmene dominerer. Anonymkode: 483a8...3c7 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:54 #3 Skrevet torsdag kl 12:54 Hadde vi delt det ute i offentligheten, hadde vi nok blitt stempla ned og utestengt fra flere arenaer. Men jeg har ikke vært redd for å dele om mine syke tanker hos psykolog, for der er det fritt spillerom. Har aldri opplevd at det har blitt brukt i mot meg, enda det var ganske ille greier. Det beviser jo at terapeuter hører ganske mye, når de ikke hever et øyebryn av ordet partering. Anonymkode: eb0bc...ecf
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:02 #4 Skrevet torsdag kl 13:02 Nei,de forferdelige folka på KG er ikke som folk i den virkelige verden! Og takk for det for her er folk ondskapsfulle og ekstreme uten noen form for empati. Dette er en lekearena som jeg har slutta å ta seriøst. Anonymkode: e9fc0...1ab 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:06 #5 Skrevet torsdag kl 13:06 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei,de forferdelige folka på KG er ikke som folk i den virkelige verden! Og takk for det for her er folk ondskapsfulle og ekstreme uten noen form for empati. Dette er en lekearena som jeg har slutta å ta seriøst. Anonymkode: e9fc0...1ab Folk er bare høffelige, det er sånn veldig mange faktis er 😕 Anonymkode: 7e4b7...8b1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:14 #6 Skrevet torsdag kl 13:14 Jeg tror vi ser den verste siden til normale folk her inne. KG representerer nok den gjengse nordmann på en skikkelig dårlig dag. Anonymkode: 22f64...8e2 3
newman01 Skrevet torsdag kl 13:20 #7 Skrevet torsdag kl 13:20 Tja, sikkert et passe godt representativt utvalg. Men det er fryktelig mange millionærer med fryktelig god råd, enebolig til 20 mill, fondskonto med noen millioner på og selvfølgelig en bufferkonto på 12x samlet årslønn på dette nettstedet. Og den vanlige personen på trygd som hver eneste måned rundt 7. lurer på når trygda blir utbetalt 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:20 #8 Skrevet torsdag kl 13:20 Her på KG er det utrolig mange familiekonflikter. Og ektefeller som ikke gjør en dritt med barn og hjem. Vet ikke om jeg tror det er så vanlig. Anonymkode: 2d334...e4a
Diskulis Skrevet torsdag kl 13:21 #9 Skrevet torsdag kl 13:21 Jeg tror nok det er et ganske bredt og passelig representativt spekter av den norske befolkning på KG. Problemet er måten folk oppfører seg på på nett. Og anonymiteten er bare en del av problemet, man ser klare tendenser også i kommentarfelt med fullt navn og. Folk overdramatiserer og misforstår og fyrer løs. Og særlig med anonymitet er det dønn åpenbart at mange nyter å provosere. De fyrer løs kanoner som de vet andre trigger på, og lener seg tilbake og morer seg. Så jeg tror menneskene som er her er et greit utvalg. Men måten folk oppfører seg på nett gjør at det blir overdrivelser, polarisering, flokkmentalitet, ekkokammer osv. Så jeg er ikke bekymret for at verden er så ille som det kan se ut på nett. Den er verre enn man kunne ønsker. Men ikke helt katastrofe. Tilbringer jo heldigvis mest tid med folk IRL, og da er ikke idiotien like høy som på nettforum. Men jeg synes jo det er interessant på forum likevel. Forsøker å unngå de mest åpenbare trollene, også er det mye artig underholdning og kunnskap hvis man bare teller til ti og ser en annen vei for troll (men ikke for trakassering). 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:23 #10 Skrevet torsdag kl 13:23 Diskulis skrev (1 minutt siden): Jeg tror nok det er et ganske bredt og passelig representativt spekter av den norske befolkning på KG. Problemet er måten folk oppfører seg på på nett. Og anonymiteten er bare en del av problemet, man ser klare tendenser også i kommentarfelt med fullt navn og. Folk overdramatiserer og misforstår og fyrer løs. Og særlig med anonymitet er det dønn åpenbart at mange nyter å provosere. De fyrer løs kanoner som de vet andre trigger på, og lener seg tilbake og morer seg. Så jeg tror menneskene som er her er et greit utvalg. Men måten folk oppfører seg på nett gjør at det blir overdrivelser, polarisering, flokkmentalitet, ekkokammer osv. Så jeg er ikke bekymret for at verden er så ille som det kan se ut på nett. Den er verre enn man kunne ønsker. Men ikke helt katastrofe. Tilbringer jo heldigvis mest tid med folk IRL, og da er ikke idiotien like høy som på nettforum. Men jeg synes jo det er interessant på forum likevel. Forsøker å unngå de mest åpenbare trollene, også er det mye artig underholdning og kunnskap hvis man bare teller til ti og ser en annen vei for troll (men ikke for trakassering). Er det ikke bedre at personer forteller hva de mener, føler og står for? Enn det virkelige liv hvor alt må pakkes inn med hvite løgner? Anonymkode: e2f68...c04 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:24 #11 Skrevet torsdag kl 13:24 newman01 skrev (3 minutter siden): Tja, sikkert et passe godt representativt utvalg. Men det er fryktelig mange millionærer med fryktelig god råd, enebolig til 20 mill, fondskonto med noen millioner på og selvfølgelig en bufferkonto på 12x samlet årslønn på dette nettstedet. Og den vanlige personen på trygd som hver eneste måned rundt 7. lurer på når trygda blir utbetalt Det er ofte ytterpunktene som velger å formidle, de fleste er nok innen medianen her inne også, men de prater ikke så høyt Anonymkode: 22f64...8e2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:25 #12 Skrevet torsdag kl 13:25 Ikke godt i det hele tatt, håper jeg. Dersom dette er et sted for meninger man egentlig mener, men ikke sier høyt, så er vi et helt fucka samfunn. Men jeg er optimist og trur gjennomsnittsnordmannen er mye bedre enn gjennomsnitts-KGer. Anonymkode: 4f17a...345
Diskulis Skrevet torsdag kl 13:27 #13 Skrevet torsdag kl 13:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke bedre at personer forteller hva de mener, føler og står for? Enn det virkelige liv hvor alt må pakkes inn med hvite løgner? Anonymkode: e2f68...c04 Det er jo trist hvis du må det. Hvis jeg skal telle opp antall hvite løgner jeg har fortalt i år blir det ikke mange. Står godt i sannheten i virkeligheten jeg, du bør justere dine bekjentskaper hvis du ikke kan det. Det er bra å fortelle hva man mener. Men, det er mange på nett som ikke gjør det. De forteller en historie de vil noen skal tro på. Det har ingenting med sannhet å gjøre.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:29 #14 Skrevet torsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer nordmenns virkelige tanker og meninger frem på KG? Syns det er noe skremmende i så fall Anonymkode: e547e...500 Jeg tror det er en god blanding av mest kvinnfolk, større overvekt av uføre/syke (naturlig nok de som har tid og søker kunnskap om sykdom som finner frem til forumet) og generelt folk i arbeid som liker å være på diskusjonsforum - gjerne helst oss fra 40 år og oppover (siden vi som i denne alderen og eldre har vært på internett lengre og liker bedre denne type debattforum enn tiktok, reddit osv som gjerne yngre deltar mer på). Anonymkode: f06ec...c87 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:31 #15 Skrevet torsdag kl 13:31 newman01 skrev (12 minutter siden): Tja, sikkert et passe godt representativt utvalg. Men det er fryktelig mange millionærer med fryktelig god råd, enebolig til 20 mill, fondskonto med noen millioner på og selvfølgelig en bufferkonto på 12x samlet årslønn på dette nettstedet. Og den vanlige personen på trygd som hver eneste måned rundt 7. lurer på når trygda blir utbetalt Anonymkode: f06ec...c87
Sinnanordlendig Skrevet torsdag kl 13:32 #16 Skrevet torsdag kl 13:32 I mange tråder er det veldig få som faktisk prøver å forstå problemet til ts. De aller fleste kommer hit for å krangle om at deres mening er den rette og de vil ikke rikke seg eller prøve å se ting fra et annet synspunkt
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:33 #17 Skrevet torsdag kl 13:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror anonymitet gjør at mange ekstreme og syke meninger får fritt spillerom. De fleste har ikke så ekstreme holdninger i virkeligheten, men vanlige folk ser ofte ikke poenget med å dele sine meninger på nettet. Resultatet blir at de ekstreme stemmene dominerer. Anonymkode: 483a8...3c7 Hvordan kan du være så sikker på det? Man har jo meningene selv om man ikke nødvendigvis tør å stå for de med navn og nummer i offentligheten. Jeg har sterke meninger om at jeg synes FRP gjør mye bra, men jeg tør ikke fronte dette i "virkeligheten" fordi jeg får motbør som jeg ikke klarer å stå i. Anonymkode: 30721...d3b 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:36 #18 Skrevet torsdag kl 13:36 Diskulis skrev (7 minutter siden): Det er jo trist hvis du må det. Hvis jeg skal telle opp antall hvite løgner jeg har fortalt i år blir det ikke mange. Står godt i sannheten i virkeligheten jeg, du bør justere dine bekjentskaper hvis du ikke kan det. Det er bra å fortelle hva man mener. Men, det er mange på nett som ikke gjør det. De forteller en historie de vil noen skal tro på. Det har ingenting med sannhet å gjøre. Du trenger ikke å være rskettforsker for å forstå at hvis man sier rett ut at man støtter FRP så blir man stemplet som person. Eller hvis man er ørlite kritisk til at det er for mye pride så blir man stemplet. Det har alt med sannhet å gjøre, hva tror du er hele hensikten med anonymitet i et diskusjonsforum? Anonymkode: 30721...d3b 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:41 #19 Skrevet torsdag kl 13:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke å være rskettforsker for å forstå at hvis man sier rett ut at man støtter FRP så blir man stemplet som person. Eller hvis man er ørlite kritisk til at det er for mye pride så blir man stemplet. Det har alt med sannhet å gjøre, hva tror du er hele hensikten med anonymitet i et diskusjonsforum? Anonymkode: 30721...d3b Dette, om man ikke er enig med de som roper høyest blir man stemplet. Derfor er anonymitet veldig viktig for ytringsfriheten. Om jeg er enig om at vi er nødt til å borre etter olje for ellers så vinner andre nasjoner frem , eller at vi ikke kan ta flere menn inn som flyktninger, så sier jeg det ikke høyt med kvinner rundt meg. Det er sosialt selvmord. Anonymkode: e2f68...c04 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:47 #20 Skrevet torsdag kl 13:47 Mye rart her ja🙄 Anonymkode: b84f7...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå