Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart å bare gå i sort når man ikke er goth? Fått flere kommentarer på det. Jeg er 34 og burde ikke bry meg om sånt, men her sitter jeg likevel og skriver på kg :P Har ikke en jobb med kleskode. 

Anonymkode: 0ca99...4c9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk liker å kommentere. Lærte for lenge siden at uansett hva jeg gjør så har noen en menighet rundt dette så jeg bare gjør som jeg vil. 

Klær sluttet jeg å bry meg om hva folk kommenterte når jeg var rundt 20/21 og det var utrolig befriende. Setter selvsagt pris på komplimenter men slike kommentarer av typen du får gir jeg null oppmerksomhet.

Goth stilen eier ikke fargen sort. Mange som kun går i sorte klær uten å være gother. Er gjerne flere ting i stilen som definerer en slik klesstil en fargen sort. Fulgte en dame med goth stil på insta og hun brukte også rødt, dyp lilla og burgunder i tillegg til sort. 

Anonymkode: 972ac...a6c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også stort sett i sort. Jeg er overvektig og liker ikke å stikke meg frem, føler ikke jeg passer i annet enn sort. Jeg får alltid kommentarer, og i alle fall om jeg skulle våge meg til å ha en annen farge. Er godt voksen. 

Jeg hadde hatt en helt annen stil og brukt farger om jeg var normalvektig, men det er vanskelig å finne finne (fine, classy) klær i store størrelser, og de sitter uansett ikke fint, synes jeg. 

Anonymkode: a5e7b...473

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det må være varmt mtp sol og sorte klær 🤔

Anonymkode: 062db...b05

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke rart. Men det er rart å kommentere andres klær. 

Anonymkode: 662c1...d82

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du får et solidaritetshjerte av meg ❤️ for jeg liker også en nøytral sort farge, selv om "de andre" mener det motsatte. 🥷

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sort er chic :)

Husk at de som kommenterer på andres utseende ofte er usikre på seg og sitt. Er man trygg og tilfreds har man ikke behov for å prøve å gjøre andre utrygge i sine valg. 

Anonymkode: b614d...539

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på arkitektkontor, der får man nesten kommentarer om man har på seg noe annet enn helsvart antrekk.

Anonymkode: c1b17...240

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Går nesten bare i svart, bryr meg ikke om hva folk mener.

Anonymkode: ef911...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Her går jeg så og si i kun svart og marine farge. Årsak er at alt av lyse klær blir ødelagt av vannet vi har

Anonymkode: eaf74...276

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også å gå i sort. Liker også til dels mørke klær med blomstermønster og mørk blått. Hovedgrunnen til at jeg foretrekker sort er at jeg er fryktelig klønete og søler på meg hele tiden. Greit at det vises minst mulig om jeg er med andre folk. Jeg liker ekstrem metal da, så i deler av min omgangskrets passer det jo veldig godt å kle seg i sort. 

Anonymkode: ea4be...638

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det rart å bare gå i sort når man ikke er goth? Fått flere kommentarer på det. Jeg er 34 og burde ikke bry meg om sånt, men her sitter jeg likevel og skriver på kg :P Har ikke en jobb med kleskode. 

Anonymkode: 0ca99...4c9

Du vet det jo godt selv: du går i det du ønsker å gå i.

Og, du? Dersom folk velger å kommentere ting ved deg som er utenfor normal folkeskikk så MÅ ikke du velge å la dem. Det er godt innenfor normal høflighet å kleppe kraftig, konkret og umiddelbart ned i enhver form for uhøflighet. Gjelder det barn må man utvise takt og tone, og veilede pent og pyntelig. Gjelder det voksne er en god omgang kjeft både velfortjent og altså - høflig.

Anonymkode: d6bde...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...