Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

lurer på om det bare er meg.

har familie, fine barn og mann, venner og og en jobb jeg liker! 
men føler meg deprimert.. føler jeg aldri er god nåkk, at jeg ikke strekker til. Jeg stiller opp alltid for folk, tilbyr meg og hjelpe. Mens når det er meg så er det ingen somtilbyr. Skjeldent noen spør meg om å finne på noe, så er så lei av å være den som spør alltid. Blir bare veldig nedfor når det er slik.. ingen å finne på noe med! Selv om jeg har mange venner? Vil ikke trenge meg på å være tilbry.. 

Anonymkode: 42851...966

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo at det ikke bare er deg. Det er mange som har familie, jobb osv og som sliter med depresjon eller dårlig selvtillit.

Anonymkode: c405c...6cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet jo at det ikke bare er deg. Det er mange som har familie, jobb osv og som sliter med depresjon eller dårlig selvtillit.

Føler meg kanskje utakknemlig da, for at jeg ikke klarer å ha det så bra som jeg burde.. ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er motivasjonen for å formulere spørsmålet slik, de vet inderlig godt at det umulig bare kan være de. 

Ny form for å tiltrekke aeg oppmerksomhet, gjøre seg interessant, annet? 

Anonymkode: 40dae...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er motivasjonen for å formulere spørsmålet slik, de vet inderlig godt at det umulig bare kan være de. 

Mulig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Føler meg kanskje utakknemlig da, for at jeg ikke klarer å ha det så bra som jeg burde.. ts

Det er jo ikke ytre ting som avhenger av om man har det bra. Se på skuespillere og sangere. De har "alt" - styrtrike, populære, store nettverk, råd til akkurat det livet de ønsker - og mange av dem sliter med depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper det er fordi da vet man at man får støtte, fordi selvsagt er det ikke bare deg. 

Tenker ikke bare på TS her nå, men alle som stiller spørsmålet slik. Fisker etter støtte, rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg tror mange tenker sånn, og at det er derfor mange ikke snakker om det. Kvinner sliter seg ut på å gjøre alle fornøyde (og noen menn) 

Men du må begynne å sette små grenser, ikke la det gå på din bekostning. Folk som tar deg forgitt kan få opp øynene da. De som ikke bryr seg forsvinner mer og mer. Men spør om noen vil ta en liten kaffetur med deg, start der. Noen ganger blir det et "nei" men det er sånn det er. Du er ikke til bry. Du må ta mer plass ellers spiser verden deg opp.

Haha, se på meg, the blind leading the blind :P Jeg er som deg men jeg tror genuint dette hjelper, og jeg trener på det selv. Men sliter du med veldig mørke tanker må du oppsøke hjelp. Snakk med fastlegen din, det tar tid å komme til psykolog så gå nå, ikke når begeret er fullt. 

Anonymkode: 775e9...332

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tror mange tenker sånn, og at det er derfor mange ikke snakker om det. Kvinner sliter seg ut på å gjøre alle fornøyde (og noen menn) 

Men du må begynne å sette små grenser, ikke la det gå på din bekostning. Folk som tar deg forgitt kan få opp øynene da. De som ikke bryr seg forsvinner mer og mer. Men spør om noen vil ta en liten kaffetur med deg, start der. Noen ganger blir det et "nei" men det er sånn det er. Du er ikke til bry. Du må ta mer plass ellers spiser verden deg opp.

Haha, se på meg, the blind leading the blind :P Jeg er som deg men jeg tror genuint dette hjelper, og jeg trener på det selv. Men sliter du med veldig mørke tanker må du oppsøke hjelp. Snakk med fastlegen din, det tar tid å komme til psykolog så gå nå, ikke når begeret er fullt. 

Sånne mennesker som deg trenger verden mer av❤️ takk for fint og utfyllende svar!

håper at både du og jeg tar til oss råde ditt💕 god sommer!

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er fordi da vet man at man får støtte, fordi selvsagt er det ikke bare deg. 

Tenker ikke bare på TS her nå, men alle som stiller spørsmålet slik. Fisker etter støtte, rett og slett.

Hvorfor har de så stort behov for sympati og støtte fra andre _ ukjente mennesker på Internett? 

Og hvorfor får de noe ut av å få støtte og sympati fra totalt ukjente Anonyme på Internett? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånne mennesker som deg trenger verden mer av❤️ takk for fint og utfyllende svar!

håper at både du og jeg tar til oss råde ditt💕 god sommer!

ts

God sommer! :klem3:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har de så stort behov for sympati og støtte fra andre _ ukjente mennesker på Internett? 

Og hvorfor får de noe ut av å få støtte og sympati fra totalt ukjente Anonyme på Internett? 

Hvorfor svarer du som anonym hvis du er så opptatt av at folk er anonyme? Hvorfor svare på tråden når du ikke har en dritt å komme med? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Folk tror de er så sinnsykt unike i sine problemstillinger. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei,

lurer på om det bare er meg.

har familie, fine barn og mann, venner og og en jobb jeg liker! 
men føler meg deprimert.. føler jeg aldri er god nåkk, at jeg ikke strekker til. Jeg stiller opp alltid for folk, tilbyr meg og hjelpe. Mens når det er meg så er det ingen somtilbyr. Skjeldent noen spør meg om å finne på noe, så er så lei av å være den som spør alltid. Blir bare veldig nedfor når det er slik.. ingen å finne på noe med! Selv om jeg har mange venner? Vil ikke trenge meg på å være tilbry.. 

Du sliter deg selv ut ved å skal stille opp for alt og alle. Du må lære deg å si nei. Du kan ikke være overalt hele tiden. Og du må få gubben mer på banen hjemme og faktisk ta sin del av ansvaret over å bytte de berømte dekkene på bilen.

Du er deprimert fordi du er utslitt og ikke har anledning til å faktisk nyte at du egentlig er godt stilt her i verden. Du lider av 'flink-pike'-syndromet. Og nei, du er ikke alene. Dette er typisk for kvinner, ofrer seg for alt og alle, men skal for all del ikke 'være til bry' for andre. Du er oppdratt til å tjene andre.

Krev din plass og gjør ting som gleder deg. 

Anonymkode: 42e33...83c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler på akkurat det samme i dag, og er skikkelig lei meg, faktisk. Alle har rett til å gjøre det de ønsker, men det oppleves likevel sårt når enkelte venner aldri spør om å finne på noe. Jeg trenger også å bli spurt for å kjenne på et gjensidig vennskap.

Anonymkode: c8c3b...294

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler på akkurat det samme i dag, og er skikkelig lei meg, faktisk. Alle har rett til å gjøre det de ønsker, men det oppleves likevel sårt når enkelte venner aldri spør om å finne på noe. Jeg trenger også å bli spurt for å kjenne på et gjensidig vennskap.

Så enig med deg!!

Føler alle er ute å koser seg, å jeg bare sitter på sidelinjen.. det er en trist følelse! 

håper for oss begge at vi blir spurt i dag!🤞🏼

ts

AnonymBruker
Skrevet

Så enig med deg!!

Føler alle er ute å koser seg, å jeg bare sitter på sidelinjen.. det er en trist følelse! 

håper for oss begge at vi blir spurt i dag!🤞🏼

ts

Ja, det er det. Jeg føler meg rett og slett litt mislykket, selv om det nok ikke ser slik ut fra utsiden. Det å føle seg inkludert, likt og husket på er basale behov. Selv om en ikke kan lempe ansvaret over på andre for egen trivsel, er en likevel sosialt helt avhengig av andre. Derfor blir det ekstra kjipt når det føles enveis i for stor grad i enkelte vennskap. Det gjør rett og slett vondt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er det. Jeg føler meg rett og slett litt mislykket, selv om det nok ikke ser slik ut fra utsiden. Det å føle seg inkludert, likt og husket på er basale behov. Selv om en ikke kan lempe ansvaret over på andre for egen trivsel, er en likevel sosialt helt avhengig av andre. Derfor blir det ekstra kjipt når det føles enveis i for stor grad i enkelte vennskap. Det gjør rett og slett vondt.

Akkurat slik som du beskriver det!

utad har jeg venner, jeg smiler, er glad og oversnittet positiv. Men innvendig føler jeg meg tom… man trenger å bli mint på at man er ønsket og verdt noe!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å kommunisere dem? Folk er ikke tankelesere, så du må nesten uttrykke dine behov 🙄 Konfliktsky?

Anonymkode: 63f3c...cbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud så motbydelig dere skriver. TS er kanskje deprimert og sliter med å få den støtten hun trenger. Men dere bruker rett og slett sommerferien på å mobbe på nett. 

Anonymkode: ea9f6...95f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så motbydelig dere skriver. TS er kanskje deprimert og sliter med å få den støtten hun trenger. Men dere bruker rett og slett sommerferien på å mobbe på nett. 

Anonymkode: ea9f6...95f

Tror du må slå opp hva "mobbe" betyr.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...