Gå til innhold

9 åring med bamse - er det vanlig?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en 9årig gutt som alltid går bærende på en koalabjørn, uansett hvor de går. 

Er det vanlig? Vet jo at det er forskjell på barn i den alderen, noen 9åringer er veldig modne for alderen, andre ganske så barnslige. 

Bare reagerer på at foreldrene ikke sier noe på det, at barnet MÅ ha med seg den bjørnen overalt hvor de går.

Anonymkode: b51b0...2e2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei på 15 som alltid har med seg bamsen. Den er i ryggsekken når hun er på skolen, er med på alle ferieturer. Hun fikk den av kjæresten for et par år siden.

Ville ikke stusset noe på det du skriver om, TS. Kan være mange grunner til at han liker å ha med seg den koalabjørnen.

Anonymkode: 42e55...d6b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har sine grunner til det som du ikke har noe med. 

La barnet være i fred.

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil jeg si er normalt. Jeg vet om flere barn i den alderen og eldre som har en bamse de må ha med. De har den som regel ikke med seg over alt på dagtid da, men har den i sengen og på fly/tog/bil når de er på ferietur. 

Anonymkode: da607...839

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, bare lurte. 

Har ikke tenkt å si noe på det til verken foreldre eller barnet, så slapp av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil si at det er innenfor normalen 😊

Anonymkode: ed5f4...204

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som helt normalt :) 

Anonymkode: 0d5de...5d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at noen barn fortsatt kan være barn tenker jeg.

Anonymkode: 04f3b...f17

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke undervurdere virkningen en myk venn kan ha! Jeg kan fremdeles finne på å ha med meg en bamse i sekken om jeg skal noe jeg gruer meg til, og jeg er ikke mange år fra å bli førti. Og ja, jeg har fremdeles bamser i sengen🧸

Anonymkode: 687d9...e90

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min 9åring (gutt) og resten av klassen elsker bamser. De har på sekkene sine, smugler de med på skolen. Leker med de og styrer på. 

Anonymkode: d377b...974

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ei på 15 som alltid har med seg bamsen. Den er i ryggsekken når hun er på skolen, er med på alle ferieturer. Hun fikk den av kjæresten for et par år siden.

Ville ikke stusset noe på det du skriver om, TS. Kan være mange grunner til at han liker å ha med seg den koalabjørnen.

Anonymkode: 42e55...d6b

??? 😂😂😂 du tuller nå??

Anonymkode: 0b265...676

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man skal ikke undervurdere virkningen en myk venn kan ha! Jeg kan fremdeles finne på å ha med meg en bamse i sekken om jeg skal noe jeg gruer meg til, og jeg er ikke mange år fra å bli førti. Og ja, jeg har fremdeles bamser i sengen🧸

Anonymkode: 687d9...e90

Er du singel? 

Anonymkode: 4c693...632

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min på 16 har fortsatt bamsen i sengen som hun fikk da hun var 2 år. 
nåde meg om jeg rører den 😁

Anonymkode: 09425...901

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her hadde de nå klasse bamse ut 5 klasse og da er de da eldre en 9år.

Så og på klassetur i 7 klasse var det flere som hadde bamse som de hadde når de skulle sove 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min på 16 har fortsatt bamsen i sengen som hun fikk da hun var 2 år. 
nåde meg om jeg rører den 😁

Anonymkode: 09425...901

Er vel litt forskjell på å ha en bamse i sengen, enn å drasse denne med seg overalt - på butikken, på besøk, på ferie som 16åring?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er innenfor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så søtt. La barn være barn :)

Anonymkode: cb2d2...02e

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenker det er like normalt å ha, som det er normalt å ikke ha bamse. 
Jeg har en 8 åring, jente riktig nok, som vil ha med seg kosedyr over alt. På butikken, på tur, på besøk til andre - over alt. Hun koser med dem, kler på dem, mater dem leker rollelek. De har alle hver sin personlighet😅

Vår 12 år gamle gutt har et par kosedyr i sengen som han er veldig glad i. De blir ikke brukt på samme måte som lillesøster sine, men de blir alltid med på ferie. 

Når han skulle på leirskole i 6.klasse gav faktisk læreren beskjed om at alle måtte ha med seg et kosedyr. Det satt vi veldig pris på, da var det mulig å ha med seg den tryggheten, uten å bekymre seg for om det var pinlig eller barnslig. 
Så tydeligvis har læreren erfaring med at det er mange «store barn» som fortsatt kan finne trygghet i kosedyr, men at det kanskje kan være litt vanskelig å innrømme. 

Anonymkode: 8f878...6d6

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

39 år og har fremdeles et nært forhold til bamsen min. At en på ni pr drasser den med seg "over alt" anser jeg som svært naturlig.

Anonymkode: 54c27...176

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...