Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Gilde føler deres gode navn og rykte har blitt så skadet av denne e.coli-skandalen at de nå skal bytte navn. Det blir rart da. Gilde har alltid vært sett på som et navn på kvalitets-mat for meg,så det er er kanskje smart at de skifter nå. Jeg er usikker. hva synes dere? Endret 23. mars 2006 av Lupi
Shea Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Tror ikke det er så lurt. Vil sikkert koste mer i markedsføring å fremme det nye navnet og få det merkekjent enn det vil koste å ri av stormen.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Tror ikke det er så lurt. Vil sikkert koste mer i markedsføring å fremme det nye navnet og få det merkekjent enn det vil koste å ri av stormen. ← Men i går skulle vi ha pølser til middag. jeg pleier alltid å kjøpe gilde eller finnsbråten-pølser, men her hadde de ikke finnsbråten. jeg valgte da spis :o jeg tok til og med opp gilde-pølsene, men la de tilbake igjen. Jeg synes veldig synd på gilde nå, og tror egentlig ikke det er noe galt med maten deres. og jeg regner med at de rutinene som evt ikke var helt bra er skjerpet veldig inn. allikevel stoler jeg ikke nok på de til å kjøpe maten deres.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 Det tror jeg ikke ville være så lurt. Jeg tror vel egentlig at de færreste føler at Gildes merkevare er svekket etter dette bare man får det litt på avstand. Jeg syns heller de skulle hatt ros for måten de har takla dette på jeg - de har jo gjort alt som har stått i deres makt for å finne ut av smitten. Og det at ikke vi har hatt flere sånne utbrudd kan vi jo takke dem og deres rutiner for. At sånt forekommer i blant må man faktisk regne med. Synd om Gilde må skape seg ny tillit hos folket etter dette.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Men hvorfor skulle andre produsenter gjøre jobben noe bedre? Det går vel helt til det blir oppdaga en eller annen bakterie fra dem det. Det er snakk om tilfeldigheter og ørsmå marginer for at sånt skjer som det nå har gjort hos Gilde. Jeg velger fortsatt Gilde og stoler like mye på dem som jeg har gjort tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 Gilde og Prior skal slås sammen - derfor skjer navnbytte. Det har ikke noe med e-colisaken å gjøre. Slutt nå å koke suppe på en rusten spiker.
Gekko Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Dette er snakk om bevisst feilinformasjon fra medias side. Gilde og Prior skal antakelig slås sammen og dermed skal det store sammenslåtte firmaet får et nytt felles navn. Merkenavnene Gilde og Prior vil fortsatt bli brukt, men det nye konsernet trenger et felles navn. Men selvfølgelig vil media ha det til at Gilde skal "bytte navn" på grunn av e.Coli-problemene. Det selger jo!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #8 Skrevet 23. mars 2006 Tror det må legges inn en liten opplysning her for å unngå mer misforståelse.. Det har vært klart i flere måneder at Gilde skal bytte navn- dette er fordi de har blitt sammenslått med Prior. Det nye navnet skal være et helnosk navn, og reklamebyrået som er satt på saken til å finne nytt navn har allerede holdt på i flere måneder med arbeidet. Det er jo veldig beleilig for media at de nå kan vri litt på denne saken, for det er tydeligvis noe som engasjerer folk. Ha en fantastisk dag !!!!
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #10 Skrevet 23. mars 2006 Ja, det er sånn det henger sammen ja. Syns det hørtes veldig merkelig ut at Gilde skulle skifte navn, nemlig. Hadde jo glemt denne sammenslåingen med Prior jeg.
Shea Skrevet 23. mars 2006 #11 Skrevet 23. mars 2006 Men hvorfor skulle andre produsenter gjøre jobben noe bedre? Det går vel helt til det blir oppdaga en eller annen bakterie fra dem det. Det er snakk om tilfeldigheter og ørsmå marginer for at sånt skjer som det nå har gjort hos Gilde. Jeg velger fortsatt Gilde og stoler like mye på dem som jeg har gjort tidligere. ← Dessuten er det jo ikke alle Gilde anleggene som er berørt. Her hvor jeg bor har vi ikke merket noe til saken annet enn fra media. Hvem av dere husker hvilket kakao merke som hadde ekoli for noen år tilbake?? Gilde og Prior skal slås sammen - derfor skjer navnbytte. Det har ikke noe med e-colisaken å gjøre. Slutt nå å koke suppe på en rusten spiker. ← Stemmer det. Var jo om det på nyhetene for en god tid tilbake.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2006 #12 Skrevet 23. mars 2006 Gilde og Prior skal slås sammen - derfor skjer navnbytte. Det har ikke noe med e-colisaken å gjøre. Slutt nå å koke suppe på en rusten spiker. ←
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #13 Skrevet 23. mars 2006 Dette er snakk om bevisst feilinformasjon fra medias side. Gilde og Prior skal antakelig slås sammen og dermed skal det store sammenslåtte firmaet får et nytt felles navn. Merkenavnene Gilde og Prior vil fortsatt bli brukt, men det nye konsernet trenger et felles navn. Men selvfølgelig vil media ha det til at Gilde skal "bytte navn" på grunn av e.Coli-problemene. Det selger jo! ← Jøss, så dårlig gjort av meida å fremstille det sånn da... da forstår jeg det bedre
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2006 #14 Skrevet 23. mars 2006 Det er dessverre sånn media jobber til tider. Husker jeg reagerte på, FØR det var bekrefta at kjøttdeig fra Gilde kunne være smittekilde, at det ble skrevet om et barn som var innlagt for nyresvikt hvor media skrev at barnet hadde spist kjøttdeig fra Gilde. Selvom sikkert begge tingene var tilfelle, så er det ganske drøyt av media å faktisk trekke konklusjoner om årsak til nyresvikt før de har fakta på bordet. *litt på kanten av diskusjonen*
Arkana Skrevet 23. mars 2006 #15 Skrevet 23. mars 2006 Men hvorfor skulle andre produsenter gjøre jobben noe bedre? Det går vel helt til det blir oppdaga en eller annen bakterie fra dem det. Det er snakk om tilfeldigheter og ørsmå marginer for at sånt skjer som det nå har gjort hos Gilde. Jeg velger fortsatt Gilde og stoler like mye på dem som jeg har gjort tidligere. ← Enig. Synes dette blir i overkant hysterisk.
NullHull Skrevet 23. mars 2006 #16 Skrevet 23. mars 2006 Om ikke lenge er hele saken glemt uansett. Slike tilfeller kommer og går. Neste gang er det kyllingen til Prior, syltetøyet til Nora eller Fiskegratengen til Findus de finner noe i, og så er h.... løs igjen, for en periode . Gilde har ikke mistet min tillit heller, og denne episoden fører sikkert til enda strengere rutiner i deres produksjon, og dermed enda tryggere produkter til forbrukeren .
Ladyen Skrevet 23. mars 2006 #17 Skrevet 23. mars 2006 Jeg fortsetter å kjøpe, uansett. Storm i et vannglass ! Husker at Meny-butikkene hadde samme problemer for noen år siden. Her i byen går de butikkene så det suser. Folk glemmer etterhvert.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 23. mars 2006 #18 Skrevet 23. mars 2006 Jeg synes navn som Gilde go Tine uansett er teite, trauste, idiotiske, kjedelige og intetsigende traurige navn. Hvis en av de (eller helst begge) bytter, må det kun være positivt!
Amanlis Skrevet 23. mars 2006 #19 Skrevet 23. mars 2006 Er det noen som vet hva det nye navnet blir? Eller er det fortsatt hemmelig? Jeg kommer fortsatt til å sverge til Gilde.
Gjest GreenSky Skrevet 23. mars 2006 #20 Skrevet 23. mars 2006 At gilde skal bytte navn var oppe i media før e.coli-saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå