Gå til innhold

Holdbarhet på pulver til meksikansk gryte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånne poser med meksikansk gryte-pulver fra Toro er det farlig å spise når det har gått ut på dato.

Jeg har to poser som gikk ut på dato i februar i år som jeg har glemt og som bare har ligget i skapet, er de farlige å spise nå?

Anonymkode: e6000...09e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er holdbare i årevis,er masse konservering.

Anonymkode: 202aa...0d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er holdbare i årevis,er masse konservering.

Anonymkode: 202aa...0d5

Nja hvis det er fett eller olje i det så harskner det fortere enn bare tørrvarer.

Ts jeg hadde prøvd. 

Anonymkode: 795b5...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

gikk ut på dato i februar i år

Det er helt uproblematisk så lenge du har oppbevart det utenfor sola. 

Anonymkode: 54099...03f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke farlig. Se, lukt og smak.  Det verste som kan skje er at det smaker ugreit, men det er så kort tid siden de gikk ut på dato at det er ikke noe å bekymre seg for.

Hadde en eske nudler som jeg kjøpte rett før pandemien (30-pk eller noe slik) og den gikk snart ut på dato da jeg kjøpte den i 2020. Siste pakke ble spist i år, 5 år etter utløpsdato. Smakte helt fint. 

Anonymkode: 18a9b...a44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da prøver jeg.Takk for hjelpen :) ts

Anonymkode: e6000...09e

AnonymBruker
Skrevet

Har spist Toro opptil et år etter utløp. Litt daffere smak er alt jeg har merket, men på et eller annet tidspunkt blir sikkert pulveret så tørt og kjipt at det ikke er godt lenger. Men min er faring er at det ikke skjer innenfor et år hvertfall 😅 

Anonymkode: 339af...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har spist Toro opptil et år etter utløp. Litt daffere smak er alt jeg har merket, men på et eller annet tidspunkt blir sikkert pulveret så tørt og kjipt at det ikke er godt lenger. Men min er faring er at det ikke skjer innenfor et år hvertfall 😅 

Anonymkode: 339af...dbc

Jeg har spist 5-10 år gamle suppe poser på sætra vår i oppveksten, det går helt fint så lenge det ikke er olje eller fett i dem, det er det som på sikt ødelegger selv om det også kan ligge en stund 

Anonymkode: 795b5...962

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow, nesten 10 svar uten at noen har kalt TS for et undermenneske som spiser prosessert mat. Jeg er positivt overrasket!

Anonymkode: 4dbee...abf

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...