AnonymBruker Skrevet 17. juli #21 Skrevet 17. juli Grandidosa83 skrev (17 minutter siden): Hva er eksempler på "konflikt eller jeg tar opp noe vanskelig"? Her på KG er man ofte rask til å vise til "silent treatment" og lignende på reaksjoner på konflikt. Det stemmer nok mange ganger, men for min egen del er ofte stillhet et ønske om å deeskalere og evt. få tenkt over situasjonen. Ofte hjelper det ikke å "snakke ut" hvis man bare skriker/krangler og sier masse rart der og da - som gjerne ikke er så veldig veloverveid. Et annet moment er at jeg, og jeg tror mange menn, er fokusert på løsninger mer enn å snakke om problemene. Problemet er jo når løsningen til den ene parten oppleves å være samtale. Avslutningsvis må jeg jo si at noen som selv innrømmer at du blir "sint av de minste ting" ikke akkurat legger opp til å ha voksne samtaler rundt emner.. Det går mye i at jeg føler han ikke lytter til meg, vi snakker forbi hverandre, oppdragelse av barna, tid sammen. Det at han prioriterer meg og oss. Jeg føl meg tatt for gitt av han. Dette er det samme om og om igjen, for vi klarer ikke å løse de for vi får ikke snakket ut. Jeg får snakket, han er stille, jeg aner ikke om han har det bra med meg, om han elsker meg, om han vil være med meg, hva han liker osv. Han føyer seg alltid etter meg og det blir det konflikt av. For hva vil egentlig han? Har han ingen egen meninger? Siden vi ikke snakker sammen så vet jeg ikke hva han egentlig mener. Og helt enig at slik det er nå er ikke fruktig, men jeg er så sint og lei meg nå. Jeg har jo ikke vært sånn hele tiden. Ts Anonymkode: ab016...292 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #22 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ellet kanskje ts er slik fordi hun i alle år har blitt møtt med stillhet når hun vil fortelle om noe hun føler, mener, dele, en grense hun trenger? Srillhet når hun gråter, er opprørt, et blankt fjes som bare er stille til hun er nornal og blid igjen så han slipper å forholde seg til noe form for følelser? Anonymkode: 279fa...fca Omg...det her er jo ren diktning fra deg. Ts har ikke beskrevet noe i nærheten av det her😂 Anonymkode: c6476...a1c
AnonymBruker Skrevet 17. juli #23 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Omg...det her er jo ren diktning fra deg. Ts har ikke beskrevet noe i nærheten av det her😂 Anonymkode: c6476...a1c Jeg har faktisk det, skrev i hi at nå har jeg blitt sint, lei meg og har ingen toleranse. Jeg var ikke slik tidligere, men mange tolker det slik at jeg har vært slik hele veien så derfor har mannen blitt stille. Det er ikke sant. Det å bli møtt eller ikke kunne dele følelser med min partner er vondt. Sist han sa elsker deg før jeg fikk barn nummer 2. det er nå 14 år siden. Så hun er inne på mye her jeg kan kjenne meg igjen i. Mannen har vanskelig med følelser. Ts Anonymkode: ab016...292 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #24 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Parterapi tror jeg blir bra for dere, utgangspunktet deres, som jeg forstår av det du skriver, er veldig godt. Når du tar opp ting med han, si hva DU føler, hvordan DU har det, ikke fortell han hva han må gjøre, det kan virke som en anklage og mot sin hensikt. Anonymkode: 11259...375 Det prøver jeg, men det er sykt vanskelig å fortsette med det når jeg ikke får noe tilbake. Så jeg har dessverre nå blitt aggressiv, men det må jeg jobbe med. Ønsker virkelig å få til dette. Jeg blir å bestille time, jeg tror da at han kanskje skjønner alvoret og blir med. Mannen er god på alle måter, mange ville nok hatt han. Men vi sliter med dette, og jeg klarer ikke å leve slik lenger. Takk for råd, skal jobbe med dette enda mer. Ts Anonymkode: ab016...292
AnonymBruker Skrevet 17. juli #25 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har faktisk det, skrev i hi at nå har jeg blitt sint, lei meg og har ingen toleranse. Jeg var ikke slik tidligere, men mange tolker det slik at jeg har vært slik hele veien så derfor har mannen blitt stille. Det er ikke sant. Det å bli møtt eller ikke kunne dele følelser med min partner er vondt. Sist han sa elsker deg før jeg fikk barn nummer 2. det er nå 14 år siden. Så hun er inne på mye her jeg kan kjenne meg igjen i. Mannen har vanskelig med følelser. Ts Anonymkode: ab016...292 Jeg forstår deg. Jeg var sammen med en mann som dette, men alle hans slike sider kom frem før det var snakk om noe barn så det endte etter rundt 1 år. Ett år altfor lenge mener jeg. Jeg skjønner veldig godt deg og hva du mener, det er ikke du og din kommunikasjonsstil som har gjort ham tett og stille, sånn har han vært hele tiden, men fordi du kanskje ikke har krevd eller bedt om en ordentlig respons så har du ikke merket det på samme måte. Det begynner derimot å bli ganske tydelig nå, vil jeg tro. Anonymkode: 279fa...fca
Suttrekoppen Skrevet 17. juli #26 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo helt feil at du må leve med det resten av livet. Terapi, arbeid og innsats, et stort ønske og vilje om å endre det. Ingen trenger å leve i fortiden. Å være emosjonelt umoden pga traumer fra oppveksten er vi mange som har jobbet beinhard for å komme ut av. ❤️ Anonymkode: 3e0c0...793 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du sitter jo på svaret, du er sånn pga oppveksten din men det betyr IKKE at det må bli sånn. Det kan være en del av deg. Men ikke en som styrer deg. Jeg vokste også opp på en måte som gjør at jeg slet med diskusjoner, krangler, samtaler, kommunikasjon og var drit vanskelig generelt. Jeg innså at det ville jeg ikke være, jeg ville ikke være noen som føler og oppfører seg sånn. Jeg gikk i terapi for å sette ord på alt, tørre å være sårbar og si hva jeg tenker og føler uansett hvor redd jeg er inni meg. Det handler om å bryte mønsterene. Så nei, det må ikke bli sånn resten av livet ditt, ikke lås deg selv inne med dette. Anonymkode: 279fa...fca Ja jeg har gått til terapi og ja jeg har forbedret meg med tid men fortsatt mye som trengs å jobbes med, jeg gir ikke opp selvfølgelig og skal fortsette å bli bedre så lang tid det måtte ta. Det jeg mente mer med den kommentaren var at jeg har på en måte godtatt til nå at det bare vil være sånn. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er vondt med slikt fra barndommen, har hatt en tøff oppvekst selv. Dette har ikke mannen i følge han selv, så vet ikke hvorfor han er slik? Vi diskuterer sjeldent vi også, men jeg opplever at han er dårlig til å lytte til meg, og vi snakker ofte forbi hverandre. Det er vanskelig å leve slik, hadde mannen forklart at slik var barndommen min f.eks så hadde det vært lettere å forstå. Ts Anonymkode: ab016...292 Hmm, jeg får skryt av at jeg er en utrolig flink lytter og jeg forstår følelsene til samboeren og selv om jeg ikke alltid er like flink å svare så setter hun stor pris på at hun blir hørt og at jeg prøver å gjøre en innsatts i å forbedre meg. Synd det med mannen din da, håper det ordner seg! ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. juli #27 Skrevet 17. juli Konfliktsky mennesker har ikke lært seg å takle utfordringer og uenigheter på en produktiv måte. De er livredde forvalg som kan ligne en krangel. Så snart noen snakker med en tydeligere stemme eller litt høyere volum så tolker de det i verste mening. Alle mennesker kan bli provoserte eller sinte, men en må lære seg å være villig til å lytte og rydde opp i problemene. Anonymkode: 9e189...600
AnonymBruker Skrevet 17. juli #28 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Konfliktsky mennesker har ikke lært seg å takle utfordringer og uenigheter på en produktiv måte. De er livredde forvalg som kan ligne en krangel. Så snart noen snakker med en tydeligere stemme eller litt høyere volum så tolker de det i verste mening. Alle mennesker kan bli provoserte eller sinte, men en må lære seg å være villig til å lytte og rydde opp i problemene. Anonymkode: 9e189...600 Hvordan kan vi bli bedre med en konfliktsky mann? For det er jo dette jeg ønsker, få ryddet opp. Ts Anonymkode: ab016...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå