AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Jeg har en god venninne som vært uten jobb i noen år. Hun har ikke mann og 1 voksen datter. I disse årene har hun ofte spurt om vi skal ut på byen ofte eller drikke vin hjemme hos henne. Jeg jobber mye og sliter med helsen og har noen ganger sagt nei til å være sosial. Jeg har ikke overskudd til det. Jeg har også tenåringer hjemme som skal tas vare på. Nå har hun begynt å jobbe 50%. Men nå kan ikke hun møtes hvis hun jobber fredag f eks. Da er den helgen uaktuelt pga hun er sliten Bør jeg nevne at hun skjønte ikke at jeg er sliten av å jobbe Mandag- Fredag hver uke Anonymkode: 141ad...4ee
AnonymBruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Regner med at det at hun har "vært uten jobb i noen år" betyr at hun har vært sykemeldt, vært på aap osv? Selv om hun er frisk nok til å jobbe (noe?) nå, så tar det åpenbart alle kreftene hennes, hun er ikke frisk. Så vidt jeg skjønner er du frisk. Da er det ikke normalt å være så sliten at du ikke kan treffe venner fordi du har (store) barn og jobb. Da har du egentlig ikke lyst til å være sosial, eller så er du også syk, og da bør du oppsøke lege. De fleste av oss med jobb og barn er kronisk slitne, og noen ganger kollapser vi litt også, men stort sett går det akkurat rundt. Sosialt påfyll og opplevelser er i hvert fall utrolig viktig for meg, selv om kroppen hadde foretrukket sofaen. Anonymkode: c6686...e55 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Jeg tenker at man kan bare ta vare på egen helse og sammenlikne seg med seg selv. Du sier ifra de gangene du ikke orker, hun sier ifra de gangene hun ikke orker. Og så møtes man når begge får noe ut av det, selv hvis det blir sjeldent. Anonymkode: 4eb00...637 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle nevnt det annet enn som et lite stikk? Det kan sikkert ha sin verdi det også, men da forstår jeg ikke hvorfor du samtidig kaller henne god venninne og synes det er litt leit at hun ikke vil henge med deg. Det er helt fair at du har sagt nei noen ganger, og nå har hun funnet ut at hun er avhengig av mye hvile. Du sliter med helsen, det er leit. Hun har vært uten jobb i flere år og neppe følt seg på topp hun heller. Nå har hun fått en liten realitetsorientering her. Jeg kan skjønne at man inni seg får et glimt av "ja, der ser du", men å si det virker jo helt uendelig smålig å forfølge noe sånt. Anonymkode: 94547...d60 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Nei. Hva i all verden skulle komme ut av det? Det vil fremstå barnslig, bittert og lite raust uansett hvordan du legger det frem. Anonymkode: ca3c3...b38 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Hvis du vil blottlegge at du er en bitter fitte så gjør du det Anonymkode: 3265c...5a2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Regner med at det at hun har "vært uten jobb i noen år" betyr at hun har vært sykemeldt, vært på aap osv? Selv om hun er frisk nok til å jobbe (noe?) nå, så tar det åpenbart alle kreftene hennes, hun er ikke frisk. Så vidt jeg skjønner er du frisk. Da er det ikke normalt å være så sliten at du ikke kan treffe venner fordi du har (store) barn og jobb. Da har du egentlig ikke lyst til å være sosial, eller så er du også syk, og da bør du oppsøke lege. De fleste av oss med jobb og barn er kronisk slitne, og noen ganger kollapser vi litt også, men stort sett går det akkurat rundt. Sosialt påfyll og opplevelser er i hvert fall utrolig viktig for meg, selv om kroppen hadde foretrukket sofaen. Anonymkode: c6686...e55 Nettopp. For DEG. Ikke anta at du kan avgjøre hva som er viktig for andre. Jeg har tilnærmet aldri planer fredag ettermiddag, orker ikke å gjøre noe etter en uke på jobb. Og guess what - jeg er helt frisk. Anonymkode: ee08b...bb7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Hvis hun har klaget veldig mye over at du aldri har tid til henne før, så kan jeg forsåvidt skjønne frustrasjonen din. Har vært borti det selv, venninne som følte at jeg ikke var der nok for henne når hun trengte det, selv om jeg brukte alt overskuddet mitt på henne (det var bare ikke så mye), men så da jeg hadde mulighet til å ses mer kom det veldig avvisende svar om hvor sliten hun var, og måtte legge sosiale ting til perioder det passet henne bedre igjen (men ikke passet meg så godt mer). Alt som føles ensidig ut tærer på i lengden. Anonymkode: 4eb00...637
AnonymBruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Vil også bare legge til at det faktum at hun har vært ute av jobb i flere år gjør det skikkelig jævla dårlig gjort å komme med et stikk kun for å være kjip med noen. Det er godt mulig hun er livredd for å ramle ut av jobb igjen, nå som hun endelig er i ferd med å få en fot inne i arbeidslivet på ny. Da tar hun fort ekstra stor høyde og sørger for å være så sharp og uthvilt hun kan. Heller slappe av for mye enn for lite, fordi konsekvensene av å ramle ut av arbeidslivet igjen vil være enorme. Dette bør du støtte en påstått "god venninne" i, også dersom hun i all kjedsomhet og naivitet ikke har tatt inn over seg at du har hatt god grunn til å være sliten før. Så er det selvfølgelig ikke noe rart i at også tanken "ja, nå forstår hun hvordan det er" er innom bevisstheten din. Anonymkode: 94547...d60 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Tenker at gresset ofte ser grønnere ut på den andre siden, og at dette egentlig bør være noe som gjør at det blir mer forståelse fra dere begge overfor hverandre. Nå vet hun hvordan det kjennes ut å være utbrent, tidligere visste hun ikke bedre, og du vet nå hvordan det er å være ''god venn'' med noen som er i arbeid. Anonymkode: 20cf1...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå