Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lite smerter under svangerskapet, kun en bekkenlåsning som varte en uke, og litt smerter i korsrygg de siste ukene. Det har kommet etter fødsel, og det er nå 6mnd siden. Først kun stråling nedover venstre bein samt smerter i brystryggen, så jeg skjønte ikke helt hva det var. Nå i det siste har det vært i korsrygg, sete og nedover beina på begge sider. Føler det blir bare verre og verre. Jeg fullammer, hadde en fødsel med langvarig pressing (3 timer), så tenker at det kanskje kan ha vært med og påvirket. Jeg har trent styrke, men synes jeg får mer vondt av det. Nesten ikke kunnet gå tur, og hvertfall ikke jogget (noe jeg elsker). Sykling og ellipsemaskin gjør vondt. Jeg kan svømme, men det gir meg ikke så veldig mye for å være helt ærlig… Har gått hos både fysio, naprapat og fastlege. Venter på svar på røntgen for å utelukke at det ikke er noe «mer alvorlig».

Blir mer og mer nedbrutt psykisk, og har det ikke så veldig bra. Savner å løpe, trene og «føle meg som meg selv». Hadde en graviditet med kvalme fra start til slutt. Er ordentlig lei av å være kvinne, og alt vi må gå gjennom. Beklager sytete innlegg, men det er godt å få ventilere litt.
Noen med samme erfaring, og som har noen gode råd til hva som kan hjelpe? Evt hva jeg bør unngå. 

Anonymkode: 49305...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at jeg var veldig aktiv under svangerskapet til tross for at jeg var dårlig. Løp til jeg var 36 uker på vei og trente styrke flere ganger i uka. Gikk også en del tur. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig plaget etter første svangerskap (men hadde kraftig bekkenløsning gjennom begge graviditetene).

Har forsøkt mye ulikt, manuellterapi ga noe bedring. Opplevde vel egentlig at det å unngå alt som ga smerter var det nyttigste. Merket stor bedring da jeg avsluttet amming. Var så godt som smertefri da barnet var to år.

Nå er min yngste 12, og jeg kan fortsatt få veldig vondt bekken om jeg går og står mye. Unngår å stå på langrenn og å sove på hardt underlag.

Anonymkode: 03c41...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Det høres kanskje ut som prolaps? Godt du har fått tatt bilder. 

Anonymkode: 52c2f...c06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var veldig plaget etter første svangerskap (men hadde kraftig bekkenløsning gjennom begge graviditetene).

Har forsøkt mye ulikt, manuellterapi ga noe bedring. Opplevde vel egentlig at det å unngå alt som ga smerter var det nyttigste. Merket stor bedring da jeg avsluttet amming. Var så godt som smertefri da barnet var to år.

Nå er min yngste 12, og jeg kan fortsatt få veldig vondt bekken om jeg går og står mye. Unngår å stå på langrenn og å sove på hardt underlag.

Anonymkode: 03c41...7f1

Takk for svar! Har faktisk tenkt tanken på å avslutte ammingen. Men jeg kjenner det gjør vondt i mammahjerte å skulle gjøre det. Har jo egentlig et ønske om å amme han så lenge han ønsker det, men samtidig har jeg det ikke bra med så mye smerter som påvirker hverdagen min heller…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres kanskje ut som prolaps? Godt du har fått tatt bilder. 

Anonymkode: 52c2f...c06

Er absolutt mulig det ja… Har du opplevd lignende?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skikkelig "ammegikt". Mest i hender og føtter, men også i korsrygg og bekken. Gikk gradvis over av seg selv.

Anonymkode: 584b6...aab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...