Gå til innhold

Lengter til ti kuldegrader!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (12 timer siden):

Så du er ALDRI hjemme?

Ikke når jeg er på jobb og driver med renhold. Kan ikke ha av på ryggen da! 

Anonymkode: b9bc9...977

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

99% av tiden er været som du liker det her i Norge. Så du har faktisk ingen grunn til å syte og klage.

Jovisst har jeg grunn til å syte når jeg lider! 

Vi som liker sol og varme derimot...

Og du tar faktisk feil, for det er ikke sånn at vi kan velge bort å gå ut om vinteren.

Jeg må gå på jobb, og jeg må handle, og det hender også at jeg har avtaler jeg må gjennomføre. Hadde det vært så enkelt som å bure seg inne hele vinteren, og nekte å gå ut før det er plussgrader igjen, så hadde det vært lettere å overleve dritten, men sånn er det jo ikke.

Og jeg har forresten vært på jobb hele denne uken, og skal på jobb igjen i morgen. Så jeg føler jeg har rett til å uttale meg her.

Anonymkode: 9ed0a...e06

Du kan ikke velge bort å gå ut men du kan kle deg og holde varmen. Det går ikke i varmen,det hjelper ikke om man går naken engang. 

Hadde jeg hatt en snøfonn å sette meg i så hadde det vært himmelsk! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klager aldri over regn, snø eller kuldegrader. Jeg gleder meg og direkte fryder meg over masse regn og snø! Så jeg tillater meg absolutt å klage på varmen som gjør at jeg ikke fungerer til tross for å gjøre alt riktig.

Anonymkode: 20f02...a7c

Samme her! Jeg nyter vinter,snø og regn 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg synes det er for varmt nå. Så ønsker jeg ikke 10 minus. Jeg vil helst ha pluss grader hele året. 

Anonymkode: f71a8...a86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

😂 du skal da være glad for at du ikke er bussjåfør. I en buss som ofte har defekt AC. Det blir fort 40-50grader i sjåførstolen da. Blir som å sitte i et drivhus med de store glassvinduene i alle retninger. 

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (8 minutter siden):

😂 du skal da være glad for at du ikke er bussjåfør. I en buss som ofte har defekt AC. Det blir fort 40-50grader i sjåførstolen da. Blir som å sitte i et drivhus med de store glassvinduene i alle retninger. 

Jeg har trøbbel nok i eget yrke jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuldegradene kommer raskere enn du aner, så du får bare holde ut i varmen! :)

Anonymkode: 2a9a0...3d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 9.30):

Dere kan ikke si at jeg tar feil: vinter er bedre for da har man valget om å være varm eller kald. Hvis man vil ha det kaldt så får man ut og hvis man vil være varm putter man ovnen full av ved og fyrer! Det valget har man ikke nå i hetebølgen! Ikke noe sted å rømme til,det er for varmt overalt! 

Snakk for deg selv. Det er mye lettere å velge om sommeren. Om vinteren setter kulden seg så sinnsykt inn i margen, og da hjelper det ikke å fyre. Det gjør fysisk vondt å fryse for meg.

Nå i varmen klarer varmepumpen fint å holde det kjølig inne. Men om vinteren klarer den ikke å holde varmen når det viser minus 20,  

Flytt nordover om du ikke takler noen dager med varme.

Anonymkode: ba405...d57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har trøbbel nok i eget yrke jeg. 

Sikkert ikke så ille som du skal ha det til😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes kjølevester, ikke bare for hunder men mennesker :D De vestene er ment for MS pasienter, de kan bli ekstra dårlig i varmen. Jeg kjøpte isposer sånne for 16 kr på apoteket som du brekker som en glowsick vettu? Og hadde den under genseren i lunchen. Man får kjøle elementer som man kan ha rundt halsen også. 

Jeg har også drevet med renhold, og på resturant.

Anonymkode: d94c5...1d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes kjølevester, ikke bare for hunder men mennesker :D De vestene er ment for MS pasienter, de kan bli ekstra dårlig i varmen. Jeg kjøpte isposer sånne for 16 kr på apoteket som du brekker som en glowsick vettu? Og hadde den under genseren i lunchen. Man får kjøle elementer som man kan ha rundt halsen også. 

Jeg har også drevet med renhold, og på resturant.

Avkjølende halsring | Online på Coolstuff Kan jo teste denne, den hjelper så mye 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jovisst har jeg grunn til å syte når jeg lider! 

Du kan ikke velge bort å gå ut men du kan kle deg og holde varmen. Det går ikke i varmen,det hjelper ikke om man går naken engang. 

Hadde jeg hatt en snøfonn å sette meg i så hadde det vært himmelsk! 

Om det er minus fem går der an å kle det ute. Blir det stort kaldere enn det, så setter kulda seg i kroppen, og jeg blir ikke varm. På de kaldeste dagene her kan det fort bli minus 20, og jeg fatter ikke hvordan jeg skal kunne være ute uten at det gjør fysisk vondt i sånne temperatur. Samme om jeg kler meg riktig og hvor mye jeg kler på meg, så fryser jeg fortsatt. Det er vanskelig å dekke til hele ansiktet for eksempel, om jeg ikke skal gå i blinde og slutte og puste.

Jeg blir i tillegg litt stiv og får vondt i kroppen når det er kaldt. Har mye vondt i hodet og nakken fordi jeg spenner meg når jeg fryser, og det gjør jeg i varierende grad hele vinteren. Så din lidelse er forsatt kortvarig sammenlignet med min. Og likevel er det alltid dere som hater sommer og varme som skriker høyest og klager mest.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Snakk for deg selv. Det er mye lettere å velge om sommeren. Om vinteren setter kulden seg så sinnsykt inn i margen, og da hjelper det ikke å fyre. Det gjør fysisk vondt å fryse for meg.

Og hva tror du varmen gjør med meg? Fysisk vondt og tapper alle krefter av meg. 

Nå i varmen klarer varmepumpen fint å holde det kjølig inne. Men om vinteren klarer den ikke å holde varmen når det viser minus 20,  

Jeg har da ved og fyrer med , derfor holder jeg varmen. Og jeg syns det er deilig å fryse litt en stund,da er det ekstra godt med litt varm kaffe,te eller andre varmende greier. Varmen er mye verre å flykte fra,den er klaustrofobisk. 

Flytt nordover om du ikke takler noen dager med varme.

Anonymkode: ba405...d57

Det skulle jeg gjerne gjort men jeg har forpliktelser her jeg er og kan ikke bare flytte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og likevel er det alltid dere som hater sommer og varme som skriker høyest og klager mest.

Det er det virkelig ikke! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg gleder meg til 10 kuldegrader, men jeg er trygda så..... nevermind.

Stay trygda

Anonymkode: fe5c9...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...