Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn så har barnet mine valgt å kutte kontakt. Eller det at ikke jeg ville stå som kausjonist for ho var visst veldig gale og ho har valgt å bryte. Vi hadde et godt forhold frem til da. Vi var på ferie sammen for litt og alt var greit. Så kom forespørselen om kausjonist opp og jeg måtte si at det ikke er sjans i havet for. Så kom det en sms om at frem til du ombestemmer deg så trenger du ikke kontakte meg på noen som helst måte. 
 For noen uker siden så var jeg utsatt for en større ulykke hvor jeg holdt på å omkomme men har nå kommet meg hjem. Og jeg kjente på det at når mannen min ringer henne for å si at jeg ligger i koma så er svaret henne” ikke ring meg hvis ikke hun dør“  Jeg sendte henne et brev hvor jeg informerte henne om at jeg selvfølgelig skal etterkomme ønsket ditt men at synd at du ønsker meg død.

så lenge du ikke hjelper meg på boligmarkedet så er du død i mine øyne. 
okay. Men så kommer da min lille sårhet. Venninne min ringer meg og gratulerer med som kommende bestemor og jeg bare ?????? De viser seg at hun da er gravid. Men jeg vet også at hun får lån i bank uten kausjonist men bare mindre bolig. Hun trenger ikke 5 soverom liksom. 
jeg prøver å vri hjernen min nå til om jeg skal ta kontakt , fortsatt null for kausjonist men tilby meg p gi henne noe baby utstyr. Men vet liksom ikke.

Anonymkode: 44967...095

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke være kausjonist? Kan du ikke? Eller vil du ikke? 

Svaret ditt her vil jo ha mye å si for hva slags råd du får... 

Anonymkode: 97d95...39d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så enig med dette!

Hva er årsaken til at du ikke ønsker å hjelpe datteren din i etableringsfasen? Skjønner godt hun er skuffet nå du ikke gidder å hjelpe henne enda du kan.. Å være kausjonist koster deg ikke en krone samtidig som det viser stor tillit til din datter.

Anonymkode: 81d00...1ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Av en eller annen grunn så har barnet mine valgt å kutte kontakt. Eller det at ikke jeg ville stå som kausjonist for ho var visst veldig gale og ho har valgt å bryte. Vi hadde et godt forhold frem til da. Vi var på ferie sammen for litt og alt var greit. Så kom forespørselen om kausjonist opp og jeg måtte si at det ikke er sjans i havet for. Så kom det en sms om at frem til du ombestemmer deg så trenger du ikke kontakte meg på noen som helst måte. 
 For noen uker siden så var jeg utsatt for en større ulykke hvor jeg holdt på å omkomme men har nå kommet meg hjem. Og jeg kjente på det at når mannen min ringer henne for å si at jeg ligger i koma så er svaret henne” ikke ring meg hvis ikke hun dør“  Jeg sendte henne et brev hvor jeg informerte henne om at jeg selvfølgelig skal etterkomme ønsket ditt men at synd at du ønsker meg død.

så lenge du ikke hjelper meg på boligmarkedet så er du død i mine øyne. 
okay. Men så kommer da min lille sårhet. Venninne min ringer meg og gratulerer med som kommende bestemor og jeg bare ?????? De viser seg at hun da er gravid. Men jeg vet også at hun får lån i bank uten kausjonist men bare mindre bolig. Hun trenger ikke 5 soverom liksom. 
jeg prøver å vri hjernen min nå til om jeg skal ta kontakt , fortsatt null for kausjonist men tilby meg p gi henne noe baby utstyr. Men vet liksom ikke.

Hun er nok desperat etter å få i orden bolig før baby kommer. Hva er grunnen til at du ikke kan være kausjonist? Det er vanskelig å komme med råd når du ikke sier så mye om årsaken, er det at du ikke har mulighet rent økonomisk eller er det at du ikke vil fordi hun f.eks har rotet mye med penger tidligere?

Hun er nok veldig sårbar og hormonell, kanskje stresser mye i tillegg og har et snev av panikk (vært der selv, klarte overhode ikke tenke rasjonelt.) 

Anonymkode: dbcd6...a25

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg innser at det ikke kom godt nok frem. Hun kan fint få lån til enebolig med 3-4 soverom uten kausjonist men fordi alle hennes venner tydeligvis har funkishus og flere soverom vil hun ha det og. Jeg vet at det ikke koster meg en krone, men hun har jo strengt talt ikke behov for så stor plass med bare 1 barn .

så svarer er at hun har fått lån nok til den mindre bolig men ønsker større hus.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå vet vi jo ikke dine forutsetninger for å være kausjonist, du må antagelig sette egen bolig som sikkerhet...?
Det er helt urimelig av din datter å drive med slik utpressing, her har noe gått fundamentalt galt siden dette forventes av henne. Hun får kjøpe etter hva hun har råd til, om du kan bidra med noe - flott, men det er ikke noe en kan forvente nei, man setter sin egen økonomi på spill ved å være kausjonist. Stygt gjort av datteren din, så nei! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så enig med dette!

Hva er årsaken til at du ikke ønsker å hjelpe datteren din i etableringsfasen? Skjønner godt hun er skuffet nå du ikke gidder å hjelpe henne enda du kan.. Å være kausjonist koster deg ikke en krone samtidig som det viser stor tillit til din datter.

Anonymkode: 81d00...1ee

Er dere helt på styr? TS er i sin fulle rett til å si nei til å være kausjonist uavhengig av om det er fordi hun ikke kan eller ikke vil. Reaksjonen til datteren er helt på trynet, og en normalt oppegående person ville aldri reagert på denne måten. Å ikke bry seg om at moren ligger i koma eller dør bare fordi TS ikke stiller som kausjonist? Nei - det er IKKE greit!

Anonymkode: 823ea...eac

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 27
AnonymBruker
Skrevet

Toxic children are programmed by toxic parents. Emosjonell umodenhet går i arv. Det betyr ikke at det er foreldrenes FEIL, for de har jo igjen opplevd lignende fra sine egne foreldre.

Jeg ser tydelige tegn på emosjonell umodenhet hos begge parter i denne tråden, og da tenker jeg løsningen må være å jobbe spesifikt for å utvikle seg der. Hvis begge to gjør det, vil det være enklere å komme overens i fremtiden. 

Anonymkode: 0c56d...268

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så spinnvilt at jeg nekter å tro noe annet enn at du troller 

Alvorlig ulykke, nesten omkommer, dattra er plutselig gravid og ungen kom nå selv om dere nylig var på ferie og du merket ikke engang av magen var blitt større. Hoho! Jula kom tidlig i år :nordvesta:

Anonymkode: fbb52...8bf

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Toxic children are programmed by toxic parents. Emosjonell umodenhet går i arv. Det betyr ikke at det er foreldrenes FEIL, for de har jo igjen opplevd lignende fra sine egne foreldre.

Jeg ser tydelige tegn på emosjonell umodenhet hos begge parter i denne tråden, og da tenker jeg løsningen må være å jobbe spesifikt for å utvikle seg der. Hvis begge to gjør det, vil det være enklere å komme overens i fremtiden. 

Anonymkode: 0c56d...268

Forklar???? Fordi jeg ikke vil være kausjonist? Fordi jeg mener at hun fint kan klare seg med det huset hun har fått lån på, i stedet for et funkishus? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er så spinnvilt at jeg nekter å tro noe annet enn at du troller 

Alvorlig ulykke, nesten omkommer, dattra er plutselig gravid og ungen kom nå selv om dere nylig var på ferie og du merket ikke engang av magen var blitt større. Hoho! Jula kom tidlig i år :nordvesta:

Har jeg sagt at  ungen kom nå??? Hvor står det?  Ja jeg har vært i en alvorlig ulykke for litt siden… problem med det? Og vi har vært på ferie sammen for litt siden men du vet at litt et definisjon spørsmål?  Det står da at jeg fikk vite at hun har blitt gravid , ikke at hun har født!!!! Jeg visste ikke at hun var gravid en gang!!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har jeg sagt at  ungen kom nå??? Hvor står det?  Ja jeg har vært i en alvorlig ulykke for litt siden… problem med det? Og vi har vært på ferie sammen for litt siden men du vet at litt et definisjon spørsmål?  Det står da at jeg fikk vite at hun har blitt gravid , ikke at hun har født!!!! Jeg visste ikke at hun var gravid en gang!!!

Haha! Troll i vei du 😅Dette er bare oppspinn

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha! Troll i vei du 😅Dette er bare oppspinn

Ja vel.  Jeg sitter nå her med brukne ribbbein, ustabilt bekken, brikken ankel, så jeg vet ikke hva som er troll her

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja vel.  Jeg sitter nå her med brukne ribbbein, ustabilt bekken, brikken ankel, så jeg vet ikke hva som er troll her

God jul :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Henger ikke på greip denne historien, dere var på ferie, du visste ikke hun da var gravid, du har vært ute for ei alvorlig ulykke, som det nok vil ta månedsvis å bli frisk av, du er frisk nå..og så har hun ennå ikke født?

Anonymkode: 78b0d...092

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Henger ikke på greip denne historien, dere var på ferie, du visste ikke hun da var gravid, du har vært ute for ei alvorlig ulykke, som det nok vil ta månedsvis å bli frisk av, du er frisk nå..og så har hun ennå ikke født?

Anonymkode: 78b0d...092

Skal prøve å forklare bedre. Vi var på ferie for litt siden , nærmer bestemt i februar i 2 uker. Ja jeg var ute for en ulykke og det vil ta tid men jeg er ute av sykehus. Men ikke 100%frisk enda nei. Jeg visste ikke at hun var blitt gravid nå nei. Det står da kommende bestemor i HI. Ikke at jeg var blitt bestemor. 
hun er ikke kommet så langt ut i svangerskapet og vi treffes jo ikke nå lengre da hun ikke vil ha noe med meg å gjøre 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg innser at det ikke kom godt nok frem. Hun kan fint få lån til enebolig med 3-4 soverom uten kausjonist men fordi alle hennes venner tydeligvis har funkishus og flere soverom vil hun ha det og. Jeg vet at det ikke koster meg en krone, men hun har jo strengt talt ikke behov for så stor plass med bare 1 barn .

så svarer er at hun har fått lån nok til den mindre bolig men ønsker større hus.

Det er opp til deg å være kausjonist eller ikke, men det er ikke opp til deg å bestemme hvilken bolig hun har behov for eller ønsker. Du visste ikke en gang at hun var gravid da du sa nei, men du tenkte ikke at familien kan bli større på et tidspunkt? 

Det er ting som er dypere enn kausjonist-saken her. Du prøver å kontrollere din datter og hun har satt ned foten. Dere fremstår begge som dere er emosjonelt umodne. 

Anonymkode: 57dfb...cdb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

God jul :)

Oppfør deg ! 

Anonymkode: a8b6d...987

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er opp til deg å være kausjonist eller ikke, men det er ikke opp til deg å bestemme hvilken bolig hun har behov for eller ønsker. Du visste ikke en gang at hun var gravid da du sa nei, men du tenkte ikke at familien kan bli større på et tidspunkt? 

Det er ting som er dypere enn kausjonist-saken her. Du prøver å kontrollere din datter og hun har satt ned foten. Dere fremstår begge som dere er emosjonelt umodne. 

Anonymkode: 57dfb...cdb

Nei vet du hva! Kontrollere sin datter? Er vel ingen selvfølge at man stiller som kausjonist for sine barn ? Hva er det med dagens unge? 

Og denne datteren viser at hun er umoden og bortskjemt, jeg hadde skammet meg om det var min datter. Hadde vært helt åpen om hvordan hun er og hva hun har sagt, og hvorfor.  Hadde mine døtre oppført seg slik, så takk og farvel. 

Anonymkode: eba45...dd8

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun har vel sagt ganske tydelig at du ikke skal ta kontakt, så da synes jeg du skal respektere det og ikke tilby deg hjelp med babyutstyr. La henne klare seg selv nå, hun høres jo en smule bortskjemt ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...