AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Har dere sett serien på Netflix? Skremmer det ikke dere som har en sønn? Hvordan vet du at din sønn ikke blir påvirket av Andrew Tate og incelgruppene som er på nettet? Hvordan beskytter dere sønnen deres mot den påvirkningen? Har nettopp sett den og er helt rystet. Ja, det er en serie, men vi leser jo daglig i media om barn som knivstikker/raner/voldtar/slåss med andre barn pga mobbing, kriminalitet, utenforskap osv, selv her i Norge. Anonymkode: 4661c...805 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Nå er sønnen min 18 år, og vi har alltid kunne prate om alt sammen. Og takk og pris synes min sønn, og vennene hans at Andrew Tate er en idiot. Og de er omsorgsfulle flotte gutter. Anonymkode: b94f2...c3b 22
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Har en flott og oppegående sønn, på alle måter. Han jobber i tillegg i en av nødetatene, så ikke redd for at han skal komme på gal side av samfunnet akkurat. Anonymkode: cd1d6...37a 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå er sønnen min 18 år, og vi har alltid kunne prate om alt sammen. Og takk og pris synes min sønn, og vennene hans at Andrew Tate er en idiot. Og de er omsorgsfulle flotte gutter. Anonymkode: b94f2...c3b AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en flott og oppegående sønn, på alle måter. Han jobber i tillegg i en av nødetatene, så ikke redd for at han skal komme på gal side av samfunnet akkurat. Anonymkode: cd1d6...37a Deres sønner er fullvoksne og Andrew Tate/incelgruppene fantes vel ikke for 10-15 år siden. Dere som har sønner som er nå rundt 9-15 år, har dere sett denne serien og vurdert om dere vet hva sønnen deres blir påvirket av? Anonymkode: 4661c...805 1 11
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Ja, egentlig så er jeg det. Nå er jo Tate avslørt, men han synes at han var litt kul før. Tenårene ER kjipe for alle. Jeg liker absolutt ikke alle de red pill kanalene og tullet som skjer i verden. For noen uker siden fortalte en av vennene hans (15) om hva han hadde lært om abort og at det var bra at det var sånn og sånn i USA. Og at det var mye abort i norge på grunn av det moralse forfallet til kvinner. Men man må snakke om det også. Han visste jo ikke mer enn det den ene videosnutten hadde lært han osv. Ingenting er sort hvitt. Anonymkode: 614db...252 6 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Det verste med å ha sønn er frykten for andres døtre. Redd de blir gravide, utnytter han, falske voldtektsanklager osv. Jeg føler meg trygg på han. Han har stort sosialt nettverk langt unna isolert. Når han sitter ved pcen hører jeg alt han og komisene snakker om. Ting han hører og ser drøfter han jo konsekvent med både foreldre og bonusforeldre fordi han alltid har vært ute etter ulike synspunkter ang ting. Folk som hører noe og sluker det rått er jo farlige enten de er gutt, jente, ung eller gammel. Anonymkode: 40444...854 4 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har dere sett serien på Netflix? Skremmer det ikke dere som har en sønn? Hvordan vet du at din sønn ikke blir påvirket av Andrew Tate og incelgruppene som er på nettet? Hvordan beskytter dere sønnen deres mot den påvirkningen? Har nettopp sett den og er helt rystet. Ja, det er en serie, men vi leser jo daglig i media om barn som knivstikker/raner/voldtar/slåss med andre barn pga mobbing, kriminalitet, utenforskap osv, selv her i Norge. Anonymkode: 4661c...805 Nei den serien skremmer meg for så vidt ikke. Det som skremmer meg langt mer en hvordan vi selv holdt på som ungdom. Vi røyket hasj på vei til ungdomsskolen, ruset oss på alkohol, hasj, amfetamin i helgene fra vi var rundt 16 og vold var en helt vanlig «greie». Til dels grov vold med alvorlige konsekvenser. Miljøet jeg vokste opp i hadde eget innslag på nyhetene/frokost tv husker jeg. Jeg har tatt en del bevisste valg for at ungdommene mine tar bedre valg og har andre sosiale miljø en hva som var tilfelle for oss. Anonymkode: 24e55...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Nå var vel ikke jentene i den serien nødvendigvis noen engler heller da. Det jeg tenkte da jeg så den serien er at jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke er ungdom i dag, fy søren jeg er glad jeg vokste opp på 80-/90-tallet! Anonymkode: 8d7e4...d21 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Har ikke sett serien, men velger å svare på generelt grunnlag. Vi har en gutt i barneskole alder med sterk ADHD, sjansen for at han roter seg bort i noe i løpet av ungdomstiden er relativt stor. Vi er beviste på det, men jeg bruker ikke særlig tid på å bekymre meg for det. Dersom jeg skal bruke de neste årene på å være redd for hva som kanskje skal skje, vil det ødelegge meg, mitt forhold til sønnen vår og tiden vi kan bruke på gode ting. Her vi bor florerer det av narkotika for tiden, og stadig yngre blir tilbudt dette. Vi har også en tenåring, og dette er noe vi pr nå er enda mer beviste på, uten at vi bruker tid på bekymringer. Anonymkode: ee3dd...9ce 1
Million Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Sønnen min har all mulig respekt for kvinner, og for menn også for den delen. Har aldri hørt han si et nedsettende eller foraktfullt ord om noen. Han har nylig fått seg kjæreste (noen mnd siden) og han er helt oppslukt i henne, gjør alt for henne. Jeg har ikke sett serien det er snakk om, og har nylig sagt opp Netflix ab. Får se om jeg rekker å se det før oppsigelsestiden er omme. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Selvfølgelig går det galt når menn som dette blir forbildet til små gutter. Foreldre må følge mer med på hva barna ser på nett. Anonymkode: 80f46...e7c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli Jeg har sett serien, og likte den kjempegodt. Faren i serien var nydelig, litt sånn frakoblet og kjærlig mannemann som prøvde å hjelpe sønnen sin ved å skyve ham i retning av mannemann-aktiviteter, og som senere slapp ham løs i et hatefullt machounivers på nettet, fordi far selv ikke forstod og trodde han hjalp sønnen. Jeg hadde vært bekymra om jeg hadde hatt en sønn, men jeg hadde nok vært tettere på en foreldrene i serien. Anonymkode: ab12b...0e3 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli #13 Skrevet 17. juli Ja, jeg har sett serien. Men det falt meg ikke inn å overføre dette til alle sønner i Norge i aldersgruppen 9 - 15 år. Som foreldre kan man aldri beskytte barna sine fra alt som kan gå ille her i livet. Vi kan gi uttrykk for hva vi mener er rett og galt, og håper at de følger våre råd og utvikler seg til såkalt "oppegående mennesker". Men å sette seg ned og bekymre seg på grunn av en serie på Netflix? Da tenker jeg at man heller bør ta seg en tur ut i eget nærområde sent en kveld og se hva som foregår i ens lokale miljø og oppsøke ungdommene der de er. Å delta som natteravner, være frivillig på ulike aktiviteter for denne aldersgruppen osv, har mye tørre nytteverdi enn å sitte i sofaen og uro seg over en serie. Jeg lurer på om du har barn ts? Virker på meg som du skriver uten særlig egen erfaring for hva det vil si å ha barn. Anonymkode: f9108...cfc 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli Det er veldig forskjell på å synes noe er kult, trendy,hive seg med fordi alle gjør det, og faktisk ha og innebære disse handlingene og tankene selv. Jeg er slutten av 30 årene, og mye av mitt Instagram innhold er mye kødd med 9/11, andre raser og stort sett bare tull, og alfa innhold. Men individet i meg står for all del ikke for noe av dette innholdet eller tankegangen for det. Blir litt samme som at vi synes drap og krim er spennende, men ingen av oss ønsker eller har noe som helst fjern fantasi om å begå kriminelle handlinger for det. Anonymkode: 36dfe...edc 1 1
Vera Skrevet 19. juli #16 Skrevet 19. juli Merkelig at jentene i serien ikke nevnes..er det ok å mobbe - så lenge man ikke er gutt? Jeg ville vært svært bekymret om min datter inntok en «kill all men» holdning..det er like ekstremt som Andrew Tate holdningene. For meg er det viktig at all ekstremisme blir snakket om - uavhengig av kjønn. Serien er et godt eksempel på ekstremismen som brer seg i samfunnet - og tar opp kjønnskampen fra begge sider. Jeg finner det som sagt merkelig at noen kun ser den ene siden når de ser serien.. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #17 Skrevet 19. juli Vera skrev (2 minutter siden): Merkelig at jentene i serien ikke nevnes..er det ok å mobbe - så lenge man ikke er gutt? Jeg ville vært svært bekymret om min datter inntok en «kill all men» holdning..det er like ekstremt som Andrew Tate holdningene. For meg er det viktig at all ekstremisme blir snakket om - uavhengig av kjønn. Serien er et godt eksempel på ekstremismen som brer seg i samfunnet - og tar opp kjønnskampen fra begge sider. Jeg finner det som sagt merkelig at noen kun ser den ene siden når de ser serien.. Det ble sagt i et intervju at denne gangen handlet det kun om det mannlige perspektivet fordi det var så mange andre serier som handlet mer om jenter/kvinner og sjelden/lite om guttens indre liv osv. Anonymkode: 4661c...805 2
veronica<3 Skrevet 19. juli #18 Skrevet 19. juli (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing, og gjengivelse av lang tekst. veronica<3, mod. Endret 19. juli av veronica<3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #19 Skrevet 19. juli Har jenter, og den skremte meg. Anonymkode: b1435...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #20 Skrevet 19. juli Vera skrev (2 timer siden): Merkelig at jentene i serien ikke nevnes..er det ok å mobbe - så lenge man ikke er gutt? Jeg ville vært svært bekymret om min datter inntok en «kill all men» holdning..det er like ekstremt som Andrew Tate holdningene. For meg er det viktig at all ekstremisme blir snakket om - uavhengig av kjønn. Serien er et godt eksempel på ekstremismen som brer seg i samfunnet - og tar opp kjønnskampen fra begge sider. Jeg finner det som sagt merkelig at noen kun ser den ene siden når de ser serien.. Å mobbe noen på nett er ikke like ekstremt som å drepe noen. Anonymkode: b1435...fcf 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå