AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:19 #21 Skrevet torsdag kl 11:19 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Godt tenkt. Vær obs, spør andre du kjenner hva de har opplevd. Hvorfor tror du ikke på dette? Er du også den som mener voldtektsoffre må tåle å bli voldtatt om de kler seg i lite tøy? At voldtektsmannens liv blir ødelagt og ikke fortjener straff pga en feil? Er du dum eller har du bodd under en stein? Det lurer jeg virkelig på. Anonymkode: 55b37...18a Spurt litt rundt og snakket med venner/kollegaer som bor i nærområdet nå, de fleste har hatt en ubehagelig opplevelse med han og vet hvem det er så er nok ikke tull med magefølelsen min. Ts Anonymkode: fcd3a...d93 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:22 #22 Skrevet torsdag kl 11:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spurt litt rundt og snakket med venner/kollegaer som bor i nærområdet nå, de fleste har hatt en ubehagelig opplevelse med han og vet hvem det er så er nok ikke tull med magefølelsen min. Ts Anonymkode: fcd3a...d93 Når det begynner å bli så mange med konkrete hendelser, kan det sendes en felles bekymring/varsel til politiet. Ikke sikkert de gjør så mye, men en prat med han kunne vært nok. Verdt et forsøk i dette tilfellet. Anonymkode: 55b37...18a 1
Rotemor Skrevet torsdag kl 11:24 #23 Skrevet torsdag kl 11:24 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ironi er vel litt å holde narr. Anonymkode: 55b37...18a Ironi kan innebære å gjøre narr av noe. Man holder ikke ironi. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:25 #24 Skrevet torsdag kl 11:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det begynner å bli så mange med konkrete hendelser, kan det sendes en felles bekymring/varsel til politiet. Ikke sikkert de gjør så mye, men en prat med han kunne vært nok. Verdt et forsøk i dette tilfellet. Anonymkode: 55b37...18a Jeg tenker jeg tar en tlf til dem i dag jeg.For synes det begynner å bli litt plagsomt nå hvis han skal oppsøke alle damer rundt den butikken, selvom han evt kanskje bare er uskyldig eller bare har dårlige sosiale antenner. Ts Anonymkode: fcd3a...d93 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:28 #25 Skrevet torsdag kl 11:28 Det han helt konkret her gjort er å: Stirre (Se intenst?) og deretter hilse og smile før han syklet videre. Være på butikken med antatt kone og barn. Haste etter to unge kvinner som, etterpå, så ut til å snakke med ham uten at noe spesielt skjedde. Oppholdt seg mye i en butikk. Skjønner oppriktig ikke hva slags sak dette skulle vært. Jeg forstår at man her har en dårlig magefølelse, noe jeg tenker også påvirker hvordan man leser situasjonene. Dette høres ut som de hundrevis av velmenende privatpersonene som etter å ha delt en vinflaske ringer politiet for å fortelle dem at Anne Elisabeth Hagen selvfølgelig ligger begravet under SNØ-skisenteret på Lørenskog. Anonymkode: 91ff3...d27 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:29 #26 Skrevet torsdag kl 11:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ironi er vel litt å holde narr. Anonymkode: 55b37...18a Det heter ikke "holde narr", som @Rotemor helt riktig påpekte, men gjøre narr. Anonymkode: bebc2...c60 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:25 #27 Skrevet torsdag kl 14:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det heter ikke "holde narr", som @Rotemor helt riktig påpekte, men gjøre narr. Anonymkode: bebc2...c60 Oi, handler det om rettskiving nå? 🤭 Anonymkode: dfa26...58a
Rullerusk Skrevet torsdag kl 14:34 #28 Skrevet torsdag kl 14:34 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oi, handler det om rettskiving nå? 🤭 Anonymkode: dfa26...58a Alt burde handle om rettskriving. Faktisk burde 2026 bli rettskrivingsåret i Norge. Folk kan ikke uttrykke seg lenger og begrepene våre forsvinner. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:06 #29 Skrevet torsdag kl 15:06 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker vel i samme baner som deg, men synes det er litt drastisk å gå til politiet om jeg ikke har noe konkret å «ta» han på, mest bare ekkel oppførsel og at han følger etter jenter. Synes det er ugreit. Mulig jeg også reagerer veldig sterkt fordi jeg har opplevd å bli antastet/ overfalt før av en som fulgte etter meg. Jeg fikk samme type vibes av denne personen. Valgte også å ta et bilde da jeg følte på dette så sterkt. Var en veldig påfallende og ekkel måte, det å «løpe» etter jentene og se seg rundt. Men mulig han bare ikke skjønner norske sosiale koder også.. TS Anonymkode: fcd3a...d93 Mye mulig har politiet allerede varsler om ham, men uten å ha noen mulighet til å identifisere ham. Det har du. Som sagt, om han ikke har gjort noe galt skader ikke et varsel noe. Om han ikke forstår sosiale koder så må politiet fortelle ham at det han gjør regnes som trakassering som i Norge er ulovlig. Slik han har vært mot flere er det dessverre stor risiko for at han vil gjøre en kvinne noe ille. At han også har gått etter unge kvinner er urovekkende, for da er det kort vei til enda yngre om han ikke kommer noen vei med de som er myndige. Vær så snill lever bildet til politiet, forklar hva du selv har opplevd med ham, din venninne samt den episoden du observerte da du tok bilde av ham. Anonymkode: 22b09...101 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:17 #30 Skrevet torsdag kl 15:17 @Forumansvarlig Kan dere moderere denne tråden. Flere personer driver nå og avsporer den med å pirke på språket, uten å delta i trådens tema. Det handler her om trakassering av kvinner - og det er flere i tråden som tydeligvis ønsker at det er noe som ikke skal snakkes om, at det skal latterliggjøres ved å heller sette fokus på skrivemåte. Det er i prinsipp en form for kvinnediskriminering å latterliggjøre at kvinner trakasseres og blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet og forfølgelse av menn. Anonymkode: 22b09...101 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:23 #31 Skrevet torsdag kl 15:23 Honey Dew skrev (4 timer siden): Dette tror jeg rett og slett ikke på. Jeg antar at du har vært så heldig at du ikke har blitt utsatt for lignende. Det har jeg. Varslet politiet flere ganger. De ba ham slutte, og så var de ferdige med saken, ville ikke gi besøksforbud og ev. anmeldelse fikk jeg vite ville bli henlagt uansett. Jeg var tydelig på at mannen og kompis begynte å gå etter stadig yngre, at det kun var et tidsspørsmål før de kom til å gå for unge jenter, trolig under seksuell lavalder, fordi de ikke fikk tak på eldre. Politiet nektet fortsatt å ta saken, til tross for at de hadde en mengde varsler på samme person. Så tok han og kompisen en 13-åring, voldtok, og rømte etterhvert landet før rettssaken kom opp. Og ingen snakker om at dette kunne vært avverget. Dette er bare ett tilfelle, jeg vet om flere lignende tilfeller kvinner og unge jenter, ulike steder i landet, hvor kvinners varsler til politiet ikke tas på alvor, det ikke innvilges kontaktforbud... og så går det mye verre etterhver, fordi slike menn som holder på med dette er grenseløse og opplever at de kan fortsette å holde på uten at det får følger for dem. Har du ikke fulgt med i media heller siste årene? Det er jo stadig oppe lignende saker, men i virkeligheten er det langt, langt flere tilfeller enn hva som når media også. Anonymkode: 22b09...101 1
Rotemor Skrevet torsdag kl 15:47 #32 Skrevet torsdag kl 15:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, handler det om rettskiving nå? 🤭 Anonymkode: dfa26...58a Det er ikke rettskriving. Det er korrigering av feil ordbruk.
Rotemor Skrevet torsdag kl 15:49 #33 Skrevet torsdag kl 15:49 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): @Forumansvarlig Kan dere moderere denne tråden. Flere personer driver nå og avsporer den med å pirke på språket, uten å delta i trådens tema. Det handler her om trakassering av kvinner - og det er flere i tråden som tydeligvis ønsker at det er noe som ikke skal snakkes om, at det skal latterliggjøres ved å heller sette fokus på skrivemåte. Det er i prinsipp en form for kvinnediskriminering å latterliggjøre at kvinner trakasseres og blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet og forfølgelse av menn. Anonymkode: 22b09...101 Det du skriver her er ikke korrekt. Det er ingen kvinner som har blitt trakassert eller forfulgt iht historien til ts. Og den lille korrigeringen var det personen selv som valgte å forfølge.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:15 #34 Skrevet torsdag kl 16:15 Rotemor skrev (4 timer siden): Ironi kan innebære å gjøre narr av noe. Man holder ikke ironi. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det heter ikke "holde narr", som @Rotemor helt riktig påpekte, men gjøre narr. Anonymkode: bebc2...c60 Javel. Takk for korrigering. Poenget er fortsatt det samme selv om gramatikken ikke var 100%. Anonymkode: 55b37...18a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:17 #35 Skrevet torsdag kl 16:17 Rotemor skrev (25 minutter siden): Det du skriver her er ikke korrekt. Det er ingen kvinner som har blitt trakassert eller forfulgt iht historien til ts. Og den lille korrigeringen var det personen selv som valgte å forfølge. Hva har du lest da? Står jo skrevet at han følger etter damer? Flere har jo tydeligvis samme opplevelse, om ikke det er å forfølge evt å trakassere vet ikke jeg hva du legger i forfølgelse eller trakassering.. Anonymkode: fcd3a...d93 1
Rotemor Skrevet torsdag kl 16:55 #36 Skrevet torsdag kl 16:55 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva har du lest da? Står jo skrevet at han følger etter damer? Flere har jo tydeligvis samme opplevelse, om ikke det er å forfølge evt å trakassere vet ikke jeg hva du legger i forfølgelse eller trakassering.. Anonymkode: fcd3a...d93 Vi vet fortsatt ikke om de kjente ham. Eller om han ville dem noe helt konkret. «Flere» er et rykte som har dannet seg her. Storm i vannglass alt sammen.
Rotemor Skrevet torsdag kl 17:01 #37 Skrevet torsdag kl 17:01 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Javel. Takk for korrigering. Poenget er fortsatt det samme selv om gramatikken ikke var 100%. Anonymkode: 55b37...18a Bare hyggelig. Hvordan man fører seg språklig forteller mye om oss, så det er fint å kvitte seg med unoter.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:14 #38 Skrevet torsdag kl 17:14 Rotemor skrev (11 minutter siden): Bare hyggelig. Hvordan man fører seg språklig forteller mye om oss, så det er fint å kvitte seg med unoter. Da har vi begge noe å jobbe med tydeligvis. Anonymkode: 55b37...18a 1
k4ren Skrevet torsdag kl 17:15 #39 Skrevet torsdag kl 17:15 (endret) Rotemor skrev (14 minutter siden): Bare hyggelig. Hvordan man fører seg språklig forteller mye om oss, så det er fint å kvitte seg med unoter. Men det trekker veldig ned kvaliteten på trådene. Kan dere ikke sende en pm? Dørgende kjedelig å lese seg gjennom en norsktime. Endret torsdag kl 17:16 av k4ren 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:18 #40 Skrevet torsdag kl 17:18 k4ren skrev (1 minutt siden): Men det trekker veldig ned kvaliteten på trådene. Kan dere ikke sende en pm? Dørgende kjedelig å lese seg gjennom en norsktime. Helt enig. Jeg mener jeg gjorde meg forstått uansett. Ts: ringte du? Anonymkode: 55b37...18a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå