Gå til innhold

Tuberøse bryst, erfaringer ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger sårt hjelp og erfaringer her. Midten av 30 årene og ingen barn enda, grunnen er enkel. Sliter med seksualiteten ettersom mine bryst er grusomme, kjæresten har aldri sagt det, men min følelse er der. Liker de ikke, de passer ikke kroppen min. Ønsker og kunne kle meg i alt fra fine kjoler til sexy undertøy uten at det ser rart ut. 

Noen med erfaring? Hva har dere gjort? Har levd med disse 2 rare 3kantetete brystene med store brystvorter hele livet. 

Anonymkode: e9749...09c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De endrer seg nok ved graviditet. 

Anonymkode: 6396f...49e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De endrer seg nok ved graviditet. 

Anonymkode: 6396f...49e

Noe du vet eller bare antar? Har ikke endret seg ved vekt økning.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet ikke... har jo bare levd med dem. Tenkt at hvis de er gode nok for mennene jeg har vært sammen med  er de gode nok for meg :) Fikk også et bedre forhold til dem etter barn faktisk, da de virkelig gjorde jobben sin og produserte næring til små mennesker!

Nå har jeg bare ett av brystene igjen, og det henger nede ved navlen, fremdeles med brystvorten pekende ned. Men jeg blåser i det. Ruller det opp i en pen BH, så er det jo ingen som ser hvordan det egentlig ser ut under klærne. Jeg synes fremdeles ikke det er estetisk pent (eller, det ER ikke estetisk pent, så ærlig må vi være) men det er som det er, og plager meg ikke lenger.

Anonymkode: 6760f...a48

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å få hjelp via kirurgi. 

Og en kan faktisk få det dekket om tilfellet er for "ille". 

Kontakt fastlege og forhør deg? 

Anonymkode: 56ef9...f0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vet ikke... har jo bare levd med dem. Tenkt at hvis de er gode nok for mennene jeg har vært sammen med  er de gode nok for meg :) Fikk også et bedre forhold til dem etter barn faktisk, da de virkelig gjorde jobben sin og produserte næring til små mennesker!

Nå har jeg bare ett av brystene igjen, og det henger nede ved navlen, fremdeles med brystvorten pekende ned. Men jeg blåser i det. Ruller det opp i en pen BH, så er det jo ingen som ser hvordan det egentlig ser ut under klærne. Jeg synes fremdeles ikke det er estetisk pent (eller, det ER ikke estetisk pent, så ærlig må vi være) men det er som det er, og plager meg ikke lenger.

Så det endret seg for deg med graviditeten da ? Jeg føler ikke de er bra for meg, der påvirker hele meg. Kroppsfasongen min sier jeg ikke skal være flat, er 2xl i klær og brede skuldre. Så kommer de 2 speil eggene som er lite pene på toppen lissom. Er langt fra pene her hvertfall. 

Liker utringning i topper, kjoler etc etc. Men kan ikke fylle en bikini engang. Så ingenting er fint på heller.. 

Aldri tatt det med noen lege, har du ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det endret seg for deg med graviditeten da ? Jeg føler ikke de er bra for meg, der påvirker hele meg. Kroppsfasongen min sier jeg ikke skal være flat, er 2xl i klær og brede skuldre. Så kommer de 2 speil eggene som er lite pene på toppen lissom. Er langt fra pene her hvertfall. 

Liker utringning i topper, kjoler etc etc. Men kan ikke fylle en bikini engang. Så ingenting er fint på heller.. 

Aldri tatt det med noen lege, har du ? 

Nei, det var ikke en ting da jeg var ung (nærmer meg 50), da var det bare "rare pupper" som ikke hadde noen medisinsk terminologi. Var godt voksen før jeg hørte begrepet tuberøse bryst og fikk en aha-opplevelse angående de nedoverpekende trekantpuppene mine. 

De forandret seg i graviditeten ja, fylte seg litt ut (og etterhvert, begynte å henge. Laaange slunkne pupper med litt fyll nederst og brystvorta helt i bunnen :roll:) Men følelsesmessig en stor opptur.

Litt rart så forskjellig det slår ut på oss kvinner. Jeg ser klinkende klart at brystet mitt er lite pent, det er og blir en ganske mislykket og lite tiltalende pupp, men det plager meg ikke på den måten det plager deg. Med kun ett bryst blir jeg jo skjev med klær på også, men det er liksom greit. Dobbelthaka mi er langt mer plagsom, fordi den sitter der absolutt alle kan se den hele tiden.

Jeg håper du får et bedre forhold til brystene dine, enten med eller uten kirurgisk korreksjon. Livet er så kort, det er synd hvis kroppen din hindrer deg i å ha det bra :hjerte:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De blir finere når de vokser og fylles opp som under svangerskap/amming, men blir slunkne og mer hengete etterpå. Har ikke slike bryster selv, men har en venninne son har slike bryst og har sett hennes bryster.

Operasjon er vel eneste alternativet.

Anonymkode: f1ad2...714

AnonymBruker
Skrevet

Puppene mine endret seg ikke permanent ved graviditet, men forholdet mitt til dem endret seg radikalt. Akkurat mens jeg var gravid og ammet var de mye større og fyldigere. Og akkurat da syntes jeg at jeg hadde virkelig flotte pupper. Men de gikk tilbake til den flate normalen da jeg var ferdig å amme, pluss et par strekkmerker. 

Det høres kanskje ut som en klisjé, og det er ikke en fasit som vil gjelde alle, men jeg har gått fra at de plaget meg skikkelig og jeg ikke klarte å tro på at mannen syntes de var fine, til at jeg er helt ok fornøyd med dem. Jeg har tuberøse bryster, og de fyller ikke en a-cup. Jeg er liten og tynn selv også, så sånn sett passer de til meg. Etter at jeg ble mor, gidder jeg ikke å gå med ubehagelige bh-er med vattering mer. Og nå i sommer går jeg til og med med bikini, som viser fram hvor flatbrystet jeg er, og føler meg helt fin. Det er vel noe med at det er annet enn utseendet som er viktig for meg nå, men jeg tror også det gjorde noe med meg at brystene virket. De har har gitt mat til de to barna mine gjennom babytiden, og at naturen kan funke sånn, og at det gikk, kjennes nesten helt utrolig. Jeg fikk rett og slett en ny respekt for dem. 

Anonymkode: d263a...830

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Trenger sårt hjelp og erfaringer her. Midten av 30 årene og ingen barn enda, grunnen er enkel. Sliter med seksualiteten ettersom mine bryst er grusomme, kjæresten har aldri sagt det, men min følelse er der. Liker de ikke, de passer ikke kroppen min. Ønsker og kunne kle meg i alt fra fine kjoler til sexy undertøy uten at det ser rart ut. 

Noen med erfaring? Hva har dere gjort? Har levd med disse 2 rare 3kantetete brystene med store brystvorter hele livet. 

Jeg hadde slike. Tok brystløft. Ble veldig fine! 

Anonymkode: a5432...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde slike. Tok brystløft. Ble veldig fine! 

Holdt det med bare løft ? Blir de større av det lissom ? Kroppen min er stor og de er små. Ser så utrolig rart ut iht hvordan jeg ser ut ellers. Tenker saltvanns puter burde være mer for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Holdt det med bare løft ? Blir de større av det lissom ? Kroppen min er stor og de er små. Ser så utrolig rart ut iht hvordan jeg ser ut ellers. Tenker saltvanns puter burde være mer for meg. 

Det stod ingenting om at du ønsket større bryster i innlegget jeg svarte på. Så antar du da må mer enn et løft. Jeg gjorde et løft og det endret ikke størrelsen, kun formen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Brystene er ikke problemet dit men selvfølelsen din og din oppfatning av egen kropp. Skal du ha barn, så er det i hvert fall ingen hensikt å operere bryst før du er ferdig med barn. 
Bryst kommer i like mange utgaver som ansikt og underliv på kvinner. Å være misfornøyd med det du har fått tildelt, er bare bortkastet energi.

Anonymkode: a214c...937

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Brystene er ikke problemet dit men selvfølelsen din og din oppfatning av egen kropp. Skal du ha barn, så er det i hvert fall ingen hensikt å operere bryst før du er ferdig med barn. 
Bryst kommer i like mange utgaver som ansikt og underliv på kvinner. Å være misfornøyd med det du har fått tildelt, er bare bortkastet energi.

Selvsagt har det en hensikt å operere før barn.. Brystene forandrer seg etter amming ja, men de går jo ikke tilbake til tuberøse bryst etter amming

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Selvsagt har det en hensikt å operere før barn.. Brystene forandrer seg etter amming ja, men de går jo ikke tilbake til tuberøse bryst etter amming

Amming på bryst som er operert er ofte problematisk. Ser heller ingen grunn til at ts skal operer brystene før hun i det miste har fått hjelp med å endre selvbildet sitt. Der sitter nemlig hovedproblemet. Det blir ellers som å slankeoperere noen som ikke er motivert for å endre livsstil. Da blir det som Foss i Oslo, vekten fyker opp igjen. Problemet sitter i hodet ikke i magesekken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Amming på bryst som er operert er ofte problematisk. Ser heller ingen grunn til at ts skal operer brystene før hun i det miste har fått hjelp med å endre selvbildet sitt. Der sitter nemlig hovedproblemet. Det blir ellers som å slankeoperere noen som ikke er motivert for å endre livsstil. Da blir det som Foss i Oslo, vekten fyker opp igjen. Problemet sitter i hodet ikke i magesekken. 

Jeg hadde null problem med amming og fikk også beskjed at det som regel gikk helt fint. Selvbildet ble også mye bedre siden komplekset var jo for brystene, så komplekset forsvant ved operasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnnen til at dere ikke har barn er dine bryst og at dere derfor ikke har sex, forstår jeg det rett? Ser bare ikke helt sammenhengen med det å ha barn...

Anonymkode: b15fe...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...