Proaktiv Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Er virkelig politikere og byråkrater så effektive som de fremstiller seg ? Med det mener jeg at de viser en utrolig tøff linje for at drapsmenn, menn som driver voldtekt og annen vold fortsatt skal få lov til dette uten at de som vi trodde skulle ivareta oss isteden på en indirekte og finurlig ,åte ivaretar de kriminelle. Det som skjedde idag var nok et eksempel på at politikere og byråkrater gjør alt for at drap, voldtekter og annen vold må få fortsette. 1. Politikere og byråkrater har laget en mengde rapporter (en hvert år) om vold og overgrep. 2. Idag kom en ny rapport som viste at de punktene som tidligere ikke var fulgt opp må vurderes. 3. Derfor skal det nå lages en ny rapport som skal fortelle hvorfor gamle rapporter ikke er fulgt opp. ... 4. Når rapport 3 kommer om et år eller 3 skal det antagelig lages en ny rapport som forteller hva en må gjøre for å unngå at rapporter ikke følges opp. 5. Når rapport 4 er mottatt lages det en ny rapport som beskriver når en skal følge opp tidligere rapporter og om myndighetene har virkemidler til å følge opp de rapporten. 6. Basert på rapport 5 skylder de på at de ikke har de riktige virkemidlene for å hindre vold og overgrep og lager derfor en ny rapport om hvilke endringer i lovverket som må gjøres. ... ... Og slik fortsetter det år etter år. Drapene fortsetter og barn vokser oppå uten biologiske foreldre. For ca 8 år siden påpekte jeg at Istanbul konvensjonen og Kommunehelseloven ikke følges opp. Årsaken er i hovedsak at lover som myndighetene skal følge ikke er straffesanksjonert. Uten konsekvenser velger byråkratene å ikke gjøre noe. Jeg har aldri fått mer kjeft enn da jeg kontaktet byråkratene og spurte hva de hadde gjort for å følge Istanbul konvensjonen og Kommunehelseloven. Da jeg spurte, PÅ EN PEN MÅTE, hva de hadde gjort iflg loven fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle true dem. Men at jeg gjorde var et forsøk på å finne ut hva som ble gjort. Fortsatt har ingen gjort noe som helst. Når dere får de glansede brosjyrene som deles ut om noen uker bør dere spørre hvilke KONKRETE tiltak som er gjort. Og med "konkrete tiltak" mener jeg ikke nye undersøkelser, rapporter, pengeoverføringer, styrking av stat- og kommuneansatte (f.eks. flere personer). Jeg tenker på f.eks. Istanbul konvensjonen Kap. III, Artikkel 13, Pkt 2 som sier at myndighetene skal fortelle om tilgjengelige tiltak som kan hindre vold og overgrep. Jeg har mast om slik informasjon i 8 år men politikere og byråkrater bare bryter telefonsamtalen når jeg spør. Det drepes minst 10 personer hvert år av personer som elsker vold. Det utføres ca 20.000 voldtekter hvert år ("bare " 2000 anmeldes) det er ant 100.000 seksuelle overgrep totalt og enda flere volds hendelser som ikke blir anmeldt fordi befolkningen vet at alt dette er iht det politikere og byråkrater ønsker. Hvor lenge skal vi akseptere det ? Vi må ant vente på nye rapporter for å få svar. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå