Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig dette er en litt pussig problemstilling,men jeg tenkte jeg skulle prøve å bruke gaming til å styrke den psykiske helsen. I forhold til spesielt stressmestring og evnen til problemløsing. Pr nå er det fint lite som skal til for å vippe meg av pinnen, ser jeg en motstander på f.eks Fortnite er det totalt hodemist og jeg er drept før jeg rekker å sikte. Og sånn er det på de fleste andre spill også, stress->hodemist-> gir opp.

Er det noen som kan anbefale relativt enkle spill, men som kan gi litt utfordringer for en sart sjel?😂

Eneste spillene jeg føler mestring på er lego spill,  spesielt de eldre.

Anonymkode: 28f49...945

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ha funnet en aktivitet i det virkelige liv. 

Jeg tror gaming kan ha mye positivt, men det må være noe man kan relatere litt. 

Paintball eller airsoft vil gi deg tilsvarende stressmestring. Men det jeg lærte mest var å sitte musestille å holde pusten. Det ga meg ingenting videre. 

Jeg tror gaming kan være ypperlig for å øve på problemløsning, men da i mer iq-spill. Jeg tror gaming er fantastisk for å løre seg kommunikasjon og språk. Men stressmestring i skytespill har jeg lite tro på. 

Anonymkode: 03388...16e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Portal spillene👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror gaming kan være ypperlig for å øve på problemløsning, men da i mer iq-spill. Jeg tror gaming er fantastisk for å løre seg kommunikasjon og språk. Men stressmestring i skytespill har jeg lite tro på. 

Anonymkode: 03388...16e

Samme her

Anonymkode: 65319...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Gaming er en fin distraksjon fra det vonde. Har gitt meg mye glede i alle år. Men det må aldri erstatte fysisk aktivitet og sosialisering. Komboen av alt dette er bra.

Anonymkode: b8e4a...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...