Gå til innhold

min erfaring med tinder som mann i 40 årene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høyde er absolutt ikke viktig for alle kvinner. Heller ikke veldig godt trent.  Det er så mye mere som er mye mere viktig kan jeg si deg. 

Anonymkode: 5af24...b3f

Nettopp. Men disse mannosfære-mennene nekter å se rundt seg. Ellers ville de ha sett mange menn under 185 cm med kone og barn.

Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Men TS innrømmer at han ikke vil ha gjennomsnittlige kvinner. Han vil ha dem over gjennomsnittet. Men de over gjennomsnittet vil jo ikke ha ham. Så han har ikke disse valgmulighetene.

Hvor står det at TS ikke vill ha gjennomsnittlige kvinner?

Jeg ER ts og har aldri skrevet det, så vidt jeg kan huske!?

Jeg bare kom med min erfaring med tinder og lurte på om dette var normalen for menn. For som sagt, jeg er ikke blant topp 20% av menn som mange menn påstår er de eneste som får match og dates via tinder. 

Jeg har vært på date med flere så kalt "gjennomsnittlige " kvinner tidligere. Men har inntrykk av at de også har blitt meget kresne, nettopp pgr av alle valgmulighetene de har, antar jeg. 

Dette er jo ikke rakettforskning, har man mange valgmuligheter, så blir man mer kresen. Det hadde sikkert menn også blitt hvis de fikk like mye oppmerksomhet.

Er bare så lei den fiendtlig holdningen kvinner her inne har til temaer som dette og alle fordommene. Men er jo fin underholdning da, for kvinner flest har som sagt null anelse om hvordan menn flest har det på tinder.

Bare synd at dere ikke klarer å anerkjenne det og kommer med alt mulig av teorier og antagelser, basert på deres personlige erfaringer som kvinner(på tinder)

Anonymkode: bf6e8...4f9

Skrevet
Rosalilje84 skrev (12 minutter siden):

Nettopp. Men disse mannosfære-mennene nekter å se rundt seg. Ellers ville de ha sett mange menn under 185 cm med kone og barn.

Du kan ikke sammenligne dynamikken på tinder med IRL. Tinder er ekstremt utseende fiksert!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 0.00):

oi da, her var det mye negativitet fra kvinner. Jeg var bare nysgjerrig på om dette var normalen for menn på tinder eller om jeg var "heldig". Tinder er overfladisk, det forstår vel de fleste med litt antenner, så derfor beskrev jeg min attraktivitet via at jeg er "høy og trent".  Hvorfor er alle så negative her inne og fordomsfulle?

Jeg har da ikke sagt noe som helst om min personlighet osv. Som sagt, tinder baserer seg mye på det overfladiske. De som ikke forstå det, bør kanskje få mer selvinnsikt? Man må møtes IRL for å få frem andre kvaliteter. Ting er ofte veldig annerledes ansikt til ansikt en på nett. Alle kan skrive masse fine ting....

Velkommen til KG. 😄

Anonymkode: e9b36...282

Skrevet

Jeg er ekstremt attraktiv, så derfor holder jeg meg unna tinder. Slik jeg skjønner på deg så blir det bare stress å melde seg inn. 

Anonymkode: 0bd20...c0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Grisegutta er det ikke noe vits å snakke om. De får så mye sex de vil av villedede kvinner og ler hele veien. Kvinner som bare er ute etter sex, det samme. Hvorfor skal de være interessert i å endre seg? Fordi de "saboterer" for deg? Neppe. 

Hvorfor er du så livredd for å peke på hva kvinner gjør feil? Du later til å ha et merkelig Stockholm syndom og gjør deg til en tapper forsvarer av alt som har med kvinner å gjøre uansett hvor ulogisk det blir. Det må jo være interessant for dem å få feedback. 

Kvinner over hele KG klager over at de ikke finner seriøse menn. Det er en greie. Men det er mange gode, seriøse menn der ute. Samtidig er det mange menn som opplever å få en del matcher på Tinder, bare ikke fra den type dame de leter etter mtp egenskaper. (damer som ikke har lest profilen deres, eller som satser på date selv om det er åpenbart mismatch) Og til sist: i den grad du prøver på chatte med dem for å "sparke i dekka" og se om vedkommende har en personlighet du vil date, så forsvinner dem som dugg for solen. Men for min del er det uaktuelt å date en haug med damer i tilfelle en av dem viser seg å være ålreit. De får vise seg som litt interessante først. 

Men vi skal ikke snakke som kvinners adferd på Tinder... Ikke de dårlige profilene deres. Ikke deres blaserte adferd når de ghoster alle som ikke ber dem ut innen max to setninger.. 

Å snakke om menn på Tinder er jo ikke noe problem. Det gjøres jo hele tiden... 

Og du, dropp hersketeknikk og stråmannsargumentasjon. Les gjerne det du svarer på før du svarer. Det gjør det hele litt mer interessant. 

Det er mange menn som har samme erfaring som TS. Og få seriøse menn som finner noen på Tinder, så sannsynligvis stadig færre som gidder å prøve. Personlig har jeg droppet datingapper. Har hatt det som en plan b i perioder. Men ting går fint i den virkelige verden.  

Dette burde være en interessant diskusjon for fler. 

Anonymkode: 30882...3d5

Selv grisegutta får neppe det de vil ha, ellers ville de ikke fylt opp folks innbokser. Man kan jo ikke ligge med 30 kvinner på en kveld, heller. Det er uansett viktig å snakke om dette fordi det er der mye av problemet ligger. Og, det er jo også der en mann lettest kan påvirke. Du tror vel ikke at kvinner bryr seg filla om at anonymfolk sutrer på kvinneguiden over profilene deres?

Resten av det du skriver er bare pisspreik. Det er ingen her som er "livredde for å peke på hva kvinner gjør feil". Har du ikke noe bedre å komme med, bør du heller holde kjeft.

Hvis du har sett menns profiler vil du også se at kvinners profiler er milevis bedre. For, de klarer i alle fall å ta gode bilder! Hvis du ikke liker profilene, sveip dem vekk. Liker du ikke samtalens utvikling? Synd, men det er et "deg-problem".

• Nyttig 1
Skrevet

Sannelig bra vi har masse white knights her på KG, som går fra tråd til tråd og sier akkurat hva damer liker å høre.

Blir nok masse mus på dem.

Anonymkode: 1d0bd...437

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 23.57):

Særs så opptatt av utseende du var da. 

Next!

Anonymkode: 737a5...e7e

Han har nok klart å tilpasse seg det nye samfunnet "tinder"

Anonymkode: b8835...27c

Skrevet

Fokuset på utseende på Tinder er merkelig i mine øyne. Jeg bryr meg null om høyde, kropp og ansikt. Men personlighet, intelligens (både allmenn og sosial), humor og tiltaksevne er verdier jeg verdsetter. Fant mannen min på Tinder for snart 10 år siden. Ikke lest hele tråden, men dagens fokus på utseende er ødeleggende for mange potensielt gode relasjoner og forhold. 

Anonymkode: 60e60...224

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sannelig bra vi har masse white knights her på KG, som går fra tråd til tråd og sier akkurat hva damer liker å høre.

Blir nok masse mus på dem.

Anonymkode: 1d0bd...437

bedre det enn menn som har gjort det til sin livs oppgave å bevise hvorfor de ikke får seg muselus. 

Anonymkode: 06c05...e7c

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg litt eldre, men mann i slutten av 50-årene. Tror ikke jeg er av de mest attraktive  men har vært på et par håndfull dater i løpet av et år. 

Erfaringene mine er omtrent identisk som ts. En sjelden gang får jeg match med svært fysisk attraktive. De er det jo få av, så jeg blir overrasket over at det skjer. Og jo, i snitt oppfører de seg dårligere enn vanlige damer. Hvis damene har 10 kilo for mye er de i snitt mye enklere å ha med å gjøre. Men det er store variasjoner.

Jeg har kommet dit at jeg tror det kan være bedre å satse på damer fra latin-amerika eller asia. Da blir det litt mere naturlig maskulin-feminin tiltrekning. 

Ellers er vel problemet på apper skjev kjønnsbalanse og da blir damene alt for kresne. De er kresne irl også, men ikke så ille opplever jeg.

Skrevet
kårekar skrev (7 timer siden):

Nå er jeg litt eldre, men mann i slutten av 50-årene. Tror ikke jeg er av de mest attraktive  men har vært på et par håndfull dater i løpet av et år. 

Erfaringene mine er omtrent identisk som ts. En sjelden gang får jeg match med svært fysisk attraktive. De er det jo få av, så jeg blir overrasket over at det skjer. Og jo, i snitt oppfører de seg dårligere enn vanlige damer. Hvis damene har 10 kilo for mye er de i snitt mye enklere å ha med å gjøre. Men det er store variasjoner.

Jeg har kommet dit at jeg tror det kan være bedre å satse på damer fra latin-amerika eller asia. Da blir det litt mere naturlig maskulin-feminin tiltrekning. 

Ellers er vel problemet på apper skjev kjønnsbalanse og da blir damene alt for kresne. De er kresne irl også, men ikke så ille opplever jeg.

Hva mener du med at damer er for kresne? Mener du at det er maskulint å omtale kvinner slik du gjør? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Langt HI og mange ord for å si «gi meg bekreftelse, a’!»

Anonymkode: c9e76...e8e

Skrevet
Helene1982 skrev (3 timer siden):

Hva mener du med at damer er for kresne? Mener du at det er maskulint å omtale kvinner slik du gjør? 

For kresene: at folk forblir ensomme. Man hadde hatt det bedre sammen.

Litt justeringer hadde kanskje ført til at man fant hverandre. Jeg kan ramse opp hva jeg har blitt dumpet på: tjener ikke nok- selv om jeg tjener en mill i året. Ble ikke tent på meg, selv om hun var så tent uka før at hun skled av stolen, passer ikke for henne der og da. Føler jeg blir valgt bort på helt absurde uvesentlige småting stadig vekk - og på områder jeg er objektivt bedre enn henne. Har vel å gjøre med at kvinner klarer seg uten menn i dagens samfunn og da blir vi menn relativt sett mindre verdt - og sikkert flere andre ting. Dette er jo mere et tidsåndsproblem og hvordan samfunnet har blitt innrettet, enn at den enkelte kvinne er så umulig. 

"Mener du at det er maskulint å omtale kvinner slik du gjør? " Klassisk Kvinnelig hersketeknikk. Jeg forsøker bare å objektivt beskrive hvordan noe faktisk er. Det gir ingen mening å kritisere meg for det. Blir som å være sur fordi tyngdekraften eksisterer.

Skrevet
kårekar skrev (4 minutter siden):

For kresene: at folk forblir ensomme. Man hadde hatt det bedre sammen.

Litt justeringer hadde kanskje ført til at man fant hverandre. Jeg kan ramse opp hva jeg har blitt dumpet på: tjener ikke nok- selv om jeg tjener en mill i året. Ble ikke tent på meg, selv om hun var så tent uka før at hun skled av stolen, passer ikke for henne der og da. Føler jeg blir valgt bort på helt absurde uvesentlige småting stadig vekk - og på områder jeg er objektivt bedre enn henne. Har vel å gjøre med at kvinner klarer seg uten menn i dagens samfunn og da blir vi menn relativt sett mindre verdt - og sikkert flere andre ting. Dette er jo mere et tidsåndsproblem og hvordan samfunnet har blitt innrettet, enn at den enkelte kvinne er så umulig. 

"Mener du at det er maskulint å omtale kvinner slik du gjør? " Klassisk Kvinnelig hersketeknikk. Jeg forsøker bare å objektivt beskrive hvordan noe faktisk er. Det gir ingen mening å kritisere meg for det. Blir som å være sur fordi tyngdekraften eksisterer. . 

Jeg tror mange har så dårlige sosiale egenskaper (som lett kan forbedres med sosial trening) at de ikke er klar for forhold.  En god grunn til å ikke gå videre med et forhold er: Har ikke lyst. Man trenger ikke ramse opp feil ved den andre fordi man ikke ser potensialet i relasjonen. 

Du konkurrerer med henne i stedet for å vise at du er en trygg partner for henne. Du opplever at det at kvinner klarer seg uten menn, gir menn lavere verdi. Jeg tror menn er bra nok uten at kvinner må være avhengig av dem. Det at flere får samme rettigheter, betyr ikke at man mister rettigheter

AnonymBruker
Skrevet

Måten du sorterer kvinner etter utseende på, gjør deg særdeles uattraktiv i mine øyne. Trenger ikke se deg for å konstatere det.

Anonymkode: 2c827...770

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Måten du sorterer kvinner etter utseende på, gjør deg særdeles uattraktiv i mine øyne. Trenger ikke se deg for å konstatere det.

Anonymkode: 2c827...770

Nå er det jo utseende denne debatten handler om da Tinder primært er innrettet etter sortering på utseende... du har kanskje ikke vært der... som en annen nevnte, så opplevde han at kvinner ikke engang hadde lest teksten. Det har jeg også opplevd. Du argumenterer moralsk om hvordan ting burde være. Det er en dårlig tilnærming til å forstå virkeligheten. Når jeg skrev at fysisk attraktive damer oppfører seg dårligere enn andre så er det basert på observasjon - og jeg skrev også at det er store variasjoner, så det gjelder slett ikke alle. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror mange har så dårlige sosiale egenskaper (som lett kan forbedres med sosial trening) at de ikke er klar for forhold.  En god grunn til å ikke gå videre med et forhold er: Har ikke lyst. Man trenger ikke ramse opp feil ved den andre fordi man ikke ser potensialet i relasjonen. 

Dårlige sosiale egenskaper: Det har du rett i. Men har ikke lyst. Man bør prøve å forstå seg selv litt dypere. Problemet i dag er jo at på grunn av sosiale medier inkl. datingapper og kvinners iboende hypergami så blir dette med lyst enda mere fucket opp enn det var før - både på manns- og kvinnesiden.

Du konkurrerer med henne i stedet for å vise at du er en trygg partner for henne. Du opplever at det at kvinner klarer seg uten menn, gir menn lavere verdi. Jeg tror menn er bra nok uten at kvinner må være avhengig av dem. Det at flere får samme rettigheter, betyr ikke at man mister rettigheter

Jeg forstår ikke. Jeg er supertrygg ihvertfall objektivt sett. 

Du skriver at jeg opplever at kvinner klarer seg uten menn. Igjen, du argumenterer emosjonelt. Det er ikke noe jeg opplever. Det er jo fakta.

Det siste du skriver om rettigheter er nok også dessverre feil fordi det er det relative forholdet som betyr noe, ikke det absolutte. Det er veldig lett å merke når man dater damer fra fattigere land. Da blir man automatisk sett på som mere attraktiv på grunn av økonomi.

Skrevet
kårekar skrev (10 minutter siden):

Dårlige sosiale egenskaper: Det har du rett i. Men har ikke lyst. Man bør prøve å forstå seg selv litt dypere. Problemet i dag er jo at på grunn av sosiale medier inkl. datingapper og kvinners iboende hypergami så blir dette med lyst enda mere fucket opp enn det var før - både på manns- og kvinnesiden.

Jeg forstår ikke. Jeg er supertrygg ihvertfall objektivt sett. 

Du skriver at jeg opplever at kvinner klarer seg uten menn. Igjen, du argumenterer emosjonelt. Det er ikke noe jeg opplever. Det er jo fakta.

Det siste du skriver om rettigheter er nok også dessverre feil fordi det er det relative forholdet som betyr noe, ikke det absolutte. Det er veldig lett å merke når man dater damer fra fattigere land. Da blir man automatisk sett på som mere attraktiv på grunn av økonomi.

Jeg tror at på grunn av internett og sosiale mediers algoritmer blir vi konstant eksponert for meninger som er like våre egne og vi reagerer mest når vi er sinte, så hyggelig innhold er ikke noe som prioriteres. Jeg tror også at kvinner får høre mye om hva som tidligere har blitt sagt bak lukkede dører, og de gidder ikke. Det er mange heterofile menn og kvinner som burde være single da de ikke liker det motsatte kjønn. Det er bedre enn å gå inn i et destruktivt forhold. Ensomhet er ikke det samme som intimitet. Man burde få venner og et nettverk før man får en partner. 

Rettigheter er jo ikke relevant i forhold til om man dater damer fra fattige land? Man har ikke mindre rettigheter om flere får samme rettigheter. 

Sitat

Jeg skrev: 

Sitat

Du opplever at det at kvinner klarer seg uten menn, gir menn lavere verdi. J

du skrev: 

Sitat

Har vel å gjøre med at kvinner klarer seg uten menn i dagens samfunn og da blir vi menn relativt sett mindre verdt 

Det er ikke fakta at menns verdi blir lavere om kvinner er selvstendige. 

Skrevet

Jeg er selv mann i 40 årene som regner meg selv som ganske oppegående, og tinder kan være en egoboost for meg, spesielt i Oslo. Men den gjør meg jo også veldig selektiv og kritisk, og da spesielt i forhold til utseende og alder. Tidlig i Tinderkarrieren, når bildene ikke var så gode og teksten litt rar, så møtte jeg flere interessante damer egentlig en når jeg ble en kresen fyr med mer polert profil. 
Så jeg ble kresen, også kresen fordi jeg strengt tatt ikke trenger en partner, da jeg har det meste i livet, men synes livet er bedre i et forhold(har et 20 år pluss bak meg). Og Tinder forsterket jo på mange måter dette, da det var lett å få seg dates. Og når jeg i tillegg synes det å sjekke opp damer på byen og ellers er litt kleint, så gjorde det det enklere å henge på Tinder. Kan nok være at kvinner, som får enormt med matcher, blir kritiske og kresne. Men usikker. 

Uansett så ble det full match med ei utenom Tinder og med masse felles kjente😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...