Gå til innhold

min erfaring med tinder som mann i 40 årene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
knooters skrev (8 timer siden):

Menn er generelt akkurat så heldige som de fortjener på Tinder. Det gjelder også TS. Har du en dårlig profil og/eller leter etter kvinner på feil grunnlag, blir det vanskelig. Å måle kvinner basert på utseende alene kommer du ikke langt med når du er godt voksen selv.

Zzzzzz... 

Sånne plattheter gjelder jo alle. Vær litt konkret når du deler av din kunnskap. 

To spørsmål : hva konkret vet du om hva "godt voksne menn" kommer langt med? Er du godt voksen selv? (virker ikke slik) og har du kommet langt? 

Spørsmål 2: Når Tinder nesten utelukkende handler om bilder og av og til bioer som sier "Glad og selvstendig kvinne med livet på stell, men savner en armkrok. Du må ha livet på stell, være ferdig med alle tidligere forhold og matche min energi" 

Hvordan helt konkret vurderer du (eller dere andre) "helhet og personlighet" basert på dette?  Jeg må innrømme at for meg så er denne informasjonen null, og to chat meldinger inn i dialogen og du unmatches fordi du chatter for mye. 

Så for meg er eneste åpenbare fremgangsmåte at man velger ut de som er attraktive på bilder og tilsynelatende har samme livsstil som meg. Så får man lære om personen når man møtes fysisk. 

Men fortell. Du, Knooters, og dere andre som kritiserer de som er ærlige på at man på Tinder går etter overfladisk attraktivitet, og mener selv dere går etter bedre kriterier. Fortell!! Hva er teknikken din. Del helst noen suksesshistorier. 

Jeg har som sagt vært i et forhold med ei fra Tinder, og hellers hatt noen matcher/dater som ikke ble noe greie på, så jeg synes ikke jeg lykkes spesielt godt på Tinder, sammenlignet med IRL. 

Anonymkode: 30882...3d5

• Liker 2
Skrevet

Får du mange matcher er du nok en av nokså få. For meg funker Tinder i nøyaktig to timer. Da får jeg noen likes, og etter det er det helt dødt. Da havner jeg, som de fleste andre, bak de 100000 andre som allerede er registrert. Tilbake i 2019 derimot kom det likes jevnt utover i flere uker, i relativt små kvanta riktignok.

Ekstremt mange kvinner skriver at de ser etter menn med egenskaper jeg har. Enten er de utrolig utseendefikserte, ellers legger appen opp til at jeg ikke dukker opp i det hele tatt. Muligens begge deler. Jeg er selv både høy og aktiv, for øvrig, uten at jeg vektlegger dette noe særlig. Jeg prøver å selge meg inn gjennom interesser, verdier og personlighet.

Anonymkode: 417bf...62a

Skrevet
Minianni skrev (1 time siden):

Kvinne, 40 her. Synes det er interessant at du skriver om dine erfaringer. Kan ikke forstå at mange blir krenket av slike innlegg. Har erfart det selv her. Det synes å være helt tabu å skrive noe som helst som peker på eget utseendet i litt positiv retning eller om andres. Janteloven kombinert med dårlig selvfølelse og lite selvinnsikt? Er det der som gjør at mange henger seg opp i innlegg fremfor å svare saklig eller se bort fra egne issues? 

Takk, overraskende at en kvinne her inne mener noe slikt, du er tydeligvis et positivt unntak her inne:)

TS

Anonymkode: bf6e8...4f9

Skrevet

Vært på tinder nå i 2 dager og fått kanskje 30 match+. skriver med 3-4 stk. Kanskje jeg gidder å møte noen i nære fremtid:)

TS

Skrevet

Jeg skjønner utseende blir første greie på Tinder når man sveiper, men….

Du er voldsomt opptatt av utseende og gradering av det? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

hei, jeg får mye match på tinder, hovedsakelig med kvinner på min egen alder som er normalt attraktive, men en sjelden gang med litt yngre damer i 30 årene som er ganske attraktive. Sist nevnte derimot er vanskelig å holde kontakt med og kan plutselig "forsvinne". Mest sannsynlig siden jeg ikke er første valget. Men sånn generelt, så er det kanskje 1/4 kvinner som svarer hvis jeg skriver først. En sjelden gang skriver kvinnen først, men som regel de som er mindre eller normalt attraktive. Det er ganske lett for meg å ordne en date, selv om det som regel er i en annen by(tror det er noe med algoritmen til tinder), men da oftest med kvinner som er midt på treet sånn utseendemessig. En sjeldent gang med kvinner som er over snittet attraktiv, men kan gå lenge mellom hver gang jeg får til det.

Generelt så anser jeg meg selv om middels- litt over gjennomsnittlig attraktiv, da jeg er litt høy og godt trent.

Er jeg "heldig" som mann på tinder med denne statistikken?

Meldt meg inn på tinder igjen for første gang på 3 år nå og chatter allerede med 3 kvinner og har mulighet til å møte ei i helga. Holdt også på å møte en ganske fin dame, men hun var en av de veldig attraktive som bare plutselig forsvant/sluttet å svare.

Mitt inntrykk er at kvinner over snittet utseendemessig på tinder blir veldig kresne, siden de har så ekstremt mange valg muligheten? Kan det stemme damer? Det er også erfaringen jeg har med tinder og andre dating apper fra tidligere :)

Har bare hørt at mange menn klager på at de får null matcher på tinder osv, så litt nysgjerrig på om jeg er unntaket? 

Da fungerer vel Tinder for deg. Selv har jeg aldri prøvd. Regner med det hadde fungert dårlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Zzzzzz... 

Sånne plattheter gjelder jo alle. Vær litt konkret når du deler av din kunnskap. 

To spørsmål : hva konkret vet du om hva "godt voksne menn" kommer langt med? Er du godt voksen selv? (virker ikke slik) og har du kommet langt? 

Spørsmål 2: Når Tinder nesten utelukkende handler om bilder og av og til bioer som sier "Glad og selvstendig kvinne med livet på stell, men savner en armkrok. Du må ha livet på stell, være ferdig med alle tidligere forhold og matche min energi" 

Hvordan helt konkret vurderer du (eller dere andre) "helhet og personlighet" basert på dette?  Jeg må innrømme at for meg så er denne informasjonen null, og to chat meldinger inn i dialogen og du unmatches fordi du chatter for mye. 

Så for meg er eneste åpenbare fremgangsmåte at man velger ut de som er attraktive på bilder og tilsynelatende har samme livsstil som meg. Så får man lære om personen når man møtes fysisk. 

Men fortell. Du, Knooters, og dere andre som kritiserer de som er ærlige på at man på Tinder går etter overfladisk attraktivitet, og mener selv dere går etter bedre kriterier. Fortell!! Hva er teknikken din. Del helst noen suksesshistorier. 

Jeg har som sagt vært i et forhold med ei fra Tinder, og hellers hatt noen matcher/dater som ikke ble noe greie på, så jeg synes ikke jeg lykkes spesielt godt på Tinder, sammenlignet med IRL. 

Du velger jo selv om du vil sveipe på disse kvinnene med intetsigende profiler. Dette er enkel psykologi: så lenge du og andre menn sveiper på "ingenting" (les: "oi, så fin kropp og store mugger") så har ingen noen grunn til å endre datingadferd på Tinder, fordi de ser at det de gjør gir matcher. Det er ikke noe problem å sveipe vekk 98% av profilene hvis de profilene ikke tilsier at akkurat DETTE skulle være en spesielt god match for deg, og vesentlig bedre enn å bare kaste en dartpil inn i en polkø en random fredag og si hei til den som sier "au". At de velger å holde så mye tilbake at helhetsinntrykket er "pizza grandiosa", bør være deres problem. Men det blir ikke deres problem hvis de får likes fordi mange nok menn griper fatt i enhver mikropromilles sjanse.

Spør du meg, fungerer en datingapp best hvis den brukes som et filter, og det er selvsabotasje med å ikke være kresen på hvem man sveiper på.

Platt kan du selv være, "Attraktiv" "utseende" meg her og meg der. Du er jo så overfladisk at det renner av deg.

Min suksess på Tinder er nok som din, minus at jeg ikke furter over opplevelsen. Jeg har ingen sånne "ånei, ingen liker meg"-tilbøyeligheter i meg, heller - som alle Tinder-synsere advarer sånn mot. Nei, å nei, så fælt det å være mann på Tinder, liksom. Piss meg i øret. Jeg sveipet jo de fleste vekk selv, og da gjør det ikke så mye at andre gjør det samme som meg selv. Jeg hadde ikke noen super profil, heller, og skammet meg over at jeg ikke kunne matche de beste kvinnene i bildekvalitet. Men, jeg måtte ta det beste jeg hadde laget.

For min del representerer appene en liten, men målbar, sjanse til å finne noen. Men det er et long shot, og ikke noe jeg ønsker basere meg på. Det koster dog lite å lete når en f.eks. sitter på en buss på vei en eller annen plass. Plutselig kommer det en faktisk interessant profil, og da koster det lite å ta den mikropromillen av en sjanse for at vedkommende sveiper tilbake.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Damer liker odte å skrive at utssende ikke teller,mener det er reinspikka tøys i forhold til moderne dating ihvertfall.

(Tinder treffe noen ute på byen etc)

Jeg har både vært smålubben og bra trent med antydning til SIX pack, ikke noen tvil at jeg scorer best nåt jeg er trent gost kledd også videre, har riktignok opplevd en del av de flotte jeg liker bare er ute etter litt moro, så mulig det er grunt.

Men at om du er godt trent etc har du nok muligheten på 10 ganger så mange enn om da jeg hadde 10kg for mye.

Anonymkode: 816fd...5a5

Det sier seg selv at om du ser ut som en slask, så kan det koste deg noen muligheter. Men det betyr ikke at det er viktig å være "superkjekk". Det er "diminishing returns" her (og det samme gjelder forøvrig menn vs kvinner - det viktigste er å være "fin nok" til at man havner på radaren, og blir vurdert på personlige egenskaper til slutt)

• Nyttig 1
Skrevet

Som en som aldri har vært på tinder, men som har venner, kg-brukere osv å vise til. Det dere alle har til felles er at dere desverre er de ingen vil ha. Dere har tydd til tinder og dermed akseptert at dere sliter med å finne partner. Så hvorfor oppfører dere dere som om dere er en good catch?

Anonymkode: 4cc4f...1cb

Skrevet
knooters skrev (5 timer siden):

Du velger jo selv om du vil sveipe på disse kvinnene med intetsigende profiler. Dette er enkel psykologi: så lenge du og andre menn sveiper på "ingenting" (les: "oi, så fin kropp og store mugger") så har ingen noen grunn til å endre datingadferd på Tinder, fordi de ser at det de gjør gir matcher. Det er ikke noe problem å sveipe vekk 98% av profilene hvis de profilene ikke tilsier at akkurat DETTE skulle være en spesielt god match for deg, og vesentlig bedre enn å bare kaste en dartpil inn i en polkø en random fredag og si hei til den som sier "au". At de velger å holde så mye tilbake at helhetsinntrykket er "pizza grandiosa", bør være deres problem. Men det blir ikke deres problem hvis de får likes fordi mange nok menn griper fatt i enhver mikropromilles sjanse.

Spør du meg, fungerer en datingapp best hvis den brukes som et filter, og det er selvsabotasje med å ikke være kresen på hvem man sveiper på.

Platt kan du selv være, "Attraktiv" "utseende" meg her og meg der. Du er jo så overfladisk at det renner av deg.

Min suksess på Tinder er nok som din, minus at jeg ikke furter over opplevelsen. Jeg har ingen sånne "ånei, ingen liker meg"-tilbøyeligheter i meg, heller - som alle Tinder-synsere advarer sånn mot. Nei, å nei, så fælt det å være mann på Tinder, liksom. Piss meg i øret. Jeg sveipet jo de fleste vekk selv, og da gjør det ikke så mye at andre gjør det samme som meg selv. Jeg hadde ikke noen super profil, heller, og skammet meg over at jeg ikke kunne matche de beste kvinnene i bildekvalitet. Men, jeg måtte ta det beste jeg hadde laget.

For min del representerer appene en liten, men målbar, sjanse til å finne noen. Men det er et long shot, og ikke noe jeg ønsker basere meg på. Det koster dog lite å lete når en f.eks. sitter på en buss på vei en eller annen plass. Plutselig kommer det en faktisk interessant profil, og da koster det lite å ta den mikropromillen av en sjanse for at vedkommende sveiper tilbake.

Om jeg ikke skal sveipe på intetsigende profiler, så kan jeg ikke sveipe på noen! De er nesten alle sammen totalt intetsigende!

Jeg kan telle på én hånd de profiler gjennom mine to perioder på Tinder som har vært skikkelig gode. Egentlig kommer jeg bare på én når jeg prøver å tenke etter! Den var til gjengjeld skikkelig god. Kanskje to. Resten er fjas! Min er mye bedre. Det har jeg fått en del kommentarer på. Jeg høyresveiper bare på noen få. 

Men du svarte ikke på hva jeg spurte om, bare kom med masse grunnløse antagelser om meg, og det samme generelle pratet som før. 

1) Om ikke du vurderer Tinder profiler på utseende, men på "personlighet og helhet" , hvordan konkrer gjør du det når det er null åpenbar informasjon om dette? 

2) Hva konkret vet du om hva som fungerer for det du kaller "godt voksne menn" siden du omtaler dem som om du ikke er en av dem selv?  Dette er relevant når du tar en såpass belærende tone overfor en gruppe du tilsynelatende ikke er en del av selv og dermed ikke har noe egenerfaring. 

Jeg "furter" ikke over noe som helst. Bare konstaterer at appen skaper en datingadferd som gir folk feil resultater. Det eneste jeg "furter" over er min manglende evne til å forbli singel og manglende evne til å velge damer med en personlighet som matcher min, og som er egnet for langvarig forhold. Her synes jeg ikke Tinder er et godt verktøy og damene som er der gjør ikke saken noe bedre gjennom sin adferd. 

Hvis målet hadde vært kortvarig fling med vakre damer, så burde jeg vært kjempefornøyd. Jeg burde tatt med ut på date hun dampende heite influenseren, som bare hadde pirrende bilder av seg selv på luksusferier. Jada, hun er ekte, vi kom så langt at jeg hadde SoMe hennes og visste hvor hun bodde. Men det ble så feil når jeg tok innover meg hva slags liv hun levde. (til ettertanke; tenk om hun til tross for sitt ytre var min egentlige sjelevenn? Vi får aldri vite.) 

PS: Jeg er ikke TS. Jeg er en av de i samme demografiske gruppe som TS og som kjenner igjen det han skriver om, og derfor deltar i diskusjonen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 23.16):

hei, jeg får mye match på tinder, hovedsakelig med kvinner på min egen alder som er normalt attraktive, men en sjelden gang med litt yngre damer i 30 årene som er ganske attraktive. Sist nevnte derimot er vanskelig å holde kontakt med og kan plutselig "forsvinne". Mest sannsynlig siden jeg ikke er første valget. Men sånn generelt, så er det kanskje 1/4 kvinner som svarer hvis jeg skriver først. En sjelden gang skriver kvinnen først, men som regel de som er mindre eller normalt attraktive. Det er ganske lett for meg å ordne en date, selv om det som regel er i en annen by(tror det er noe med algoritmen til tinder), men da oftest med kvinner som er midt på treet sånn utseendemessig. En sjeldent gang med kvinner som er over snittet attraktiv, men kan gå lenge mellom hver gang jeg får til det.

Generelt så anser jeg meg selv om middels- litt over gjennomsnittlig attraktiv, da jeg er litt høy og godt trent.

Meldt meg inn på tinder igjen for første gang på 3 år nå og chatter allerede med 3 kvinner og har mulighet til å møte ei i helga. Holdt også på å møte en ganske fin dame, men hun var en av de veldig attraktive som bare plutselig forsvant/sluttet å svare.

Mitt inntrykk er at kvinner over snittet utseendemessig på tinder blir veldig kresne, siden de har så ekstremt mange valg muligheten? Kan det stemme damer? Det er også erfaringen jeg har med tinder og andre dating apper fra tidligere :)

Har bare hørt at mange menn klager på at de får null matcher på tinder osv, så litt nysgjerrig på om jeg er unntaket? 

Vel,siden dette ser ut for å være en skrytetråd for mest mulig match for menn i 40 årene,så har jeg også med de periodene jeg har brukt Tinder hatt 99+ likes relativt kjapt. Orker ikke betale,så får hverken sett hvor mange over 99,eller hvem det er som sveiper på meg. Er også høy,men er ikke av de best trente. Ser heller ikke helt vaskeball ut. Men sett ut ifra der man ser profiler med sensurert bilde,så ser det ut som aldersgruppen generelt er fra 32-55 ish. Enkelte ganger har det dukket opp under 30,men dette er da jeg har vært utenlands,og da er det jo med stor sikkerhet pga lommeboka mi,de sveiper på meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk, overraskende at en kvinne her inne mener noe slikt, du er tydeligvis et positivt unntak her inne:)

TS

Til å være så negativt innstilt til damene på dette forumet, er det merkelig at det er hit du kommer rekende for bekreftelse.

Anonymkode: 50b89...34f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 23.16):

Er du gift ?

90 % av de som er på Tinder er i et forhold, gift, samboer eller kjæreste.

Ser heller ikke noen plass der du skriver hva du er ute etter fordi du virker så opphengt i utseende. Tenker derfor at du ønsker deg en elskerinne?

Dates = sex ?

I tillegg skriver du at du meldte deg inn i igjen på Tinder etter 3 år. Ble du oppdaget og nå prøver du deg igjen ?

Anonymkode: a8bd2...6c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om jeg ikke skal sveipe på intetsigende profiler, så kan jeg ikke sveipe på noen! De er nesten alle sammen totalt intetsigende!

Jeg kan telle på én hånd de profiler gjennom mine to perioder på Tinder som har vært skikkelig gode. Egentlig kommer jeg bare på én når jeg prøver å tenke etter! Den var til gjengjeld skikkelig god. Kanskje to. Resten er fjas! Min er mye bedre. Det har jeg fått en del kommentarer på. Jeg høyresveiper bare på noen få. 

Men du svarte ikke på hva jeg spurte om, bare kom med masse grunnløse antagelser om meg, og det samme generelle pratet som før. 

1) Om ikke du vurderer Tinder profiler på utseende, men på "personlighet og helhet" , hvordan konkrer gjør du det når det er null åpenbar informasjon om dette? 

2) Hva konkret vet du om hva som fungerer for det du kaller "godt voksne menn" siden du omtaler dem som om du ikke er en av dem selv?  Dette er relevant når du tar en såpass belærende tone overfor en gruppe du tilsynelatende ikke er en del av selv og dermed ikke har noe egenerfaring. 

Jeg "furter" ikke over noe som helst. Bare konstaterer at appen skaper en datingadferd som gir folk feil resultater. Det eneste jeg "furter" over er min manglende evne til å forbli singel og manglende evne til å velge damer med en personlighet som matcher min, og som er egnet for langvarig forhold. Her synes jeg ikke Tinder er et godt verktøy og damene som er der gjør ikke saken noe bedre gjennom sin adferd. 

Hvis målet hadde vært kortvarig fling med vakre damer, så burde jeg vært kjempefornøyd. Jeg burde tatt med ut på date hun dampende heite influenseren, som bare hadde pirrende bilder av seg selv på luksusferier. Jada, hun er ekte, vi kom så langt at jeg hadde SoMe hennes og visste hvor hun bodde. Men det ble så feil når jeg tok innover meg hva slags liv hun levde. (til ettertanke; tenk om hun til tross for sitt ytre var min egentlige sjelevenn? Vi får aldri vite.) 

PS: Jeg er ikke TS. Jeg er en av de i samme demografiske gruppe som TS og som kjenner igjen det han skriver om, og derfor deltar i diskusjonen. 

Du sier det jo selv: "nesten alle". Og det er de imellom der som er de reelle sjansene.

Hvis det er random smalltalk med folk du ikke passer sammen med, kan du jo bare dra på byen og prikke noen på skuldra, liksom. Dessuten spiller du på det mest stereotypiske som går an, og du er neppe alene. Dermed vil jo de du ser etter sannsynligvis drukne i andre som tenker i samme baner. Fin = attraktiv, og så videre. Og, da er det hardt å nå opp.

Dessuten er det bare tull at det ikke er en god del (altså bedre enn "nesten alle sammen totalt intetsigende") som faktisk har informasjon nok til at du kan vurdere dem på noe annet enn utseendet. La oss ikke narre oss selv og late som at 90+% av kvinners profiler er tomme. Så ille er det ikke. I alle fall 20-30% har nok info til at du kan gi en bedre vurdering enn bare det rent utseendemessige.

Det du ber om er bare tull. Jeg kan ikke lære deg opp i hvordan DU vurderer personlige egenskaper. Jeg har mine preferanser, og ser f.eks. etter om folk skriver godt og kreativt på den plassen de har til rådighet, og om de viser noen sider ved seg som harmonerer med sider ved meg. Sånne ting. Men jeg aner ikke om godt språk er noe DU bryr seg om i kvinner, så det gir ingen mening for meg i å gi deg det rådet.

Jeg har ikke sagt noe om at jeg er en "godt voksen mann" eller ei. Du må også definere hva suksess er. Tinder er hit or miss, mitt viktigste suksesskriterium er ikke antall dates men at jeg trives med hvordan jeg bruker appen. Så får den daten komme på den ene eller andre måten. Jeg har ellers jævlig mye bedre ting å drive med enn å prate med folk jeg ikke egentlig vil ha noe med å gjøre, fordi jeg sveipet på disse tomme profilene som er 0,01% sjanse for å være kjærestemateriale. Det er også et suksesskriterium: minimere bortkastet tid.

Jeg er ikke 40, men jeg er nær nok. Tinder er ikke vesentlig ulikt om du er 41 eller 37, for eksempel.

Furtekommentaren var til Tinderdebatten generelt, hvor det går sport i at menn syns så synd på sitt eget kjønn over "hypergami", mangel på matcher og det som er.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
knooters skrev (7 minutter siden):

Det du ber om er bare tull. Jeg kan ikke lære deg opp i hvordan DU vurderer personlige egenskaper. Jeg har mine preferanser, og ser f.eks. etter om folk skriver godt og kreativt på den plassen de har til rådighet, og om de viser noen sider ved seg som harmonerer med sider ved meg. Sånne ting. Men jeg aner ikke om godt språk er noe DU bryr seg om i kvinner, så det gir ingen mening for meg i å gi deg det rådet.

Jeg ba deg ikke om å lære meg hva jeg skal gjøre. Jeg ba deg si noe konkret om hvordan du klarer å vurdere personligheter basert på noen random bilder og en innholdsløs bio. Hvis du synes 20-30% av bioene gir deg et godt nok inntrykk så er vel du en god del mer overfladisk enn meg.  For meg holder det ikke med "Glad i livet, har alt jeg trenger, men savner en armkrok". Det er totalt intetsigende. 

Når jeg sier "nesten", så presiserer jeg at jeg klarer å komme på 1 profil (av mange hundre) som var bra, men kan strekke meg til maks en håndfull. Dette er praktisk ingenting! Resten av dem er enten uten bio i det hele tatt eller inneholder et eller annet flåsete eller totalt innholdsløse plattheter. 

Det jeg utfordrer på her er alle de tamme selvfølgelighetene og dobbeltmoralen folk på KG kommer med når en mann omtaler kvinner på Tinder utifra fysisk attraktivitet.

Det er umulig å forholde seg til Tinder på noen annen måte. Særlig når atpåtil flertallet av kvinnene (igjen, nesten alle) nekter å chatte mer enn to setninger. 

Paradokset er at det er vel hun influenseren og hun jeg endte i forhold med som har giddet å chatte på en ordentelig måte på Tinder. Begge godt oppe i den øvre kvartilen på attraktivitet, og trolig har all grunn til å være blaserte. 

Hvis noen kvinner sitter og er misfornøyde med resultatene sine på Tinder, så bør de legge vekk våpnene og lese nøye det jeg skriver, så går kanskje lyset på. Inntil de gjør en bedre jobb så har man ikke noe annet valg enn å vurdere dem på ansiktspenhet og kropp. Da får de menn deretter. 

For meg er det ikke et stort problem at 500 toppturdamer som "har livet på stell" bare får grisegutter i innboksen.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 23.41):

Kvinner i den aldersgruppen bryr seg ikke om utseendet og skalerer slik du gjør. Vi ser etter indre kvaliteter og måler kompabilitet som livspartnere. 

Hva vil du med dette innlegget, egentlig? Du høres ut som en mann med litt for mye selvtillit som ønsker å styrke egoet ekstra ved bekreftelse på at du er «all that». 

Sommer med solfylte dager er høytid på Tinder. Du er ikke unik eller spesiell. Antagelig ikke så kjekk som du tror heller. «Høy og godt trent» er ikke kvaliteter jeg ser etter. Sist mann som sa det til meg glemte å informere om grått hår, viker som tilsier at han burde skinnet seg, forferdelig personlighet, dårlig klesstil, dårlig holdning og en veldig spesiell måte å gå på. Og når han mente godt trent, så refererte han til den kroppen han en gang hadde. Ikke den jeg så…

Anonymkode: d1d5d...be3

Hehe, synes det er morsomt hver gang en dame kommer med denne påstanden. «Vi ser etter indre kvaliteter, ikke det ytre». 
Ingen jeg matcher med bryr seg med bioen min i det hele tatt. Hver gang jeg spør kan de fortelle at de ikke har lest den. De så bare bildene og synes jeg var (et eller annet) kjekk. 
Har nå fortsatt bio og legger litt innsats i den for å prøve å treffe best mulig, men det er helt tydelig at det er utseende som gjelder for de fleste der. Noe som var en god ting når jeg bare ville ha det gøy, men for noe seriøst er Tinder ganske så dårlig. 

Anonymkode: 6530a...b30

• Liker 2
Skrevet
Q2012 skrev (På 17.7.2025 den 10.59):

Nei. Du er heldig når du finner en kvinne hvor du kan starte et seriøst forhold med.  

Som mann er jeg ikke interessert i hvor mange liker meg eller matcher jeg har. Jeg vil heller ha én god match enn 100 dårlige. Kvalitet fremfor kvantitet.

👆Dette!👆

Én match med én kvinne man virkelig er forelsket i og virkelig vil bli kjent med er jo bedre enn all verdens statistikkanalyse!

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (26 minutter siden):

👆Dette!👆

Én match med én kvinne man virkelig er forelsket i og virkelig vil bli kjent med er jo bedre enn all verdens statistikkanalyse!

Sannsynligheten for å ha muligheten til å møte denne ene kvinnen er jo direkte proposisjonal med antall likes man får.

At dette ikke er innlysende for alle er meg et mysterium...

Anonymkode: 1d0bd...437

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ba deg ikke om å lære meg hva jeg skal gjøre. Jeg ba deg si noe konkret om hvordan du klarer å vurdere personligheter basert på noen random bilder og en innholdsløs bio. Hvis du synes 20-30% av bioene gir deg et godt nok inntrykk så er vel du en god del mer overfladisk enn meg.  For meg holder det ikke med "Glad i livet, har alt jeg trenger, men savner en armkrok". Det er totalt intetsigende. 

Når jeg sier "nesten", så presiserer jeg at jeg klarer å komme på 1 profil (av mange hundre) som var bra, men kan strekke meg til maks en håndfull. Dette er praktisk ingenting! Resten av dem er enten uten bio i det hele tatt eller inneholder et eller annet flåsete eller totalt innholdsløse plattheter. 

Det jeg utfordrer på her er alle de tamme selvfølgelighetene og dobbeltmoralen folk på KG kommer med når en mann omtaler kvinner på Tinder utifra fysisk attraktivitet.

Det er umulig å forholde seg til Tinder på noen annen måte. Særlig når atpåtil flertallet av kvinnene (igjen, nesten alle) nekter å chatte mer enn to setninger. 

Paradokset er at det er vel hun influenseren og hun jeg endte i forhold med som har giddet å chatte på en ordentelig måte på Tinder. Begge godt oppe i den øvre kvartilen på attraktivitet, og trolig har all grunn til å være blaserte. 

Hvis noen kvinner sitter og er misfornøyde med resultatene sine på Tinder, så bør de legge vekk våpnene og lese nøye det jeg skriver, så går kanskje lyset på. Inntil de gjør en bedre jobb så har man ikke noe annet valg enn å vurdere dem på ansiktspenhet og kropp. Da får de menn deretter. 

For meg er det ikke et stort problem at 500 toppturdamer som "har livet på stell" bare får grisegutter i innboksen.... 

Hvis noen har på seg en skjorte med tekst, går det an å lese litt ut av teksten hva slags person det er. Det er ikke vanskelig å se litt på stilen til en person, kontra bare vurdere "pen/ikke pen", og finne ut om dette er en typisk "feste i helgene, reise masse, høre på listepop"-person, eller om det er noen som bærer preg av å ønske å være anti-A4. Det blir jo det samme som når kvinner sveiper "menn med fisk" i søpla. Ikke fordi fisken isolert er problemet, men fordi man leser hva bildene signaliserer av stereotype holdninger rundt mannens rolle, for eksempel. Spesielt om vedkommende da også huker av for en del andre "stereotypisk machomann"-trekk. Og det samme kan en jo gjøre ut fra kvinners bilder. Jeg ville aldri ønsket å sveipe på noen, uansett tekst, hvis bildene dannet et bilde av noen som prøver å leve mest mulig opp til stereotypen "feminin kvinne" fordi jeg vil ha noen som tør å være seg selv og ikke måler sin femininitet hvor malen er dannet etter forventninger om hva en kvinne er. Jeg vil ha noen som vet hvem de selv er, og ikke famler etter en kvinnemal å leve etter. Så da blir avvikene fra stereotyper mer verdifulle enn alle disse tåpelige "vinglass på terrassen"-bildene, som ikke sier meg stort.

Vi kan ikke designe kvinners profiler, men vi kan analysere det vi har fått utdelt så langt det går. Å titte overfladisk på bildene og synse litt om noen er fin å se på er ikke det, det er å kaste bort muligheten til å innhente informasjon. Selvsagt vil en godt utfylt bio være lettere å bruke enn en tom, men selv bildene kan du bruke hvis du gidder se godt etter.

Det er heller ikke sånn at å finne en date skal være lett. Hvis du forventer at 20-30% av profilene skal være bra nok til at du ville datet eieren av dem, har du jo knapt noen preferanser å gå etter. Det skulle tatt seg ut om 5-10% av alle kvinnene en mann møter i løpet av en dag skulle vært et potensielt kjæresteemne. Det sier seg selv at det ikke gir et stabilt og godt forhold, hvor man føler at man er som skapt for hverandre.

Mitt inntrykk er ikke at kvinner med tomme profiler er de som klager, heller. Tvert imot er det de som har godt utfylte profiler og matcher med menn som har så lav leseutholdenhet at de ikke gidder se over profilen før de sveiper, engang. DET er problemet. Som om man blir utslitt av å lese 500 tegn eller hva det er Tinder har som grense.

Du kan godt synes at det ikke er et problem for deg isolert sett at toppturdamene får grisegutter i innboksen sin, men det er ingenting med toppturdamer som indikerer at grisegutta skulle sveipet på dem i utgangspunktet. Det er infantil datingadferd, men det blir et problem for deg indirekte når den typen klovnerier dytter kvinner i hopetall vekk fra Tinder. Hva blir neste unnskyldning? Testosteron og biologi?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sannsynligheten for å ha muligheten til å møte denne ene kvinnen er jo direkte proposisjonal med antall likes man får.

At dette ikke er innlysende for alle er meg et mysterium...

Anonymkode: 1d0bd...437

Det er da slett ikke innlysende. Mange damer har skikkelig dårlig profil, med lite info (dette gjelder på alle datingplattformer). De får likes av de som sveiper høyre på alle, mens de mer kresne som ser mer på personlighet (som meg, "liker" vel ca. 1 av 50 damer i snitt) sveiper alle slike dårlige profiler til venstre. Så da ender de kun opp med likes fra de som sveiper på alle og sorterer etterpå. Det er gjerne ikke disse som er mest seriøse mhp. forhold. 

Jeg vil mye heller ha 2 kvalitets-likes enn 100 dårlige. 

Mulig det er annerledes på Tinder altså, jeg bruker ikke Tinder. Foretrekker plattformer som legger mer vekt på andre ting enn utseende. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...